ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על סיבה ותוצאה / סיבתיות...
תקצירסיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מ הנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמא, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סה"כ תחושה, אני לא אומר שאין את התחושה הזו שזה קרה אבל זה שזו תחושה, זה לא אומר שבגלל שנעשה משהו. אז אחריו בהכרח יש תוצאה לנעשה, תוצאה של הסיבה. ומי שיתבונן, ויחשוב שאילו היה רק רגע אחד, לא היה שייך שיהיה סיבה ותוצאה, אם המציאות כולה היתה רק רגע אחד לא היה שייך סיבה ותוצאה, כל המציאות כולה רק רגע אחד, כל דבר הוא הסיבה בעצמו הכל הוא רק התוצאה, הכל הסיבה והתוצאה בו זמנית. ואם ניקח את ציר הזמן, למרות שאי אפשר לדמיין את הרגע הראשון, לצורך העניין ניקח את האירוע הראשון לכל האירועים, הסיבה הראשונה שבו נוצרה הסיבה הראשונה, ולפני הסיבה הראשונה אין שום דבר, והאירוע הראשון הוא היווצרות הזמן, האפשרות של היווצרות האירועים ולרגע הזה שלפניו אין שום דבר, אין סיבה. וכל מה שאני בא לאמר שכל הסיבה והתוצאה בעולם, זו רק תחושה. ועוד נקודת הסתכלות, אם יש אירוע והאדם מבין למה זה קרה, אז מבחינתו יש סיבה למה זה קרה ואם הוא לא מבין למה זה קרה, אז מבחינתו אין סיבה, אבל זה שאתה לא מבין למה זה קרה זה לא אומר שאין סיבה, וזה שאתה חושב שאתה מבין מה הסיבה, זה לא אומר שזה קרה בגלל ש... אלא בכלל יכול להיות שזה קרה למרות ש... כמו שהאש שורפת את הנייר, לא בטוח שזה בגלל האש שהנייר נשרף. זה שמתרחש משהו ונראה שהוא התוצאה לדבר שקדם לו, זה לא אומר בהכרח שהדבר שקדם לו הוא הסיבה, גם אם נראה שכך הדבר. אחת מהנחות היסוד של האדם, שהמציאות צריכה להמשיך להיות כפי מה שהיא. לו יצוייר נניח שכדור הארץ היה משנה את מהירות הסיבוב שלו, נניח שהשמש לא זורחת קבוע כל יום, אלא פעם זורחת פעם לא, אז האדם היה רואה את הדבר כאקראי כי המציאות היא אפשרית, והאם יש משהו שמחייב את העולם שלנו להיות קיים בעוד רגע ולכל מי שאומר ... להיות קרוע? יכול להיות תיאורטית, אפילו כמדע בדיוני, יכול להיות שהנייר יחזור לקדמותו. והאם כף היד שיש בה כרגע 5 אצבעות, גם אם זה נשמע דמיוני האם זה מחייב שבעוד רגע לא יהיו לה 6 אצבעות? ואני מחדד, הרגע הקודם, אתה רק מרגיש שהוא הסיבה לרגע הזה, כי הסיבה היא לא מחייבת את התוצאה, זו רק תחושה של המשכיות. כי המציאות יכולה להביא ל ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקצירסיבה ותוצאה - מה הסיבה שהאדם עושה את הדברים? בתהליך שהאדם עובר בחיי היום יום לכל דבר יש סיבה ותוצאה. הצלחה - סיבה מאחוריה, כישלון - סיבה מאחוריו. דפוסי התנהגות שונים מובילים את האדם למעשים וכו'. כל תהליך בנוי מסיבה ותוצאה, אם אין סיבה לעשות משהו אין תוצאה. כאשר האדם מקשר בין סיבה לתוצאה הוא מבין יותר את התהליך. וכאשר האדם לא מקשר בין סיבה לתוצאה הוא נותר פעור פה ושואל את עצמו איפה הוא טעה, ואף שוכח את התהליך כי הוא לא התבונן בו כראוי. כאשר האדם לא מתבונן בתהליך כראוי, הוא מגלה שאו ששכח את הדבר או שבעצם הוא התנהג באופן אוטומטי בלי להבין את הסיבה של הדברים שהוא עושה. כאשר האדם לא חי בצורה מסודרת הכל מתבלבל והוא יכול לחיות את החיים באופן כזה שלא ישקפו אותו כלל. אם האדם חי באופן מסודר הוא מבין שהוא מקשר בין סיבה לתוצאה, זוהי עבודה עם יגיעה אבל כל טיפת זיעה שווה את זה. בעצם, לעתים יש את הנקודות והחורים שיש לאדם באמצע הדברים