ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 2 3 4 5 6 7 8 9
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 5
... שכן התרגול פוחת. אנשים פשוט לא מסוגלים לעכל שהתרגול עצמו הוא ההתעוררות. מדוע הבודהיזם ביפן כה חסר - ערך? כיון שביפן ניתן למצוא את המספר הגדול ביותר של אוצרות בודהיסטים , רק לא תרגול. ותורת - הבודהה לא שוכנת היכן שאין תרגול. גם אם זרע תורת - הבודהה נמצא, הוא לא יכול לפעול אם אינו מונבט באמצעות ...
גרוע מהי קנאה אמת זן בודהיזם תפילה להתפלל התורה היקום
עיסוי תאילנדי - רקע תרבותי והיסטורי
... המסורתית. מלבד חלוקה לפי אזורים, ניתן לעשות הבחנה נוספת. אחת היא רפואה אשר שורשיה הגיעו בהשפעה הודית - סינית, בעיקר על ידי משלחות בודהיסטיות וקשרי מסחר. ושנייה, רפואה עתיקה אשר הייתה נהוגה וקיימת עוד קודם לכן בחבל הארץ אשר קרוי כיום תאילנד. עוד ... התאית, שורשם בהודו העתיקה. בסיס הידע וההשקפה באבחון, צמחי מרפא, ועיסוי מקורם בתרגולים הודים קדומים, והגיעו לתאילנד יחד עם נזירים בודהיסטים מסיונרים אשר הוכשרו כמרפאים. הנזירים המלומדים אשר מקום מושבם היו במנזרים שהוקמו, הפכו את המקדשים גם ... הרפואה התאילנדית המסורתית הועברה מדור לדור באותה אופן שהועברו הכתבים הדתיים. וכן, כתבים רפואיים קיבלו ערך רב ממש לצד הכתבים הבודהיסטיים. המקדש, או מנזר, היה ועודנו המקום בו העם התאי הלכו כדי לקבל טיפול למכאובם, בין אם פיזי, רגשי או רוחני. ... שימוש בעיסוי יחד עם צמחי מרפא ו או עבודה פסיכו - רוחנית בהתאם לבעיה הספציפית הקשורה ביציאה מאיזון גוף - נפש - רוח. מעבר למקדשים הבודהיסטיים , הרפואה תאילנדית המשיכה להתפתח בדרכה שלה. משום שרוב האוכלוסיה גרה באזורים כפריים הרחוקים ממרכזי הרפואה, ... ממסורת הריפוי העתיקות טרם הוקמה ממלכת סיאם, כפי שהן נהוגות כיום אצל השבטים בתאילנד . (Hill Tribes) שבטים אלו אינם מאמינים בדת הבודהיסטית כרוב רובם של אנשי תאילנד אלא הם אנימיסטים. מכיוון שלא היו נתונים להשפעה של המסיונרים הבודהיסטיים, אורח החיים והתרבות שלהם דומה מאוד לאיך שחיו אותם אנשים אשר יישבו את הארץ הזאת לפני אלפי שנים. כדי לקבל ...
גוף ונפש להבין חיצוניות שאמניזם ניגודים פרקטיות התנסות תפקיד
אסטרולוגיה - האם אנחנו מי שאנחנו בגלל שנולדנו כך, או בגלל שהפכנו לכאלה?
... והנאמן, מסע ממנו לא יחזור. המשרת והילד טיילו ברחבי הודו וביקרו בעיקר במקומות הקדושים. מעט לפני שהגיע הילד לגיל שבע הם הגיעו לביקור במנזר ללימודים בודהיסטים . וכששמע ראש המנזר את סיפורו של הילד, הוא הציע לו להישאר. הילד, נשאר במנזר והתבגר שם להיות אחד מהוגי הדעות החשובים ביותר ...
