ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > יצירתי
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על יצירתי...
תקציריצירתיות - איך להסיר חסימות בדרך אל מימוש היצירתיות? כל אחד חווה בחיים רגעים שמתעורר בו הצורך ליצור: לכתוב תובנה, לצייר ציור, או ליצור כל יצירה אחרת. אחד הדברים הגדולים החוסמים את האדם מלהוציא לפועל את יצירתו הפוטנציאלית היא התחושה שמה שהוא לא יעשה, תמיד זה לא יהיה מספיק מושלם. וחוסר המושלמות שהוא רואה בעצמו גורם לו להחסם ולא לבצע את הפעולה של היצירתיות. ולא זאת אלא שלעיתים אין האדם מודע לכך שיש בו יצירתיות, עד שהוא נעשה חסום כל כך ואינו עושה שימוש באלמנט היקר ביותר עלי אדמות שהוא היכולת ליצור דברים חדשים. שהרי בכל אדם יש חלק אלוקי והחלק הזה מכיל כוח אדיר של יצירה שהמקור שלו הוא הכוח האינסופי מקור החיים של כל העולמות. והנה זו בעצם הסיבה שבגללה מתעורר באדם הצורך ליצור. כי יש באדם תשוקה פנימית להתחבר לשורש ולמקור שלו, ועל ידי היצירה שהוא יוצר הוא מתחבר ומתקשר לכוח האינסופי של היצירתיות וזה מסב עונג והנאה גדולה שממנה אנחנו שואבים את חדוות היצירה הידועה. ומה חוסם את היצירתיות מלהגיע לידי ביטוי? השקר. שהרי אם נתבונן וננתח את ה"חסימות" אחת לאחת נגלה שלא רק שאינן נכונות, אלא שהם מתמוססות ואינן קיימות פני עצמן! ונסביר: נניח שאדם חושב שהציורים שלו לא מספיק יפים ולכן אינו מצייר. חשוב לשאול מה הסיבה שהוא חושב שהציור אינו יפה? מדוע הוא חושב שהציור צריך להיות יפה? ומה יקרה אם אכן יצייר ציור שאינו יפה, ובכלל מהי ההגדרה של ... אם הוא ימשיך ויעמיק הוא יגלה תובנות מעניינות על עצמו ואלה יגרמו לו לחשוב אחרת. למשל אם האדם יגלה שהוא מצייר כדי לבטא את החלק האלוקי שבקרבו שיוצר דברים חדשים, הרי שלא כל כך יעניין אותו מה יהיה המוצר המוגמר היינו הציור. כל התהליך יהיה שונה, הוא יהיה עסוק ביצירה והתחברות למקור כל היצירתיות שבעולם ודבר זה עצמו יגרום לו לעונג ואושר עצום עד שלא היה הבדל בין אם היצירה יפה במושגים אסטטיים ארציים לבין אם היא מכוערת. כי בעצם אין יצירה מכוערת. כל יצירה מבטאת משהו אלוקי שהוא למעלה מההגדרות של יופי או כיעור. דבר נוסף. נניח שהאדם מחליט שלא שווה לו ליצור יצירה שאינה מושלמת. במקרה כזה נבדוק האם אכן שווה לו שלא לצייר כלל. ונראה שהמקום היחיד בו הכל מושלם הוא האלוקים, שם במקור האינסופי של הפוטנציאל היצירתי לכאורה אין שום צורך ליצור, הכל מושלם כפי שהוא, לשם מה לצמצם כוח כלשהו כדי לחתוך ממנו נגזרות של יצירה? ונתברר כי בכל זאת יצר ויוצר האלוקים בכל רגע ורגע מחדש בריות חדשות ומחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית. וכל זה, לעניות דעתי, משום שהשלמות האמיתית מתבטאת בכך שיש מקום גם לחוסר המושלמות. שהרי אם נסתכל על כל בריאה שבעולם, ובמיוחד על האדם נראה כי הוא בכלל ... וגלום בו פוטנציאל אינסופי. אם נרצה להדמות לאלוקים, שזו אגב הדרך לחיות חיים מלאים בעולם הזה, הרי ש"נזרום" עם כוח היצירה הטמון בקרבינו כפי שהוא ונבין שגם המושלם זקוק ללא מושלם כדי להיות מושלם. ונחדד: גם האדם עם כל הרצון שלו להיות מושלם ולבטא רק מושלמות, זקוק הוא ל"לא מושלם" היינו ליצירתיות כפי שהיא יוצאת מתחת לידיים, בכדי לחוש תחושת מושלמות, שהיא סוג של אושר עילאי. בדיוק כמו אלוקים שהוא מושלם ואנחנו יצירי כפיו מבטאים את הפן הלא מושלם