... הרבה יותר בעבר. על כן יכולים אנו לצפות שגם השכול יבקש - ויקבל - מענה בחווייה הדתית. כאן נוגעים אנו בחולשה בסיסית של הפסיכואנליזה הקלאסית.
פרויד וקליין, ששמו את הדגש על האינסטינקטים ... ובעיקר ביחסי ילד - הורה, הנה קיים רובד ינקותי עמוק יותר בנפש האדם - יחסיו עם עצמו - המעצב במהלך החיים הן תופעות פתולוגיות והן חוויות דתיות.
מפרויד, מקליין ומקוהוט למדנו כי הנרקיסיזם, ... האהבה והיכולת להשקיע אנרגיה יצרית בעבודה, בחברה ובתרבות. קשת רחבה של הפרעות נפשיות נובעת מהתקלות השונות האורבות לתהליך זה. והנה, במאמרו של
פרויד הצגת הנרקיסיזם, בתוך פסקה ארוכה על ... על כך שהשתמר אצלם מצב נפשי עילאי, עמדת ליבידו חסינה מפני כל התקפה, שאנו עצמנו ויתרנו עליה זה מכבר (90, ע 53 - 4). מכאן, בתוך אותה פסקה, שב
פרויד לדון באשה הנרקיסיסטית וכך כמעט הולכת לאיבוד התובנה הכללית שבניתוח זה. רק בהמשך נראה
שפרויד מכיר בכך שלדבריו יש תוקף רחב יותר, ... שלו. 2) לפי הדגם ההישענותי: 1. את האשה המזינה 2. את הגבר המגן. ואת תחליפיהם, המהווים סדרה הנובעת מדמויותיהם (ע 55 - 6). למה, אם כן, לא המשיך
פרויד, בעבודותיו על הדת, ליישם רעיון זה על ... אישי בפסיכואנליזה הקלסית. בנוסף טבע קוהוט את המונח הייחודי זולתעצמי (selfobject) לתאר את הדרך בה חווים אנו את האחר כחלק מהעצמי שלנו. קוהוט,
כפרויד, חקר את הרכיב הנרקיסיסטי במערכות - ... הנרקיסיסטיות של דמות האל? איני יודע. הניתוח להלן מראה שתובנותיהם מעוגנות היטב בחשיבה הפסיכואנליטית. נשוב אם כן אל מערכת - היחסים שתיאר
פרויד לעיל, שאחד השותפים בה הוא אינו ...