ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה שלך את אלוהים מעוותת. אם האדם היה מבין באמת מה זה אלוהים, אז אוטומטית היו נפתרות לו כל השאלות. אז מה אני עושה כדי לקרב את האדם להבנה העליונה? אני אומר לו שאין אלוהים, למה? כדי שכשהוא יחקור הוא יגלה את האמת. מה שאני רוצה לומר שבמקום לשאול מי זה אלוהים, צריך לשאול האם באמת יש אלוהים? שאלה: אז אני שואל האם יש אלוהים? אליעד: אז בא נחשוב מה זה אלוהים? מה זה אומר עבורך אלוהים? שאלה: מבחינתי היא ישות אין סופית, ללא מימדים והיא כנראה זאת שיצרה את הבריאה. אליעד: יש כאן בעיה בשאלה על אלוהים, כי אם אתה אומר שהוא ישות, אז השאלה מי יצר את הישות? למה זה? כי אתה הגדרת אותו, הגדרת אותו כישות, כיוצר... והשאלה היא מי מפעיל את המנגנון של אלוהים? אתה יכול להגיד אלוהים אחר, אבל מי מפעיל את האחר, וכך נכנסים ללופ. אני אגיד לך מה תפיסת האלוהים שלי, אנחנו הולכים מסודר, מה בטוח קיים? בא ניקח משהו שהוא בטוח, אלוהים מוגדר כמחויב המציאות. מה זה אומר? הדבר שקיומו מחויב.. אתה מצד האמת לא יכול להיות בטוח בשום דבר, למה? ... זה שגם פוטנציאל תופס זמן ומקום. אני רוצה להוביל אותנו למהלך, שבישות הראשונה אין אפילו פוטנציאל. כי כולם אומרים שאלוהים הוא הפוטנציאל ואחר כך זה הביטוי, אבל זה לא נכון, כי מחוץ לזמן ולמקום אין פוטנציאל, ולכן זאת ההוכחה שאין אלוהים כי אפילו אין פוטנציאל ואף על פי כן יש אלוהים. למה פוטנציאל תופס מקום? כי אפילו בפוטנציאל יש נפרדות. אני אומר שאפילו אם נמחק עכשיו את כל היקום, מה ... ויש זמן אין סופי, ויש אין ספור אפשרויות וכל הזמן דברים משתנים, זה הכל, מאוד פשוט. אפילו אם נגיד שאלוהים ברא את העולם זה עדיין לא פתר את השאלה מי ברא את העולם, למה? כי אם הוא ברא, יש ... גם לפני ששת אלפים שנה. בכל מקרה הזמן אין סופי והמקום אין סופי ולכן ההיגיון הפשוט ואמר שיש שני אלוהים, יש שני ישויות נצחיות שהן הזמן והמקום שהם תמיד קיימות, והן מהוות, מחיות ומקיימות את כל הבריאה כולה. המציאות ... את זה ככה. אף אחד לא סידר כי במקום אחר יש סדר הפוך. אז עכשיו נשאלת השאלה, האם יש אלוהים או אין אלוהים? הגענו להבנה שאין אלוהים, למה? כי הבנו שכול הדברים קיימים בתוך מקום וזמן אין סופיים, שאין להם התחלה וסוף. עכשיו האם מישהו יכול להוכיח שיש אלוהים? לפי זה, אין אפילו צורך באלוהים, יש מקום וזמן אין סופיים והכל מתרחש בתוכם. עכשיו אנחנו מגיעים לחלל הפנוי, להבין את המהות של המציאות, מה ... הוא נצחי והוא מהווה את הזמן, בסופו של דבר הגענו שיש שתי ישויות שבתוכן נמצא הכל, למעשה יש שתי אלוהים, אפשר לומר שאולי המקום והזמן תלויים אחד בשני, או שאפשר לומר שיש רק מקום והוא עושה את הזמן, אולי אפשר גם לומר שהמקום והזמן תלויים אחד בשני, ואפשר לומר שאולי המקום הוא אלוהים הראשון ואולי הזמן הוא האלוהים הראשון, השאלה הנשאלת היא איך אנחנו מגיעים למחויב? כשהאדם רוצה לחיות טוב עליו להבין את חוקי המשחק, זה נושא ... אחד עם הדבר, אנחנו אחד עם החדר, החדר מהווה אותנו, זאת אומרת שהמקום והזמן מהווים אותנו. זה לא רק שאלוהים מזיז אותך הוא גם מהווה אותך. ואם האדם הוא המקום והזמן זה אומר שאין לו בכלל בחירה, כי אם ...
בריאת העולם משחק היפוכים הנאה תרגול להגיע למוחלטות תודעה למה אני רוצה לדעת
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 2
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים. אליעד: ברור, הסברתי לך גם איך. קודם כל זאת ההבנה, בשורה התחתונה ההתבוננות הפנימית משנה את התפיסה שלך את ... את המציאות, נכון? יש אותי, יש את המציאות, ואין התאמה ביניהם. ואם אתה היית חווה את עצמך שאתה הוא אלוהים, אז לא היית אומר שאתה לא רוצה את המציאות, אני צודק או לא צודק? שאלה: לא כל כך הבנתי ... ומה שאני מבין. שאלה: חלקים מסוימים אליעד: בסדר, חלקים, זה לא בשליטתך, אם תבין כשאתה מסתכל פנימה, תבין שאתה אלוהים הראשון, כמו ישות בתוך חלום, שרואה תמונה ולא אוהב את התמונה, אבל אם תבין שאתה הוא זה שחולם את ... את זה. שאלה: וזה שבחר בשבילי, מדוע הוא בחר דווקא בזה? אליעד: זאת שאלה מאוד מעניינת, אתה שואל למה אלוהים עושה דווקא את זה ולא אחרת, אבל מבחינתך אם אתה מבין שאתה הוא הרוצה, אז הסתדרת. קודם כל אין ... שאלה בכלל, הרעיון הוא יותר מזה שגם כאשר אתה יכול לשנות, אתה תשנה מתוך בחירה ולא מתוך שרע לך. אלוהים משנה מסיבותיו שלו, הוא משנה את היד שלי למשל מפה לשם אבל הוא לא משנה בגלל שרע לו, בן ... לו משנה, למה משנה? כי רע לו, אבל זאת לא השלמות, אתה צריך לשנות מתוך מקום שטוב לך. גם אלוהים משנה אבל זה אחרי שטוב לו. המציאות מתהווה מתוך האחדות למרות שיש שינוי, אבל בבסיס יש אחדות. זאת אומרת ... במציאות של הזמן שינויים שזה בעצם מבטא תכליתיות, מטרה, להגיע לאיזה שהוא מקום, אחרת לא היה שינוי, אבל מצד אלוהים אין לו באמת מטרה, אין לו צריך או לא צריך, יש פה שני תהליכים בו זמנית, מה שאני רוצה ... זה לא בגלל שרע לי כאן ואני רוצה לשנות, אלא שניהם טובים לי ובכל זאת אני רוצה לשנות. אצל אלוהים הכל אחד ובכל זאת הוא משנה. זה לא עניין שבו אני אומר שאני אוהב את הכל, זה לא עובד. ... מביא אותי לאהבה אליעד: השאלה היא האם אתה חווה את זה? אם מישהו זורק עליך אבן, האם אתה מבין שאלוהים זורק עליך אבן? שאלה: נניח שכן. אליעד: לא נניח, טוב, אם נניח שכן וזה יהיה לך 24 שעות ביממה, ואם תבין שכשאתה אומר אני רוצה, זה אלוהים שרוצה, אז תגיע להבנה שאתה בעצם רוצה את כל המציאות, ואז נפתרות לך כל הבעיות. שאלה: אני יכול לשאול ... למה דברים קורים, אז קודם כל תגיע להבנה שזרקו עליך אבן לא בגלל שמישהו שונא אותך, אלא בגלל שעכשיו אלוהים רוצה שיזרקו עליך אבן. שאלה: או קי אליעד: אתה מרגיש את זה? שאלה: כן אליעד: עכשיו מישהו מקלל אותך ונותן לך מכה, לא אכפת לך? אתה אומר זה אלוהים רצה? אתה באמת מרגיש את זה? שאלה: אני שואל למה זה קרה, למה אלוהים או העצמי הגבוה שלי זימן לי את החוויה הזאת. מה יש לי ללמוד מזה. אליעד: אבל מבחינתך שאתה רוצה ... שותה, אין כלום. העניין הוא שיש כמה פרספקטיבות, יש את הפרספקטיבה הפנימית והפרספקטיבה החיצונית, אותו דבר לגבי הנושא של אלוהים, כשאני אומר שיש שני אלוהים, ואם מישהו שמע את זה באתר, אני יסביר למה אני מתכוון, שני אלוהים הכוונה שיש תפיסות שונות של אלוהים, זאת הכוונה. אם זה מעניין מישהו, אז רבי נחמו אמר שבעולם הבא יחזרו בתשובה אלו שתפסו את אלוהים בצורה מעוותת בעולם הזה. מה הכוונה? ומי שרוצה קבלה יש שכינה פנימית ושכינה חיצונית, הכוונה שכלפי חוץ אלוהים מתגלה אלינו כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים בתוך העולם וכו, אבל בתוכו אין אצלו שינוי. עכשיו כרגע אצל אלוהים אין שינוי ויש שינוי זה באותו רגע, בא נחליף את המילה אלוהים לחדר למצבים, כרגע המקום הזה כולו למרות שהוא נפרד, הצד הזה נפרד מהצד השני ומחר נפרד מאתמול, אף על ... הפנימי בתוך תוך תוך תוכי אין אצלי הבדל ביניהם, בין לפני אחרי, לשם לפה, לטוב לרע, בדיוק כמו אצל אלוהים או במציאות, שמצד האמת אין הבדל ובכל זאת הוא בורא ויוצר ומשנה. שאלה: אז אם עכשיו אתה נפצע, אתה ... מתרחשות ובחוץ הם לא מתרחשות שאלה: במימד אחר אליעד: אבל הם גם מתרחשות, וגם לא מתרחשות. הרעיון הוא שמצד אלוהים אין הבדל. שאלה: מבחינתך הם לא מתרחשות? אליעד: מבחינת האמת שאלה: למשל עכשיו אני חושבת מחשבה, היא קיימת במציאות. ...
לפני המפץ הגדול לחשוף את הסיבה הרובד הפנימי חלום בתוך חלום דמיון להסתכל על עצמי אושר הפרעות פסיכיאטריות
נבואות שהתגשמו, נבואות התנ"ך, אמיתות התורה, אלוהים - מה האמת?
נבואות שהתגשמו, נבואות התנך, אמיתות התורה, אלוהים - מה האמת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: נבואות שהתגשמו, נבואות התנך, אמיתות התורה, אלוהים - מה האמת. שאלה שנשאלתי לגבי נבואות שהתגשמו בתורה בתנך, ואם יש נבואות שהתגשמו כנראה רק אלוהים נתן את התורה כי רק הוא יודע, ולכן אנו מחויבים וכו. אז קודם כל ברמה העובדתית אפשר להתחייב על ... אמורות להתגשם ועוד לא יתגשמו, ומי שיחפש ימצא. דבר שני יש המון כשלים לוגיים, שאם הן התגשמו אז זה אלוהים, וצריך לדעת את האמת שגם אלוהים לא יודע מה יהיה, ומה זאת אומרת? אלוהים עושה הכל, אז איך הוא לא יודע. ואלוהים האמיתי אין לן זמן ומקום והוא לא עושה כלום ואין לו תכנית מוגדרת ואלוהים שתחתיו, גם הוא מקבל הכתבה מה יהיה ומתי, כך שגם הוא לא יודע. ונניח שאלוהים האמיתי כן החליט מה יהיה מחר, ולצורך כך יעשה משהו מסוים, האם החלטתו מחייבת אותו? לא, כי החלטתו לא ... אם הוא החליט משהו, והוא יכוון לא לקיים, כמו שניתנו ליהודים הרבה הבטחות ועדיין לא קוימו. והעתיד מצידו של אלוהים עדיין לא נקבע. ומצד אלוהים הגדול יותר, אלוהים של היהודים יגאל אותם, ויש את אלוהים העליון שמבחינתו הכל אותו דבר, והוא לא עושה שום דבר ואין זמן ומקום. ואת העתיד אי אפשר לקבוע, כי ... ומקום, ולא יהיו אירועים אז בטח שאי אפשר לקבוע מה יהיה. ולחזות עתידות, נניח שאפשר, ואז אם כן זה אלוהים, וזה לא נכון. זו יכול לחזות עתידות, כמו שדגים יכולים לשחות במים ואדם לא, ציפורים עפות והאדם לא. ונניח שלאדם יש יכולת נוספת, ולאחר אין את היכולת הזו, זה לא אומר שהיא היכולת הופכת אותו לאלוהים. ונניח שמישהו יכול לעשות ניסים, זה טיפשי, מה ההתלהבות? מה ההתלהבות ממתן תורה שיתכן שלא התרחש בכלל. ומה זה ... מדבר עכשיו, שניהם מתהווים מאותו הדבר, משום דבר, זה גם נס, מה זה שונה ממתן תורה. והטיפשיים שלא מאמינים באלוהים, האתאיסטיים הדתיים שאומרים שלאלוהים לקח שבוע לברא את העולם, ועכשיו הוא נח בשבת ועזב את העולם לפני 6000 שנה, אומרים היה פה נס. ... כלומר יש יכולות בעולם, מה זה שונה מה זה אומר, יש תופעת טבע לא ברורה, מה הקשר של זה לאלוהים. ונניח שרק אלוהים יכול לדעת מה יהיה, ונניח שכל מה שכתוב בתורה קרה, נניח שאלוהים שולט במציאות, אז מה, אז הוא נתן את התורה, הוא יכול לעשות מה שבא לו, כי הוא זה שנתן תורה הוא גם כפוף למישהו, הוא חי גם בתוך זמן. וכאשר אנו אומרים שאלוהים ברא את העולם שהוא נתן את התורה, זה אמר שאלוהים הוא לא אינסוף, כי יש אלוהים ויש עולם יש אלוהים ויש רצון, כלומר יש אלוהים ומציאות שמכילה אותו ואת נתינת התורה וכו, כי אם אלוהים עושה פעולות, אז הוא לא ממלא את כל המציאות. ועוד כיוון, נניח שאלוהים הראשון נתן את התורה, אלוהים הוא לא מעל האמת, והאתיאיסטיים לא אכפת להם מה האמת, רק מה התורה אומרת. והם אומרים, יש טוב ורע, יש תורה ויש מצוות, והם כופרים באמת, כי הם סותרים את כך שהכל אחד, יש בריאה ובורא, יש אלוהים ובני אדם. והכל אחד זה אין הפרדה. ומי שהולך עד הסוף ומבין שבכל אחד, ואלוהים יגיד לו שהוא צריך לעשות כך וכך, אז תעשה, מה אתה רוצה ממני בכלל, קודם כל זה ברור לגמרי שאין לאדם בחירה חופשית כי מי בוחר לאדם לרצות ומה לבחור, אלוהים בוחר, כי אין בחירה אישית, אף אחד לא שולט ברצון הראשון שלו. ואלוהים לא ברא את הרצון של עצמו, הוא לא בחר את זה, כי לא היתה לו בחירה, לא היתה נפרדות, אז איך לך יש? ואם יש לך בחירה כמו אלוהים, אז תעשה מה שאתה רוצה אם אתה יכול, מה אתה מקשיב למישהו אחר אם יש לך אותן יכולות. והדת אוסרת לבחון ולבדוק את הדבר הזה, אסור להם לשאול מי ברא את אלוהים כי הם יגלו מי ברא את אלוהים היהודי, שהוא רק טוב, נכון שהוא עשה אלוהים יהודי, ועשה משחק. ומי שיגלה את האמת, הכל יאבדו אלוהיך אדוני האמיתי, שהכל אצלו טוב.