בו. ההבנה הזו שהמושלם והלא מושלם יחד מהווים יישות אחת, היא סוג של התאחדות עם האלוקים, שהיא היא מטרת הציור. אז אתה יכול לשבת בבית ולא לצייר, וגם לא לעבוד, או לייצר שום דבר חדש, ולהשאר בחסימה הדמיונית ... לומר את כל מה שנרצה לומר בבת אחת, לא נצליח לבטא את עצמינו כפי שצריך ומימלא אף אחד גם אל יבן מאומה. לכן יש חסימות שונות: יש את הלשון, את השיניים, את החיך, את השפתיים, ואת המחשבות והמוח כל הדיבור הדבור על אופניו בנוי על חסימות, על צימצום יכולת. וכך בנוי כל דבר בעולם. גם בענין היצירתיות יש מצב של חסימה. למשל - מתעורר באדם רגש כלשהו המוביל צורך לצייר, כל זמן שלא נחסום אותו ונבהיר לעצמינו בעזרת כלי המחשבה, המוטוריקה ושאר כלי עזר הנחוצים לביטוי היצירה לחסום קצת את כוח היצירתיות הגדול שלנו, הרי שלא נוכל לבטא את היצירה במלואה. במקרה שאין חסימה, יתכן שניקח בד וניצוק עליו את כל הצבעים שבעולם וגם אז לא ממש נבטא את כל עומק היצירתיות שבקרבינו כהוגן. יוצא איפה שהחסימה עצמה טובה. היא מסייעת לנו לברר היטב ולמקד את עצמינו לקראת היצירה באופן מכווננן. אלא מה? צריך לדעת לזהות את סוג החסימה, ולהבין שהיא עצמה אין למה משמעות היא רק כלי לעזור לנו לבטא את עצמינו כהוגן. ודבר זה עמוק מאוד, דבר זה מייצג את המערכת העליונה של המציאות שלנו. שבתוכה בעצם הכל אחד. וכל החיתוך וההבדל בין דבר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציריצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה? טיפ כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה - והתובנה לחיים במאמר זה נעסוק באחד הטיפים הגדולים שתורמים לפיתוח הדמיון בתהליך היצירה, ונתמקד כמובן בציור. אחת התופעות הידועות לכל אמן מתחיל ומתקדם כאחד היא תופעת ההתקשרות לציור. האמן מתחבר כל כך ... אומץ כדי לפרוץ את המחסום, אך כאשר חוצים אותו, הדמיון מתחיל לפרוח. מה קרה? ראשית, האמן הסכים להפרד מהציור, הוא לקח סיכון שהציור יהרס לגמרי כאשר הוא יהפוך אותו ויתחיל לצייר על גביו מהכיוון ההפוך. שנית, הוא חדל מלפחוד. הן השחרור מתחושת הבעלות הכובלת, והן השחרור מן הפחד, תרמו באופן ישיר לשכלול ופיתוח היצירתיות של האמן. גם בחיים, קורה שהחיים מתחילים להיות שגרתיים להחריד. המחשבה מתנוונת, החיים גולשים על מסלולם האפרפר, המוח מחליד והאדם מוצא עצמו חפץ בשינוי אך חושש ביותר מפריצת גבולות. ההרגל עשה את שלו, קיים חשש להפסיד את מה שיש, והאדם קשור רגשית לכל הדברים שהוא כביכול בנה ומאידך אין ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציריצירתיות - מבוא יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה מהווה שדה מחקר בתחומים רבים, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, כלכלה, ניהול ועוד. היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב - ממדית ורב - כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ומוצרים שימושיים, תורמת באופן משמעותי להתפתחות של האנושות. ההעזה לפרק דפוס חשיבה מקובלים ולבחון דברים בדרכים חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע. היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'. יש הקושרים את ההומור עם יצירתיות משום שהוא דרך בלתי שגרתית ומקורית לראות דברים. ביסוציאציה היא הגורם המשותף ליצירתיות ולהומור. זוהי היכולת לראות דבר כלשהו ממספר זוויות