ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לקרוא אנשים. כיצד אנחנו מנתחים אנשים? איך לקבל החלטות טובות יותר? חלק 1 ✔מה גורם לנו לנתח ולהבין אנשים בצורה מסויימת? כיצד נקבל החלטות טובות יותר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨לקרוא אנשים. כיצד אנחנו מנתחים אנשים? איך לקבל החלטות טובות יותר? חלק 1
מה גורם לנו לנתח ולהבין אנשים בצורה מסויימת? כיצד נקבל החלטות טובות יותר?

אם נציג למספר אנשים אדם המבצע פעולה מסוימת או אומר דבר מסוים ונבקש מהם להסביר מה לדעתם עבר לאותו אדם בראש ומה היו המניעים שלו, כנראה שיהיו לנו יותר הסברים אפשריים מאשר כמות האנשים המפרשים. בחיים אנחנו כל הזמן מפרשים ומנסים להבין את האנשים שסביבנו ושיש להם קשר אלינו. מה המטרות שלהם? מה הם רוצים להשיג? למה באמת הם מתכוונים? מה באמת הם חושבים ומה באמת עובר להם בראש? ועוד.

מאחר שאנחנו רואים שלכל אדם יש פירוש אחר על אותה פעולה בודדת ומאחר שגם לנו בעצמנו יש לעיתים די קרובות מספר אפשרויות לפרש את האדם והאירוע שמולנו

נמצא אם כן כי התהליך שבו אנחנו מנתחים את האדם שמולנו אינו ע"פ נוסחה לוגית ומדויקת, כי אילו התהליך היה כזה, אם כן היינו יודעים מה בדיוק עובר בראשו של זה שמולנו. ולמרות שיתכן כי אפילו אותו אדם שמולנו לא ממש מודע לעצמו, עדיין היינו אמורים לדעת גם את המידע הזה עצמו על האדם שמולנו.

בטרם ננסה לדעת כיצד ניתן לקרוא אנשים טוב יותר וכיצד ניתן לפתח את האינטואיציה שלנו כדי להבין אנשים אחרים, קודם כל רצוי שנבין מה גורם לנו לפרש את האנשים והאירועים שסביבנו בצורה כזו או אחרת. וכאן יש מספר גורמים ואפשרויות שמשפעים על הצורה שבה אנחנו מפרשים את האדם שמולנו בפרט ואת הדברים שקורים סביבנו בכלל. אין משקל קבוע למספר האחוזים של כל גורם בתהליך שלנו אבל בדרך כלל אנחנו מושפעים מ 3 גורמים שונים כדלהלן:

גורם אחד והראשון שמשפיע עלינו זו כמובן האמת האובייקטיבית של מה שבאמת קורה בפועל, דהיינו שלפחות חלק מהפירוש שלנו את המציאות של האדם שמולנו הוא אכן אמיתי ונובע ממה שבאמת קורה במציאות. לגורם הזה נקרא "גורם המציאות".

גורם נוסף שמשפיע על הצורה שבה אנחנו מפרשים דברים הוא ההשתקפות שלנו באדם ובאירועים שמולנו.

כפי שכבר התבאר במאמר כיצד תפתח את היכולת להבין ולהרגיש תחושות ומחשבות של אנשים אחרים? אנחנו לעיתים די קרובות רואים באדם שמולנו את ההשתקפות שלנו. וזה בעיקר משום שאנחנו מפרשים את המעשים של האחר לפי קווי החשיבה שלנו על ידי לימוד מהנסיון האישי של עצמנו. לגורם הזה נקרא "גורם ההשתקפות".

להלן מספר דוגמאות ל"גורם ההשתקפות". נניח שאתה רגיל להשתמש בצורת דיבור מסוימת כדי להביע רגש כזה או אחר. ברגע שאתה תשמע אדם אחר שמשתמש באותה צורת דיבור, אתה אינסטינקטיבית תחשוב שהוא רוצה להביע את אותו הרגש שאתה רגיל להביע כאשר אתה מתבטא באותה הצורה. למה?