שהוא מתכנן שלפעמים מפריעים לו. הוא מסביר לעצמו שהוא היה באותה הבנה של אותו הרגע כך, הוא יכול להסביר לעצמו שהוא הגיע עכשיו להבנה שלא ... לטובה או לרעה והדבר תלוי בבחירת האדם. הנתונים הבאים: שמירה על הקיים, ביצוע הדברים לטובת האדם, סדר, סדר בראש והתייעלות כל אלו תלויים בדבר אחד - בלחדד את ההבנה של סיבה ותוצאה. כאשר האדם לא שם לב לדברים, ומתנהג באופן אוטומוטי שלא ייתפלא למה הוא לא יודע למה הוא עשה את מה שהוא עשה. האדם יכול לעשות לעצמו תזכורת ולשאול את עצמו, למה אני עושה את מה שאני עושה? מה המטרה שאני עושה את מה שאני עושה? מה הסיבה שאני עושה את הדברים? נניח שהאדם התבטל ולא עשה את מה שבאמת רצה, כי הוא התרגל לפעולה אוטומטית. אח"כ הוא שואל את עצמו: בזמן X, למה עשיתי את מה שעשיתי? וכנראה שלא תהיה תשובה. אבל התשובה היא שהאדם בין תכנון לתכנון עשה פעולה אוטומטית שהוא לא שאל למה הוא עושה את ... הוא לא באמת מחובר למהות הפנימית שלו, הוא לא יכול לרמות את עצמו, עדיין הוא לא ירגיש טוב. כדי להרגיש טוב באמת, יש צורך להתחבר למהות הפנימית. והרעיון הוא לקשר בין הסיבה לתוצאה ולנסות להבין את הקשר בין הסיבה לתוצאה של הדברים ע"י הסתכלות על המציאות כפי שהיא. וטוב שהאדם יעבוד באופן מסודר על החיים שלו ויחיה בצורה מסודרת כי הדבר הזה יסדר לו את הראש. וכאשר האדם עובד עם ראש מסודר וגם "סוגר חורים בהבנה" הדבר הזה יוצר אצלו שקט בחיים והתקדמות לפי הרף הכי גבוה ... נוספים לעצמו ואומר בדיעבד: מנוחה נפשית, פעולה לשיפור ההבנה וכו'. אבל אלו הטעיות עצמיות. אלו למעשה "החורים שבהבנה" למה זה קורה? מפני שהאדם לא באמת מקשר את הסיבה לתוצאה. מה הכוונה? הוא לא רואה את הדברים לטווח הרחוק. הוא מסתכל עכשיו על הדברים רק עכשיו ולא מסתכל על ההשלכות של הדברים על המשך דרכו. לכן הוא נשאב לכל הקונפליקטים הלא רצויים. ולכן, שאלה מתוות דרך היא השאלה, מה המטרה שאני עושה את מה שאני עושה? מה ... לא הולך ברגל שכן, כמה קורסים אפשר לעשות עם הסכום הזה של הזמן? כמה חזרה על החומר והכל בורח לאדם מתחת לאף? וכל זאת בזמן שעובר בלי שהוא מרגיש כי הוא לא מחבר בין הסיבה למה הוא עושה את הדברים שהוא עושה? ומה המטרה שהוא עושה את מה שהוא עושה? לבין התוצאה מה ההשלכות של המעשים שלו על עתידו. ולכן, אם האדם החליט לחיות מסודר, עליו לחיות מסודר עד הסוף. כי מה הסיבה שהאדם מפספס את הדברים בין תכנון לתכנון? מהסיבה שהוא לא מסתכל באותו הזמן הקצר בין ההתכנונים על ההשלכות של אותם המעשים באותו הזמן. ואיך בעצם לסגור "חורים בהבנה"? ע"י שהאדם ישאל את עצמו למה הוא עושה את מה שהוא עושה? מה המטרה שהוא עושה את הדברים? מה יהיו ההשלכות של המעשים שלו. וע"י שיעבוד באופן מסודר עד ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... זה מזוהה עם הפילוסוף הילרי פטנאם (פטנאם חזר בו מטיעון זה וכיום הוא מחזיק בעמדה של ריאליזם פנימי, שהיא, למרות שמה, עמדה אנטי - ריאליסטית). מנגד, יש הטוענים שהצלחת המדע אינה כה מפתיעה, משום שאמצעי המדידה שבהם משתמשים המדענים כבר כוללים את הנחות היסוד התאורטיות שלה, לכן התוצאות שתתקבלנה בוודאי יהיו בהתאם למה שציפו משום שאין באפשרות המכשירים לספק תוצאות אחרות, כל תוצאה שתתקבל תהיה בגדר המצופה ובהתאם להנחות היסוד. טיעון אנטי - ריאליסטי נוסף הוא טיעון "האינדוקציה הפסימית", אשר לפיו מכיוון שכל תאוריה שנחשבה אמיתית בעבר נתגלתה כשקרית, אנו יכולים להניח בהסתברות גבוהה שהתאוריות