איך משחררים מישהו מהלב להוציא אותו מהראש הקדוש טומאה להפסיק לאהוב אותה משפחה התמודדות עם פרידה נפרדים
זן בודהיזם / זאזן - "תרגול" כמימוש או "תרגול" כאימון ["Training" and "practice"] / מוהו נולקה
... דבר - מה, אימון לשם שיפור מיומנות זו או אחרת. זה ודאי נכון למנזרים לאימון זן ביפן. במנזרים האלו אנשים לומדים כיצד ללבוש את גלימותיהם הבודהיסטיות כהלכה, כיצד לקוד ולהשתחוות כהלכה, לדקלם סוטרות וכו. הם מתאמנים להיות כוהנים בודהיסטיים . הם ודאי לא מתרגלים בודהיזם. עבורם בודהיזם הוא מקצוע ולא ייעוד, אבל ברור מאליו שללימוד הדרך להרוויח כסף מעריכת לוויות אין דבר וחצי דבר עם מה שלימד הבודהה לפני 2500 שנה - כיצד לחיות את חיינו. באנטאיזי אנחנו לא מתאמנים להיות כוהנים בודהיסטים. אנחנו מתרגלים בודהיזם ומשמעות הדבר היא לחיות את חיינו כבודהות ובודהיסטוות. אין להבין מכך שאנחנו מתאמנים כדי להיות לבודהות או בודהיסטוות. אנחנו מנסים להגשים בודהות ובודהיסטוות - את טבענו המקורי - בכל הפעולות של חיי היום - יום שלנו, כאן ועכשיו. לפעמים התרגול הבודהיסטי מובן אחרת: אנחנו כעת ישויות השוגות בחשבות שווא, אבל לאחר תרגול במשך עידנים אין - ספור כבודהיסטוות נזדכך ונהפוך לבסוף לבודהות. כך ישות השוגה במחשבות שווא מתאמנת כדי להפוך למשהו טוב - יותר - לבודהיסטווה. הבודהיסטווה מתאמן כדי להפוך למשהו אפילו טוב - יותר - לבודהה. בזן אנחנו לא קוראים לאימון מסוג זה תרגול. אימון כדי להפוך למשהו טוב - יותר הוא בעצמו מחשבת - שווא. עידנים אין - ספור של ... ויותר במחשבות - שווא. מה שאנחנו קוראים לו תרגול בזן פירושו להפסיק ולנסות להפוך למשהו, אלא לאפשר לעצמנו להיות מה שאנחנו במקור - בודהות ובודהיסטוות. לשם כך עלינו להיכנע לכוח שמתעלה על האגו האנושי הקטן שלנו, האגו שכל הזמן אומר: אני רוצה להיות טוב יותר, אני רוצה להיות בודהה. מדוע אפשר להיכנע ולתרגל? כיון שאנחנו כבר ... דבר אינו יכול להיות מספק פחות או מבדר פחות מהתרגול שאינו מגדיל את האגו שלנו. אפילו כשאנחנו אומרים שאנחנו רוצים להיות לבודהה או לחיות כבודהיסטווה, האם אנחנו לא אומרים זאת מתוך האגו שלנו במחשבה: אני רוצה להיות בודהה, אני רוצה לחוות סטורי! כך בודהות ובודהיסטוות הופכים להיות תוצר של תודעת האגו שלנו - וזו הסיבה שאנחנו מתאכזבים שכן בודהות ובודהיסטוות לעולם לא יתגלו בממלכת תודעת האגו. החיים של הבודהות והבודהיסטוות הם חיינו רק כאשר אנחנו מתעלים על האגו שלנו. מאמץ אגו עצום לא יהפוך אותנו לבודהה. זה מה שהופך את הבודהיזם לקשה עבורנו. אבל הבודהיזם גורס שאנחנו כבר בודהה מלכתחילה. אבל ... לתרגול הזה תרגול למבוגרים. זה אומר להפסיק לחפש אחרי כיף וסיפוק כמו שכלב מחפש אחר העצם שלו. תרגול למבוגרים פירושו להגשים בודהה לחיות כבודהיסטווה. תרגול פירושו לחיות, להגשים ומבוגר הוא בודהה ובודהיסטווה. עוד על - כך בפעם הבאה. 1. השימוש במושג תרגול הוא בעייתי, שכן בעברית בניגוד לאנגלית לא קיים כפל המשמעות שקיים ב - Practice האנגלי וגם לא כפל ההגייה כמו ביפנית. עבורי ... אומרים אימון אנחנו נוטים יותר לראות בפעולה שכלול של מיומנות בעוד שתרגול מעט יותר נייטרלי בהקשר הזה. בסופו של דבר חשוב לזכור שהתרגול הבודהיסטי הוא מימוש ויישום של הדרך המתומנת ובו בזמן הגשמה של הדרך המתומנת. (סבסטיאן) www.bendowa.net zenblog1 תרגומים muho adult-practice ...
