... לגבי החלק הראשון של הטיעון (שקיום הניסים מוכיח את אמיתות האמונה) רסג סבר גם כי הוכחה נוספת ניתנת בניסים הרבים שחווה עם ישראל בדרכו לארץ ישראל. אילו היה
משה אדם סתם, ולא שליח האל, לא היה יכול לקיים ניסים אלו. רסג ראה בנס המן את ההוכחה הטובה ביותר לכך, לפי שהדבר המתמיד בו יותר מפליא מן הדבר שאינו מתמיד, כי אז לא תעלה על הדעת תחבולה ... שהתורה ניתנה מאלוהים) ומתעלם שם מהשאלה כיצד נדע אנו שלא נכחנו בהתגלות שהיא אכן אירעה. לדעתו, למעמד הר סיני הייתה חשיבות מכרעת. עד אז הייתה אמונתם של בני העם
במשה מלווה ספק מסוים, שמא כישוף היה בדבר: ... ובמה האמינו בו, במעמד הר סיני. שעינינו ראו ולא זר ואזנינו שמעו ולא אחר האש והקולות והלפידים והוא נגש אל הערפל והקול מדבר אליו ואנו שומעים
משה משה לך אמור להן כך וכך... מכאן הגיע הרמבם למסקנה כי נבואת
משה עדיפה על נבואת שאר נביאים ואין להאמין לאדם הטוען שהוא נביא ויאמר דברים שסותרים את נבואת
משה . הרמבם טוען גם שבתורה מפורש שאין בה לא שינוי ולא גרעון ולא תוספת ולפיכך מי שיעשה נס ויטען שהוא נביא שנשלח לביטול המצוות, לשנותן או לפרשן באופן חדש שלא שמענו
ממשה הוא בוודאי נביא שקר. המלבים בפירושו על התורה (שמות יט, ט) מציג את הטענה בכותבו: רצה ה שתנתן התורה בפרסום גדול, וברבוי עצום של שישים ריבוא, והם הנחילו הקבלה הזאת אשר ראו בעיניהם ... ועל כן כל מי שיקום לומר שהוא שליח מן ה ליתן תורה לעם, נשיב אליו: תורה שלא תנתן מאת האלוקים בפרסום גדול כזה, אינה אלוקית, וכל שכן שבא לבטל התורה הנתונה
ממשה שישיבו לו שצריך שיתראה ה בעצמו לפני שישים ריבוא, בפרסום גדול כמו שהתגלה בעת נתינתה, כי בדבר המצטווה לנביא בינו לבין עצמו יש חשש וספק בדבריו אפילו בדורו, וכל שכן בדורות אחרים. ר ... אמונה או תפישה) חזק לא ידומה הסרתו, כאלו הוא בעצמו השיג זה בחוש, אחר שהוא מבואר שאין האב רוצה להנחיל את בניו שקר... בדומה לרמבם, ר יוסף אלבו טוען שהאמונה
במשה רבנו הוכחה בייחוד על ידי ההתגלות הישירה אל כל העם ולכן היא חזקה יותר מהאמונה בכל שאר הנביאים. ר יוסף אלבו מוסיף וטוען שמאחר שהנצרות והאסלאם לא ניתנו בהתגלות המונית אין ... בכללות: ... וכל דת שלא תתפרסם נתינתה פרסום גדול כזה (הכוונה - כמו מעמד הר סיני) איננה אלהית. עוד טוען ר יוסף אלבו שאין לחשוש שהתורה שבידינו אינה זאת שניתנה
ממשה כיוון שבכל דור ודור היו נביאם ו או חכמים שדאגו להעברתה המדויקת, גם כאשר המלכים היו עובדי עבודה זרה. לדעתו, אין להחשיב את נוסחי התורה שבידי עמים אחרים כמערערים על נוסח התורה ... הארץ שבימיהם נזהרים בדיני טומאה וטהרה הגם שאינם מקפידים על יתר המצוות. בדבר מציאת ספר התורה בימי יאשיהו, מפרשי המקרא המסורתיים הסבירו כי מדובר בספר התורה של
משה רבנו שעורר התרגשות מיוחדת למרות שהיו ספרי תורה נוספים בעם, ומוצאים לכך הדים בפסוקים המתארים את ספר התורה ב - ה הידיעה. כמו כן יש פרשנים המסבירים את ההתרגשות שהייתה בספר ...