שונות בו זמנית וליצור הבנה חדשה המתבססת עליהן. היצירתיות מושפעת ממגוון משתנים, כגון: מצב רוח, אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי, מוסכמות חברתיות ועוד. יכולת היצירתיות משתנה לאורך החיים. בגילאי הילדות שלפני תחילת הלימודים, ישנה תקופה בה כל ילד שופע יצירה. אולם בחלוף השנים, נפגעת היכולת היצירתית כך שבסופו של דבר רוב האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים. האדם היצירתי הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע לפתרון בעיה בכל תחום שהוא בדרך חדשה ומקורית. בהתאם לכך, האדם היצירתי הוא בעל גישה פעילה ויוזמת. הוא פתוח כל הזמן למידע חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש בפתרונות לא צפויים. האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות לפתרון לצורך שינוי יעיל של התוכנית המקורית והתאמתה למציאות המשתנה. תווי האישיות המאפיינים אנשים יצירתיים יכולים לסייע בהסברת חוסר הקשר שבין רמת היצירתיות של האדם להשגיו במבחני מנת משכל רשמיים. לרוב היצירתיות מתבטאת בתחומים ספציפיים אשר בהם האדם היצירתי בקיא ומומחה, לכן היא אינה כושר כללי המצוי בכל התחומים. פיתוח יצירתיות מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש אצלו ערך עצמי גבוה, מקור שליטה פנימי ותחושת מסוגלות גבוהה בתחום היצירתיות. היצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית של תוכנית לימודים. אפשר לפתח את היצירתיות על ידי הפחתת המתחים והלחצים להצלחה מיידית, הכוונה ועידוד להעלאת רעיונות תוך הגברת הלגיטימיות עבור הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות בעיה קשה לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות לפתור אותה בדרך ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב? מהי יצירתיות? האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה ביחד והינה מגע אלוהי פורץ גבולות? איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב? באחד הפורומים האפלים באינטרנט שאלה בחורה ביישנית... יש לי בעיה קטנה... אני נורא שיטחית ואני מנסה להיות שלא באמת.. איך יוצאים מזה? איך מפתחים חשיבה יצירתית בכלל? תנו לי טיפים אז איך באמת מפתחים חשיבה יצירתית? ו... בשביל מה זה טוב? (ניתוח קייס) ובכן... אם נחשוב על הבחורה מהפורום, שמבקשת טיפים לחשיבה יצירתית, נבין, שמשהו חסר לה. היא מזהה שהיא שטחית ואיכשהו זה מפריע לה. שכן, אם הכל היה בסדר, היא לא הייתה מנסה לפתור את הבעיה. זאת אומרת, ששטחיות מחסירה מאיתנו משהו. החיים, כפי שאומרת הבחורה האלמונית - שטחיים. קיימת תחושה שהכל שחור לבן, אין צבעים ואין גווני ביניים. זה משפיע על התקשורת שלנו, על הראיה שלנו את המציאות. זה משאיר אותנו קטנים. לעומת אדם שטוח, אדם יצירתי, רואה עולם בתוך עולם, רואה מעבר לריבוע. ומתוך ראיית הנקודה החמישית, מהמימד השישי, הוא מסוגל ליצור דברים חדשים, מתוך הדברים והצבעים השטחיים, שקיימים, בעולמנו המציאותי. יצירתיות מתחילה על ידי שאלה נוספת. אנשים יצירתיים תמיד שואלים עוד שאלה אחת לפחות, שפותחת להם את העולם, לשלל רבדים נוספים. הם שואלים - מה יש שם עוד, שאני עדיין לא רואה? שאלה אחת... שמשנה את הכל. זה כל הסוד וזה כל ההבדל בין אנשים שטחיים, לבין אנשים יצירתיים. שאלה. שאלה שפותחת את האינטליגנציה, שמרחיבה את הראיה מעל הדברים. כי