הגייה חיים בודהיסטים מקוריות כבוד שיפור מיומנויות להבין להיות בודהה
איך יראה המוח שלכם אחרי 15 דק, מדיטציה ?
... מנטלי והתנהגותי. במשך 15 שנה, החל המדע לעקוב אחר סריקות מוח יותר מ - 100 נזירים ומודטים (כך נקרא אדם אשר מתרגל מדיטציה) בודהיסטים וגם הרבה מודטים מתחילים נטלו חלק בניסויים מדעיים מצאו כי כבר אחרי 10 דקות של ... זה מרגש ומחבר אותי לתחושת יכולת ועוצמה אדירה!! רוציםגם אתם להתחיל לתרגל ולשנות את מבנה המוח שלכם? לא צריך להיות נזירים בודהיסטיים בשביל זה אפשר לעשות את זה ממש כאן ובקלות! לחצו כאן עכשיו (מדיטציה במתנה) ...
מדיטציה תרגילים לפיתוח השכל המוח לימוד יכולת חשיבה בקלות לאמן את השכל מנטרות
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1 רה לשונית, בדומה למושג טקסט. המונח סוטה מעוגן בתרבות ההודית לטקסט אוראלי, ומיוחס בהקבלה לטקסטים שהיו אוראליים במקור והועלו על כתב. במונחים של השפה העברית נשתמש ... גשר, מעבר וכך גם טקסט. היא אינה מופיעה במקור בכתבים, אלא רק במאה הראשונה לספירה במסגרת האטהקטה (14) (atthakatha), כתבי הפרשנות הבודהיסטים, שם נמצא התייחסות לשפת כתבי המקור במונח פאלי - בהאסה (pli-bhsa) בניגוד לרפרנסים אחרים המצוינים בכתבי הפרשנות. לכן המונח פאלי מיוחס באופן חד משמעי לאוסף כתבי הליבה של ... לשים טקסט מדובר בתוך סל כמטאפורה לפועלים בהודו העתיקה אשר נהגו להעביר אדמה בתוך סלים מיד ליד לאורך דרכים ארוכות, כך גם המסורת הבודהיסטית עברה מפה לאוזן, ממורה לתלמיד ומורה למורה על פני הזמן. הסבר נוסף הוא שהמונח טיפיטקה נוצר כאשר הועלו הטקסטים על כתב בסרי - לנקה 400 שנה אחרי יצירתם, שם נהגו לשאת אותם ב ... על הטענה בה יש זיהוי מוחלט בין הבודהיזם הקדום לקאנון הפאלי, ולראות בקאנון תוצר של המסורת התהרוודית כדי לבסס את סמכותה בעולם הבודהיסטי. לטענתו זרם המהאוויהארה (Mahvihra) של סרי לנקה פעל במאה הראשונה לספירה לקבלת לגיטימציה דרך זיהוי אוסף הטקסטים שהיו בידיהם עם הבודהיזם המקורי כביכול. כך או כך, המסורת התהרוודית התבססה בעולם הבודהיסטי והתקבלה כזרם המוקדם ביותר ששרד ואיתה גם הקאנון הפאלי, הטיפיטקה. קולינס (Collins, 1990, p. 103) מציין שבתוך העולם התהרוואדי היו חלקים של הקאנון שנעשו בהם שימוש בתכיפות ... אוסף מסויים של טקסטים, כלומר שהקאנון היה סגור באופן חלקי עם מספר סוטות מרכזיות וקבועות ושוליים רחבים של טקסטים משתנים. באסיפה הבודהיסטית החמישית של הטיפיטקה שנערכה בעיר מנדליי שבבורמה בשנת 1871 נערך הקאנון לאחר תקופה של קרוב ל - 2000 שנה מאז האסיפה הרביעית שנערכה בסרי לנקה. באסיפה זו שיננו שוב את ... בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם היו טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של ... קבלה