לא עושה כלום קיום מצוות סתירות בתורה אתאיסטים הוכחה לתורה היהודים הפרדה החרדים
אלוהים, העולם הזה, העולם הבא, הרצון, הבחירה, הטוב, הרע, כל יכול, נהמא דכיסופא ועוד
אלוהים, העולם הזה, העולם הבא, הרצון, הבחירה, הטוב, הרע, כל יכול, נהמא דכיסופא ועוד לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, העולם הזה, העולם הבא, הרצון, הבחירה, הטוב, הרע, כל יכול, נהמא דכיסופא ועוד. הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, למה אלוהים ברא בכלל את הרצון של האדם? ובעצם השאלה הרחבה יותר, למה אלוהים ברא את העולם.? את הנפרדות? ויש תשובות רבות, של האפיקורסים, ושלאלו שכן יודעים. והאפיקורסים אומרים העולם הזה הוא רק ... תעשה בשביל העולם הבא אלא בשביל העולם הזה. והאפיקורסות היא מוחלטת של מי שאומר שזה עבור העולם הבא, כי אלוהים מוגדר כישות בלתי מוגבלת, והוא רק טוב, ואם הוא עושה משהו בשביל להשיג משהו אחר, זו נכות ומוגבלות, וזו ... את זה, ישות שכוחה בלתי מוגבל לא יכול להיות שהיא תעשה משהו בשביל משהו אחר. בין כך ובין כך לאלוהים יש אפשרות לעשות הכל, ואם היה רוצה את העולם הבא היה כבר בורא מלכתחילה את העולם הבא. ויש מושג נהמא דכיסופא שזוהי כפירה מוחלטת, ושטות מוחלטת, למה? כי הפרוש הוא לחם בושה, כי אם אלוהים היה עושה לך ישר טוב, היית מתבייש אז הוא עושה לך רע ואחכ עושה לך טוב. וזה אבסורד, אלוהים הוא כל יכול והוא יכול לעשות לך טוב ללא שתתבייש. זה הגיוני שהוא מתעלל בך קודם, והוא נחשב רק טוב? אם אלוהים עושה משהו זה בגלל שהוא עושה ולא בגלל שום סיבה קודמת. ואם הוא עושה לך רע, אז זה רק ... לתקן את העולם, ואמר לו רבי נחמן שהוא כבר גומר כרצונו, כל רגע ורגע הוא עושה כרצונו. אז מדוע אלוהים עשה את הרע בעצם? וזה כרוך בשאלה אחרת. ויש נקודה נוספת בעניין הרצון, כי אומרים אם אלוהים רוצה לתת לך, הוא צריך קודם לברא לך רצון. והשקר כי הדתיים בונים על גן עדן, 99% מהם נכנסים לגיהינום, והם כבר עכשיו בגיהינום כי הם כופרים באלוהים האמיתי, זה שברא את האלוהים שלהם, אלא אם כן הם יחזרו בתשובה. לדעת שיש אלוהים אמיתי ובזה יתכפרו להם ל כל העוונות שלהם. ואפילו יום כיפור לא יכפר להם על הכפירה באלוהים האמיתי שלהם, שעושה להם תמיד רק טוב. כי הם אומרים שזה כאן רק פרוסדור והוא עושה רק בשביל העולם ... כמו בספר מסילת ישרים, הרמחל כתב שאי אפשר בעולם הזה לקבל את השכר. וכמו משה רבנו שרצה לראות את אלוהים, ואמר לו אלוהים, לא יראני האדם וחי ואז הוא אמר, טוב אי אפשר אז לא, והתקפל. והוא היה צריך לבקש כן לראות ולבקש להישאר בחיים, מה אתה כופר. אתה לא יודע שאלוהים כל יכול. מה שקורה בגן עדן זה גיהינום, כי אתה רוצה עוד ועוד ועוד, ולא מסופקים אף פעם. והם אומרים שניתן הרצון כדי לקבל הטבה. אבל הטוב עצמו זה אלוהים, אז כל דבר שפחות מאלוהים הוא לא טוב. ומאחר שאלוהים ישות כל יכולה, והוא כל כך טוב, אז שיברא עוד אלוהים כמותו. כמו השאלה האם הוא יכול לברא אבן שלא יוכל להרים אותה? התשובה, כן. כי הוא לא יוכל להרים אותה, ואף על פי כן, כן יכול. אז הוא יכול לברא עוד אלוהים כמותו. ובאמת יש אינסוף אלוהים, הכל זה אלוהים. וזה שטות מוחלטת להגיד שהוא נתן רצון כדי שיתן ואתה תקבל, ולמה לבר א אנשים מצומצמים כדי לתת להם, למה ברא את האדם חסר אם הוא כל יכול? ונשאלת השאלה, מה גרם לאלוהים בכלל לרצות. וזו השאלה שהאנשים פוחדים לשאול, מי ברא את הרצון שלהם, מי ברא את הרצון של אלוהים? ועל האדם לחקור ולהיות אמיתי, מי בכלל ברא את הרצון של אלוהים? ומה היה לפני בריאת העולם? ואם אלוהים היה אחד, איך ומי הפריד את הרצון שלו ממנו? מה זה אלוהים? והדתיים לא שואלים, כי פוחדים שיגלו דברים שלא רוצים שתדע אותם. ואני אומר כן לשאול ולחקור, כי מי שלא יבין ימשיך לחיות כאן בגיהינום, צריך להבין את מהותה של המציאות. ומי שיחקור, הוא יגלה בסופו של דבר שיש אלוהים חדש, שאצלו הכל אחד ושם אין שום שאלה כלל והכל טוב. ולא נכנס לשאלה של מה היה לפני, אבל כיוונו את האדם לבדוק איך נוצרה הנפרדות הראשונה ואז מפסיקה הכפירה באלוהים, ולא אומרים שאלוהים עושה בשביל משהו אחר ואז האדם חי חיים טובים באמת.