הנוכחיות יתגלו כשקריות. טיעון זה מזוהה בימינו עם הפילוסוף לארי ... את נושאי המחקר שלהם לפי אינטרסים חברתיים: למשל, ההתמקדות בפיזיקה גרעינית בארצות הברית בתקופת המלחמה הקרה נבעה מהאינטרס של הממשלה בפיתוח נשק גרעיני. טענה זו פותחת שדה שלם למחקר היסטורי וסוציולוגי, אך היא כשלעצמה אינה שנויה במחלוקת בקרב פילוסופים. עובדות מדעיות הן תוצאה של משא ומתן (אנגלית: negotiation) בין מדענים: לרוב, נתונים ומידע המופקים מניסויים אינם חד משמעיים, וניתנים לפרשנויות שונות. הקונסטרוקטיביסט החברתי יפקפק במעמדן האובייקטיבי של עובדות. הוא ייטה לטעון שמספר הפרשנויות האפשרי של נתונים אמפיריים הוא רחב מאוד, ושאינטרסים ... פילוסופים, היסטוריונים וסוציולוגים קונסטרוקטיביסטים מנסים להראות שגם תאוריות במדעי הטבע מושפעות מאידאולוגיות חברתיות. המאמר הנחשב לפורץ דרך בתחום זה הוא מאמרו של ההיסטוריון פול פורמן שפורסם בתחילת שנות השבעים, שבו טען כי תורת הקוונטים ויתרה על רעיונות מסורתיים כגון סיבתיות, כמענה לעוינות לרציונליות המדעית והאהדה לרעיונות מיסטיים ורוחניים ששררו ברפובליקת ויימאר בשנות העשרים. ראו גם: פוסטמודרניזם. אנליזה וסינתזה: אנליזה היא הפירוק של תצפית או של תאוריה למושגים פשוטים יותר על מנת שנוכל להבינה. אנליזה הכרחית למדע, כמו לכל מעשה רציונלי אחר. ... קאנט אייזק ניוטון רוג'ר בייקון צ'ארלס פרס פייר דוהם אנרי פואנקרה ארנסט מאך רודולף קרנפ ברטראנד ראסל קרל המפל וילארד קוויין קרל פופר תומאס קון מיכאל פולאניי נלסון גודמן פול פייראבנד בס ואן - פרסן אימרה לקטוש הילרי פטנם אלפרד נורת' וייטהד נושאים בפילוסופיה של המדע: סיבתיות בעיית התחימה דואליזם אמונה ורציונליות בחירה חופשית ודטרמיניזם התקדמות במדע פילוסופיה של המתמטיקה פילוסופיה של הפיזיקה פילוסופיה של הזמן והמרחב פילוסופיה של ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... התצפיות של האדם. האדם רואה שתמיד האש שורפת את הנייר, ולכן הוא אומר שזה חוק שהאש שורפת את הנייר, אבל האם באמת החוק הזה קיים, או שזה אומר רק את מה שאתה ראית? כשהאדם רואה שהצורות חוזרות על עצמן, הוא מנסה למצוא מכנה משותף, ובפרט בגלל הסיבתיות, שהוא אומר, זה קרה בגלל הקודם. האדם מניח שבגלל שהוא זרק את הנייר לאש, הנייר נשרף. אבל מי אמר שזה נכון? אתה רק מניח. האדם לא צריך להיות בטוח בשום דבר. האם האדם יכול להתחייב שחוק שהוא החליט עליו, הוא תמיד יהיה כך? לא, ולכן אין חוק, הכל יכול להיות, הכל אפשרי. האדם חושב שיש סיבתיות, שהאדם רואה צורה של משהו ומיד אחריה מגיעה צורה אחרת. אבל אם יצויר שאין סיבתיות, שהנייר נשרף לא בגלל שזרקו אותו לאש, אלא בגלל שיש משהו אחר שגורם לנייר להיות שרוף, אז גם כאן אין חוקיות. שימו לב שהחוקיות של הטבע תלויה בסיבתיות. מה זה נקרא סיבתיות? למשל הספר דחף את היד. היד למשל נמצאת ברגע א' וכאשר היד נדחפה היא עברה לרגע ב', אבל למה האדם חושב שיש קשר בין רגע א' לרגע ב', אז אתה אומר, הרי ראיתי שהספר דחף את היד, אבל רגע, זה קרה בשני רגעים שונים. יבוא אדם ויגיד, אין בעיה, אתה טוען שאין חוקיות, אז אם אין חוקיות, מי מחליט שיקרה כך ולא אחרת? התשובה היא, שאף אחד לא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - הסוטה הארוכה על סיבתיות הסוטרה הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta Digha Nikya, 15 (הופעה מותנית) כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמהסדהמה. אז