... זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע, המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה
ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע, הטבע בנוי באופן שיבטיח את הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה
מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה! דוגמה: לאכול בשביל לחיות - זה אחד המשפטים הפשוטים והמופשטים ביותר, העקרוניים ... ואין לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור. כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר לך - תגיע
ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח בנו את המודעות לחוק - טבע הזה באופן שנעמוד במודעותינו אליו על המדרגה ... על שבראה את היקום ואת האדם ואת החיה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... אולי זה אחד האנשים האינטלגנטים שהבחין ותיאר את הטבע? אולי זו ישות חוצנית - חייזר שהאינטלגנציה שלו
עברה אותנו במליארדי שנות אור... כל האפשרויות האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן, אינני מביע את דעתי שלי ...