... יש סוג של אמירה. כי למעשה זה הדבר הכי מעניין, הוא מנסה להסביר מה התכלית, ונעצר באמצע, למעשה זה סוג של תנסה
להבין . רבי נחמן מביא משהו מעניין שאתה קודם דברת עליו, בנושא התוצאה, אתה אמרת בלי תוצאה לא יכולה להיות סיבה. כאן רבי נחמן מסביר ... לא. נמשיך עם רבי נחמן, הוא אומר שיש תכלית, אבל אי אפשר לקרב את התכלית הזאת למחשבות בני האדם. לא רק שאי אפשר
להבין אותה אפילו אי אפשר לקרב אותה אליך. המחשבה של האדם כל כך רחוקה מההבנה של הדבר הזה, שאפילו לקרב אותו לזה אי אפשר. ולמה זה רחוק? ... שתצליח לחוות את האירועים מנקודת המבט של האלוהים, שתרצה משהו תבין למה אתה רוצה את זה, שיקרה לך משהו תצליח
להבין למה זה קורה לך מנקודת המבט שלפני הכל. עכשיו כאשר אתה אומר אני, תחווה את האני מנקודת מבט של לפני כל הדברים. לקח לי הרבה זמן עד ... הכוונה לחוויית האלוהים. תסתכל על עצמך דרך העיניים של אלוהים. מה זה אומר פרקטי, שהאדם צריך להסתכל אל תוכו,
להבין שהתשובה נמצאת בפנים לא בחוץ, בתוכך פירושו
להבין מי אתה, מה אתה? זה הכל. תנסה
להבין מי אתה? מי אני? מה זה אומר? זה כמו שאדם חולם חלום, אבל הוא לא יודע שהוא חולם, הוא לא מצליח להסתכל על זה מבחוץ. שאלה: האם זה ... את בתהליך, אבל אני מסביר לך שבסוף, זה לא אמור להיות של תהליך, זה עניין של החלטה, אם היית מחליטה אני רוצה
להבין את עצמי, תיק תק היית מבינה את עצמך. שאלה: זה עניין של רצון. אליעד: נכון. למה אני מחייך, כי אני אשמח שתתקעי בתהליך בפרספקטיבה ... בכך שזה תהליך. יש תהליך והשאלה באיזה צד אתה בתהליך, אבל מהצד שלך, אם היית מחליטה בהחלטה נחושה, שאת רוצה
להבין מי את? מה את? מה הסיבה שאת חיה? ולא היה מעניין אותך שום דבר מלבד זה, היית מבינה את זה. ואז כל המגרש לרשותך. זה תלוי באמת, או ...