... את הקשר כך, מה שעוזר לו לבנות שחזור של קשר שבמציאות היה קשה, ועכשיו ניתן יהיה לתקן אותו. בסוף משחררים את ההשלכה הזו.
באימון לא נוצרת השלכה, ואנחנו
המאמנים לא למדנו לעשות זאת.
באימון אנחנו עומדים על אותו משטח, באותו גובה, המתאמן
והמאמן. אין
למאמן סמכות על המתאמן.
מאמנים רבים בעיקר מקשיבים ומעט מאוד מציעים הצעות. ... קשים מאוד - למעשה צריך את הפסיכולוג, כדי לעשות עליו השלכה. הוא צריך מישהו שימלא את דמות הורה. הוא לא יכול לעמוד עם
המאמן על אותו משטח. ואדם שעומד במקום כזה יאלץ לוותר על שירותי
מאמן ולהעזר בפסיכולוג. מי מכוון? כשאני קוראת את ... אלו ואחרות. אני מניחה שהיא מובילה באיטיות את המטופלים בדרך שנראית לה נכונה. בהתמקדות, הלקוח מוביל. אין למדריך
מאמן מקשיב כל משנה סדורה לגבי הכוון שבו הוא צריך ... אמון - אמון ביכולות הרבות של הלקוח. אמון בכך שהוא יתגבר על כל זה, ויביא יותר ויותר הגשמה ושמחה לחייו. זה התפקיד של
המאמן (תפקיד די קל ופשוט... בהחלט הסתדרתי עם העבודה שלי). ההנחיה מכילה בעיקר תמיכה בתהליך שאותו הלקוח מוביל. כשאני אישית מחפשת
להתאמן, אני מעדיפה את הכוון הזה שבו אני מובילה, ... בין טיפול פסיכולוגי לעבודה בהתמקדות. למשל, אורך ההכשרה של המטפל. לפסיכולוגים יש הכשרה ארוכה ומקיפה, אולם יש גם
מאמנים, מטפלים ומדריכי התמקדות שיש להם 10, 20 וגם ... והרבה ידע. למעשה גם הכותרת של המטפל מדריך מקשיב היא לא ההבדל העיקרי. ישנם פסיכולוגים רבים שעובדים עם השיטה, וגם
מאמנים, עובדים סוציאלים, ואנשים שלומדים את הקורס ...