ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 4

* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

שאלה: למה רבי נחמן?

אליעד: אני קראתי הרבה ספרים וכו', ואז אתה מגיע לעניין של אלוהים, ויש את שאלת המפתח בקבלה, שנקראת שאלת הצמצום, מהי שאלת הצמצום? האר"י ז"ל, ספר שמונה שערים, רבי חיים ויטל, כל חוכמת הקבלה כולה מתחילה בדבר הבסיסי שלפני הבריאה הכל היה אין סוף וכאשר רצה לברוא את הבריאה צמצם את עצמו, עשה חלל פנוי, ועשה ספירות וכו', ככה מתחילה כל תורת הקבלה, היה אינסוף רק אינסוף, אחדות, אין גבול ואז איכשהו צמצם ועשה עולם וחלל פנוי וכו'. כמובן שהדבר הזה לא ברור, איך אינסוף יכול לצמצם את עצמו? אם מהותו היא אינסופית ללא אפשרות של גבולות אז איך נהיה גבול? אין אפשרות, וכמובן שכולם כתבו על זה ספרים, איך יכול להיות צמצום, וכולם מתרצים תירוצים ולמדתי את התירוצים, וכמובן שלא הבנתי אותם, ולא הבנתי אם אני טיפש או שהספר טיפש, עד שבא רבי נחמן בתורה המפורסמת בליקוטי מוהר"ן בחלק א' בתורה ס"ד, ואמר לי תקשיב אתה לא טיפש, הסביר לי את השאלה שלי, כאילו הסביר את השכל של השאלה, ואמר אין לזה תשובה, שלא יעבדו עליך, מי שאמר שיש תשובה או שהוא לא מבין את השאלה או שהוא מטעה אותך או שהוא לא מבין את עצמו, עבדו עליך, אין לזה תשובה.

איך שלא נסובב את זה יש כאן פרדוקס, בסיפור של אלוהים יש פרדוקס, כל הקונספט של אלוהים שיש ישות שהיא מחוץ לזמן ולמקום, שהיא אחראית על הזמן והמקום.

כאשר אתה מתבונן על הנושא של אלוהים, יש בעיקרון שתי שיטות, השיטה של העולם המחודש מול השיטה שאומרת שהעולם קדמון, מה זאת אומרת, יש את הדעה שאומרת שאלוהים ברא את העולם יש מאין, ויש את הדעה שאומרת שהכל קיים כל הזמן, עזוב אותי מאלוהים, זה תמיד קיים זה תמיד היה קיים, כשהרב שואל מי ברא את העולם התשובה אף אחד לא ברא אותו זה תמיד היה קיים. קודם כל תוכיח לי שהוא לא תמיד היה קיים ואחר כך תשאל אותי מי ברא אותו, כי הוא תמיד היה קיים, ולא צריך לערבב את אלוהים בסיפור. כאשר אומרים ברא יש מאין, אבל זה לא הגיוני, איך זה שברא את העולם יש מאיין, בלי מקום ובלי זמן זה כלום, אז איך מכלום נהיו משהו, כי אם אתה אומר שמכלום נהיה משהו, אז הוא לא באמת כלום, כי היה בתוכו פוטנציאל של המשהו, ולא יכול להיות שהכלום יעשה משהו

בקיצור רבי נחמן אומר זה פרדוקס, אין לזה תשובה, משה רבנו לא ידע את התשובה, אי אפשר למצוא לזה תשובה וכו', ואז הוא מוסיף ואומר, אבל צריך להאמין בשכל שזה ככה, למרות שזה לא יכול להיות צריך להאמין שזה ככה. זה היה הדבר שרבי נחמן קנה אותי, היו הרבה דברים שהוא קנה אותי, אחד הדברים שהוא קנה אותי זה השחצנות שלו, רבי נחמן היה שחצן, זה משהו שאני מאמץ אותו קצת, אולי מספיק ואולי לא מספיק, השחצנות שהוא התגר, הוא אמר אני הכי חכם, אני פקח, אני זה ואני זה, רבי נחמן התגר, הוא לא פחד, הוא אמר או שאני ממש צודק ואני חכם או שאני ממש טיפש, אבל אין ביניים, הוא כאילו אמר בא נלך עד הסוף, בא נקצין את הכל, זה כמו שיש בטעמים, יש כמה טעמים ויש את התבלין החמישי שנקרא סודיום גלוקאמאט, מה הדבר הזה עושה. הוא מקצין את הטעמים, לוקח את הטעמים ועושה אותם יותר חזק, זה לא טעם, רק יותר חזק, רבי נחמן היה בקטע של הקצנה, כל דבר לקח עד הסוף, עד סוף האמת, תבטל את כל הבריאה, עד סוף השכל, כל דבר הוא לקח לקצה, גם מבחינת החוויה, הוא כל הזמן אמר אני חווה כל הזמן התחדשות, מה שאין לאף אחד בעולם, הוא אמר אני כל רגע חי חיים חדשים, ותמיד סיפר על החוויות וכמה שזה טוב. זה התגר אותי, אבל במה הוא קנה אותי, בזה שהוא לא שיקר, כולם שיקרו וניסו לתרץ תירוצים ולהסביר לך כל מיני דברים, אבל הוא לא שיקר, הוא אמר תקשיב אין לזה תשובה, לפחות לא שיקר וזה לעצמו דבר גדול, אם אחד לא משקר זה דבר מאוד גדול, כי כולם מקמבנים אותך, והוא לא שיקר ובזה הוא קנה אותי, ולכן החזקתי ממנו, אבל אמרתי הוא אומר שצריך להאמין, אני לא מאמין, אבל לפחות הוא איש אמת, והמשכתי לחיות את החיים שלי כרגיל, כמו כולם, ותמיד התבוננתי על השכל שלו, אמרתי לעצמי בן אדם חכם יש לו שכל, בא נראה מה הוא אומר, ובסוף התהליך הבנתי למה שהוא התכוון אז, מה שבעצם רבי נחמו אמר אז, תקשיב אין לך תשובה ולא תוכל למצוא תשובה, אבל הוא התכוון להגיד שאין לזה תשובה בשכל שאתה מנסה למצוא תשובה, אבל מצד האמת זה ככה ואין אפילו שאלה, רבי נחמן אמר מהו שכר העולם הבא? מה יש בעולם הבא? רבי נחמן אמר שתבין שהכל אחד, זה השכר, שתבין שהיש והאין הם אחד, זה השכר, זוהי חווית האלוהים, למה אלוהים? כי אלוהים פירושו לפני הבריאה, ולפני הבריאה היש והאין היו אחד, להבין שהיש והאין הם אחד זה נקרא חווית האלוהים. עכשיו מה זה נקרא לחזור בתשובה, רבי נחמן אומר שאתה משיב את הדבר למקום שממנו נלקח, למשל יש לך רצון לאכול או להיות בריא או שלא יכאב לך הראש, ואתה משיב אותו להתחלה שלו, אתה מבין שזה בכלל ביטוי של מקום שאין שם רצון, זה נקרא לחזור בתשובה, אתה אומר אני ומבין שזה ביטוי של משהו אחר, זה נקרא לחזור בתשובה.

