תודה - תודה לאלוהים גם לאדם... ברחוב, בתור, גם במרכול. האם בימי המקרא לא אמרו תודה? איני יודע, אבל תודה המושמעת יום - יום היא בעיקר מילה. בהרבה מקרים מילה שמבטאת אופן של התנהגות תקינה, לשון נימוס בלבד [17]. עם - זאת, לא כל בני ... תודה מלאה כזו היא תהליך שמלווה בנתינה. נתינה ללא חשבון וללא כוונה להחזר. הנתינה אינה חייבת להיות לכלול משהו יקר, העיקר שאמירת המילה תודה תלווה בהעברה נוספת למיועד לקבל את התודה. אז, גם תהיה קבלה משמעותית של התודה. המקבל או המקבלת יבינו, ובעיקר יחושו שאכן לא רק מילת נימוס בוטאה, אלא תודה ממש הועברה. וייתכן מאוד שכך אפשר לבטא תודה כנה גם ... של צורך באתנחתא. אבל העיון ימשך, אלא שפרשת השבוע תעמוד ברקע. לעתים היא לא תוזכר, ולעתים היא תהיה מוקד עיקרי. בכל אופן, למעוניינים בעיון בפרשת השבוע, בכל פרסום יובאו הקישורים לעיונים הקודמים. הקישורים לפרשת לך - לך: אברם מסביר ... אליו ה (בראשית יב, א - ד). [3] בראשית יב, ז2. [4] אל מקום המזבח אשר עשה שם בראשנה ויקרא שם אברם בשם ה (בראשית יג, ד), ויאהל אברם ויבא וישב באלני ממרא אשר בחברון ויבן שם מזבח לה ... (בראשית ד, ג). גם האחיין של קין נוהג כך, למרות שאין אזכור למילה מזבח: ולשת גם הוא ילד בן ויקרא את שמו אנוש אז הוחל לקרא בשם ה (שם, כו). ולאחר שוך מי המבול גם נח נוהג כך: ויבן ... על אויבי כי שמחתי בישועתך שמא ב, א, ועד פסוק י). [9] מצויות דוגמאות רבות, למשל: אם על תודה יקריבנו והקריב על זבח התודה חלות מצות בלולת בשמן ורקיקי מצות משחים בשמן וסלת מרבכת חלת בלולת בשמן (ויקרא ז, יב), ה אלהי אתה ארוממך אודה שמך כי עשית פלא עצות מרחוק אמונה אמן (ישעיהו כה, א), באלהים ... ד ה, לוקח את המשהו וממשיך הלאה. [18] רוצה לקרוא דיון על הקרבת קרבנות? הנה קישורים לשני מאמרים: פרשת ויקרא: במקום קרבנות, ערכים ומעשים לקימום האדם, תשסח [http:/ / www.notes.co.il/moti/42059.asp] וגם פרשת ויקרא: חפץ מול כוונת הלב, תשסז [http:/ / www.notes.co.il/moti/30186.asp].