האם הכל אחד לתקן את העולם לצום ביום כיפור מה זה חיים טובים העולם הבא מושגים אלוהים אמיתי להיות אמיתי
אדם - אלוהים - אדם
אדם - אלוהים - אדם גם לתפילת יחיד צריכים שנים: / תמיד אחד שמתנועע / והשני שלא נע הוא האלוהים. / אבל כשאבי התפלל הוא עמד במקומו / זקוף ובלי נוע והכריח את האלוהים לנוע כמו סוף ולהתפלל אל אבי [1]. כשהינך פונה לאלוהים בתפילה עם המחזור ביד, בבית הכנסת בימים הנוראים הנך בתנועה? שליח הציבור זועק בלחש: הנני העני ממעש נרעש ונפחד... כי חוטא ופושע אני [2]. מול האדם נתפס הברוך, שכוחו וגבורתו מלא עולם [3], שהוא: אל רחום וחנון, אלוהי ישראל גם שדי איום ונורא [4]. האדם זעיר מול האין - סופי, האל שישותו חובקת עולם ומלואו לעד, מאז ומעולם. ולכן, אין זה מפליא שנאמר: מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו? [5], בבחינת המתפלל נע, ואלוהים לא. ובכל - זאת, שליח הציבור ממשיך ומבקש: פשעינו תכסה באהבה. וכל צרות ורעות הפוך נא לנו ולכל ישראל לששון ולשמחה, לחיים ולשלום [6]. בקשה זו מבוססת, כנראה, על האמונה הבסיסית שאלוהים הוא צורי וישועתי, משגבי, לא אמוט. על אלוהים ישעי וכבודי צור עוזי מחסי באלוהים לכן, באה הדרישה או הציפייה: בטחו בו בכל עת [7]. וזו הדרך הראויה: ה צבאות, אשיר אדם בוטח בך ... היחסים בין בורא נצחי לנבראים חולפים, היינו אומרים שזה נתון שמשקף את תפיסת האדם את עצמו ותפיסת האדם את האלוהים [10]. אבל, יש לזכור, שבמקביל לאמונה ביוצר הכל מובעות גם אמירות אחרות שלא רק מתארות פער ישותי אלא גם ... נדיב כי אדם, אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא [13]. ציפייה זו מובנת לאור הפער בין תפיסת האלוהים הנצחי לתפיסת האדם הזמנית. אכן, זו מטרה אמונית מובנת במערכת דתית זו או אחרת: יש לבטוח באלוהים מקור האמונה והעולם כולו, ולא לבטוח באדם. אכן, האדם נע, ואלוהים לא. אבל, גישה כזו טומנת בתוכה סכנה מרובה: השמדות העמים התרחשו תמיד בשם אלוהים - אם היה זה אלוהים של דת, או אלוהים בשילוב עם המדינה - או בשם אינטרסים כלכליים - פיננסיים. הכנסייה הקתולית וסיירת המיסיונרים שלה מחקו את התרבות האינדיאנית, ... באמריקה הדרומית. הם איינו את האינדיאני ברמה הרוחנית והנפשית, ומי שהתנגד - הושמד פיסית [14]. דוגמאות אינן חסרות: בשם אלוהים רצחו הצלבנים בני אדם רבים, בשם אלוהים פעלה אינקביזיציה בספרד. בשם האלהת אידיאולוגיות שונות כנובעות מאלוהים הגדול או מצוות שמקורן באללה אכבר נרצחו מיליונים, במאה העשרים, ונרצחים רבבות גם במאה העשרים ואחת. בכל המקרים האלה, נטען על ידי החזקים, שהם יודעים בדיוק מה אלוהים מעדיף ומה אלוהים מצווה: במערכות אמונה אלה יש משמעות ומקום לאלוהים בלבד, אין מקום ואין חשיבות לאדם, לכן מותר לפגוע בו. ואלוהים לא נע. זו אחת האפשרויות הקשות לתיאור יחסי אדם - אלוהים. האם זו האפשרות היחידה? לא. מן הצד השני אנו מוצאים שקיום האדם הוא תנאי להכרה באלוהים: לא המתים יהללו יה, ולא כל יורדי דומה [15]. באמירה זו אין התייחסות לחזק בלבד, אלא לכל אדם, באשר הוא אדם. כלומר, רק האדם יכול לבטא הכרה באלוהים. אם - כך, האין לזכות את האדם בערך בהיותו אדם? אז, אולי, למרות הכל, האדם עומד, והאלוהים נע ופונה אליו? לנביא ירמיהו יש פתרון מסוים לקושי: כה אמר ה: ארור הגבר אשר יבטח באדם... ומן ה ... מעלה שבביקורת שלו אין שלילה עקרונית מראש של האפשרות לבטוח באדם. השלילה היא מותנית, השלילה היא רק אם אין אלוהים בליבו של האדם. זה כבר משהו אחר, כאן אין קריאה לא לבטוח באדם באופן עקרוני. ירמיהו שולל את האפשרות ... הבא: הגיד לך אדם מה טוב ומה ה דורש ממך, כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוהיך [17]. יתר על כן, המקור לביטוי האמונה הוא באדם: הגיד לך אדם, האדם הוא המקור למה ה דורש ממך. זו תפיסה אחרת לגמרי של מערכת היחסים אדם - אלוהים. צירוף האמירות של הנביאים ירמיהו ומיכה מציג תפיסה של אדם, שלמרות ארעיותו הוא גדול ברוחו, אדם במלוא האנושיות המפעמת בו. אז, אולי האדם נע אל אלוהים, והאלוהים נע אל האדם, אל האדם הראוי? האדם אינו זעום וזעיר, רוח האדם בונה עולמות ומציאות. אבל, האדם אינו לבד בחלד, יש בו אלוהים, הכרחי שיהיה בו אלוהים. אדם ללא אלוהים בליבו הוא אדם ללא ערכים, אדם ללא מוסר. מצד שני אלוהים שאין בו מקום וערך לכל אדם באשר הוא אדם, הוא מסוכן ואבי כל חטאת. בימים הנוראים אלוהים הוא מוקד תחינות, הוא היעד לתפילות האדם. מהו מקום אלוהים? איפה הוא שומע את תפילתנו? לימדנו, באהבה רבה, רבי נחמן מברסלב: דע כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד, לפי העשבים... כל עשב ועשב יש לו שירה... וטוב מאוד ביניהם לעבוד את האלוהים ביראה [18]. בבית הכנסת, אבל גם בשדה, בין העשבים, אם העיניים פקוחות והלב פתוח אפשר לעבוד את האלוהים ביראה. לא מקום התפילה אל אלוהים הוא חשוב, אלא אופן תפיסת היחס אדם - אלוהים. כך שאם צפוף מידי בבית הכנסת, מותר לצאת לרחוב גם ...