שאלה: בספר שיחות עם אלוהים הוא אומר שאם אתה רוצה להבין את אלוהים עליך לצאת מדעתך.

אליעד: יש רק שתי אפשרויות או שהוא חשב כמוני והוא צדק, או שהוא חשב לא כמוני והוא טעה. עכשיו אולי אתה מבין אותו כמוני, ואולי לא, למרות שאיני חושב שאתה מבין אותי עד הסוף.

שאלה: אני מבין אותך טוב מאוד.

אליעד: כמוני, אתה יכול להחליף אותי ואני ישאל אותך את השאלות?

שאלה: בסדר

אליעד: תסביר לי מה הסיבה הראשונה של כל הסיבות?

שאלה: למה אתה מתכוון לסיבה הראשונה?

אליעד: למה המציאות היא כרגע כמו שהיא?

שאלה: מפני שהוויה מסוימת

אליעד: למה הוויה זו ככה?

שאלה: היא בחרה

אליעד: למה היא בחרה?

שאלה: אני לא עשיתי הכנה

אליעד: לא צריך הכנה אם תעיר אותי באמצע הלילה אני אתן לך את אותן התשובות.

שאלה: טוב, אז תשאל

אליעד: אני מנסה להבין למה כרגע יש פה מצלמה, למה?

שאלה: אתה בחרת בזה כדי שזה ישרת אותך

אליעד: ולמה בחרתי בזה

שאלה: זה אחד מהכלים שיכולים לעלות את החומר לאתר

אליעד: ולמה אני רוצה את זה, מה מניע את הרצון שלי?

שאלה: אתה רוצה לתרום.

אליעד: ולמה אני רוצה לתרום?

שאלה: רוצה להרחיב

אליעד: ולמה אני רוצה להרחיב?

שאלה: אתה חווה את עצמך בתור אדם שנותן.

אליעד: ולמה אני חווה את עצמי ככה?

שאלה: זאת הבחירה שלך.

אליעד: למה?

שאלה: באותה מידה אתה יכול לבחור גם דברים אחרים.

אליעד: זאת בדיוק השאלה שלי, אם אני יכול לבחור דברים אחרים מדוע אני בוחר בזה?

שאלה: זה הרצון שלך.

אליעד: למה זה הרצון שלי?

יש דבר אחד בעולם שאתה מבין למה הוא קורה?

מה לדוגמא?

שאלה: למה באתי לכאן.

אליעד: למה באת לפה?

שאלה: כדי ללמוד ממך דברים שאני לא יודע.

אליעד: למה אתה רוצה ללמוד?

שאלה: כי אני רוצה להתפתח.

אליעד: למה?

שאלה: כי המקום שאני נמצא בו, אני מרגיש שחסרים לי דברים.

אליעד: למה אתה מרגיש שחסרים לך דברים?

שאלה: זאת התחושה.

אליעד: למה זאת התחושה?

שאלה: כי זה הרצון שלי.

אליעד: למה זה הרצון שלך?

שאלה: העצמי הגבוה שלי מכוון אותי.

אליעד: למה הוא מכוון אותך?

שאלה: באמצעותי הוא חווה את עצמו.

אליעד: למה הוא רוצה לחוות את עצמו? למה אלוהים רוצה שכרגע תהיה פה?

שאלה: כי הוא חושב

אליעד: למה הוא חושב את זה?

שאלה: הגענו לשורש הראשוני, כי הוא רוצה לחוות את עצמו

אליעד: אבל למה

שאלה: כי הוא ידע דברים מסוימים והידיעה לא הספיקה לו

אליעד: למה לא הספיקה לו?

שאלה: כי לדעת דבר ולחוות אותו זה לא אותו הדבר.

אליעד: למה זה לא אותו דבר, מי החליט? הרי הוא אלוהים והוא יכול להחליט אחרת, למה הוא החליט את זה ולא אחרת?

שאלה: זה לא עניין של החלטה, זה עניין של המהות הבסיסית שהייתה כשהוא היה לבד, הוא היה בידיעה בלבד, הידיעה הזאת פשוט שעממה אותו

אליעד: זה לא נכון

שאלה: מאיפה אתה יודע?

אליעד: אני אסביר לך. בשביל הפרוטוקול יש הרצאה באתר שנקראת השעמום של אלוהים, אם אומרים שהוא ברא את העולם כי הוא השתעמם, הסברתי למה זה לא נכון ואסביר עכשיו שוב.

שאלה: אבל עכשיו אתה עושה סטייה, התחלנו בשרשרת של השאלות והפסקנו שאמרתי שהוא ידע דבר מה, והידיעה הזאת לא סיפקה אותו והוא רצה לחוות את עצמו לא רק ברמת ידיעה אלא ברמת חוויה. הוא התפשר כי באמצעותי הוא חווה דבר מה, באמצעותה דבר מה, באמצעות החומר הוא חווה דבר מה, הוא הגדיל את מרחב החוויות שלו.

אליעד: למה הוא רצה להרחיב את מרחב החוויות שלו?

שאלה: כי שעמם לו.

אליעד: למה שעמם לו.

שאלה: כי דרך הניגוד של דבר מה, ניתן להבין את הדבר.

אליעד: למה, מי חוקק את החוק הזה?

שאלה: זוהי תפיסה.

אליעד: מי החליט שכדי להכיר את הדבר צריך את הניגוד שלו?

הוא החליט? מי החליט? הרי הוא כאלוהים יכול להחליט שלא יהיה לו משעמם, הוא יכול להחליט אני אמלא את כל החוויות שלי

שאלה: אם הוא לא היה בורא העולם היה נשאר סטטי

אליעד: שיישאר סטטי למי זה מפריע.

שאלה: זה לא סיפק אותו.

אליעד: למה לא סיפק אותו?