כי אוטומטית תהיה לך אסוציאציה של עצמך במקרה דומה ואתה תפרש את זה שמולך כאילו דפוס ההתנהגות שלו זהה לשלך. דוגמה נוספת אדם שרגיל לשקר יחשוד באחרים שהם משקרים לו גם אם הם אומרים לו את האמת וכן להפך אמין לא יחשוד באחרים שהם משקרים לו גם אם לעיתים זה מה שבאמת קורה.

גורם נוסף שמשפיע על הצורה שבה אנחנו מפרשים את זה שמולנו, הוא הרצון הפנימי שלנו ומה שאנחנו רוצים (לעיתים בצורה בלתי מודעת) שיקרה. לדוגמה אתה מאוד רוצה / חושש שמישהו יאמר לך דבר כלשהו. גם אם הוא יאמר לך את אותו הדבר בציניות ובצחוק חלק בך יפרש אותו ברצינות, למה?

כי אתה רוצה להאמין שזה נאמר ברצינות. אתה מנסה לפרש את המציאות שסביבך כפי שאתה רוצה / חושש שהיא תהיה גם אם בפועל, היא איננה כזאת. לגורם הזה נקרא "גורם הדמיון".

הגורם הזה "גורם הדמיון" נפוץ מאוד בכל מה שקשור למערכות יחסים. אם אתה רוצה שמישהו יאהב אותך אז כל פעולה שהוא יעשה שיכולה להתפרש כאילו היא נעשית בגלל אהבה, אתה תפרש אותה ככזו בגלל שזה מה שאתה רוצה שיקרה. וכן להפך כמובן, אם אתה חושב שמישהו מנסה להציק או להרע לך לדוגמה, אז כל פעולה וכל דבר תמים שהוא יגיד אתה תפרש אותו בצורה שלילית. למה?

כי אתה מלביש את הרצונות והחששות של התת מודע שלך על המציאות שלך גם אם היא אינה כזו בפועל,. דוגמה נוספת, אדם שמאמין באמונות טפלות ובעין הרע והוא מאמין שאם הוא יעשה X זה יגרום ל Y, אז אם הוא עושה את X ואז קורה Y, אז גם אם אין שום קשר בין הדברים ו Y קרה בלי שום קשר ל X ואולי אפילו "למרות" X, לא רק שהוא יראה את הקשר החיובי בין X ל Y

יתרה על כך, הוא אפילו יהפוך את האירוע להוכחה ש X גורר את Y למרות שאין לכך שום קשר למציאות וזה כמובן בגלל "גורם הדמיון" שלו. כי הוא מלביש את הדמיון שלו על המציאות האמיתית עד שלעיתים "גורם הדמיון" דוחה גם את "גורם המציאות".

א"כ יש לנו 3 גורמים שיוצרים את הפרשנות שלנו למציאות שמולנו, 1 - "גורם המציאות" המבוסס על המציאות עצמה בצורה אובייקטיבית ואמיתית, 2 - "גורם ההשתקפות" המבוסס על ההשתקפות שלנו שאנחנו רואים בדברים שקורים סביבנו, 3 - "גורם הדמיון" המבוסס על הרצונות / חששות שיש לנו גם בצורה בלתי מודעת ושאנחנו מלבישים אותם על המציאות שקורת לנו.

עכשיו נעצור לרגע ונחשוב עד כמה כל גורם כזה אכן הגיוני שנפרש לפיו את המציאות ומה ההשלכות של כל זה לגבינו? הגורם הראשון "גורם המציאות" כמובן הוא האידיאלי ביותר הוא הגורם שבו אנחנו מפרשים את האירוע על פי העובדות שאנחנו יודעים שקרו בפועל,. אילו הוא היה הגורם היחיד הקיים, ממילא היו הרבה פחות אפשרויות לפרש אירוע בודד, כי הכל היה תלוי אך ורק במה הצופה יודע שקרה באירוע באמת. אך בפועל, קיימים עוד גורמים של פרשנות סובייקטיבית שלנו את האירוע, מה שיוצר את מגוון האפשרויות בגלל שאר הגורמים.