של אדם כמורה. הוא ממליץ לבחון כל עניין לגופו ואת ההשלכות הצפויות ורק אז להחליט אם הדבר נכון או לא. לכן גם במקרה של הטקסטים הבודהיסטים על אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ... צולבות ולכל עניין בתוך הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה הגדול שלהם, הבודהה. אותן שיחות של הבודהה עם תלמידיו הנם טקסטים שונים בתכלית מהספרות האוראלית הנפוצה, וכוללים בין השאר גם ... לקהילת הנזירים לכונן אסיפות סדירות בהם ידונו בענייני הלימוד כדי שהמסדר והלימוד ישרדו תקופה ארוכה ככל האפשר. בהתאם לכך, המסורת הבודהיסטית נהגה לכנס אסיפות לשינון ועריכה מחודשת של הטקסט לאחר מותו של הבודהה, כדי למנוע שיבושים ועיוותים אפשריים בדברי הלימוד. אסיפות אלו היו פעולות מנע כתוצאה מאי סדרים בקהילה או פעולות זדוניות של גורמים חיצוניים בעלי השקפות אחרות אשר רצו לפגוע בלימוד הבודהיסטי. במשך ה - 2500 שנה האחרונות קהילת הסנגהה התכנסה שש פעמים, מהם שלוש בהודו, פעם אחת בסרי לנקה ובתקופה המודרנית אחרי הפסקה של קרוב לאלפיים שנה התקיימות שתי אסיפות נוספות ... כך החלה מסורת האסיפות שהקיימה לאורך כל השנים עד היום. האסיפה השניה התקיימה בעיר ליד ווסלי (Vesali) שבהודו בשנת 100 לפי הלוח הבודהיסטי (שנת 443 לפנהס). האסיפה התקיימה כתוצאה מהתנהגות לא נאותה של נזירים משבט ווגי (Vajji) מהעיר ווסלי (Vesali). הנזירים פעלו בניגוד לכללי הנזירים בעשרה אופנים שונים ומספר ... לאחר מכן תשע משלחות נשלחו לתשע ארצות שונות עד אינדונזיה כדי להפיץ את הלימוד. האסיפה הרביעית התקיימה בסרי לנקה, בשנת 450 לספירה הבודהיסטית (94 לפנהס). 11 שנים לאחר מכן, בשנת 83 לפנהס, 500 נזירים, שבראשם המכובד מהאדהמרקהיטה (Mahadhammarakkhita) העלו את כל הטקסטים על כתב בפעם הראשונה על גבי עלי דקל. כאשר ... זה מסופר שעלו על גובה של שישה פילים. האסיפה החמישית התקיימה לאחר שנים רבות בעיר מנדליי שבבורמה (כיום מיאנמר) בשנת 2415 לספירה הבודהיסטית (1871 לספירה הנוצרית). הטקסטים נחרטו על 729 אבני שיש למרגלות גבעות מנדליי. האסיפה השישית התקיימה ברנגון (Rangoon) שבבורמה בשנת 2498 לספירה הבודהיסטית (1954 לספירה הנוצרית). הנזיר המכובד מהאסי סיאדו (Mahasi Sayadaw) והנזיר מינגון סיאדו (Mingun Sayadaw) הובילו את האסיפה תוך שמהאסי סיאדו מתשאל לגבי כל שיחה וכל פרט, ... כבר מרגע האסיפה הראשונה. ככל הנראה הבהאנקה היו יותר מאשר שומרי ומשנני הטקסטים, יתכן והיו משננים מקצועיים, כפי שעולה מתוך המושג הבודהיסטי dhamma-bhnka - מטיף הדהמה, היה ניתן להזמין אותם כדי לדקלם טקסט מסויים לטקס או לשם לימוד, ומאחר והם היו מסווגים על פי אורך, היה קל למזמין לבחור איזה בהנקה לחפש בהתאם ... אלו שמטרתם הייתה לשנן את הטקסטים