שאלה: זה מה שאמרתי שהידיעה שלו לא הספיקה.

שאלה: אולי תתחלפו ואתה תשאל למה.

אליעד: לא, לא, לא, כדי שהוא יבין אותי

שאלה: הידיעה שלו את עצמו, זה עדיין איני יודע

אליעד: זה מה שאני שואל, מה אתה עדיין לא יודע?

שאלה: את זה עדיין איני יודע

אליעד: אז אתה לא יכול להחליף אותי

שאלה: בהיבט מסויים אולי כן.

אליעד: אני מאוד ישמח שמישהו יחליף אותי.

שאלה: כל הזמן אנו עושים דבר מה ומפסיקים וככה דברים מתפספסים.

אליעד: טוב, בא נמשיך איתך

שאלה: אתה אמרת שאתה כן יודע למה הוא ידע, ואני אומר שאני לא יודע למה הוא ידע, אז בא תסביר למה הוא ידע?

אליעד: אני אסביר את העניין, למה שאלתי אותו את השאלות? כדי שהוא יבין את התשובה, כדי שהוא יחווה אותה הוא חייב לשאול אותה, השאלה היא ככלי קיבול למידע, מי שרוצה לחזור בתשובה צריך לשאול שאלה, אתה רוצה לחיות יותר טוב אתה צריך לחזור בתשובה, מה זה נקרא לחזור בתשובה? שיהיה לך עוד שכל, שיהיו לך עוד תשובות, תשאל יותר שאלות אז תוכל לחזור בתשובה כי יהיה לך שכל וחוויה חדשה, לכן הוא צריך לחוות את השאלה מתוכו.

אז אני אסביר יותר טוב את השאלה, ואז אסביר את התשובה. אני אסביר את מהות השאלה, יש פה פרדוקס, אני בעצם מה שאלתי אותו מה הסיבה, למה? ולמה? ולמה לכל דבר, מה הלוגיקה פה? הלוגיקה פה מאוד פשוטה, שום דבר הוא לא מחויב, הכל זה אפשרי, אפשרי ככה ואפשרי ככה, אבל גם רצונו של אלוהים הוא לא מחויב המציאות וגם קיומו של אלוהים לא מחויב המציאות, למה זה באמת לא מחויב כי מאחר שיש עולם ויש אלוהים ואלו שתי ישויות נפרדות, אז זה אומר שקיומו של אלוהים כישות עצמאית הוא לא מחויב, כי יכול להיות אלוהים עם עולם ואלוהים בלי עולם. זאת אומרת שגם המצב לפני בריאת העולם ולפני המפץ הגדול גם הוא לא מחויב המציאות, ולכן אנחנו תמיד נשאל למה, גם אם נאמר שאין מקום ואין זמן, גם אז נשאל למה אין מקום ואין זמן, כי גם אין מקום וזמן זה גם רק אפשרות אחת משתי אפשרויות, כי יש אפשרות של יש מקום וזמן, ויש אפשרות של אין מקום וזמן, זה כמו נגיד שאומרים שלפני הבריאה לא היה מקום וזמן ולכן אי אפשר לשאול למה ברא את זה, לא, גם אין מקום וזמן אתה יכול לשאול מה ברא את זה, מה ברא את האין מקום וזמן, יכול להיות כן מקום וזמן, בכל מקרה שום דבר בעולם הוא לא מחויב, ולכן תמיד אפשר לשאול למה. עכשיו אם נתבונן על העניין בסוף התהליך נגיע לשתי מסקנות הפוכות, וכנ"ל לגבי כל תהליך בעולם, אם נתבונן עליו נגיע לשתי מסקנות הפוכות, מה זאת אומרת שתי מסקנות הפוכות, מצד אחד נבין שיש, ובו זמנית נבין שאין, כל תחום, מה זה אומר לגבינו לגבי השאלה הספציפית הזאת, אם נחקור למה הוא רצה, למה בכלל יש לו רצון, למה בכלל הוא יודע שהוא קיים

שאלה: איך הוא ידע?

אליעד: אתה בכלל צריך לשאול איך נוצרה ידיעה. איך נוצר הפיצול הראשון, להגיד שאלוהים ידע, זה לא אומר כלום, איך הוא ידע?

שאלה: אתה אמור לענות על זה.

אליעד: אני מסביר את השאלה.

שאלה: השאלה ברורה.

אליעד: אז לי היא לא ברורה.

אני רוצה להסביר את השאלה יותר טוב, שתבין בדיוק את העניין. תבין משהו גם אם אין תשובה להבין את השאלה זה דבר גדול. בא נבין את השאלה שוב.

הנושא פשוט, נגיד שאלוהים יודע משהו ואין עולם, גם אז יש לנו שאלה רצינית, למה? כי אלוהים והידיעה שלו עשויים ממהות אחת, ואז השאלה הנשאלת מה הפריד בין אלוהים לבין הידיעה שלו, איך נוצר הפיצול הראשון, בין אלוהים לבין ידיעתו. איך נוצר הפיצול בין אלוהים לבין רצונו, איך נוצר הפיצול הראשון. ופה יש דבר והיפוכו, מצד אחד אתה יכול להבין במאה אחוז שיש סיבה, כי יש פה תהליך של סיבה ותוצאה, ומצד שני אתה מבין שאין פה סיבה, כי כל סיבה שלא תיתן יש לפניה, זה דבר והיפוכו, מה אנחנו שואלים? אנחנו שואלים מה הסיבה שמהאחדות נוצרה נפרדות, נכון? זאת בעצם השאלה.

האם הבנתם את השאלה טוב טוב?

שאלה: לא

אליעד: אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו מנסים להבין את הכוח שמניע את העולם, זה נושא השיחה. אנחנו מנסים להבין את התודעה, הישות, הלוגיקה החוקיות שמפעילה את העולם, אנו קוראים לזה אלוהים.

שאלה: האכסיומה הראשונה היא שהיה דבר אחד שמהותו אנרגיה טהורה ללא מקום וזמן מוגדרים שהתפשטה וכו'. לפי מה שקראתי, עדיין לא חוויתי, ואני מצטט, כמו שאתה מצטט את רבי נחמן.

אליעד: אני לא מצטט

שאלה: אני מצטט את הספר שיחות עם אלוהים, את העובדה הזאת שהייתה אנרגיה גדולה והתפשטה וכו' והוא היה אחד ויחיד, את זה הוא ידע

אליעד: לא ידע

שאלה: זאת נקודת החיבור ביני ובינך, שהוא אומר שהוא ידע אבל לא הסתפק בידיעה ורצה לחוות את גדולתו. ועכשיו אני שאלתי את עצמי, איך הוא ידע?

