... היכולת ללמוד מיומנויות חדשות, התאמת המועמד לצוות ולמנהל הרלוונטים, התאמת ציפיות השכר התאמה לרוח החברה ועוד ועוד. את המשתנים האלה מעוניינים לברר
מראיינים שונים, כל אחד מנקודת מבטו ובתחום התמחותו. משמעות הדבר היא שהצלחה בראיונות עבודה תלוייה בראש ובראשונה בשני גורמים: המועמד
והמראיין. רבים מאיתנו נוטים לשכוח זאת, וליחס אי הצלחה בראיון עבודה לאחד מהשניים: לעצמנו כמועמדים - הדבר גורר עימו תחושה לא נעימה ולעיתים אף הפחתה בערך העצמי, שיכולה בתורה, להביא לנבואה שמגשימה את עצמה.
למראיין בלבד - האשמת הצד השני בחוסר מקצועיות מסוג כזה או אחר, או סתם ... לראיון. הדבר משדר שאתם לוקחים ברצינות את הפגישה ומפנים את עצמכם מכל עיסוק אחר עבורה. אם בכל זאת מחכים לשיחה דחופה שאמורה להכנס, רצוי להגיד זאת
למראיין בתחילת הראיון ולא כאשר מתקבלת השיחה. חיוך - לפעמים, מרוב לחץ, ... טעם להגיע בחליפה לראיון עבודה, אלא אם מדובר בענף שבו זהו הנוהג (שוק ההון, שיווק ומכירות וכיו"ב). עליכם להרגיש נוח במהלך הפגישה ולקחת בחשבון
שהמראיין יכול להקפיא לחמם יתר על המידה את החדר. לכן, הכינו בגד שעליו לא ... כלפיה: או שהם נוטים לזלזל בה לגמרי ורואים בה שאלה צפוייה חסרת כל טעם, או שהם מנסים לפענח את "סוד התשובה הנכונה" שתזכה אותם בנקודות זכות אצל
המראיין. אז איפה נמצאת האמת? כרגיל - באמצע. אכן, סוג השאלות מסוג הזה הינו שכיח למדי בקרב
המראיינים בתחום משאבי האנוש. בפועל, שאלת התכונות השליליות והחיוביות יכולה ... מימדים: ה"מה" וה"איך": האיך: לפני הכל, העצה החשובה ביותר למתראיין שנשאל מהן התכונות השליליות והחיוביות שלו היא: בשום פנים ואופן לא להפגין בפני
המראיין ששאלתו היתה לגמרי צפוייה ולהפגין זלזול. בניגוד למה שנדמה לחשוב, ... לא טוב. אין טעם לציין משברים שאודותיהם לא נשאלתם. יחסים עם המנהל - שאלה שכיחה בראיונות היא על היחסים עם המנהל הישיר. כאשר עונים, כדאי לזכור
שהמראיין שלכם הוא הבוס הפוטנציאלי שלכם. ראוי לפרגן למנהל ממקום אמיתי, לפני שמעבירים עליו ביקורת בפני
המראיין. מותר להגיד אם היו קונפליקטים, אבל לא לשכוח לקחת אחריות גם על החלק שלכם בקונפליקט. על האיזון שבין עבודת צוות לעבודה עצמאית - רצוי לשמוע
מהמראיין על התפקיד ובהתאם לכך להתאים את התשובות. אם המשרה היא השתלבות ... עם זאת, דאגו לתת טווח שאיתו תחיו בשלום בכל מקרה (גם אם תקבלו את הערך הנמוך שבטווח הזה). כאשר אתם נשאלים לגבי ציפיות שכר, היו קשובים לתגובתו של
המראיין שלכם. תמיד טוב לציין ששכר איננו הרכיב היחידי שבהחלטתכם האם לקבל ... אמנם ראיון הוא מקום שבו על מועמד לשווק את עצמו ככל שניתן, אולם אין הדבר אומר שעליו להרבות במילים. הקשבה פעילה היא קריטית בראיון. ברוב המקרים,
מראיין יספר על המשרה, על מה מחפשים במועמדים שמתראיינים אליה, ועל אופי הארגון. התשובות צריכות להיות לעניין, ללא התמקדות בפרטים טפלים. יש גם
מראיינים רבים שאוהבים לשמוע את עצמם מדברים. תנו להם! לאגו של שני הצדדים צריך להיות מקום בחדר. הקשבה מפנה מקום והופכת את המועמד למתעניין אמיתי בנעשה בחדר ומאפשרת
למראיין לנהל את הראיון, כפי שהסטינג מחייב. כוס מים - ברוב מקומות העבודה ... את הבוס שלכם. בקיצור, מעבר לטעמים פרקטיים בשמירה על הווליום, יש להתייחס גם לחוסר הנעימות הברור שיוצר טון דיבור גבוה (אפילו ברמה בלתי מודעת) אצל
המראיין היושב בצד השני. תמיד להתייחס קודם לחיובי - בכל שאלה שאתם נשאלים, ... בו עבדתם, לקולגות שלכם למנהל וכו'. אין הכוונה להציג דברים באור ורוד בלבד, אלא למצוא את האיזון בין השלילי לחיובי בראיון. לא לשכוח את מקומכם -
מראיין מתוחכם ייתן למועמד שלו להרגיש נוח מספיק, כך שחומות ההגנה שלו יתרופפו, הוא יחוש בבית ויתנהג באופן אמיתי. שבירת גבולות יכולה להתרחש גם כאשר
המראיין והמועמד קרובים בגילם למשל. בכל מקרה, רצוי לא להיגרר אחרי שפה ... מוטיבציה, מוטיבציה, מוטיבציה - לעיתים מועמדים מגיעים לראיון עבודה כאשר אינם בטוחים שהיא בכלל מתאימה להם, או שהיו רוצים אותה. אין צורך לתת
למראיין בצד השני לדעת זאת.
מראיינים רוצים לדעת שאינכם מבזבזים את זמנם. הם יגיבו יותר טוב למועמד ...