... הדורות הקודמים? האם חשבו גם הם כך? הנה נביא כמה מדברי רבותינו הגדולים שחשבו כי אכן, אלוהים יש לו גוף ממש. הרמבם בהלכות תשובה פרק ג הלכה ז כתב:
חמשה הן הנקראים מינים וכו והאומר שיש שם רבון אחד אבל שהוא גוף ובעל תמונה ועל זה השיגו הראבד: ולמה קרא לזה מין? ... את הדעות, הרי לך עדות הראבד שחכמים הגדולים בתורה יותר מן הרמבם חשבו שלאלוהים יש גוף והוא בעל תמונה (כלאמר נתפס החושים). הנה על הרמבם נאמר
ממשה עד
משה לא קם
כמשה ומי גדול וטוב ממנו? תנאים ואמוראים. אכן, כפי שראינו, במשנה ובגמרא החזיקו בגשמות האל והרמבם טרח ארוכות ... עא דליכא עורף. כלאמר דמות אדם גם למלאכים אך להם אין עורף (?). אבל דינים אלו שוב סותרים את הגמרא במסכת יבמות מט עב: מנשה הרג את ישעיהו וכו אמר ליה
משה רבך אמר (שמות לג כ) כי לא יראני האדם וחי, ואת אמרת (ישעיהו ו א) ואראה את ה יושב על כסא רם ונשא וכו (ותירצו: ) כל הנביאים נסתכלו באספקלריא (זכוכית, ויש המפרשים מראה) שאינה מאירה (שאינה נקיה או שאינה שקופה),
משה רבנו נסתכל באספקלריא המאירה. ופרשי: כסבורים לראות ולא ראו
ומשה נסתכל באספקלריא המאירה וידע שלא ראהו בפניו, והרי אנו רואים את כולם מסכימים שגם
משה וגם הנביאים ראו אלוהים גשמי, בעל צורה, ורק נחלקו חכמים בטיב הראייה ואיזה חלקים ראו. ונאמר אגב אורחא כי לפי ...