הגורם השני "גורם ההשתקפות" הוא גורם פחות טוב אך עדיין יש היגיון בשימוש בו. כאשר אנחנו רואים שקורה X ואנחנו מנסים להבין את אירוע X, הגיוני הוא שאם אין לנו דרך להבין את X בגלל העובדות עצמן ובגלל שחסר לנו מידע, אז הגיוני הוא שננסה לפרש את X ממה שכן ידוע לנו מהנסיון האישי שלנו. הניסיון האישי שלנו בעצם הופך לחלק מהעובדות שעל פיהן אנחנו מפרשים את מה שקרה.

ולמרות שהעובדות האלו קרו רק אצלנו ולא במקרה הספציפי שאותו אנחנו מפרשים אצל האחר (או אפילו אצלנו - ראה להלן), בכל זאת באם אין לנו מידע אחר, אז אך טבעי הוא הדבר להשתמש במידע שיש לנו מעצמנו של מקרים דומים ולפרש על פיהם את מה שקורה כרגע ע"פ צורת החשיבה האישית שלנו והניסיון האישי שלנו.

אם לדוגמה מישהו אומר X ולא ניתן להבין את כוונתו בצורה ברורה על ידי "גורם המציאות", זה הגיוני לנסות להבין את כוונתו על ידי "גורם ההשתקפות" שבו אנחנו מניחים שהוא מתכוון למה שאנחנו היינו מתכוונים אילו אמרנו את אותו הדבר באותה הסיטואציה ובאותו ההקשר. אנחנו שמים את עצמנו במקום הדובר ודרך זה מנסים להיכנס לראש שלו על ידי שימוש ב"גורם ההשתקפות".

בעת שימוש ב"גורם ההשתקפות" עלינו להיות מודעים כי כאן חלק זה של הפרשנות שלנו היא כבר סובייקטיבית והיא נובעת בגלל "גורם ההשתקפות" ולא בגלל "גורם המציאות", מה שאמור לגרום לנו להיות זהירים יותר בהסקת מסקנות על סמך הפירוש שלנו, מאחר והפירוש לא נובע בוודאות רק מ"גורם המציאות" אלא גם או אפילו "רק" בגלל "גורם ההשתקפות" שהוא הגיוני אך פחות וודאי.

לעומת זאת הגורם השלישי שבו אנחנו מלבישים את החלומות והרצונות שלנו על המציאות, הוא אומנם נחמד מאוד כדי לגרום לנו לתחושה טובה / רעה שנוצרת מכך שאנחנו מפרשים את המציאות בהתאם לרצונות והחששות האישיים שלנו, אך מצד שני הגורם הזה הוא מסוכן ביותר, כי אין לו שום קשר למציאות. הגורם הזה גורם לבני אדם לשבש את יכולת השיפוט שלהם.

כפי שכבר התבאר המציאות שקורת לנו, היא הצורה שבה אנחנו מפרשים אותה בראש שלנו ובלי שום קשר למה שבאמת קורה סביבנו. ולכן בעצם ברגע שאנחנו מלבישים בצורה בלתי מודעת את הרצונות שבתת מודע שלנו על מה שקורה סביבנו, אז אנחנו בעצם "אונסים" את המציאות להיות כפי שאנחנו רוצים, אבל אז אנחנו מאבדים את יכולת השיפוט האובייקטיבית שלנו.

כולנו רוצים כמובן שמערכת השיפוט שלנו תהיה הטובה ביותר, כולנו רוצים שמנגנון קבלת ההחלטות שלנו יהיה המשובח ביותר. ולכן עלינו לנסות כל הזמן להבין את עצמנו טוב יותר ולגלות מה גורם לנו לפרש את X בצורה כזו או אחרת.

נניח שאתה מנהל משא ומתן עם מישהו שמנסה לרמות אותך והוא במסגרת זה שהוא מנסה לרמות אותך אומר לך כל מיני דברים שאתה רוצה לשמוע. אתה לתומך חושב שאכן כוונותיו חיוביות וזה למה בגלל 3 הסיבות הנ"ל, 1 במציאות עצמה הוא אמר דברים חיוביים (גורם המציאות), 2 אתה מפרש את הדברים שלו בצורה חיובית כי אתה יודע מעצמך שאילו אתה היית אומר את אותם הדברים אז אתה בוודאי היית מתכוון לחיובי (גורם ההשתקפות), 3 אתה מאוד רוצה שיקרה מה שהוא אומר ולכן אתה נוטה להאמין למה שהוא אומר (גורם ההשתקפות). ואז מה קורה?