לאלו שמטרתם לדעת את הטקסטים כדי לדקלם ולהעביר דרשות לימוד. בודהגושה (22) (Buddhaghosa), הפרשן הבודהיסטי הידוע מהמאה החמישית לספירה מציין את פעילותם של הבהנקים, ולכן נראה כי מערכת המשננים המשיכה לפעול במשך למעלה מאלף שנה ברצף לצד הטקסטים הכתובים. לעומת זאת נורמן (Norman, ... ומבוססת. במשך הזמן חמש קבוצות אלו התפתחו לחמישה בתי ספר שונים בעלי השקפות מעט שונות ביחס ללימוד. בזמן כלשהו לאחר שהגיע הלימוד הבודהיסטי לסרי לנקה, מלחמה, רעב והרס המנזרים הוביל לדעיכת מערכת הבהנקה, ולכך שחלק מהטקסטים היו ידועים רק למספר מצומצם של נזירים זקנים. הפרשן בודהגושה מציין כי בזמן מסויים נותר ... יותר מכל אלו בשל מאפייניו היחודיים התורמים ללימוד האישי ויכולת ההוראה, ולכן מאבקים אלו נראים כשוליים וחסרי חשיבות. הטקסטים הבודהיסטים הטקסטים הבודהיסטים כספרות אוראלית הספרות הבודהיסטית המוקדמת הנה ספרות אוראלית בעלת מאפיינים יחודיים כגון פורמולות שמסייעות לזיכרון, התורמות הן לפעולת השינון הזיכרון והן לשמירת התוכן בצורה מדוייקת ולסייע להעברתו ללא ... תלמידיו, שם המקום היכן שניתנה הדרשה, זהות המאזינים, ופרטים כדוגמת אלו לעיתים יכולים להיות שונים בגרסאות שונות. גם כאשר הטקסטים הבודהיסטים הועלו על כתב כ - 400 שנה לאחר מות הבודהה, המסורת התייחסה אליהם בחשדנות, כפי שקולינס (Collins, 1990, p. 121) מציין: ידע בספרים הוא כמו כסף בידיים של מישהו אחר, כשאתה ...
להקשיב התאמה עבודה סגורה השתחררות אומץ יכול להיות לקבל החלטות
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3 מימדים קוליים וויזואליים תהליך השינון הוא שמיעתי - קולי (aural). מבלי להסתמך על כלי עזר ויזואליים (visual mnemonic devices), הנזירים משננים ... תועלת נוספת נמצא בהנגשת הלימוד ליצורים שמיימיים - המסורת הבודהיסטית מכירה בכך שנמצאים בעולם גם מספר עצום של יישויות בלתי נראות לאדם. כאשר מדקלים את הטקסטים של הלימוד, מאמינים כי יישויות רבות נמשכות לשמוע את דברי ... הניתוח שנעשה אני מציע מודל תקשורת שמתאר את העברת הטקסטים הבודהיסטים במשך ההיסטוריה. יתכן ומודל זה או חלקו יוכל לתרום להבנת מערכות העברה אוראליות נוספות, על מאפייניהם כפי שהוצגו לאורך כל העבודה. נתחיל בכך שהעברה ... מהמסר המקורי הן נפרדו ממנו והפכו לזרמים חדשים של המסורת הבודהיסטית (כדוגמת המהאינה). כאשר היה כשל בטכנולוגיה מסויימת (האוראלית במקרה זה) או כאשר הופיעו טכנולוגיות תקשורת חדשות (כתב, הקלטת קול, מדיה דיגיטלית ואינטרנט) ... לתמיכה בשימור המסר. כך נוכל להציג את תהליך העברת הכתבים הבודהיסטים על רצף הזמן: טכנולוגיות התקשורת החדשות שנוצרו בהיסטוריה פתחו אפשרויות חדשות, יצרו פתח לטעויות ורעש חדש ועדיין המדיום האוראלי נותר בשל מאפיינים ייחודיים