... מגיע לפרדוקסים, מצד אחד הוא מסוגל להוכיח משהו ומצד שני להוכיח את ההיפך הגמור שלו. אין = אין זמן ומקום, הזמן ומקום עשויים מאין זמן ומקום. כשאומרים שאלוהים יצר את העולם
יש מאין , מתכוונים שאלוהים עצמו הוא אין ומאין התהווה היש. התשובה לכל השאלות היא
שיש ואין זה אותו דבר. אם אני מצד אחד מסוגל להוכיח שיש זמן ומקום ומצד שני אני מסוגל להוכיח שאין זמן ומקום אז בעצם מצאתי את התשובה לכל השאלות והתשובה לכל השאלות היא הכל אחד. האדם לא מסוגל להבין
שאין ויש זה אותו דבר. וזה השכל שבו השאלות בכלל לא קיימות. רבי נחמן קורה ... משיג בשכלו את מה שיש מעל הכתר ורק אז זה נקרא אמונה, מה שנקרא: תכלית הידיעה שלא נדע? שהמוחין מבטשים בכתר, שהשכל מנסה להבין את האין סוף. אין סוף פירושו, אין גבול בין
יש לאין. אם אתה אומר
יש ואין ואתה מתייחס לזה כאל שני דברים שונים זה נקרא שאתה בעולם של צמצום כי אתה מפריד בין
היש לאין , אם אתה מתכוון
שהיש והאין זה אותו דבר, אין לך גבול בין
היש לאין כשהמוח בועט בכתר ומנסה להבין את מה שיש מעבר לכתר, אז זה אמונה=השכל ... נמצאים באותו זמן. אם אומרים שכל האירועים של הזמן מתרחשים באותו רגע, כלומר האירוע שיש יד ואין יד נמצא באותו זמן, אז אין הבדל בין יש יד לאין יד. זה הכוונה כשאומרים
שהיש והאין הם אחד, זה לא הפירוש שאין עולם, הפירוש שתדע שכל הישויות וכל הדברים ...