... ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות,
לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות,
לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל. שאלה: למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים? אליעד:
תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני
שואל את השאלה, מה זה מקום? אני ... אבל באין שכל זה גם אותו הדבר, ואז אתה גם בחוויה. אתה למעשה בשכל מאמת את האין שכל. שאלה: למה אני לא חווה את זה? אליעד: למה אתה
שואל את השאלות הפילוסופיות? כי לא מציק לך כל ... אם קשה לך בזה, תנסי לבדוק מה הכי מציק לך? למשל יש לך מערכת יחסים עם מישהו, ואת לא מרוצה, ותנסי להבין, למה לא טוב לך ביחסים האלה?
תשאלי שאלות, וכן תבדקי, ... אומר שאתה צריך להתחיל מהמקום הכי אמיתי עבורך. ולכן תבדוק מה הכי מציק לך ואותו תבדוק, אבל מבחינת המאמץ השכלי תלך עד הסוף עם כל
השאלות. אבל כאשר אתה בודק את מה ... שלא מביא לך תועלת? אם הפסיכולוג מביא לך תועלת תלכי אליו, אם לא, אז אל תלכי אליו, זה לא קשור בזה שאת לא יודעת מה לעשות. את צריכה
לשאול את עצמך, למה אני באמת הולכת ... אבל אם את הולכת למקום מסוים בגלל שהלכת לשם אתמול, אז את בן אדם מת. הולך כמו ישן. שאלה: אני מבינה שהרצון לא שלי... אליעד: למה את
שואלת שאלה? מה את באמת רוצה? שאלה: ... אני? אליעד: תנסי להבין, למה אני רוצה לדעת, מי אני? כשאת אומרת מי אני, יש בתוכך משהו שאת מאוד רוצה אותו, ואת חושבת שתדעי אותו אם
תשאלי מי אני. מה שאת אומרת, שיש לך
שאלות ובסוף את מגיעה לשאלה, מי אני? ... מה זה אומר? שכאשר למשל כואב לך הגב, את מבינה שהבעיה לא בגב, אלא בהזדהות עם בגוף. את צריכה להגיע למצב, שתוך כדי שכואב לך הגב,
ושואלים אותך, מה שלומך? ואת אומרת רע לי,
ושואלים למה רע לך? את אומרת, זה ... שהכל אחד, אבל קל מאוד לתקוף את השרשרת, כי היא חלשה. בתכלס, בסוף יש קו שבו אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך. מבחינתי, להיות אמיתי, זה
לשאול את מה שמציק לך הכי הרבה. אתה רוצה להיות אמיתי,
תשאל מה באמת מציק לי? למשל יש לך ... להציק לך, כי אתה באמת רעב. ובסוף אם יהיה לך יותר שכל, אתה תחווה את המציאות אחרת, ואז תחווה את הבעיה בצורה רחבה יותר, ואז באמת
תשאל על הזמן והמקום, ואז תקבל את התשובה. כאשר תהיה לך בעיה במקום ובזמן, למעשה בכל מקום ובכל זמן תהיה לך בעיה באותה רמה. שאלה: רציתי
לשאול על רגשי אשמה, למשל רוצח, ולא ... שיש בעולם. לא רק מה שאת עשית, אלא גם מה שאחרים עשו. את גם אחראית לכל אלא שנולדו. את גם אחראית על כל היקומים המקבילים. הרוצח צריך
לשאול את עצמו, מדוע רע לו בגלל שהוא ... לשנות את מה שאת עושה, את צריכה רק להבין, למה אני למשל רוצה לאכול? למה אני עושה ככה? את חייבת להבין. למה זה ככה? רוצה להבין את זה.
תשאלי, למה? בשכל להבין, לא תביני, ... מצד אחד אני רוצה לבדוק את האני, ומצד שני אני חווה תסכולים של חיי היום יום. אליעד: כאשר השאלה החיצונית תעלם לך, אז את מאה אחוז
תשאלי את השאלה הפנימית, ואז גם תקבלי תשובה. והדרך היחידה לפתור את השאלה החיצונית, זה
שתשאלי אותה ותמצאי את התשובה, והתשובה תהיה שבעצם יש תשובה פנימית. ואז כולך תהיי בשאלה הפנימית, ואז תוכלי למצוא את התשובה. למשל יש לך שתי
שאלות, האחת שאלה פנימית, מי אני? ... את הפנימי, רק אם הוא מגיע דרך החיצוני. האם עדיין מטריד אותך החיצוני? שאלה: כנראה שכן, אחרת לא הייתי חווה את החיצוני. אליעד: לכן
תשאלי, מדוע מטריד אותי עדיין ... בגלל שאת לא מבינה, וזה מה שאת צריכה לחקור, למה את לא מבינה. האם יש בתוך תוכי שאלה מודחקת שאני לא מבטאת אותה? את חייבת לבטא את כל
השאלות שלך. תחפשי את
השאלות, ותשאלי אותן, עד אשר תביני אותן. ואת תראי שככול שאת מוצאת יותר
שאלות, ויש לך עליהם תשובות, כך החוויה שלך מתחזקת, כי את יותר בטוחה שזה ככה. דוגמאות
לשאלות בנאליות, מי אמר שזה נכון? ...