שמתאימים למסורת הלימוד הבודהיסטית אשר אין להם תחליף. טכנולוגיות חדשות יצרו אפשרויות נוספות בשלושה מימדים: 1. כמדיום לשימור הטקסטים - שימור הטקסטים בספרים, בקלטות שמע, בקלטות וידאו, ... הזכרות והטמעה תוך העמקת ההבנה בתכני הטקסט. בהקשר של הלימוד הבודהיסטי הערך של מאפיינים אלו הנו בעל חשיבות גדולה מאחר ומטרת הטקסטים והעברתם היא לימוד ולימוד דורש התערבות אינטראקטיבית בין המידע ללומד כדי ליצור ידע של ממש. ... מורים ותלמידים המהווים בקרה מתמדת ומאגרי איחסון לטקסטים הבודהיסטים. סיכום עבודה זו הציגה את המסורת הבודהיסטית האוראלית מראשית הבודהיזם ועד היום כמערכת תקשורת אוראלית מאורגנת ומוכוונת בעלת מאפייניה יחודיים תוך פיתוח מערכות בקרה לשימור ודיוק. מערכת זו קיימת כבר ... במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור התורה ולשם כך ... באמצעות הבנתם האישית את הלימוד הלאה במרוצת הדורות. המסורת הבודהיסטית המשיכה לשמר ולפתח את שיטת הלימוד כמו גם שיטות וטכניקות לשינון, בקרה ודיוק כדי למנוע עיוותים במסרים. המסורת אימצה טכנולוגיות תקשורת שונות כדי לתמוך ... המציאות. המודל התקשורתי שהצגתי מתאר את העברת הטקסטים הבודהיסטים במשך ההיסטוריה, ויכול לתרום להבנת מערכות העברה אוראליות נוספות של מסורות שונות, מתוכן ניתן להפיק תובנות רבות על התקשורת האנושית המילולית. המסורת הבודהיסטית יצרה מערכת מאורגנת של קהילת נזירים שאחד מתפקידיה העיקריים היה לשמר את הטקסטים והלימוד ודרך המודל ניתן לראות כיצד מסר שנוצר לפני כ - 2500 שנה עבר ... על אותנטיות. ניתן להעלות את השאלה האם המקרה של המסורת הבודהיסטית הוא יחודי ועל כך נוכל לחקור מערכות העברה אוראלית נוספות כדוגמת זו של מסורות דתיות בעיקר כדוגמת המסורת של התורה שבעל - פה היהודית, מסורות איסלאמיות של ... שי (2006). מה עוד אמר הבודהה, מבוא ללימוד ותרגומים מהכתבים הבודהיסטים, שי שוורץ, ישראל. שוורץ, שי (2004). מה אמר הבודהה, תרגומים מהכתבים הבודהיסטים, שי שוורץ, ישראל. מקורות באינטרנט Mettanet - Lanka (Pali Scripture) <> מה אמר הבודהה, הוצאת דהמדאנה << http: www.buddha.co.il>> Wikipedia <> ... נירוואנה, מילולית: כיבוי, דעיכה. המטרה הסופית של הדרך הבודהיסטית. כיבוי מוחלט של שורשי הסבל: תאווה, שנאה ובורות. שחרור מלידה עתידית, הזדקנות, מחלות, ומוות. (5) הכתבים הקלאסיים שנלמדו על ידי הברהמינים באותם ימים - ... אורייני דווקא והורחב למובן האוראלי בצורה הפוכה לתרבות הבודהיסטית , יתכן בשל העובדה שהמסורת היהודית אוריינית ולכן האוטוריטה מיוחסת לספרים כתובים ופחות להעברה אוראלית (13) הזרם הבודהיסטי שהתפתח מאוחר יותר ומכונה המרכבה הגדולה מאחר ומטרת ההולכים בו להגיע להארה בדרך הבודהיסטה (bodhisatta), כיישות המיועדת