אתה כמובן נפלת בפח בצורה הגרועה ביותר. כי הנוכל באמת (גורם המציאות) אמר דברים שאתה רוצה לשמוע (גורם הדמיון) והוא אפילו אמר אותם בצורה שבה אתה היית אומר אותם (גורם ההשתקפות), מה שגרם לך לחשוב כי אכן כוונותיו חיוביות וליפול בפח.

דוגמה נוספת מתחום של זוגיות, אישה שבעלה בוגד בה ולא אוהב אותה (הדוגמה כמובן מתאימה גם להפך). האישה מאוד רוצה שלום בית והבעל אין לו שום עניין בכך. הבעל הבוגד אומר לאשתו שהוא אוהב אותה, קונה לה מתנות והולך לבגוד בה. מה קורה אז? המון פעמים בגלל שלאישה יש רצון בתוך תוכה בשלום בית ובגלל שהיא מאוד לא רוצה לדעת שהוא בוגד בה, זה גורם לכך שהיא מפרשת את הדברים שלו בצורה חיובית ולא כחלק מתרמית. ולמה?

כי הנוחות שלה לפרש את המציאות כפי שנוח לה וכפי שהיא רוצה שהיא תהיה, גורמת לכך שהיא תתעלם מדברים אחרי שקורים מול עיניה וזה כמובן שילוב של 3 הגורמים הנ"ל.