אליעד: שזה בדיוק מה שאמרתי קודם, שאני ניסיתי להבין איך אלוהים צמצם את עצמו, וכולם כתבו לי תשובות ולא הבנתי אותם, זאת אותה שאלה.

אני שוב רוצה להסביר את מהות השאלה שלך

שף: עדיין לא להשיב עליה?

אליעד: נכון, כי אם תבין את השורש של השאלה תבין את התשובה. השאלה שלך היא ביטוי של שאלה כללית יותר, השאלה הכללית יותר היא איך התהווה השינוי הראשון? איך התהווה הפיצול הראשון? יש ישות אחת איך ממנה התהווה ישות שמודעת לעצמה? גם זאת שאלה, כי היא יכולה להיות מודעת וגם לא מודעת. אז למה היא מודעת? איך נוצר בכלל הבדל בין הישות לבין התודעה העצמית שלה? זאת אומרת ששאלת כל השאלות היא איך נוצר הפיצול הראשון. ופה התשובה הפשוטה ביותר שהמתחמקים אומרים שזה לא נוצר אלא תמיד היה קיים, ומה שאני בעצם אומר שאם תחקור באמת פנימה אתה תגלה ששני ההפכים נכונים, מה זאת אומרת, השאלה שלך היא שאלה של סיבה ותוצאה, של זמן, לפני אנחנו יודעים שהיה אחד, עכשיו יש שתיים, איך? זוהי סיבה ותוצאה.

השורש של השאלה שלך, הסיבה שבגללה אתה שואל את השאלה, היא בגלל שאתה לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אם הייתי מסוגל להבין שיש ואין זה אחד, שנפרדות ואחדות זה אחד, לא הייתה לך שאלה. האם אתה מסכים על כך?

שאלה: כן.

אליעד: יש לך שאלה והשאלה נובעת מכך שאתה לא מסוגל להבין שדבר והיפוכו זה אחד, אם היית מסוגל להבין שיש ואין זה אחד, לא הייתה לך שאלה, מה שאני טוען, שאתה צריך לנסות להבין מה האמת, האם הוא באמת רצה? או אולי לא רצה? וכו' ואז תבין שדבר והיפוכו זה אחד, שנפרדות ואחדות זה אחד, שלפני ואחרי זה אחד וכו'. וכאשר תבין שזה אחד ממילא לא תהיה לך שאלה. עוד פעם השאלה שלך נובעת מכך שאתה מסוגל להבין שדבר והיפוכו הם אחד. בתוך השכל שלא מבין שדבר והיפוכו זה אחד אין תשובה לשאלה.

שאלה: האם תוכל לעזור לנו איך נדע שהכל זה אחד?

אליעד: על ידי שתשאל מה הסיבה שלו, לדוגמא, למה אני רוצה את מה שאני רוצה, מה הסיבה שזה קורה, שאלה בנאלית למה זה קורה, למה דברים קורים לי?

שאלה: תן לי שיעורי בית.

אליעד: אני אומר לך אם אתה תשאל את עצמך מה הסיבה של כל דבר בסוף התהליך אתה תגיע לכך שיש סיבה ואין סיבה זה אותו הדבר.

שאלה: תן לי דוגמא לתהליך.

אליעד: אבל זה תהליך ארוך, זה מה שניסינו לעשות

שאלה: אבל זה לא הלך.

אליעד: גם אם לא הלך לא משנה, זה תהליך ארוך, תהליך לוגי ארוך, צריך להבין אותו, מה הסיבה, יש סיבה וכו' ואז בסוף בסוף בסוף שבכל השכל שלך אתה מנסה להבין מה הסיבה, אתה בסוף מגיע להבנה שיש ואין זה אחד, וכשאתה מבין את זה אין לך שאלה, כל זמן שאינך מבין את זה תשאל שאלות, ומה הסיבה? ואיך זה נוצר? בסוף התהליך אתה מגיע להבנה שיש ואין זה אחד, וכאשר יש ואין זה אחד אין שאלה, וכך התחלנו את ההמשך של הפעם הבאה.

נושאים לעיונך: פיצול, יציאה בשאלה, לחיות, שאלת המפתח, מבין את עצמו, הוכחת קיומו של אלוהים, הרגשה, לקבל החלטות, מה זה..., חווית האלוהים, למה?, שיטה, מהות השאלה, חולה נפש, לשאול שאלות, למידה, שלא יעבדו עליך, מהות, תחושות, בורא, אלוהים צמצם
הפרעות נפשיות, כאב, לטפל בחולי נפש, התמודדות עם..., כאב גופני, לטפל במחלה נפשית, טיפול במחלת נפש, אושר, לטפל בהפרעת אישיות, טיפול בחולי נפש, אלוהים, חולה נפש, מחלה נפשית, הפרעה פסיכיאטרית, רבי נחמן, גוף נפש, הפרעות אישיות, לטפל במחלות נפש, טיפול במחלת רוח, לטפל בבעיות נפשיות, טיפול בהפרעות פסיכיאטריות, בריאות, לטפל בהפרעה פסיכיאטרית, בעיות בריאות, מחלות נפשיות, בעיות, טיפול בהפרעה נפשית, מחלות נפש, בעיית בריאות, לטפל בחולה נפש, לטפל בבעיה נפשית, התמודדות, לטפל בהפרעה נפשית, הפרעות פסיכיאטריות, ברסלב, להתמודד עם כאבים, חולי נפש, נפש, לטפל בהפרעות אישיות, להתמודד עם כאב, טיפול בבעיות נפשיות, גוף ונפש, כאבים, הפרעה נפשית, בעיה, לטפל במחלות נפשיות, הפרעת אישיות, מחלת נפש, טיפול בהפרעות אישיות, התמודדות עם כאב, בעיה נפשית, לטפל במחלת נפש, לטפל בהפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, התמודדות עם כאבים, בריא, טיפול בבעיה נפשית, לטפל במחלת רוח, טיפול בהפרעה פסיכיאטרית, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהפרעת אישיות, לטפל בהפרעות פסיכיאטריות, טיפול בחולה נפש, פסיכיאטר, כאבים בגוף, מחלת רוח, פסיכיאטרים, רבי נחמן מברסלב, טיפול במחלה נפשית, טיפול במחלות נפש, טיפול במחלות נפשיות



