... העומדים לרשותו במשימה מסוימת. בהתאם לכך, הקשב הוא תהליך המווסת היבטים רבים של למידה והתנהגות. הקשב הכרחי לפעולות המודעות והלא אוטומטיות הנעשות
בזיכרון העבודה ומשפיע על הקיבולת שלו - המספר הקסום שבע, פלוס או מינוס שתיים. המעבד המרכזי של
זיכרון העבודה הוא האחראי להקצאת משאבי הקשב לפי הצורך והוא מעורב גם בהפעלה של יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר (כמו עכבה, ותכנון), במיוחד בעת ביצוע סימולטני של שתי משימות או יותר השפעה נוספת של הקשב נובעת מכך
שזיכרון העבודה מקושר
לזיכרון לטווח קצר שממנו המידע הנקלט מהסביבה מועבר
לזיכרון לטווח ארוך לצורך אחסון קבוע ויציב. כלומר, יכולת הקשב מעורבת בתהליכי הקידוד של
הזיכרון. מסיבה זו אנשים בעל הפרעת קשב מתלוננים רבות על קשיי
זיכרון, גם כאשר לא נראית פגיעה במנגנוני
הזיכרון עצמם. רמת הריכוז יכולה להשתנות באופן רציף מריכוז מזערי ועד ריכוז מרבי. הקושי בהכוונה ובמיקוד הקשב פוגע בכל התפקודים הנשענים על ... ההשפעה של ההנמכה ביכולות הקשב והריכוז פחות משמעותית עבור תהליכים אוטומטיים שהאדם כבר מיומן בהם והם אינם דורשים מאמץ מכוון ומודע. זאת משום שהידע המאוחסן
בזיכרון נהלי יכול לבוא לידי ביטוי באופן אוטומטי ללא צורך בקשב מכוון. משום שהאוטומטיות נרכשת באופן הדרגתי על ידי אימון, יש לתרגול והתנסות ... מהמקרים אנשים בעלי הפרעת הקשב מראים גם פגיעה בתפקודים ניהוליים, הכוללים בין היתר יכולות כגון תכנון וארגון, וויסות התנהגות ועיכוב תגובה, גמישות חשיבתית,
זיכרון עבודה. היא יכולה להוביל גם לבעיות בתפיסת זמן, המשפיעות על היכולת לנהל לוח זמנים ולעמוד בו. לאנשים בעלי הפרעת קשב יש פעמים רבות ... ובביצוע רצף של מטלות. אצל מבוגרים קושי זה יכול לפגוע ביכולת התחזוק של משק בית. במקרים רבים הפרעת קשב פוגעת ביכולת הארגון של האדם ומלווה גם בשכחנות או
זיכרון גרוע. זאת משום שלארגון המידע יש תפקיד חשוב בשימורו
בזיכרון לטווח ארוך וליכולת השליפה. לעתים קרובות אנשים בעלי הפרעת קשב נחשבים לחסרי פחד כאשר למעשה הם מתקשים להעריך סכנות. בנוסף, הקושי ... התלמידים עם הפרעת קשב מאותרים על ידי גורמים חינוכיים. טווח ריכוז קצר וקשיים בארגון ובקרה פוגמים ביכולת של התלמיד לפתח אסטרטגיות למידה. בנוסף, יכולת
הזיכרון החיונית ללמידה נשענת על תהליכים רבים כמו קידוד, ארגון ואחסון מידע חדש, שליפה של ידע קיים, או בכל שילוב ביניהם. משום שבמקרים רבים הפרעת קשב פוגעת בתהליכים אלו היא יכולה ליצור הנמכה גם ביכולת הזכירה. בעקבות הקשר שבין רגשות
וזיכרון, כל ההיבטים הרגשיים שמעורבים בהפרעת קשב יכולים גם הם לפגוע
בזיכרון ומכאן גם ביכולת הלמידה שמתבססת עליו. כמו כן, גם במצב שבו התלמיד שולט בחומר הלימוד הפרעת הקשב יכולה למנוע ממנו להפגין את ידיעותיו ... הקשב, ולעתים אף בזכותה. ישנן השערות רבות לסיבות הגורמות ליצירתיות הזו. השערה מקובלת היא שאדם בעל ADHD המוצף במידע שזורם אליו מכל עבר, מסדר את המידע הזה
בזיכרון בצורה אחרת מאדם חסר לקות, ויוצר קשרים שכיחים פחות בין חלקי מידע. מחקרים גם מראים שכאשר אנשים בעלי הפרעת קשב פותרים בעיה, ישנה ...