המכובד אננדה ניגש לנעלה, חלק לו כבוד, והתיישב בקירבתו. כשהוא יושב פנה אל הבודהה בדברים אלו: "אדון נכבד, זה דבר נהדר ונפלא כיצד הופעה מותנית זו הנה כה עמוקה ... קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי; או שהוא מאמין 'הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי; או שהוא מאמין 'הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי; או שהוא מאמין 'הטטהאגטה לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי. מאיזו סיבה? מאחר ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו: היקף הכינוי והיקף הדרך לכינוי, היקף השפה והיקף הדרך לשפה, היקף התיאור והיקף הדרך לתיאור, היקף החוכמה והיקף התחום לחוכמה, היקף המחזור וההיקף בו המחזור נע. לומר על נזיר שהוא משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו שהוא מחזיק בדיעה 'הוא אינו יודע ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... חופשית - רצון חופשי - מבוא בחירה חופשית או רצון חופשי הם ביטויים הבאים לציין שמעשיו של האדם והחלטותיו הם פרי רצון עצמאי ובן - חורין, ואינם קבועים מראש ומוכתבים בידי הסיבתיות הדטרמיניסטית ואף לא על ידי הגורל, או כוחות עליונים. לפי תפיסה זו לאדם יש כושר החלטה וחופש בחירה לגבי מעשיו והאפשרות לשלוט בהם, ובכך לקבוע במידה מסוימת את השתלשלות חייו. בניגוד לרעיון הבחירה החופשית עומדת ההשקפה הפטליסטית שלפיה גורלו של האדם קבוע מראש, וכן ההשקפה הדטרמיניסטית, הרואה סיבה טבעית לכל מאורע והעדפה. תפיסות אלו רואות את האדם כמי שנשלט על ידי כוח חיצוני, עליון, אלוהי או טבעי, אשר קובע באופן מוחלט את התנהגותו וגורלו בחייו, ולפרט אין אפשרות לשנות עובדה זו. לשאלה זו קיימות השלכות דתיות ואתיות. מצד אחד, הדתות המונותאיסטיות הכפיפו לשליטת האל כל מאורע, וייחסו לו גם את בחירותיו של האדם; ומאידך, אחד העקרונות ... עליהם דין וחשבון, ועקרון זה מבוסס על אחריותו של האדם על מעשיו ובחירתו החופשית בהם. בחירה חופשית בפילוסופיה הכללית הסתירות הקיימות בין מה שנראה כמחייב את עקרון הבחירה החופשית, מתוך האתיקה ומתוך התחושה האישית של האדם כבוחר מרצונו, לבין מה שנראה כשולל את עקרון הבחירה החופשית, כמו עקרון הסיבתיות ועוד, הובילו הוגים רבים למסקנות המניחות בחירה חופשית יחסית ולא מוחלטת. בעיית הבחירה החופשית כוללת צרור בעיות העולות מתוך סתירות, אמיתיות או מדומות, בין תחושות אינטואיטיביות שונות ומערכות אמונות: בעיות התחושה האינטואיטיבית - חופשיות וסיבתיות לעתים באופן אינטואיטיבי אנו סבורים כי לפחות לעתים אנחנו יכולים לבחור אם לפעול בדרך מסוימת או לא. מצד שני, חלקנו סבורים באופן אינטואיטיבי שהטבע הוא אחיד, ושלכל מאורע ישנם סיבות ותנאים הגורמים לו, וכך אנחנו רואים גם את מעשינו כמושפעים מטבענו המולד ומהסביבה שהשפיעה עליו. שתי התחושות הללו סותרות זו את זו, כיוון שהראשונה מניחה חופש רצון והשנייה מניחה סיבתיות. מערכות אמוניות - אחריות וגורל מערכת האמונות שלנו מקבלת שאדם אחראי על מעשיו, והוא נושא באחריות לפעולות שעשה או נמנע מלעשות. על פי הגישה האינטואיטיבית, אחריות זו היא גם המצדיקה את מערכת הענישה והשכר. מצד שני, קיימת תחושה עמוקה המאמינה בגורל ובפטליזם, ורואה את מעשיו של האדם כנקבעים על פי כוח שלא ניתן לעמוד מפניו. אך אם מעשיו של ... הפרדוקס הוא בכך שהבוחר יכול עתה לקבוע את העבר באמצעות בחירתו, להשפיע על קיום 1,000 