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
החיים אחרי הלידה - על ההיבט הפסיכולוגי של האמהות
...לאמהות שסבלו מדיכאון אחרי לידה. ומה קורה לבן - הזוג? לבן זוגה של היולדת מקום מרכזי בשינוי החשוב שחל בתא המשפחתי. אמהות רבות מתלוננות על כך שהאב הטרי לא מטה שכם ואינו עוזר מספיק בטיפול בתינוק. מאידך, לעתים שוכחות שהולדת התינוק היא גם הולדתו של אב, ובלא משים מרחיקות אותו מחוויית ההורות. לאחר הלידה בדרך כלל חוזר האב לעבודתו והאישה נשארת בבית עם התינוק, לומדת להכיר אותו, לטפל ולאהוב וגם להתעייף. עם חזרת האב מעבודתו היא מצפה שיחלוק עימה בנטל, אך בפועל מתקשה לעתים "לשחרר" ולתת לו באמת ובתמים ללמוד כיצד לטפל בתינוק. במילים אחרות, היא מתקשה לסמוך עליו שידע להתחבר לתינוק כפי שהיא עושה זאת. אמהות רבות מרגישות טוב עם היותן בעמדת כוח ושליטה לגבי הרך הנולד, אלא שהמפסידים הם האב ובנו / ביתו. יתרה מזאת, אם תאפשר האם את אותו שחרור, תרוויח זמן איכות ומנוחה לעצמה! זמן זה, ברמה היומיומית, חשוב וקריטי לאישה בכדי למנוע את שחיקתה ואולי אף למנוע מצב דיכאוני. למעשה ככל שעובר יותר זמן מאז הופך האב מעורב באמת בחיי... לחץ להמשך...
כמה חשוב להיות הורה, מאמן ומלווה לילדינו המתגייסים
...הצבא ויחידותיו. כן להסביר שדברים ישתנו, לא יהיה קל, אבל להדגיש כי נפתח בפניהם צוהר לעולם חדש ומרתק. 2.בשלב השני של המיונים, כדאי ומומלץ לעודד אותם ללכת לגיבושים, מבחנים, ראיונות, ולא לפסול דברים אלא לבדוק הכל. כדאי שיחשפו לכמה שיותר תחומים, מאחר ויש ילדים שמתעצלים, או פוסלים. 3.יום הגיוס - לנו ההורים, היום הזה הינו יום קשה במיוחד, אנו מפקידים במהלך של מספר שעות בבקו"ם, את כל מה שיש לנו בחיינו, האוצר הכי גדול שלנו, ופה רואים עד כמה החיים שלנו מורכבים. יחד עם זאת, כדי לעזור לילדינו המתגייסים, מחובתנו לאסוף את עצמנו, כמה שפחות להלחיץ, ולתת להם לצאת לדרך החדשה בבטחון. ככל שנראה יותר הבנה, עם פחות לחץ, להם תהיה התחלה קלה יותר. יש לצפות לטלפונים כשברקע הילדים בוכים ומקטרים, זה בסדר, זה טבעי, לא להיבהל. בעבר לא הייתה אפשרות לדבר עם ההורים באופן שוטף, כיום בעידן הפלאפונים, אפשר למנף זאת לטובת הילדים. כן מומלץ, לאמץ כאן את מדיניות ההורה המאמן, ובכל שיחה להרגיע, לשים דגש על החוזקות של המתגייס / ת... לחץ להמשך...
גירושין / גישור כפתרון אלטרנטיבי בתהליך בגירושין
...הוא המסייע לצדדים להגיע לפתרון המיוחל בין הצדדים באמצעות מו"מ. אין למגשר סמכות הכרעה, אך הוא מאפשר לצדדים לנהל מו"מ ועוזר להם להגיע להסכם. לשם יישום המטרות שלהם, עושים המגשרים שימוש בדיסיפלינות שונות, המסייעות להם להגיע למטרה כמו: כלים מתחום המשפט - ניהול דיון, הכרעה, או כלים מתחום הפסיכולוגיה החברתית - שימוש באמוציות, תיוג ועוד. מגשרים מנסים אף לעבור לרמה חברית, כדי להוריד הגנות של אנשים, אך הם נמצאים במצב שלא יכולים להבטיח תוצאה... מחקרים רבים מראים כי אמנם יש פער גדול בין החשיבה ה"גברית" לחשיבה ה"נשית" והממצאים אף מראים כי גברים נוטים לחשוב במושגים היררכיים ושואפים לעמוד תמיד בראש הפירמידה, נשים, לעומת זאת, חושבות במושגים של רשת קשרים, ואוהבות למקם את עצמן במרכז הרשת. גברים מפרידים עצמם מאחרים ונשים רואות יותר את המשותף בינן לבין אחרים. הן רואות יותר את הצרכים של האחר. אולי באמת גברים ונשים מדברים שפות שונות, אך למרות זאת בדרך של מו"מ גישורי, האווירה יכולה להיות יותר נעימה, כשהמטרה היא... לחץ להמשך...
הפרעת פאניקה - מבוא
...הזעה, קוצר נשימה, צמרמורות ותופעות נוספות. רבים הסובלים מהפרעת פאניקה עלולים שלא לחוש נוח במצבים חברתיים. אחת מדרכי ההתמודדות שאנשים כאלו יאמצו תהיה הימנעות ממצבים ומקומות כאלו. כתוצאה מכך, רבים מהם יפתחו אגורפוביה. תוכן עניינים: 1 מקור השם 2 הסיבות להפרעת פאניקה 3 טיפול מקור השם: מקור המילה "פאניקה" הוא באל פאן מהמיתולוגיה היוונית. יש הסוברים שמקורה בפחד הפתאומי שחש מי שנתקל באל פאן באזור שומם, או הפחד שעלה משמיעת קולות מוזרים ומעוררי אימה שהיו בני האדם שומעים בלילות, אשר יוחסו לאל פאן. הסיבות להפרעת פאניקה: המחקר המדעי מציע כיום מספר הסברים לסיבה שאנשים מסוימים יפתחו הפרעת פאניקה (בעוד אחרים לא) ביניהם מחסור במוליך העצבי סרוטונין, תגובה פיזיולוגית בלתי רצונית ובלתי מוסברת לפחד ונטייה תורשתית. טיפול: לאחר קבלת האבחנה בתהליך אבחון פסיכיאטרי מעמיק, ניתן לטפל בהפרעה במספר דרכים. בעיקר נפוץ טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי, ובמיוחד שילוב של שניהם. הטיפול הפסיכולוגי שנחקר רבות ונמצא כיעיל יחסית... לחץ להמשך...
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 3