לשמור מצוות מה זה אלוהים לפגוע קושי ישות אדם טוב חוסר וודאות להתפלל
הספר להיות אלוהים - המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה
הספר להיות אלוהים - המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה. אנחנו ממשיכים בספר, להיות אלוהים עמוד 229 מה זה אומר? שתדע לך שאתה משוגע רע. והרבה פעמים האדם אומר, תראה המציאות משוגעת ורעה, וזה ... ואפילו שהוא מוכן לקחת אחריות, עדיין טוען שיש עוד אשמים. מי היחיד שמוכן לקחת את כל האחריות על עצמו? אלוהים. מהתודעה של אלוהים, האדם צריך לקחת את כל האחריות על עצמו. לכאורה זה נשמע רע, אבל אם היית מבין שאתה אלוהים, ובאמת מבין שאתה עושה הכל, אז איך יכול להיות רע? שאלה: אבל אתה עושה רע לעצמך. אליעד: רע, זה ... רוצה שזה יקרה, אז לא תרגיש רע, כי זה מה שאתה רוצה. כול המטרה של הספר זה שתרגישי שאת אלוהים, ותחווי שאת עושה את הכל. בגלל שהאדם לא חווה שהוא אלוהים, לכן הוא לא לוקח את האחריות על עצמו. והאדם מאשים את המציאות, שהוא לא מבין אותה והיא לא ברורה לו, ושואל - למה זה קרה? למה אלוהים עשה את זה? אבל האדם לא מבין שהמשוגע זה הוא. שאלה: המציאות זה אני. אליעד: אם עדיין אתה מרגיש ... אם אני מבקשת מהמציאות משהו. אליעד: זה אומר שאת משוגעת. את המציאות, ואת מבקשת מעצמך. אם הייתי אומר לך שאלוהים מתפלל, זה נראה שיגעון. את אלוהים ושכחת שאת אלוהים. זה כמו שעבד רוצה לקבל טובה, אבל העבד שכח שהוא אלוהים. מה אתה מבקש טובה? הכל מושלם. אם האדם חווה שחסר לו משהו, אז הוא משוגע, והוא שכח שהוא אלוהים. למשל את חולמת חלום, ומתעוררת, איפה האנשים שהיו בתוך החלום? הם נעלמו, הם נכנסו לתוכך. האנשים שהיו בתוך החלום ... שאולי דומים לחיי היום יום, אבל הם אחרים. וכשאת מתעוררת כולם חוזרים לתודעה שלך. זה מה שאומר לחזור להיות אלוהים. לחזור להיות מי שהיית לפני שבאת לעולם. כשאני אומר להיות אלוהים, הכוונה שאת מתעוררת מהחלום ואת חוזרת להיות מה שהיית לפני כן, לפני ההפרדה בין אני ללא אני. שאלה: זה ... להבין מי את, לרצות להבין בכל הכוח. אדם רע לו רק בגלל שהוא לא מבין את המציאות, האדם חושב שאלוהים משוגע. אבל הוא לא מבין שהוא עצמו משוגע, כי הוא לא מבין את עצמו, אבל נדמה לו שהמציאות משוגעת. ... משוגע בעצמו. כי אם היית חכם לא היו לך שאלות על המציאות. ואפילו שנאמר שהמציאות משוגעת והאדם יותר חכם מאלוהים, גם זה אומר שהאדם משוגע. למה? כי האדם עצמו הוא המציאות, ואם הוא אומר שהוא חף מפשע והמציאות אשמה, ... משהו רע, ואת מנסה להאשים מישהו אחר, תגידי לעצמך, אבל זה אני, למה אני מאשימה אותו? בסוף תחווי שאת אלוהים. למשל הלכת ברחוב וגנבו ממך כסף, תגידי לעצמך שאת גרמת לו שהוא יגנוב לך כסף. את תגידי את זה ... תביני שאת זה הוא. תשאלי את עצמך, מי עושה את זה? מי גרם לכך שיגנבו לך כסף? ואז תביני שאלוהים רצה. עכשיו נלך אליך, למה את עצבנית שגנבו לך כסף? כי את רוצה את הכסף. ולמה את רוצה את הכסף? כי ככה אלוהים רצה. אז בסוף יש מישהו אחד שרוצה את הכל. זה גורם שהאדם יבטל את הישות שלו, זה גורם לכך ... שהם ישנים. הם רק מרגישים שזה לא הם, אבל האם הם בתודעה של זה שחולם אותם? מה זה להיות אלוהים? להיות מודע לתודעה שחושבת אותך. בתוך החלום להסתכל על החלום מנקודת המבט של מי שחושב אותך. אבל זה לא האלוהים האמיתי, מעליו יש את האלוהים האמיתי שהוא מעל הכל. אם תהיי אמיתית עם עצמך, שזה אומר, שלא תשקרי על שום דבר, זה יביא אותך ... אליעד: אנחנו לא בתוך המחשבה שלך, אלא אנחנו מחוברים למחשבה שלך. יש מחשבה אחת שכולנו בתוכה וזאת המחשבה של אלוהים. אבל לזה לא התכוונת, התכוונת שאנחנו בתוך המחשבה שבראש שלך. אבל זה טעות, זה לא נכון, למה? כי אנחנו ... מהמציאות נמצאים בתוך המחשבה שלך, אבל לא כל המציאות בתוך המחשבה שלך, כי אתה קטן ממנה. יש פרספקטיבה שאתה אלוהים, ומהפרספקטיבה הזאת, כולם בתוך המחשבה שלך. המקום והזמן בתוך המחשבה שלך. ואתה גדול מכל המקום והזמן, המקום הוא אין ... לדבר על המציאות כמישהו זר, המציאות זה אתה. למשל עכשיו היה צונאמי, למעשה האדם עצמו אחראי לצונאמי. כי האדם כאלוהים עושה הכל. וכאשר האדם מבין שכאשר הוא מאשים מישהו אחר, הוא מתכוון שהאני שלו אשם, אז הוא מבין שהוא ... שיפתרו לך הבעיות. את רוצה שיהיה לך טוב בלב, ואת חושבת שאם יפתרו ליפנים הבעיות יהיה גם לך טוב. אלוהים לא יעזור לך, כי אלוהים זה אתה, ושום כוח חיצוני לך לא יכול לעזור לך. שאלה: למה יש אנשים שמבקשים מאלוהים, ומקבלים? אליעד: נכון, הם מקבלים את מה שהם רוצים, כדי לסבול עוד יותר. ואז האדם מתבונן אל תוכו, מגלה את האלוהים שהוא, והאדם הופך לחכם אמיתי ורואה שהכל אחד. כשהאדם מתחיל לקחת אחריות, הוא מתחיל להבין שהוא עושה הכל, ואז ...