הדולר בחשבונו. עמדות ונסיונות פתרון למכלול בעיות אלו לא ניתן בפילוסופיה פתרון מוסכם, ואף אין פתרון המתקרב להסכמה. הנסיונות לפתרון הועלו מראשית הפילוסופיה; כך, לדוגמה, סברו הסטואים שקיימת שרשרת מוחלטת של סיבתיות אוניברסלית המכונה הימרמני, וגם תהליך החשיבה של האדם קשור לתהליך הסיבתי, אך במקביל קיימת הבחנה בין ההימרמני לבין הנפש הפנימית, כיוון שההימרמני קובע רק סיבה משוערת לכל מעשה, והנפש הפנימית קובעת את הסיבה העיקרית למעשה. את העמדות השונות ניתן לסווג כך: דטרמיניסטים פילוסופים רבים נקטו "דטרמניזם קשה" שלפיו לכל מאורע יש סיבה קבועה מראש. בין פילוסופים אלו נמנה דמוקריטוס, שהשתייך לאסכולה האטומיסטית בפילוסופיה הקדם - סוקרטית. דמוקריטוס טען שתנועת האטומים ומיקומם היא שרירותית מבחינת תכליתה, והכרחית מבחינת סיבותיה. כמו כן, על פי תפיסתו של הפילוסוף היהודי ההולנדי ברוך שפינוזה, ההשקפה שהאדם הוא בעל חופש בחירה היא, במלים אחרות, ההנחה שרצונו של האדם אינו כפוף לחוקיות הכללית השלטת בטבע. יוצא שעל פי הנחה זו, הרצון מתחיל שרשרות סיבתיות בלי שהוא עצמו יהיה חוליה בשרשרת כזאת. לתפיסתו הדבר מהוה אבסורד. על פי תפיסתו כל רצון הוא אירוע נפשי, ובתור שכזה הוא נקבע על ידי סיבות נפשיות קודמות. בתור דוגמה לכך שמקורה של הטעות הוא מחוסר ידיעה אמר שפינוזה: כל עיקרה של הדעה בדבר הרצון החופשי מקורה בכך שהאדם יודע את מעשיו, אך על סיבתם אינו חושב אפילו בחלום. ליברטריאנים הפילוסופים הסבורים שהדטרמיניזם אינו מתיישב עם חופש הרצון, ולכן שוללים או מחלישים את התזה הדטרמיניסטית, נקראים בדרך כלל ליברטריאניסטים, ולדבריהם ידיעת הסיבתיות מוגבלת. אריסטו ואפיקורוס טענו שחופש הרצון נמצא במרווח הקטן שמותירה אי הידיעה על הסיבתיות: אמנם אפשר לנבא הרבה, אך לא הכל. כיום יש המוצאים את המרווח הזה בעקרון האי - ודאות הקוואנטי. המפורסם בין הטוענים כך הוא רוג'ר פנרוז, בספרו The Emperor's New Mind, שבו הוא טוען שחופש הרצון נמצא באי האפשרות לנבא יריות פוטון בודדות בניורונים במוח . אך הסברים אלו לא נחלו הצלחה רבה בפתרון בעיית האחריות והפיכתה לבת - הבנה. ... הניגוד בין השניים הוא בטעות. חופש בחירה אינו מנוגד לדטרמיניזם, אלא לכפייה מבחוץ. מעשיו של אדם יכולים להיות כפופים לחוקים, ובכל זאת הוא יחוש חופשי, משום שמעשיו אינם נכפים עליו. הדבר דומה לחוקי הטבע, שהם מתארים כיצד דברים נעים אך אינם כופים עליהם לנוע; כך גם מעשי האדם מתוארים על ידי הסיבתיות, אך היא אינה כופה על האדם את דרכי הפעולה. כוחו של טיעון זה יפה רק כנגד הרכיב הראשון של בעיית חופש הרצון, כלומר התחושה האינטואיטיבית של ניגוד. הוא אינו תופס לגבי טיעון הבטלן, שמציג סתירה מוגדרת היטב בין דטרמיניזם וחופש בחירה, וכן אינו רלוונטי לבעיית האחריות. טיעון כנגד בעיית האחריות מוריץ שליק, בספרו "בעיות באתיקה", טוען ששכר ... סריקה של המוח, אשר במהלכה מתבקש הנבדק להחליט החלטה מסוימת ולבצעה. הסריקה הראתה שההחלטה על הפעולה נעשתה לאחר שהמוח כבר התחיל לפעול כדי להוציא אל הפועל את ההחלטה. משמע, התחושה של ההחלטה לפעול אינה כי אם מצג שווא, מכיוון שפעילות המבצעת את ההחלטה כבר מתרחשת במוחו של האדם לפני ההחלטה עצמה. תוצאות הניסויים של ליבט עוררו דיון נרחב בין מדעני מוח, פסיכולוגים ופילוסופים, וניתנו להם גם הסברים אלטרנטיביים, המאפשרים להניח את קיומו של רצון חופשי. ליבט עצמו הציע שהרצון החופשי מתבטא ביכולת להימנע מלעשות