המשך כאן: מה גורם לנו לנתח ולהבין אנשים בצורה מסויימת ? כיצד נקבל החלטות טובות יותר ? חלק 2
איך לקבל החלטה האמת האמיתית סובייקטיבי לוגיקה חששות לפתח אינטואיציה להבין אנשים מציאות אמיתית להסביר קבלת החלטה להחליט איך להחליט איך לקבל החלטה איך לקבל החלטות איך לקבל החלטות טובות איך לקרוא אנשים החלטה החלטות החלטות טובות החלטיות להבין אנשים להחליט לפי מה להחליט לקבל החלטה לקבל החלטות לקבל החלטות טובות לקרוא אנשים לקרוא מחשבות קבלת החלטה קבלת החלטות קריאת אנשים קריאת מחשבות
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
...מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן היא לאפשר לאדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע. זוהי המטרה המשותפת לכל בני האדם באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות שהוא חווה, ובכך לשלוט...
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
...איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי השיטה...
איך להיות יותר חכם? לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה
איך להיות יותר חכם? לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה
...לא רע להיות טיפש, האם טיפש זה רע? לא לדעת כלום, איך להבין יותר מהר? איך לפתח את השכל? איך לחשוב מהר? איך המוח חושב? כמה זמן יש בשנייה? איך להבין דברים? פיתוח החשיבה למה אנשים מפחדים להיות טיפשים ואיך זה קשור לחוכמה? אליעד כהן מסביר שכדי להיות חכם יותר, האדם חייב להיות מוכן להודות שהוא לא יודע כלום. כאשר אדם אומר לעצמו אני יודע, הוא בעצם מגביל את היכולת שלו להבין דברים לעומק. אליעד טוען שאנשים פוחדים להיות במצב של חוסר ידע כי הדבר יוצר אצלם תחושת חיסרון ופגיעות. הם חוששים שהודאה באי - ידיעה הופכת...
ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים
ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים
...לנהל עובדים? עובדים מלשינים, הלשנת עובדים, פייסבוק בעבודה, לגלוש בעבודה, לשון הרע בעבודה, גניבה בעבודה, הלשנה בעבודה, אימון מנהלים האם נכון לעודד עובדים לדווח על אחרים במקום העבודה? אחת השאלות החשובות שעלו בשיחה היא האם נכון וכדאי לעודד עובדים לדווח על עבירות והתנהגות לא ראויה של עובדים אחרים. אליעד כהן מתייחס לנושא זה לעומק, ומסביר שביסוד השאלה עומדים מספר שיקולים: ראשית, אליעד מבהיר שיש להבחין בין המונח הלשנה למונח דיווח. המילה הלשנה נושאת קונוטציה שלילית, לעומת דיווח שנשמעת אובייקטיבית יותר....
מצפון / שכל ורגש - איך להגיע להסכמה בין הרגש לבין השכל?
...להסכמה בין הרגש לבין השכל? הרגש והשכל, לא תמיד הם מסכימים ביניהם. ישנם מצבים, שבהם, השכל של האדם אומר לו דבר אחד, והרגש שלו אומר לו דבר אחר. והשאלה היא, למה יש חוסר הסכמה בין הרגש לבין השכל? ואיך אפשר להגיע להסכמה ביניהם? תשובה: הרגש הוא המצפן של השכל והשכל הוא המצפן של הרגש. כאשר השכל של האדם, לא רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, במקרה כזה הרגש של האדם מרגיש את זה, ורומז לאדם שידע שהשכל שלו לא מדויק. ואיך הוא רומז לו? על ידי זה שהוא לא מסכים עם השכל, ועל ידי זה הוא גורם לאדם להרגיש לא בנוח עם ההחלטה...
האם להקשיב ללב? האם להקשיב לגוף? האם להקשיב לרצון? למה לא להקשיב ללב? איך להקשיב ללב? למה לא להקשיב לגוף? התמכרות לסוכר, למה לא להקשיב לעצמך? התמכרות למתוקים, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, חדר כושר
האם להקשיב ללב? האם להקשיב לגוף? האם להקשיב לרצון? למה לא להקשיב ללב? איך להקשיב ללב? למה לא להקשיב לגוף? התמכרות לסוכר, למה לא להקשיב לעצמך? התמכרות למתוקים, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, חדר כושר
...למה לא להקשיב ללב? איך להקשיב ללב? למה לא להקשיב לגוף? התמכרות לסוכר, למה לא להקשיב לעצמך? התמכרות למתוקים, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, חדר כושר האם להקשיב ללב? האם להקשיב לגוף? האם להקשיב לרצון? במהלך ההרצאה, אליעד כהן בוחן את השאלות המורכבות של האם להקשיב ללב, לגוף או לרצון, תוך שהוא מעלה את המורכבויות והסכנות שבשיטה הרוחנית העוסקת בהקשבה לגוף וללב. הוא מציין כי כל אחת מהגישות הללו יכולה להוביל לתוצאות לא רצויות אם לא מבינים לעומק את מהות כל חלק בגוף ובנפש האנושית. למה לא להקשיב ללב? האל