...כך יוכל ללכת בדרך יותר קרובה למציאות. האדם יכול לדמיין את עצמו משיג את מטרותיו ואז לראות האם באמת אלה מטרותיו או שיש מטרה גדולה יותר שהוא רוצה להשיג. והאם הדרך היא הדרך הכי יעילה ונכונה או שיש דרך מוצלחת ממנה. דמיונות מציקים לעיתים האדם מדמיין שהמציאות קיימת בצורה מסוימת והמציאות שהוא יוצר מציקה לו. והדרך הכי טובה להיפטר מהזיות מטרידות היא להיצמד למציאות \ אמת. ודמיון כמו אמונה היא כל מחשבה שלא נחקרה עד הסוף. אדם ששומע רעשים בשיחים ומדמיין חיות פרא ואת המאבק איתם והכאב והסבל שכרוך בכך, עליו לשאול את עצמו האם המחשבה הזו מחויבת או רק אפשרית. הדחקה הדחקה היא מצב שבו האדם מתמודד עם בעיה בדרך של להתעלם ממנה. הדחקה מאפשרת לאדם לשכוח שיש בעיה ולא להיות מוטרד ברגע הזה. ולפעמים הדחקה היא התמודדות לגיטימית, לדוגמא לגרש זבוב שמציק. אך הדחקה לעתים לא פותרת את הבעיה מהשורש אלא רק דוחה את הצורך להתמודד איתה ואולי אף מחמירה את הבעיה. בנוסף לפעמים הדחקה דורשת מאמץ ומאבק שהאדם לא שלם עם המציאות ונלחם כדי... לחץ להמשך...
בודהיזם - ארבעת מוקדי הקשב - סטיפטהנה
...ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. חשיבה על מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הרהור חוזר ונשנה אודות מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, תופעות מנטליות בעולם מושך ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. וזו, נזירים, נקראת אמת 'המקור לסבל' האצילית. ומהו, נזירים, קץ הסבל כאמת האצילית? זוהי ההעלמות המוחלטת וחידלון של כמיהה זו, עזיבה ונטישה שלה, שחרור ממנה, ניתוק ממנה. וכיצד כמיהה זו ננטשת, כיצד מגיע הקץ שלה? בכל מקום בעולם בו יש דבר מושך ומהנה שם הקץ שלה מגיע. ומה יש בעולם שהוא מושך ומהנה? העין בעולם מושכת ומהנה, האוזן..., האף..., הלשון..., הגוף..., התודעה בעולם מושכת ומהנה, ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. הכרת - עין, הכרת - אוזן, הכרת - אף, הכרת - לשון, הכרת - גוף, הכרת - תודעה בעולם היא מושכת ומהנה ושם כמיהה זו מופיעה ומתבססת. מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה בעולם הוא מושך ומהנה ושם כמיהה זו... לחץ להמשך...
חשיבות מיומנות התזמון הנכון
...תואר, ונניח שהוא רוצה לעבוד. יש כאלה שיגידו לו שהוא לא יכול לבחור הכל. זה לא מדוייק, כי קיימת האופציה לעשות את הדברים. השאלה היא, איפוא, איך הוא מאזן את הרצונות שלו כדי שהוא גם יוכל לעבוד, ללמוד לתואר, וכן להינות מהחיים ללא חוסר איזון? ולפי החישוב, הוא מגלה שהוא כן יכל לעשות דברים מסויימים טוב עד הסוף, אבל הוא מגלה את זה בדיעבד. כלומר, מבחינה פרקטית הוא לא יכל באותו רגע, אבל כעת הוא יודע איך ליצור מצב כזה. אבל לעתים, כאשר הוא רואה שהוא יכל לעשות דבר כלשהו והוא לא עשה בו את המקסימום וממבט לאחור הוא רואה ומתאכזב, אז יורד לו הרצון, איך הוא פספס דבר כזה? אבל לאמיתו של דבר, הוא יכול להפסיק להגיד את זה לעצמו, וזאת מפני שזאת הייתה ההבנה באותו הרגע. וכעת יש לו את האינדיקציה בזכות כישלון זה, הוא ראה שהוא לא מוכן מספיק בזמן אמת, ולכן הוא יכול פשוט מאוד לשפר את המוכנות שלו בזמן אמת, כלומר את המיומנות הזו להיות מספיק מוכן בזמן אמת לעשות את הדבר הנכון לעשות. כי לא מספיקה ההבנה לבד, צריך גם מיומנות בחיים... לחץ להמשך...
אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 5
...כאילו כדור של אור, נע בעזרת כוח הריכוז שלכם, לאורך התעלה. המטרה להוליכו לעין השלישית. בסוף התהליך מפסיקים את הצלילים והמילים ונשארים במצב של שתיקה וריכוז בעין השלישית עוד פרק זמן כפול באורכו מהזמן שהקצבת להעלאת האור. הצלחה נחשבת למצב שבו אתה "רואה" וחש שחלקים בגוף נעלמים והשקט והשלווה הם כל מה שיש. אין ציונים למדיטציה הכל עניין של הרגשה. מומלץ לדמיין חלל ואת הנקודה האמצעית שבו. תאור מרכזים האנרגטיים המילים והצלילים מרכז מילה צליל חיץ הנקבים לם דו נמוך אברי המין ואהם רה נמוך בטן (טבור) ראהם מי לב יאהם פה גרון (תחתון) אהם סול קצה הראש אום סי העין השלישית אום לה לשים לב שמקצה הראש לעין השלישית יורדים בצליל לפי הגובה של האיבר בגוף על כל נקודה עוברים בסביבות שלוש דקות או עד שחשים בנקודה (אם חשים אחרי שניה זה מספיק) ולא לשכוח בסוף את השקט. הפנמה הפיכת הנלמד לאינסטינקט כאשר אתה הופך את הנלמד לאינסטינקט, מתפנה במוח החושב מקום חדש לחומר חדש. כאשר החומר הנלמד מתעכל= התנסות או חוויה ישירה, המוח כבר... לחץ להמשך...
דיכאון - תופעת הדיכאון
