... סכמה בעלת אופי רגשי. כגון סטריאוטיפ שיכול להוביל לדעה קדומה. תוכן עניינים: 1 איזון קוגניטיבי - רגשי 2 השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד
האקדמי 3 מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים איזון קוגניטיבי - רגשי: איזון קוגניטיבי - רגשי מתייחס לא רק לדרך שבה הקוגניציה יכולה לשלוט על הרגש, או על הדרך שבה הרגש יכול לשלוט על ... עבור אדם בעל יכולות קוגניטיביות גבוהות. עדות לכך היא קשיי ההסתגלות שיכולים להתפתח אצל אנשים מחוננים. השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד
האקדמי: ליחסי הגומלין בין רגש לקוגניציה יכולות להיות השפעות על יכולת הלמידה והתפקוד
האקדמי של האדם. כתוצאה מכך הם יכולים להוביל לקשיי למידה. אחת התופעות המוכרות בהקשר זה היא חרדת בחינות. זוהי תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים, אשר יוצרת ... רבים וחוזרים, חרף מאמצים כנים מצידם להצליח בלימודים. מסיבה זו תלמידים בעלי לקות למידה, הפרעת קשב, או קשיים אחרים העשויים לפגוע ביכולת
האקדמית, הם בעלי סיכון מוגבר להגיע למצב של חוסר אונים נרכש במידה שלא יקבלו את הסיוע המתאים בשלב מוקדם ככל הניתן. כאשר תלמיד נמצא במצב של חוסר אונים נרכש הוא אינו רואה טעם ... בעקבות האמונה של התלמיד שאין ביכולתו להימנע מהם. הירידה במוטיבציה עלולה למנוע אפשריות הצלחה עתידיות או אף להוביל לירידה נוספת בתפקוד
האקדמי וצבירת פערים מול קבוצת השווים. במקרה זה עלולה להתרחש תופעה של נבואה המגשימה את עצמה, שבה עצם הירידה בתפיסת המסוגלות העצמית של התלמיד מובילה לירידה בתפקוד בפועל ללא ... אופי רגשי מובילה להתגבשות של סכמה קוגניטיבית המשפיעה על ההתנהגות, יכולת הלמידה והתפקוד בפועל. דוגמה נוספת של השפעת הרגש על התפקוד
האקדמי היא חרדת מתמטיקה שיכולה להוביל לקשיים בחשבון. מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים: הרעיון שהרגש והקוגניציה הם תופעות פסיכולוגיות בעלות בסיס ביולוגי והשפעה הדדית אינו חדש. ...