שכל מוגבל - האם הוא יכול לחוות את הבלתי מוגבל, חיבור השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף
שכל מוגבל - האם הוא יכול לחוות את הבלתי מוגבל, חיבור השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף
...השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף האם השכל המוגבל מסוגל לחוות את האינסוף? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט, את אחת השאלות המרכזיות בתחום חקר התודעה והמציאות: האם שכל מוגבל יכול לחוות את הבלתי מוגבל? אליעד מתייחס לשאלה דרך הבנת המושגים שכל מוגבל לעומת שכל אינסופי, ומנסה להסביר האם ואיך השכל הסופי יכול להכיל או לחוות את הבלתי מוגבל. מהו שכל מוגבל ואיך הוא קשור לאינסוף? לפי אליעד, כל שכל באשר הוא מוגבל ומוגדר על ידי מקום וזמן. השאלה שעולה היא איך שכל זה, שיש לו הגדרות ברורות ומדוי
מה אני רוצה? האם בן אדם רוצה להרגיש טוב? מהו הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב
מה אני רוצה? האם בן אדם רוצה להרגיש טוב? מהו הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב
...הרצון הראשון? למה לרצות להרגיש טוב? מה טוב בלהרגיש טוב? איך נוצר הרצון? רצון להרגיש רע, למה לרצות להרגיש רע? איך להוכיח משהו? לא רוצה להרגיש טוב האם בן אדם באמת רוצה להרגיש טוב? אליעד כהן דן בשאלה הבסיסית, האם באמת בן אדם רוצה להרגיש טוב. לטענתו, מקובל לחשוב שבן אדם עושה פעולות כדי להרגיש יותר טוב או לפחות פחות רע. אליעד מסביר שלרוב האנשים זה נראה ברור מאליו, כי כשאדם רעב הוא אוכל, וכשכואב לו הוא מחפש פתרון רפואי. אולם הוא מציין כי גם אם נדמה שאנשים פועלים כדי להרגיש טוב, עדיין לא הוכחנו באופן מ...
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
...תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות איך תדע שהבנת את השאלה לפני שאתה נותן תשובה? אליעד כהן מסביר לעומק על החשיבות להבין את השאלה לפני שנותנים תשובה. לעיתים קרובות אנשים עונים במהירות בלי להבין באמת את השאלה שנשאלה, ולכן תשובתם עלולה לא להיות קשורה כלל לשאלה המקורית. כדי להימנע מטעות זו, חשוב קודם כל לוודא בצורה יסודית שהבנת את השאלה עצמה. הוא מעלה את השאלה המהותית: איך אפשר לדעת אם באמת הבנת את השאלה? ומציג מספר דרכים לבחון...
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1
...לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית - חלק 1 איך יכול להיות שמישהו לא רוצה משהו דווקא בגלל שהוא רוצה אותו? ההרצאה מתחילה בשאלה הפילוסופית על מצב שבו אדם אומר שהוא לא רוצה משהו, למרות שהוא מאוד רוצה אותו. דוגמאות רבות מלוות את השיחה כדי להמחיש את הרעיון המורכב הזה. אחד המקרים שמובאים הוא אדם שאומר שהוא שונא משהו שהוא רוצה כל כך. ההסבר לכך הוא שהרצון העמוק של אותו אדם, מחייב אותו...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת חרצי...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...עוסק בהבנת האלטרנטיבות, כדי לבחון את הדרך בה הולכים ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם מהשורש וזאת האדם...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...הינו מקצוע עתיק ומורכב, ההורים פונים לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן ביכולת הציור לחשוף את עולמו הפנימי...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות...
דיי לרצות את כולם, עכשיו - מגיע לי!
...מגיע לי! לראות אותה מתקתקת את העבודה במסעדה - פשוט להתמוגג. הכל נקי ומצוחצח. השרות, אדיב. החיוך, האמפתיה והנתינה - השתקפו בפניה היפות. לבושה בקפידה ובטוב טעם. יופי של אישה. כן... ויש אבל: (רק מי שיש לו עיין חדה יכול לגלות את העצב הנשקף בעיניה. דבר אחד חסר לה - היא לא הייתה מאושרת. כל שנות חייה חיה בשביל לרצות את כולם. היום, התעוררה לחיים. דיי לרצות. עכשיו מגיע לי ! אמרה לי בנחישות. ואת כל האמת על הזוגיות שלה היא סיפרה לי. כבר כמעט שנתיים מאז שיצא לפנסיה - אין לי זוגיות. היא מתה! אין סקס. כל אחד...
