... מחויבות לשאיפותיו ולממשם. שורש התבונה היא זו שמודעת לחופש פעולותיה. לבחירה אין שום סיבה שקדמה לה. יכולת האדם במדרגת הבחירה ליצור
יש מאין בדומה לבורא יתברך. מהות יכולת הבחירה לאדם היא הזכות לבחור את דרכו, הוא אחראי למעשיו, וההשגחה אינה מתערבת במעשיו בחזקת הכל צפוי והרשות נתונה יכולת ... - הלב חומד - והגוף עושה את העבירה. ולצד הטוב האדם עצמו הוא הבוחר, והוא גם המצווה ללב, כלומר הוא הסיבה הראשונה והיחידה, והיוצר
יש מאין . בדומה לבורא, {משכתוב במדרש דומים לבוראיו כי בצלם אלוקים עשה את האדם} כפי שהבורא יתברך הוא הסיבה הראשונית לכל ומרצונו משתלשל כל עולם המעשה}. וכך יכולת האדם בכוח הבחירה באמת הוא עצמו ממש הסיבה הראשונה בגדר
יש מאין התודעה והתבונה האנושית יוצרות את התוצאה לקיום הרצון החופשי חופש הבחירה. אך מאידך האדם אינו יכול לנהל את התנאים בעולמו, הוא לא אחראי על התרחשויות וסבל ... אינו סוג של מכניקה אלא ניתן לו היכולת להתערב ולהנהיג, זה יותר מאני חי משמע אני קיים אלא אני מודע שאני בוחר. הבורא אפשר לאדם ליצור
יש מאין ובכך להמחיש לו את צלם האלוקים שבו כוח הבחירה היא תוצר יחודי לאדם מעצם היותו עצמו. עיקרון הסיבתיות אינו יכול לתת הסבר למשוואה לכל סיבה יש תוצאה מבלי ...