... אחרים מזויפים הוא מזויף בעצמו, מכיוון שזה מעיד על כך שהוא עדיין לא מבין בעצמו, שאמתי, ומזויף זה אותו הדבר בדיוק, ופשוט ביטוי לרמת הבנתו של האדם את עצמו. וברגע שהאדם
מבין את האמת על עצמו, אז ממילא הוא הופך לאמתי, והוא הופך לאמתי עקב הבנה של האמת, ועד שהאדם הגיע להבנה של האמת, אז איך יוכל להיות אמתי? איך אדם יכול לקרוא לעצמו אמתי, אם הוא לא
מבין את האמת על עצמו? זא שמי שטוען שהוא אמתי, אז הוא כבר משקר, ומי שמגיע לאמת, אינו מרגיש צורך להדגיש לעצמו שהוא ... שאם אני רוצה להוביל בן אדם אל האמת על עצמו, אז אסור לי לגלות לו את האמת עליו. כי אם אני מגלה לו את האמת עליו, אז הוא עלול לחשוב שאני משקר לו מכיוון שאם הוא לא מנסה
להבין את האמת בעצמו, אז הרי שהוא יוצא מנק הנחה שהוא כבר
מבין את האמת על עצמו, ולכן הוא עלול לחשוב שאני בא לשקר אותו ובכך לחלל את המהות שלו. אדם שחושב ששקר הוא אמת, עבורו השקר הוא אמת לכל דבר, ולכן האמת הופכת עבורו לשקר. אז אם ברצוני לבאר לאדם את האמת, אז עלי פשוט לדבר לאדם אמת באופן כללי, ואם האדם
יבין את האמת, אז ממילא הוא
יבין את האמת על עצמו, ויסיק את המסקנה על עצמו בעצמו ויתקרב אל האמת על דעת עצמו. למה אם בן אדם טוען שהוא יודע את ... לטעון שאני אומר את האמת אז עלי לצאת מנק הנחה שהאחר אומר שקר ואם אני מסוגל לזהות שהאחר אומר שקר אז אני בעצמי משקר ולכן אני משקר כאשר אני טוען שאני אומר אמת. ואם הייתי
מבין את האמת באמת אז הייתי יוצא מנק הנחה שהאחר אומר רק אמת וזה מכיוון שהייתי מבין את שורש מחשבותיו ושורש מחשבותיו ... אסור להעביר ביקורת על המחשבות יהיו אשר יהיו אז גם כל אותם הדמיונות והרצונות הסתמיים של האדם שעולים בו, ומציקים לו, ומשקרים לו, הרי שהם כולם ביטוי לכך שהוא עדיין לא
הבין את האמת עד הסוף, ובמקום שהאדם ישפוט את עצמו על כך שהוא בסך הכל מבטא את רמת ההבנה שלו עי אותם רצונות, עליו ...