מציאות משוגעת הפרדה הספר להיות אלוהים רוצה להגיד הבדלה ברחוב לשלוט הצופה
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7. מה הבנו בעצם? הבנו שגם כאלוהים, עדיין יש שאלות. וגם אלוהים שואל את עצמו, למה יש לי רצון, ולמה אני יודע שאני קיים כאלוהים. למה? כי רק דבר אחד מחויב שיהיה קיים, שזאת הוויה הראשונה. אבל לומר, אני יודע שאני קיים, זה כבר ... מוכרח שתהיה קיימת ולא הרצון והידיעה? כי ההוויה היא אחת, ורק ישות אחת קיומה מחויב. בסוף האדם חווה שהוא כאלוהים רוצה את הכל, ואז הוא שואל, אני כאלוהים רוצה את הכל, אז למה כאלוהים יש לי רצון? ולמה אני כאלוהים יודע שאני קיים? ואז אתה שואל, האם אני כאלוהים, זה ברצוני או לא ברצוני? למשל, אני כאלוהים שבורא את העולם, האם אני בוחר את הרצון לברוא את העולם? מאיין נובע הרצון הזה, הרי הוא לא חייב להיות קיים? מצד אחד, זה שאלוהים יודע שהוא קיים וזה שהוא רוצה - לא יכול להיות שזה רצונו. לא יכול להיות שהוא רוצה לדעת שהוא קיים. לא יכול להיות שהוא רוצה לרצות לברוא את העולם. למה? כי מנקודת המבט שלפני רצונו של אלוהים, עוד לא היה לו רצון, לרצות את רצונו. לא יכול להיות שאלוהים יגיד שהוא בחר להיות קיים, כי עוד לא היה האני שבוחר. עוד לא הייתה תודעה שבוחרת. זאת אומרת שגם הראשון בשרשרת אומר שעשה זאת בלי רצון. כי עדיין אלוהים לא היה קיים, הכל היה אחד. אם הכל אחד, איך יכול להיות שמהאחד, אני רציתי? מצד אחד אתה לא יכול להגיד שאלוהים רוצה לברוא את רצונו, כי עוד לא היה לו רצון לברוא את רצונו. אבל אתה גם לא יכול להגיד שזה בלי בחירה, כי עוד לא היה לו ניגוד. אפשר להגיד שאמנם אלוהים לא בחר לרצות, אבל הוא גם לא התנגד לרצות. זה מקום שאין בו העדפה אם לרצות או לא לרצות. רצונו של אלוהים / ידיעתו של אלוהים שהוא קיים - זה לא יכול להיות ברצונו של אלוהים, וזה גם לא יכול להיות נגד רצונו של אלוהים. אבל בטוח לנו שזה ממהותו, זה לא דווקא עשייה רצונית, כי אם זה קיים, ואני הראשון, אז זה ממהותי. ... לא כרצונך, בכל אופן הוא המהות שלך, זה אתה למעשה, כי זה עשוי ממך. יש עוד נקודת התבוננות, שאצל אלוהים הכל קורה בפחות מרגע. אצל האדם, יש בהתחלה רצון ואחר עשייה - שני רגעים. אצל אלוהים, זה עוד לפני שיש את הזמן והמקום בכלל, הרצון והעשייה זה בבת אחת, זה נמצא באותו מקום ובאותו זמן. אצל אלוהים זה לא קודם רציתי ואחר כך עשיתי, תוך כדי שאלוהים רוצה, זה קורה. נניח שיש אדם שכול מה שהוא רוצה קורה, אבל הוא רוצה את זה תוך כדי שזה ... קיר? אני פשוט קיים, ומתוך הקיום הזה, מופיע קיר ובו זמנית אני רוצה שיהיה פה קיר. האדם חושב שהוא אלוהים, אבל אז הוא מגלה שהוא לא אלוהים, כי הוא לא הראשון, כי יש אני ולא אני ועדיין יש נפרדות. אחרי שתהיה אלוהים, אתה תשאל את עצמך, זה שהראשון קיים הבנתי, אבל למה אני יודע שאני קיים? למה יש לי רצונות כאלוהים? ואז תגלה שאתה בעצם השטן, למה? כי אתה לא הראשון. אתה הוא ההסתרה של אלוהים. למרות שהיית בטוח שאתה אלוהים, אבל עדיין חוויית שיש לך קיום, בגלל שיש, אני אלוהים רוצה - אז זה אומר שיש שניים, נכון שזה ממהותי, אבל עדיין יש אלוהים ורצון, ואני עדיין לא מזדהה עם הראשון עצמו. כאשר אתה אומר שאני כאלוהים קיים, אתה בעצם מסתיר את אלוהים האמיתי. כי להגיד אני רוצה, זוהי הסתרה של האחד המוחלט, שאין בו אני רוצה או אני לא רוצה. וכשאתה ... אז תשאל, אם אין הבדל ביניהם, אז למה אתה אומר שיש כסא ושולחן? זאת הסיבה שהאדם לא יודע שהוא האלוהים האמיתי, כי הוא לא יכול להבין שהכל זה אותו הדבר. האדם מפריד בין אחדות לנפרדות, האדם מוכן להבין שזה ... דבר. ולכן אין משמעות לשאלה, האם יש בחירה? ואף על פי כן במסגרת זה שאין הבדל, האדם מבין שהוא אלוהים השקרי (השטן) שקיים, ולכן יש צמצום, שרוצה שהדברים יקרו, ורוצה בסוף שתהיה תודעה מסוימת ספציפית שתחווה שיש לה בחירה חלקית. אתה יודע למה אתה פה? מצד האמת אין בכלל שאלה, אבל במסגרת התשובה, אתה פה, כי אתה כאלוהים, רוצה שפה יהיה חדר, ורוצה שיהיה מישהו בחדר, שחושב שהוא קיים ושונה מהחדר, ושחושב שהוא בוחר או לא בוחר ...
הוכחת מציאות הבורא הוכחה שאלוהים קיים הוכחות שאין אלוהים ניגודים הכל כרצונך להיות קיים מצד האמת הרצון של אלוהים
הטיעון האונטולוגי - מבוא
... בקיצור ההוכחה האונטולוגית) הוא טיעון לוגי - אונטולוגי שמטרתו להוכיח את קיום האל. טיעון זה הוא טיעון אפריורי שלפיו אלוהים קיים כי קיומו הוא בבחינת הכרח. לטיעון קמו במהלך ההיסטוריה של הפילוסופיה הן מתנגדים והן תומכים רבים. גם בקרב ... שאין להעלות על הדעת שגדול ממנו יתקיים, שאי אפשר אפילו להעלות על הדעת שהוא לא יתקיים, וזהו אתה, אלי, אלוהינו. אנסלם פוסע כאן במשעול התפישה האפלטוניסטית של האסכולה הריאליסטית בפילוסופיה של ימי הביניים, שלפיה למושגים כמו אדום או יפה ... האל), סימן הוא שלדבר יש ממשות בתחום האוניברסלים. בניסוח פשוט, אנסלם טוען כי אם ניתן להעלות על הדעת שיש אלוהים, הרי שאלוהים קיים בתודעה, במחשבה. מאחר שאלוהים חייב להיות גדול מכל דבר אחר, ודברים אחרים קיימים גם בתודעתנו וגם במציאות, הרי שאלוהים (החייב להיות גדול מהם) חייב להתקיים לא רק בתודעתנו אלא גם במציאות. מוכח שאלהים קיים. את הטיעון האונטולוגי ניתן להציג גם כשתי טענות לוגיות ומסקנה: 1.אלוהים הוא כליל המעלה. 2.קיום היא אחת המעלות. 3.מכאן, שאלוהים קיים. ובניסוח העוקב ביתר דיוק אחר הגיונו של אנסלם: 1.אלוהים הוא גדול מכל דבר. 2.אני יכול לחשוב על אלוהים (כלומר, הוא דבר שניתן להעלותו על דעת אנוש). 3.אני יכול לחשוב על משהו ואותו משהו קיים גם במציאות (ובהיותו קיים גם במציאות, קיומו גדול יותר). 4.בגלל 1, אלוהים חייב להיות גדול מהמשהו ב - 3. לשם כך עליו להיות קיים במציאות. 5.