להיות בודהה בעתיד. (14) מילולית: לומר מה הפירוש. לפרשנות הבודהיסטית נוספה מאוחר יותר פרשנות נוספת לפרשנות הראשונה. (15) In Collins, 1990: Tenckner, V. (1908) Notes to the Milinda panha (Andersen), Journal of the Pali ... היא Visuddhimagga, הדרך לטיהור ניתוח מעמיק ואנליטי של הדרך הבודהיסטי, הידועה גם בכינוי האנציקלופדיה של הבודהיזם התהרוואדי, והוא ידוע כפרשן החשוב ביותר במסורת הזו. v. Hinber, Oskar (1996), A Handbook of Pali Literature, ... Dukkha Vagga, 51, (S II 80) (34) המילה פרה הנה הכינוי לנזיר בודהיסטי בשפה התאילנדית (35) המילה אגאן הנה כינוי לנזיר מורה בשפה התאילנדית (36) In Dreyfus, 2003: Geshe Rabten, The Life and Teaching of Geshe Rabten: A ...
יהדות רוחניות דתיים הסקה מילולית להתווכח על המחיר העברת מסר הטמעה יכולת להיות
בודהיזם - תפיסת היקום הבודהיסטית
... - תפיסת היקום הבודהיסטית תפיסת היקום הבודהיסטית The Buddhist Conception of the Universe - ... כדור הארץ, השמש, הירח והכוכבים. השערותיהם של ההודים באותה תקופה טרום - בודהיסטית היו ככלל דומות, רק שחלקן התבססו גם על תפיסה ... כאן ניתן למצוא מגוון רחב יותר של דעות והשערות מאשר אצל היוונים. בכתבים הבודהיסטים המוקדמים מסוכמת תיאורית הלוגיקה הארבע - ... וכן התיאוריה הנוכחית לגבי היקום כמכיל מספר קבוצות גלקסיות. התפיסה הבודהיסטית בכתבים הבודהיסטים המילה בה משתמשים לתאר עולם, קוסמוס או יקום ... של צורות ומצבים משתמע מכך! . קבוצות גלקסיות היחידה הבאה על פי הכתבים הבודהיסטים המוקדמים מתוארת כאלפי מערכות עולם זעירות. ... כלל הקבוצות כוללות פחות מכך. לעומת זאת, בהתייחסות למושג המקביל בכתבים הבודהיסטים - מערכת עולם זעירה פי אלף מונים, אלף נראה ... קלות יותר לזיהוי. תאור היקום על פי האסטרונומיה המודרנית, כמו בכתבים הבודהיסטים, נעצר כאן. בעיה יסודית הקיימת במערכת היא ... לטווח מסוים, אפילו על פי המדע, יהיה ניתן להעלות השערות בלבד. בכתבים הבודהיסטים המוקדמים אין טענה שמערכת העולם הגדולה היא כל ... המקוריים ולתת תשובה לשאלה פתוחה (avyakata). בעוד כל האסכולות השונות של הבודהיסטים שומרות על תמונה כוללת של היקום הדומה לזו ... ה - Theravadins. הסיבה לכך היא שתפיסות היקום הפשוטות אך המדהימות של הבודהיסטים המוקדמים הושפעו והתערבבו עם גיאוגרפיה ... מליון מיליוני מערכות עולם (1,000,000,000,000) עובדה ומיתוס הכתבים הבודהיסטים המוקדמים אמינים יותר כפי שהוצג, ואל לנו ... תאור גבולות היקום החומרי הניתן הנו מקיף וממצה את תפיסת הקוסמוס על פי הבודהיסט. הקטע המצוטט מה - Anguttara Nikya שנזכר לעיל ... 400 שנים, ו - 1600 שנים בהשוואה לכדור הארץ. כך, בקווים כלליים, התפיסה הבודהיסטית המוקדמת של היקום. ...