משהו, כיון שמצא בניסוייו שלמרות שהרצון שהתעורר בקרב הנבדקים שלו לעשות משהו הוא צפוי מראש ואינו חופשי, קיים חלון הזדמנויות קצר, ... כל מקום לבחירה חופשית. גילוי תורת הקוונטים העלה שאלה מחודשת לגבי הדטרמיניזם: אם הצופה משפיע על התצפית, ואם התנהגות המערכת ניתנת לניבוי רק באופן סטטיסטי - אולי בכל זאת יש בחירה חופשית, ולא הכל קבוע מראש. אך מצד שני, ניתן תמיד לומר שהשפעת הצופה על התצפית הייתה חייבת להתרחש עקב מכלול הנסיבות, והניבוי הוא סטטיסטי רק כיוון שאיננו יודעים עדיין כיצד לחשב את הסיבתיות בעולם הקוונטים. זה לא אומר שתורה זו חסרת סיבתיות. בחירה חופשית ביהדות תפיסת הבחירה החופשית נחשבת למושג יסוד ביהדות, מכיוון שחלקים גדולים בתורה וכל נושא קיום המצוות ורעיונות התשובה, מושתתים על כך שלאדם יש רצון חופשי ואפשרות להטות את עצמו להיכן שיבחר: אם לרע ואם לטוב. עם זאת, עקרון הבחירה החופשית עומד לכאורה בסתירה ליסוד אחר ביהדות: האמונה בידיעתו המוחלטת של האל. כלומר, אם האל ... מושכו ולא גוזר עליו לעשות כך... ומפני זה נאמר בנבואה, שדנים את האדם על מעשיו - כפי מעשיו: אם טוב ואם רע. - הלכות תשובה, פרק ה, הלכה א - ה המומר אבנר מבורגוס דגל בהשקפה לפיה אין קיימת בחירה חופשית, ואף על פי שאין הגורל או כל מניע חיצוני אחר גוזר על האדם מה שיעשה, מכל מקום לכל בחירה קיימת סיבה פנימית, ולסיבה זו קיימת סיבה משלה, כך שעקרון הסיבתיות שולל את הבחירה החופשית. הוא האריך בהצגת עמדתו בספר "מנחת קנאות" שנועד לצורך שכנוע היהודים בעמדותיו, ולדבריו גם הרמב"ם אינו חולק על עמדה זו, ומתוך סתירות שהוא מעלה בעניין בדעת הרמב"ם הוא מגיע למסקנה שדבריו של הרמב"ם בעד הבחירה החופשית לא נאמרו אלא כדי לחזק את האמונה הדתית בלב ההמון. את בעיית השכר והעונש הוא פתר, כשהניח שהם ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ומשום שגם האפשרות הזו קיימת, האדם לעולם לא שקט... חשיבה חיובית היא בכלל חשיבה שלילית, כי היא יוצאת נגד צורת המציאות שנקראת חשיבה שלילית שבגלל שבני האדם יוצאים נגדה, היא באה אליהם בהפוכה, כי מה שמציק לאדם זו לא החשיבה השלילית, אלא השקר וההדחקה והמחשבה צריך להיות תמיד "שמח"... מה הסיבה ומה השכל שמסתתר בכך שהדתיים כל הזמן צריכים שיחות חיזוק ומוטיבציה מהמנהיגים שלהם להתחזק בתשובה ולהמשיך ולקיים את המסורת? והתשובה היא די פשוטה, האמת לא צריכה שיחזקו אותה, ברגע שהבנת אותה השתחררת לחופשי, אדם שיודע את האמת לא צריך ... שהוא יודע, ללא כל מאמץ או שכנוע עצמי. אבל השקר כל הזמן צריך חיזוקים כי מטבעו הוא מציק לאדם, לכן הוא כל הזמן מרגיש שהוא זקוק לחיזוקים ולכן הרבנים הדתיים כל הזמן מוציאים ספרי שקר ומוסר חדשים, כדי להמשיך ולקבע את הטמטום... מי שיעמיק בלמה הוא רוצה את הרצונות שלו, עלול לגלות שאין שום סיבה לרצות שום דבר יותר מאשר את ההפך שלו, כי למרות שנראה לו שיש שניים, יש רק דבר אחד... סיבתיות / אקראיות / תודעה / כוח המשיכה וכו' לא באמת קיימים מצד עצמם, אלא הם רק תיאור האדם לרצף אירועים שאותו הוא רואה בחיבור מסוים של זמן ומקום... רוב ככל העולם חושבים שיש מקום וזמן שבתוכם מתרחשים שינויים, אבל ייתכן מאד שהשינויים שחווה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... חייבים לדעת מה, אתה צריך להבין מה פירוש הרצון להרגיש טוב, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, מה זה להרגיש טוב? מהו רצון? תנסה לצמצם את השאלה שאתה רוצה