לכן, אלוהים קיים. ביקורת הטיעון כנגד הטיעון האונטולוגי של אנסלם הועלו מספר התנגדויות חזקות, חלקן דווקא מהמחנה התאיסטי, ונוספו לו מספר ... ובן זמנו של אנסלם, הסתייג מנסיונו של אנסלם להגדיר דברים אל תוך המציאות. הוא טען כי ניתן להמיר את אלוהים בטיעון של אנסלם באי דמיוני הגדול מכל אי שניתן להעלותו על הדעת וכך, מאחר שניתן להעלות אי כזה על ... גואנילו היא שהתכונות שאפשר לייחס לאי (לדוגמה, גודל) אינן בעלות מידה מרבית מוגדרת. אצל אנסלם, לעומת זאת, מיוחסת מראש לאלוהים התכונה של מידה המרבית המוחלטת של תכונות כמו חכמה, יופי או יכולת, כך שלא ניתן להעלות על הדעת משהו שמעבר למידה המרבית (למעשה, הענקת המידה המרבית של תכונות אלו לאלוהים חיונית כדי שהטיעון של אנסלם יוכל לעבוד). במלים פשוטות, האי של גואנילו הוא היתכנות ולא מוחלטות ולכן אינו משפיע ... אקווינס, הפילוסוף בן המאה השלוש עשרה, העלה מספר הסתייגויות מהטיעון של אנסלם. ראשית, טען, כי משמעות המילה אל או אלוהים אינה זהה אצל כל אדם וכי ישנם גם אנשים המבינים את המונח כמסמל ישות שיש לה גוף. במלים אחרות, הטיעון של אנסלם עובד רק אצל אנשים המבינים את המונח אלוהים כמו אנסלם. נוסף על כך, גם אם כולנו נבין את המונח אלוהים באותו אופן, לא נובע מכך שמה שאנו מבינים מכך קיים ממש, אלא רק שהוא קיים בתפישתנו. הבעיה עם טיעונו הראשון של תומאס אקווינאס היא שניתן לעקוף אותו בקלות באמצעות החלפת המילה אלוהים בהגדרה אחרת כלשהי כמו יישות שלא ניתן לחשוב על גדולה ממנה ואז טיעונו של תומאס נופל. טיעונו השני של ... הוא אם עוקפים אותו. לצורך הטיעון האונטולוגי (וכדי לשמר את תקפותו) אין זה חשוב אם אנו מבינים את המונח אלוהים באופן מלא או חלקי, או אפילו אם ניתן לנו להבינו באופן כלשהו. הביקורת של קאנט הפילוסוף הגרמני בן המאה ... יש לדחות מהטעם הפשוט שקיום אינו תכונה אלא פן הכרחי ובלתי ניתן להפרדה מהדבר שלו מיוחס הקיום. לדוגמה, המשפט אלוהים הנו קיים שקול לאמירת אלוהים משום שהקיום של אלוהים אינו תכונה ואינו פרדיקט לוגי. כאשר אנו אומרים אלוהים מוטמעת באמירה ההנחה שהוא קיים. מעבר לכך, גם אם מסכימים שקיום הוא תכונה, לא נובע מכך שהיא משפרת את ... בו בידוד, אך לא ניתן לטעון שהבית שלי יהיה טוב יותר מאשר לו לא היה לי בית. כלומר, אם אלוהים קיים, אין בכך דבר טוב יותר מאשר אילולא היה קיים מצד תכונותיו. במלים פשוטות, הקיום הוא תכונה שלא ניתן ... מניח מראש את הטעון הוכחה. כלומר, הוא נופל במלכודת הכשל מעגל קסמים. אצל אנסלם, השלב הראשון בהוכחה הוא ההנחה שאלוהים הוא כליל המעלה, היינו, שיש אלוהים ושיש לו תכונות כאלו ואחרות. אם נקבל את טיעוני של קאנט שאלוהים ויש אלוהים, זהים, הרי שאנסלם מניח שיש אלוהים כדי להוכיח שיש אלוהים. כל הגרסאות האחרות של הטיעון מתחילות מהנחה דומה ולכן, על פי ביקורת זו, במהותן הן כולן בעלות מבנה בסיסי זהה: אלוהים קיים [הוכחה] ולכן אלוהים קיים. עם זאת, בדרך כלל השורה הראשונה בטיעון האונטולוגי לא מובנת כהנחת קיומו של אלוהים, אלא כהגדרתו - מגדירים את אלוהים כישות המקיימת תכונות אלו ואחרות, ואחר כך מנסים להוכיח את קיומה של ישות זו. על פי המצדדים בקו ביקורת ... ההישג מרשים יותר ומאחר שאין מגבלה גדולה יותר מאשר אי - קיום, המסקנה ההגיונית היא, על פי גסקינג, שאין אלוהים. ניתן לבצע הצבה הפוכה כזו ברוב ההוכחות האחרות. כאשר מוציאים את קיום האלוהים מהנחות היסוד, נוצרת בעיה קשה עוד יותר. אם מקבלים, כפי שמקבלים רוב המשתמשים בטיעון האונטולוגי, שאלוהים אינו יכול להיות חלק משרשרת היתכנותית (כלומר, לא ניתן להשתמש במבנה הכולל דברים מן העולם הזה כדי להוכיח שיש אלוהים כמו, לדוגמה: ראיתי חתול (הוכחה) ולכן, יש אלוהים), כי אז אין למעשה כל דרך מעשית להוכיח את קיום האל באמצעות טיעון זה. הלוגיקן ריימונד סמוליאן טען גם ... להניח שכך הדבר ומכאן, שקיום האל אינו בלתי אפשרי מבחינה לוגית ועל כן, הכרחי מבחינה לוגית. ההוכחה היא כזו: 1.אלוהים, כעניין קונספטואלי, הוא יצור בלתי מוגבל. 2.קיום יצור בלתי מוגבל הכרחי או בלתי אפשרי מבחינה לוגית. 3.קיום יצור בלתי ...
הוכחות לכך שאין אלוהים קשיים טיעון אולי אין אלוהים טענות לוגיות הוכחה לאלוהים מציאות הבורא משהו קיים
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד. אליעד: בואו נסביר על הרצון. כול הרצונות בעולם, תמיד יש רצון אחד לפניהם. ... לו לפניו. עד שמגיעים לנקודת ההתחלה, ששם הרצון הראשון. מה זה אומר הרצון הראשון? הרצון הראשון רלוונטי רק לגבי אלוהים. מה הכוונה? אתה רוצה כי גרמו לך לרצות. אבל אלוהים, או מי שאתה באמת, הוא רוצה, כי רק ככה הוא רוצה. למשל, יש כאן בקבוק, האם יכול להיות שלא יהיה פה בקבוק? מצד האין סוף, אם אלוהים רוצה, לא יהיה פה בקבוק. אז למה יש פה בקבוק, איזה אינטרס יש לאלוהים שיהיה פה בקבוק? אין אינטרס, כי הוא בהתחלה עוד לפני האינטרס. אלוהים הוא המחוקק של החוקים, הוא רוצה הכל בבת אחת. כשמחוקקים את החוקים בפעם הראשונה, מחוקקים אותם בלי סיבה מוגדרת. פשוט חוקקו את החוקים. זאת אומרת, שאלוהים רוצה, כי ככה הוא רוצה. כול הרצונות, ההתחלה היא שהמציאות גורמת לי לרצות את זה. אני מבחינתי לא צריך ... לקטר ולהתנגד למשל. עכשיו, זה דבר מאוד אכזרי ואולי גם מאוד טוב, תלוי את מי שואלים. אחרי שהבנת שאתה אלוהים, זה לא הופך את הכל לטוב, ולא הופך את הכל לרע. יש כאן 3 פרספקטיבות שונות. אחרי שאתה מבין שאתה אלוהים, אז תמיד הכי טוב לך מושלם, הכי רע לך מושלם, והכי לא טוב לך והכי לא רע לך. למה? מצד אחד תמיד טוב לך, למה? כי אני אלוהים רוצה את הכל. מצד שני, זאת צרה גדולה, כי ביחס למוחלט זה לא נתן שום דבר, זה נתן רק ... אחד לא יכול לעזור לך. אם אתה חושב שאתה חלק מהמציאות אז אתה חושב שאולי המציאות תושיע אותי, אולי אלוהים יושיע אותי, אבל אם אתה מבין שאתה אלוהים, ואתה כאלוהים מצמצם את עצמך, אז מה אתה יכול לעשות. מתוכי נוצר הרצון ואני לא יכול לעשות שום דבר נגד זה. ... ביחס למוחלט. ושנית בכל דבר יש חיסרון, אני לא זה, אני לא שם, רק חסרונות. מהצד שזה טוב, עכשיו אלוהים יכול לחוות שזה מושלם. כי כאשר יש רק אחד, אז אני לא יודע שאני אלוהים, ועכשיו יש שניים ואני יכול לדעת שאני אלוהים. אפילו אני יכול לדעת שאני אלוהים הרבה פעמים. אמנם יש טיפה צמצום, וזה לא המקורי, אבל יש אפשרות שאין סוף ישויות ידעו שהם אלוהים. ומצד שני יש גם אין סוף ישויות שיכולות לחוות שהם לא אלוהים. כי אתה לא באמת חווה שאתה אלוהים עד הסוף. ברגע שיש תחושה שאני קיים, אז יש חיסרון כי אני חווה שאני גם לא, וזה מספיק כאב ... זה, אבל מצד שני אתה עדיין סובל. אתה סובל כי אתה לא רוצה את זה בשלמות. כשאתה מבין שאתה אלוהים מצד אחד אז הכל טוב פחות אחד, כי אם הכל טוב אז הכל אחד, אין היפוך ואין כלום. מצד שני זה הכי רע, כי יש לי אין סוף חסרונות, אני כאלוהים רוצה את זה ולא יכול לעשות שום דבר כנגד זה, אם אתה הראשון בשרשרת ואין אף אחד מעליך, אז אלוהים בבעיה אמיתית. למשל, כלב נושך אותך, למה? כי זה מה שאתה רוצה, אתה אלוהים מחלק את עצמך לאין סוף חלקים ורוצה שכלב ינשוך אותך, שאתה זה גם הכלב, וגם האדם שנשכו אותו, וגם ... כרצוני, מצד שני לא כרצוני, ומצד שלישי זה לא משנה לי אם זה כרצוני או לא כרצוני, כי אני כאלוהים יש לי את שני הצדדים, וכל צד מאזן את הצד השני. אם אני גם רוצה וגם לא רוצה אז ...