תשובה מרכז היקום תהליכים מפורסם גלקסיה לכווץ וודאות קשיים
זן בודהיזם / זאזן - אודות החשיבות שבמציאת מורה
... ממי שמעוניין בפרשנויות ופלפולים על כוונותיהם של פסוקים בכתבים הבודהיסטים. לא ניתן ללמוד את תורת - הבודהה ממי שחושב שאין צורך ללמוד את ארבע האמיתות. לא ניתן ... מאיתנו להיות בוחן לב וכליות אבל מורה שלא חי על - פי הציוויים הבודהיסטים פשוט לא מגשים את הדרך. חשוב להבין שהציוויים הבודהיסטים הם בראש ובראשונה תיאור של המציאות ורק אחר כך ציוויי עשה ואל תעשה. עלינו לזכור שהתרגול הבודהיסטי הוא הגשמת תורת - הבודהה. ופעולה לאור הציוויים הבודהיסטים היא מציאות מוגשמת של הציוויים הבודהיסטיים. לא מדובר במשחקי מילים. ובכל זאת שמירה על הציוויים הבודהיסטים תוך ביקורת גלויה או מוסווית על מי שמפר את הציוויים הבודהיסטים היא עדות להפרה של הציוויים הבודהיסטיים. במילים אחרות - אם הוא נראה כמו (אידאל של) מורה, מתנהג כמו (אידאל של) מורה, מדבר כמו ...
תכונות רצון להיות כל דבר בכל נשימה סיבה ותוצאה קיצוניות מוצר אשליה
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
... הספירה הנוצרית. הוא הרג את אביו האציל בימביסארה כדי לזכות בכתרו. (3) Uposatha: כאן מיוחס ליום צום ברהמיני. מאוחר יותר במסגרת הבודהיסטית יום האופוסטהה הוא יום הווידוי של ... השאלה במלואה. (13) Hetu משמעו שורש (לדוגמה, חמדנות, שנאה ואשליה). pacaya משמעו תנאי. (14) kamma: קמה, במקרה זה אין הכוונה למובן הבודהיסטי של פעולה מכוונת או פעולה רצונית. ... של שד בדמות נחש. (20) nighi-gabbh: לידה מחדש כניגנטהה. (21) גם צורת המילה הזו וגם משמעותה מעורפלים (pauv, pavut). (22) ההשקפה הבודהיסטית בנוגע לפעולה (קמה) נדחית כאן. ... טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא ... אותו הבודהה לאורך שנות הקמת מסדר הסנגהה של הנזירים והנזירות. הפטימוקהא כולל 227 כללים לנזירים ו - 311 כללים לנזירות ונכלל בקנון הבודהיסטי של התהרוואדה תחת קובץ הוינאיה בחלק ... עוד מזה (thusness) . לפרטים נוספים ראה סוטה 15 בקובץ הסוטות ארוכות (DN 15.22). (53) כל הפירות הקודמים הובילו לזה, הייחודי לדרך הבודהיסטית . יש 13 פריטים או קבוצות והרשימה ... על - ארצי, abhi), וההגשמת ארהנטיות (97-98). (54) Accayo: לעיתים מתורגם כחטא אך עדיף להמנע מהקשרים דתיים כאשר זה נוגע לכתבים הבודהיסטים. (55) זהו הביטוי בו משתמשים ...
יצר המין מאושר הוא זה דתיים תמונה בודהיזם ללא רגשות צבא טיפולים
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בודהיסטים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בודהיסטים, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בודהיסטים, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, אימון אישי להרזיה, קאוצינג מומלץ בנושאי בודהיסטים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 08:52:24 - wesi4