סרטן העצמות - הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה - חלק 2
...לפי הרפואה החדשה - חלק 2 סרטן העצמות - הבנות מהפכניות לפי הרפואה החדשה - חלק 1. שלב הריפוי: ברגע שנפתר הקונפליקט או עברה השפעת הטראומה נפסק תהליך פרוק תאי העצם ומתחיל שלב הריפוי, הכולל תהליך בניה מחדש של העצם או העצמות שנפגעו. השחקנים העיקריים בתהליך שיקום העצם הם חיידקים וכן תאי דם לא בשלים (בתחילה לויקוציטים ואחכ גם אריתרוציטים) המיוצרים בכמויות גדולות עי מח העצם. תאים אלה אינם מסוגלים להתחלק ולהתרבות בעצמם ולכן הם אינם יכולים להיות תאים סרטניים. תאים אלה מתפרקים בקלות עי הכבד וכל כמות עודפת שלהם...
דיאטה - שוב נשברת ויצאת ממסגרת של אכילה נכונה?
...נשברת ויצאת ממסגרת של אכילה נכונה? יש לי צורך עז להיות טובה, לעשות מה שבסדר, מה שאמור להיות נכון אבל יש בי חוסר סבלנות ומרדנות, אני עושה מה שצריך, ואז כאילו משתלחת ועושה הכל ההיפך. חוזר על עצמו - אוכלת מסודר, כמו שצריך, עד שפתאום אוכלת מכל הבא ליד כך אמרה לי נ. התיסכול הזה מוכר ושכיח. הפער בין הרצון להתנהל לפי מסגרת כללים שיש לי רצון לדבוק בה, לבין המציאות, בה אני פוגשת פתאום איזה רצון אחר בתוכי, לא מודע, שמוביל אותי במציאות להתנהג באופן אחר לחלוטין. למה זה קורה לי??????????? שאלה ראשונה שנתעכב...
חשיבה חיובית - באנו חושך לגרש!
...כל הטוב שיש בו, עדיין מכיל לא מעט אזורים חשוכים. מכיוון שהעולם הוא חלק מהאדם ולא ההיפך, לכל אחד ואחד מאיתנו יש אזורים מוארים יותר לצד אזורים שמוארים פחות. מה הכוונה אזור חשוך? אתם ודאי שואלים את עצמכם. ובכן, אזור חשוך הוא אזור אליו האור של המודעות, האופטימיות, התקווה, האמונה והחשיבה החיובית אינם מגיעים. חשוב לזכור שהחושך לא יכול לחיות בנוכחות האור ולכן משימתנו ברוח חג החנוכה, היא לגרש את החושך! איך אנחנו עושים זאת? כבר הדגשתי בעבר כי אנחנו לא יכולים לעצב מראש את האירועים, הנסיבות והמקרים שקורים...
אין טוב ורע אוניברסליים
...טוב ורע אלו הגדרות שאתה נותן לאובייקטים במציאות שלך. כל מה שאתה מאמין שיועיל לך - אתה תקרא לו טוב כל מה שאתה מאמין שמזיק לך - אתה תקרא לו רע. - יוצא שאותו אובייקט יכול להיות טוב בשבילי אבל רע בשבילך. התכלית היא לשחק את המשחק לפי הכללים. יש אנשים שיגדירו כבוד כדבר טוב. אבל מצד חוקי המשחק כבוד צריך להיות מוגדר כרע. התכלית שלך להגדיר טוב, מה שבאמת מועיל לך לפי חוקי המשחק ולא מה שאתה חושבת שלדעתך הוא טוב. - אתה מחויב לתור אחרי טוב ולהימנע מרע. אין לך ברירה אחרת. גם אם תנסה לרדוף אחרי רע, זה רק בתנאי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקרוא אנשים. כיצד אנחנו מנתחים אנשים? איך לקבל החלטות טובות יותר? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האקס יוצא עם מישהי הוועדה לבחירת השופטים לעבוד קשה נכפה עלי התנסות בדברים חדשים בת זוג מושלמת חרדה או דיכאון חרדה בלילה למה קשה לאהוב את עצמי בלי תנאים? הלקאה עצמית על טעויות שמישהי תאהב אותי לא אוהבת את איך שהוא נראה למה הוא לא שמח? נוסחה לאושר האקסית חסמה אותי ליפול עם אקסית מהגיהנום איך מקבלים החלטה? קושי לקבל החלטות פתרון בעיות באופן עקיף להתמודד עם אבל להשיג מטרות גדולות הצלחה ודחיינות nlp לימוד לקוח מתלונן על המחיר האם יש מחלות נפש בילדים? ילד עם חרדה איך לדעת לאיזה מורה רוחני להאמין? לימוד רוחניות הפרעה טורדנית של ילדים איך נוצרות פרנויות? למה שונאים אקסים? לגרום לאקס להצטער על הפרידה למנוע פציעות באימון איך להעלות משקלי עבודה? אלוהים יעזור לשלוט במציאות כאלוהים האם הארה קורית באופן אקראי? הדרך אל ההארה הרוחנית להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה רע להיות אלוהים המרדף אחרי הכסף יעשה אותך מאושר להכפיל את הכסף איך לדעת מהי מטרת החיים? מטרת החיים היא ימות המשיח תוצאות שליליות האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? אין לי בחירה אפשרות בחירה היווצרות היקום איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן לכלכלת המשפחה, מאמן לחיים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 10:04:37 - wesi4