הרגשה של בחירה פעם ראשונה רצון אחד מדוייק כאבי ראש התחלה איך עושים שלום אלוהות
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2. ... יש את האני ועליו תבנה את השאר, אבל האמת היא שהאדם הוא רק צורה אחת של משהו שישנו. להיות אלוהים, פירושו שאתה הראשון הראשון הראשון, המחויב. מה האדם היה לפני שהוא היה? אלוהים, מכאן שכול אחד מאיתנו היה פעם אלוהים. מה זה פעם? עכשיו, ברובד הפנימי שלך אתה אלוהים. ומה האדם רוצה יותר מכל? לחזור להיות אלוהים. לכן לאדם נדמה שהוא מרכז היקום, כי אם היית יודע מי אתה באמת, היית יודע שאתה מרכז היקום. כשאדם ... שהאני האמיתי שלו באמת לא מורכב והוא הראשון. ושתדעו לכם שמצד האמת האמיתית אין הבדל בין האני הנפרד לבין האלוהים. למרות שזה לא הגיוני שהרי האני הוא חלק ואלוהים הוא הכל. יש כמה דרגות, בהתחלה אומרים, אתה לא אלוהים, זאת הבנה בסיסית, יש אלוהים אבל אני זה לא הוא. הבנה נוספת אומרת, יש אלוהים ואם אני אכנס פנימה לתוכי אני אגלה שאני אלוהים, אבל אתה לא מנהל את העולם, אלא אלוהים מנהל אותו, אבל אתה ביטוי של אלוהים. אך יש הבנה נוספת שאומרת, שאין אני ואלוהים, אין חלק ושלם, החלק והשלם הם אחד. בסוף התהליך שהאדם אומר שהוא אלוהים, זה נכון, כי אין הבדל בין החלק לשלם. כי מצד האמת אין אלוהים, אלא יש רק אלוהים, ולכן אין הבדל בין החלק לאלוהים. ואם האדם מבין את זה, נגמרות לו השאלות. ולהיות אלוהים פירושו שיש כאן תהליכים שכליים של התבוננות, התבוננות רגשית ושכלית, ובסוף יחליפו לך את השכל. השכל לא יכול להבין, איך אם זה אחד יש כאן שתיים? הוא לא מבין, ולכן הוא לא מבין שהוא אלוהים. אבל אם תחפור פנימה עמוק, תקבל שכל חדש שתבין שהדברים שונים זה מזה אבל גם שווים, אתה לא תבדיל בין האלוהים לבין הצמצום. וכאשר לא תבדיל בין המהות לצורה, אז אתה בחוויה של אלוהים, ואין לך יותר שאלות. וזה כמובן יתבטא בחיי היום יום. אין הבדל בין הנפרדות לאחדות. שאלה: האם אפשר להמשיל ... להיות שהאין לא קיים? לא, גם האין הוא רק אפשרי המציאות, וקיומו לא מוכרח. כאן אנחנו רואים שהמהות / אלוהים / ההוויה גם היא לא מחויבת המציאות. בעיקרון, אתה קודם צריך להכיר בכך שהאין / לפני הזמן והמקום, הוא ... מגיע למהות שלהם. שהיא למעשה האין הבלתי פריק. אבל שימו לב שאנחנו עדיין בחוויית נפרדות, עדיין אפשר לשאול, מדוע אלוהים ברא את העולם. ככול שהאדם ביום יום מפעיל את השכל שלו, אז הוא יבין את זה יותר, ואם אין ...
הבדל בין מהות לצורה הוויה האמת המוחלטת התנגדויות מחויב או אפשרי מנהל חוויית האלוהים אומץ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מי זה אלוהים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי זה אלוהים?, האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מי זה אלוהים?, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ליצור מחויבות להתאהב באחת כמה כסף מגיע לי? המילה הבאה חרדה מודחקת חרוץ למה יש לי דיכאון? חרדת נטישה ביטחון עצמי של יועצים להאמין בעצמי בדרך הנכונה האם זאת אהבה בריאה? לאהוב ילדים למה כדאי להשיג אושר בלי תנאים? איזהו עשיר השמח בחלקו להציל את הזוגיות חשיבות המראה החיצוני בדייטים לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד מחקר קבלת החלטה להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי תחושה של הצלחה לא לעשות את מה שיגרום לך להצליח איזה חומרי שיווק חייבים להכין? להגיד לא ללקוח אמירות אובדניות אצל ילדים לגרום לילד לא להיות אלים אשפה רוחנית לזהות מורה רוחני אמיתי להתמודד עם מישהו ששומע קולות להיגמל מכדורים נגד חרדה להוציא את האקס מהראש למה היא אוהבת אותו? תרגיל המפרקים בגוף האדם להוכיח שיש אלוהים בצורה לוגית אופי של מאמין באלוהים לזהות מורה רוחני מואר לזהות הארה רוחנית האם הבנת את הספר להיות אלוהים? האם יכול להיות אלוהים? האם לשכור דירה? כסף בנדלן משמעות החיים כמשחק מה משמעות החיים? דיבור חיובי איך לא לתת תשובה שלילית? אין בחירה או יש בחירה מה זה בחירה חופשית? קדמות העולם היקום מתרחב עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי קריירה בנושאי מי זה אלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7969 שניות - עכשיו 20_10_2025 השעה 12:38:19 - wesi4