... בשאלה איך? בכתה י התלמידים מגלים מעט יותר יציבות מתוך המיקום שלהם של ניגודים המתנגשים (ראו סעיף על כתה ט לגבי מהם הניגודים). הגוף עצמו הופך
מאוזן יותר, הידיים והרגליים מתחילים להיות פרופורציונאליים יותר אצל בנים. אצל בנות היציבה משתפרת והביטחון העצמי גדל. הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע. הקוריקולום מגיב לחיפוש הנל דרך נושאים שמשלבים
איזון: בכימיה, לימוד בסיס וחומצה, בפיסיקה, העקרונות של המכניקה, בגג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין השפעות וכוחות הנשיים והגבריים. דרך מחקר של
איזון בתופעות טבע ותופעות אנושיות התלמידים יכולים למצוא את נקודת המשען האישית שלהם. הם חוקרים תופעות מנוגדות וקובעים את הערך, המשמעות והמקור שלהם. תלמידים מגלים
באיזון זה של הניגודים צורות חדשות (בעננים, צמחים, מערכת השמש, מיניות הגבר והאשה). גילויים אלה מקדמים את ...