להבין, אתה מנסה להבין למה אני רוצה להרגיש טוב? יש כאן הרבה דברים להבין. למה? - יש להבין כאן את החוקיות של הסיבה תוצאה, רוצה - מה זה רוצה? להרגיש - מה זה להרגיש? טוב - מה זה טוב? תתחיל לצמצמם. דרך החשיבה זה להתחיל לצמצם את השאלה לחלקים יותר קטנים, ולגלות את השורש. כמו למשל שלומדים בבית הספר דקדוק ושואלים אותך איזו מילה היא הנושא, הנשוא והמושא. איזה מילה שבלעדיה לא תהיה משמעות למשפט. נגיד לדוגמא למה אני רוצה להרגיש טוב? אם נוריד את ... פשוט, אני אסביר לך, בא ננסה להבין את השאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? מה יש בשאלה? יש מציאות שיש בתוכה אדם שרוצה להרגיש טוב, עכשיו הוא שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? למעשה אנו שואלים למה האירוע התרחש? אני רוצה להרגיש טוב, למה אני רוצה להרגיש טוב? כאילו אתה מניח שיש סיבה, וגם יש תוצאה. התוצאה היא שאני רוצה להרגיש טוב, מה המסובב של התוצאה שאני רוצה להרגיש טוב? שאלה: מה הסיבה? אליעד: מה הסיבה, מה המסובב, מסובב זה הסיבה, הכוח שמפעיל. לפני שאתה חוקר מה גורם לך להרגיש טוב, זה כמו מי יצר אותו. למשל המכשיר הזה, מי יצר אותו? איך נדע מי יצר אותו אם לא נבדוק מהו? אם נגלה שהוא שעון, יצר אותו שען, אם נגלה שזה תפוח, נדע שהוא גדל על העץ. מה שאני בעצם בא לומר שלפני שאתה שואל מה קדם לרצון שלי להרגיש טוב, תשאל מה זה, אני רוצה להרגיש טוב? כאשר אתה שואל למה אני ... שתשאל מי יצר את הזמן, תשאל מה הוא זמן? אנחנו מדברים על איך לשאול, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, תשאל מה זה אומר להרגיש טוב? אני רוצה להרגיש טוב, מה זה אני רוצה להרגיש טוב? שאלה: אז השאלה היא מה אתה רוצה? אליעד: יכול להיות, אני רק אומר שלפני שאתה מחפש את הסיבה למה, תנסה להבין מה פירוש להרגיש טוב. לדוגמא אתה רוצה להיות מאושר, בא אליעד ואומר לך, כדי שתהיה מאושר אתה צריך להבין את הרצון של עצמך, הרצון הבסיסי זה להרגיש טוב, אז תנסה להבין למה? קודם להבין למה? עכשיו אני אומר לך שלפני שאתה שואל למה? תנסה להבין מה זה להרגיש טוב. שאלה: מה זה להרגיש טוב? אליעד: מאוד פשוט, אני רוצה שהרצון שלי תמיד ... בסוף רוצה להרגיש טוב, בגלל זה באת, נכון? מה זה להרגיש טוב? למלא את הרצון, והשאלה הבאה היא מי אחראי על הרצון שלי, מי יוצר אותו? מאיפה הוא מגיע? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה המילה הכי חשובה במשפט? שאלה: למה אני רוצה? אליעד: נשאר למה אני רוצה? למה אני רוצה זה כמו מה הסיבה שאני רוצה, נוריד את הסיבה, ויישאר אני רוצה. שאלה: אם אני לבד בבית ואני שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? איך אני ממשיך מכאן לבד? אליעד: אתה שואל איך היית אמור לדעת את זה, יש מחויב המציאות ואפשרי המציאות, כבר שמעת את המושג הזה, יש דבר שתלוי בדבר. מהו אותו דבר שבלעדיו לא היית מרגיש טוב? שאלה: רצון אליעד: נכון, אתה אמור לחקור את הבסיס, לחקור קודם כל מה הוא רצון. ... ידי שתנסה לגלות מה הנחות היסוד שעליהם מבוססת השאלה. כדי למצוא תשובה לשאלה אנחנו מנסים להבין את הנחות היסוד של השאלה. מה הם אותם דברים שבלעדיהם לא הייתה שאלה? למה אני רוצה להרגיש טוב? על איזה הנחת יסוד היא מבוססת? שיש אני, שיש רוצה, שיש להרגיש, שיש טוב ורע, ושיש גם סיבה, אז אתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? אם לא הייתה סיבה לכל דבר היית שואל למה אני רוצה להרגיש טוב? לא, אם לא