... עד, יהוה אלהיך: כי כשלת, בעונך. פסוק זה אינו מובן. די לו היה הנביא הושע או שובה ישראל כי כשלת
בעוונך. מה משמעות ההוספה עד, יהוה אלהיך. עד ה אלקיך ענינו גם שובה וגם כשלת. עד ה אלקיך הינו גם
החטא והינו גם התשובה. בפרשה הקודמת אומרת התורה לא בשמים הוא לאמר מי יעלה - לנו השמימה ... בשמים היא, כדבר רחוק אשר קשה ואולי לא ניתן להשיגו, עד ה אלקיך, זהו חטאו של האדם, זהו כי כשלת
בעוונך. הנביא אומר שובה ישראל, השיבה הינה עי הפיכת עד ה אלקיך לדע את ה אלקיך. הכישלון,
העוון הינו בראות את מציאות ה בעולם כ - עד ה רחוק מאיתנו, עד ה אלקיך. השיבה הינה ראית ...