...יכול להיות תוך כדי תפקוד רגיל או להופיע בדרגה המונעת תפקוד לחלוטין. היש מכנה משותף לכל אלו החווים אותו? האם אפשרי כי אנשים מדוכאים סובלים מדבר מסויים אחד, בדומה לאלו החושבים על התאבדות או אף מבצעים אותה בפועל? מהן המחשבות המאפשרות לאדם לבחור לסיים את חייו כמוצא למועקה הנפשית שהוא חש? האם ההתאבדות היא אקט למשיכת תשומת לב, כמו שאומרים? ואם כן, איך ניתן להסביר מקרים של אלו שהתאבדו והותירו מאחור בני זוג אוהבים, ילדים אוהבים, הורים אוהבים? בעמוד זה, נעשה יחד מסע קצר לתוך הבנה עמוקה יותר של חוויית הדיכאון. אשמח לקבל התייחסויות מאנשים שעוברים את זה, או מקרובים להם המעוניינים לשתף בקושי כפי שהם חווים אותו. נתחיל בכך, שנאמר כי קיים מכנה משותף בין כל האנשים החשים דיכאון. אותו הסבר שתקראו כאן, יהיה רלוונטי לכל אדם מדוכא, במינון המאפיין אותו. אדם מדוכא, עוסק בפעולה חתרנית והרסנית כלפי עצמו: בדיכוי. כשאדם מדכא את עצמו, הוא יוצר תחושה שאנו מכנים 'דיכאון'. האדם המדוכא נוהג ביד קשה, מאשימה, ביקורתית ומשפילה... לחץ להמשך...
מדיטציה מפורטת (הכל פנימי)
...של האדם כשנעצמות העיניים מתחילות לרוץ תמונות במוח. לתמונות יש גם צלילים או קולות, ממש כמו סרט. שאנו פוקחים את עיננו, לא התמונות ולא הקולות נעלמים. המציאות פשוט גוברת עליהם, וכך אנו חיים בשני עולמות בעת ובעונה אחת. ברגעים של מנוחה מהמציאות, מייד עולים חלומות בהקיץ, שהם למעשה הסרט שרץ ברקע מחשבותינו כל הזמן. המנגנון הזה הוא דרך מטורפת של ההכרה לשמור על "חייה" כיון שבשקט אין לה קיום ואז "האני " נעלם או מתמזג לעצמי. כרגע זה קצת מסובך נכתב כדי לא להשאיר את התמונה לא סגורה. התהליך של חיים בשני סרטים, מציאות, וחלומות בהקיץ. הוא מציאות מתישה הגוררת לעייפות, לחוסר ריכוז ולאיבוד אנרגיה. התובנה הזו מובילה לצורך בעצירת ה"סרט" שרץ ברקע, היתרונות בתהליך זה הם אין סופיים כגון שיפור בכושר הריכוז. חידוש אנרגטי, רעננות, נוכחות בהווה ועוד. את הסרט אפשר לעצור בכמה דרכים הראשונה היא התבוננות השניה הקשבה השלישית משלבת בין שתיהן ובה נתמקד בהרחבה בהמשך. התבוננות ישיבה נינוחה, והתבוננות בחפץ כשהעיניים פקוחות. רצוי... לחץ להמשך...
פנג שווי - חדרי ילדים, המלצות מתורת הפנג שווי
...מחשב ניתן לכבות בלילה. בהתמקדות על נושא הילדים ישנם מספר קווי הנחייה ברורים, ולהלן כמה מהם: בכל הנוגע לצבעים הפנג שווי בוחן את הצבע הדומיננטי ששולט על חדר. יש לילדים נטייה לאהוב צבע אחד או שניים ולהפוך אותו לדומיננטי בחדר, לצבע יש יכולת השפעה חזקה מאוד, מהרמה המנטאלית ועד הפיזית ועל כן, לא מומלץ לצבוע חדר שלם בצבעים חזקים וחריפים כמו לדוגמא, כחול כהה, צהוב בולט, ירוק או אדום, ככלל, בכל הנוגע לצבעי קיר, ההמלצה היא להשתמש בצבעים רכים ובהירים. בחדרים של ילדות קטנות, המצב הוא הפוך, יש את הנטייה להשתמש בעיקר בצבעים של ורוד, לילך ולבן, חשוב במצב כזה להכניס חפצים שיתנו טון כהה יותר ומאזן, כמו ארון, שטיח, מנורה וכו'. שולחן הלימודים לרובנו יש את הנטייה לסדר את שולחן הלימודים של הילד כך שפניו אל הקיר בזמן הכנת שיעורי בית. חלק מהחדרים מסודרים כך שבנוסף, גב הילד פונה אל דלת החדר. היות והגוף הוא סוג של מכונה קולטת, חשוב מאוד לשבת עם הפנים אל פתח הדלת, כך אדם יודע מי מגיע והגוף יכול להיות רגוע ולהתרכז... לחץ להמשך...
שופטים - תמים תהיה עם ה' אלקיך
...העבר. מצב זה, מביא את האדם לחפש מענה לשאלות בדבר העתיד. האדם מחפש תשובות ע"מ לקבל החלטות עתידיות נכונות. תורות המדע למיניהם ברוב בהכירם את יכולתם, יודעות שאין היכולת, כלל וכלל, לנבות את העתיד לבוא, את הצפוי. מצב זה מקשה עד מאוד על האדם, הן בהיבט הפיסי, יתר על כך בהיבט הנפשי. חוסר הוודאות מהווה קושי נפשי אשר יש ויביא את האדם לידי הנהגות הגובלות בחוסר שפיות. בפרשת השבוע, מנחה התורה את עם ישראל, כיצד עליו לנהוג בהגיעו לארץ ישראל. או' התורה "כי אתה בא אל הארץ אשר ה' אלקיך נתן לך לא תלמד לעשות כתועבת הגויים ההם, לא ימצא בך מעביר בנו ובתו באש, קסם קסמים, מעונן ומנחש... כי תועבת ה' כל עשה אלה... תמים תהיה עם ה' אלקיך". או' התורה, בארץ אשר אתה בא אליה, יושבים הגויים. גויים אשר דרכם להתמודד עם חוסר הודאות, רצונם ליידע את העתיד, קוסמים קסמים, באים אל המעוננים ואל המנחשים, באים אל האשליה, האשליה שיש מי שיודע ויכול לגלות הצפון בעתיד. מעשים אלו, הפניה אל מעוננים ומכשפים, מהווים כפירה במציאות הנהגת הקב"ה... לחץ להמשך...
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