היה אני, לא היה רוצה, לא היה להרגיש, אז בא נבדוק על מה זה מבוסס. זה מבוסס על זה שאני קיים, ושיש לי רצון, ושאני רוצה למלא אותו, ומה יש מתחת לזה? בא ננסה להבין מה הבסיס הזה, מה זה אני רוצה? שאלה: יש כמה הנחות, איך אדע על מה ללכת? אליעד: לא משנה, תבדוק מה נמצא מתחתיהם. שאלה: רוצה ... לדוגמא כשאתה קם בבוקר, יש לך שני מסלולים, מסלול אחד אומר יש ואין זה שני הפכים, טוב ורע זה שני הפכים, נמצא ולא נמצא זה שני הפכים, פה ושם זה שני הפכים, ואתה מתחיל לשאול שאלות כל החיים שלך, מה לעשות את זה או את זה? כל הזמן שאלות, פה או שם? נכון? כאשר האדם קם בבוקר מסיבה זו או אחרת, והוא מבין שיש ואין זה דבר אחד, ובאמת מבין שאין ויש זה דבר אחד, אז מה תשאל בעצם? אין מה לשאול בכל נושא. אתה מבין את הנקודה? אני כבר נתתי לך את השורש של כל השאלות שבעולם. לכל השאלות יש שורש אחד. בא נבדוק עכשיו מהו הדבר שבלעדיו לא הייתה שאלה. שאלה: בא נבדוק מה הרצון קודם? אליעד: מה אכפת לך מהרצון? טוב, בא נבדוק מהו רצון, ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... רק למראית עין. 7 זה הפנימי, החבוי והמסתורי, המרוחק, פסיכולוגי, נפשי, משמעות ועומקם של דברים, לא החיצוני או החומרי, מיסטי ואזוטרי, רוחני, התבודדות, התנזרות. 8המספר 8 מסמל את הקארמה - קשר של סיבה ותוצאה וגלגול הנשמה. זה החלק העליון של ה - 8 כאשר החלק התחתון מייצג את דרך ביטויה של הקארמה בחומר. 8 זה בניגוד ל - 7 ההחיצוני, העולם הפיזי, גוף, התגשמות, חומרי, פיזיקה, כסף, נכסים, עושר, שלטון, כוח, שררה, סמכויות, השפעה, התקדמות, אמביציות, שאפתנות, קריירה, חשיבות, כבוד, סטטוס, סמל, נס, תהילה, צבא, מדים, תכשיטים, תוצאות, השלכות, משפט, עונש, צדק. 9המספר 9 סוגר מעגל. הוא השלמות. 9 זה סוף, סיום, השלמה, בביטוי החיובי זאת אהבה ונתינה ללא תנאי, אהבת הבורא, גמילה, חסד עליון. 0המספר 0 מסמל חיזוק ספרה אחרת. לדוגמה, כאשר בונים מפה נומרולוגית, ומשתמשים בתאריך הלידה, המספר 20 בחודש מבטא את שתיים יותר חזק מאשר 2, כי 0 מחזק את ה - 2 שבמספר. קלט מקובל לחישובי ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מרגע. כי לפני רגע היית בכלום, בשום מקום. ובפחות מרגע אחד נוצר כל העולם וכל התחושות והכל, עם התחושה שאתה נמצא פה כבר אלף שנה אחורה. בפחות מרגע אחד נוצרת לך תחושה שהעולם קיים כבר אין סוף זמן. מצד אחד יש את האין עולם, ומצד שני יש את צמצום שאתה קיים. זה כמו הסיבה תוצאה. יש שני פרספקטיבות, האחד זה תוצאה של תוצאה עד אין סוף, ויש אחד שאומר שעכשיו נוצר. ויש אחד שאומר ששניהם, שזה אחד, רצוא ושוב. אם אתה אלוהים, ואתה שואל את עצמך, למה אני חי? הרי אתה אלוהים ואתה כל הזמן חי, אז אין בכלל שאלה. אם לאלוהים אין משמעות למה הוא חי, אז מדוע שתהיה משמעות לאדם, מדוע הוא חי. אם האדם מבין שאין משמעות, אז הוא משוחרר מהמשמעות, ואז חייו ... ⬅לקריאת המשך המאמר על סיבה ותוצאה / סיבתיות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבה ותוצאה / סיבתיות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבה ותוצאה / סיבתיות, איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי, מאמן אישי טלפוני, קואצ'ר מומלץ, מאמן אישי לתזונה נכונה, ספרים על אימון אישי, מאמן לחיים, קואצ'ינג אישי, אימון אישי בטלפון בנושא סיבה ותוצאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.1406 שניות
עכשיו 17_09_2019 השעה 17:32:12
wesi4