... שלא שונות אחת מהשנייה ובכל זאת הן ישויות שונות.
השכל שלנו אומר לנו שהיד שונה מהספר, במה? הם שונות במקום ובזמן. עכשיו אם אני אקח את הספר, ... ובאותו זמן, אז אנחנו אומרים שהם ישות אחת. זה מה
שהשכל אומר, אבל מי אמר שזה נכון? בעיקרון, מה שאני אומר, שיש שכל אחר שבו יש כמה ישויות שונות ... שזה אומר שיש ריבוי של אלוהים, ריבוי של אין סוף.
השכל שלנו לא יכול להבין שזה גם נפרד וגם אחד בו זמנית. אבל זה
שהשכל לא יכול להבין זה לא אומר שזה לא ככה. שתבינו שההבנה שאומרת ששני דברים שנמצאים באותו זמן ובאותו מקום הם אחד, הבנה זו היא צמצום, היא רק מצד
השכל שלך, כי הבנה זו אינה יכולה להבין שאחדות ונפרדות הם אחד.
השכל שלנו לא יכול להבין שיש למשל שני ספרים באותו מקום ובאותו זמן. מבחינת
השכל, כדי להגיד שיש שני דברים, צריך שיהיה שינוי כל שהוא ביניהם. ואי אפשר להגיד שזה גם אחד וגם ...