...ולאחר מכן הצטרף למסדר הנזירים, אך היה אדם עקשן. הטיפול בו על פי הוראת הבודהה גרם לו להתעשת. [82] פסאדא, pasd: 'בהירות ושלווה מנטלית'. על פי הפרשנות אננדה היה בדרגת התעוררות הפחותה ביותר מבין הנזירים באסיפה. [83] כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות: vayadhamm sankhr appamdena sampdetha. האמירה הזו כבר הוזכרה בסוטה 16 פסקה 13.5. על פי גרסאות שונות נראה שהניסוח המקורי המדוייק כנראה השתבש במשך הזמן. [84] אננדה הצעיר יותר פונה אל אנורודהה כפי שהורה הבודהה ואנורודהה משיב לו באותה הלשון. [85] anicc vata sankhr uppda-vaya-dhammino, uppajitv nirujjhanti, tesa vupasamo sukho. הכרזה חגיגית זו נאמרה בהזדמנויות שונות. במקרה אחד היא נאמרת בסיום סוטה 17. [86] קספה הגדול: אחד התלמידים הבולטים ביותר של הבודהה. יש להבחין אותו מתלמידים רבים אחרים בשם קספה. היו לו כוחות על - טבעיים גדולים, ונאמר עליו שחי יותר ממאה ועשרים שנה. כמו כן, הוא ניהל את האסיפה הגדולה הראשונה. [87] סגפן חסר - בית: אג'יביקה... לחץ להמשך...
עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח
...וטובים מכתה ד, וכאשר עולים לכתה ה היחסים ממשיכים להיות חמים ותומכים בילד. אך שמתי לב, שיש הורים שלפתע נעלמים, יש להם פתאום תגובות שאינן מובנות לי, הם פחות משתפים פעולה ולא מגלים את שעל ליבם לגבי יחסי המחנך והילד שלהם. הם עשויים לצבור בתוכם כעסים ותסכולים ולא לשתף את המחנך בהם. הסיבות לאי השיתוף יכולות להיות רבות, אך לעיתים קרובות הן נובעות ממקום של חוסר אמון בדרכו החינוכית של המחנך, ביקורתיות, הגנת יתר על הילד, מעורבות יתר בחיי בית הספר והכתה (כן יש כזה דבר) בהתבוננות זהירה ניתן לשים לב שההורים נוטים לדבר יותר בינם לבין עצמם פתאום, הם מנסים ללבן "בעיות" שהם חווים בכתה או עם ילדם דרך שיחות עם הורים אחרים ולא ישירות מול המחנך. מדוע? משום שזוהי תכונה אנושית כללית של קושי בפתיחת נושאים רגישים מול אדם אחר, במקרה שלנו מחנך, לעיתים דווקא משום שמעריכים אותו ולעיתים משום שיש לפתע קונפליטה עקב חוסר הסכמה חינוכי, קשיים בהערכה למורה ולדרכו, כפי שציינתי קודם לכן. התקשורת בין הורה למחנך זקוקה לטיפוח מתמיד... לחץ להמשך...
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10
...את המפגש בין המטפל והמטופל הדתי. הם מציינים, בין השאר, כי בארה"ב, אוכלוסיית העוסקים במקצועות הטיפוליים היא חילונית יותר בהשוואה לאוכלוסיית המטופלים וכן בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, דבר היוצר פער יסודי כבר ברקע המפגש הטיפולי. תוצאה אפשרית של פער זה, לדברי המחברים, היא שמטופל עלול להסתיר ממטפלו חוויות דתיות העלולות להתפרש ע"י האחרון כחולניות. על רקע זה בולטת חשיבות "הפסיכותרפיה הרגישה לתרבות" (Culturally sensitive psychotherapy) המנסה להימנע מאבחון תופעה כחולנית רק עקב היותה זרה לתרבות המטפל. תחת זאת, נעשה ניסיון לרתום מוסדות ונוהגים המקובלים באותה תרבות למטרה הטיפולית. ולדפוגל המחיש שימוש בשישה מדדים של דת היכולים לסייע בעבודת הפסיכיאטר היועץ בבית חולים כללי. הופמן וחב', וכן ולדפוגל, 114 הציגו שיתוף פעולה בין מטפלים ואנשי - דת. בישראל, עקב הגיוון האתני והעדתי הייחודי לה, התפתח שימוש נרחב ומקורי בפסיכותרפיה רגישה לתרבות. 71, 110, 111, 112, 64, 73... בתוך קבוצה כוללת זו של בעיות טיפוליות על רקע... לחץ להמשך...
איך לפתח את שריר הגב / שריר הרחב גבי (latissimus dorsi)? באמצעות עבודה אסימטרית על כל אחד מהצדדים בנפרד? איך להגיע לטווח תנועה יותר גדול, בשרירי הגב?
...שים לב שאתה עושה זאת באמצעות כיווץ וקיצור של שרירי החזה ושרירי הבטן שלך. נסה עכשיו לקרב את אחד המרפקים שלך אל מרכז הגב שלך למטה, שים לב שאתה עושה את זה באמצעות שרירי הרחב גבי שלך. עכשיו שים לב לדבר הבא, נסה לכווץ בבת אחת כמה שיותר, את שריר הגב שלך, אבל תעשה זאת בשני הצדדים במקביל. עכשיו נסה לכווץ רק את אחד מהצדדים של שריר הרחב גבי, כמה שיותר, שהמרפק שלך, יגע במרכז הגב שלך מאחור, תראה שהוא מתכווץ יותר, ממצב שבו אתה מנסה לכווץ את שני השרירים בצורה סימטרית. המסקנה מכך היא, שאם תעבוד על כל צד בנפרד, בצורה אסימטרית, לדוגמא חתירה של כל יד בנפרד, מפולי עליון, או מפולי מול מרכז הגוף, הרי שתוכל לקבל כיווץ יותר טוב בשריר. אבל, כאשר אתה עובד על כל צד בנפרד, נסה לקרב את המרפק שלך, לכיוון אחורה ולמטה כמה שיותר. לא רק אל מאחורי הגב ולא רק למטה אל האגן, אלא גם וגם. בקיצור, אם עובדים על 2 הצדדים בצורה סימטרית בבת אחת, טווח התנועה של שריר הרחב גבי, מוגבל, ביחס למצב שבו עובדים בצורה אסימטרית, שאז ניתן להוריד... לחץ להמשך...
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, מאמן אישי להרזיה, רטוריקה, מאמן עסקי, מאמן אישי לנוער, קואצ'ר, אימון אישי לקשב וריכוז, מאמן מנטלי, קואצר לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות
עכשיו 22_10_2019 השעה 20:21:04
wesi4