כששואלים את השאלה הזאת, משהו זז. אדם מסתכל שנים על המטבע רק מצד אחד. מבחינתו היא שטחית. אולם, כאשר הוא שואל את עצמו - מה יש שם עוד, שאני לא ... על המדינה, על עצמו. אבל - כששאל את השאלה - מה יש בחיי יותר? מי יש בי יותר? הוא יצר מציאות חדשה (גילה / חשף מציאות נוספת אל תוך הכרתו). החיים שלו נעשו רחבים יותר, גדולים יותר. הוא גדל. האדם היצירתי, תמיד נשאר פתוח לגלות את העולם בעוד מימדים ואף פעם לא נעצר בתחנות. הוא סקרן לראות את המציאות מכל צדדיה, ממדיה ולעולם לא חדל. בהצלחה אצלכם! מיכל קלעי היל מאמנת לתקשורת / מיתוג ושיווק עצמי תשע - במאות תקשורת - הרצאות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... באהבה וביצירתיות פינקי פיינשטיין אחד הדברים שהפחידו אותי מאז ומתמיד הוא לחשוב על האפשרות שנראית לי בלתי אפשרית - שיום אחד אהיה אדם זקן. ההזדקנות מפחידה מאד במיוחד בחברה בה אנחנו נמצאים וזאת עקב מספר סיבות שארצה להתייחס אליהן. מדובר בחלק בלתי נפרד מצמיחת חיי האדם ומתהליכי התפתחותו ולכן קיימת דרך בריאה ויצירתית להתייחס לזקנה, היא מוכרחה להתקיים. זקנה משקפת שלבים שקשורים לסוף החיים. היא משקפת שינויים גופניים הן ברמה האסתטית והן ברמה התפקודית. בחברה שלנו היא גם מסמלת, לא אחת, את דחיקתו של האדם לשולי החברה ולהפיכתו לדמות פחות חשובה, פחות נחשבת ופחות רצויה. נראה כאילו ... עצמך. להזדקן באהבה זה לאהוב את החיים ולהפוך לאדם שמצליח לחבר יותר את מה שבדרך כלל היה מפריד ומפחיד במהלך החיים. להזדקן באהבה זה להאדיר את החיים ואת הרגע הנצחי שבו אנחנו קיימים ממש ברגע זה, רגע של פוטנציאל עצום, שאתגרו העיקרי של האדם הוא לא למדוד את גודלו כי אם למצות את הפוטנציאל היצירתי שבו ככל הניתן, ובכך להתחבר לתחושה מענגת של סיפוק ושל איחוד רגשי. להזדקן באהבה זה להיות כאן וגם להיות שם, זה להוקיר את החיים ולהבין אותם קצת טוב יותר. להזדקן באהבה זה להמשיך ולטפח את החיים תוך כדי גילויים יצירתיים. להזדקן באהבה זו ההצלחה האמיתי של האדם, סמל ליכולתו להגיע רחוק עם החיים ולעשות זאת עם חיוך ועם תחושה של סיפוק ומציאת דרך אישית, פילוסופיה אישית וחיבור אישי לשפה ולמקום הזה הקרויים חיי האדם. מושגים כמו "מהות החיים", או, "בשביל מה הגעתי לכאן" יישארו, כך או ... יותר את מידת הבשלתם. להזדקן באהבה פירושו לאהוב את החיים ולחוות את החיים עם פחות לחץ להצליח או להוכיח את עצמך. להזדקן באהבה וביצירה משמעו שלעולם יהיה זה תפקידו של האדם לחפש, לשנות, לאתגר, ללמד וללמוד. דווקא האדם שצבר ניסיון, ידע וחוויות רבות יותר עשוי להפיק תועלת גדולה יותר מעיסוקים יצירתיים שונים. מה שצברת ומה שהשכלת לרפא בתוכך הופך ליסוד היכולת שלך ליהנות יותר, למצוא סיפוק מהר יותר ולקחת דברים בפרופורציה הנכונה. נכון, לזקנים יש קמטים והם בדרך כלל פחות "יפים" מאנשים צעירים. נכון, לעתים גופם מזייף בתפקוד שלו. נכון, לעתים הם ערירים ואף חלשים. ... אני מציע לך, בכל גיל שבו אתה נצמא כעת, לדמיין את עצמך היום בעוד 10 שנים כאדם פעיל, חיוני, מסופק יותר מבין יותר ומאוזן יותר. איך ההרגשה? אולי עד אז תגלה מגוון תגליות שמעולם לא חשבת שתגלה? אם לא תזדקן לא תוכל לגלות זאת. דר' פינקי פיינשטיין משוחח עם תלמידים לגבי מאמר העוסק בדרכים יצירתיות וחיוביות לבחון את מושג ההזדקנות. תפקיד הציור האינטואיטיבי בחווית הזמן של האדם נידון בשיחה וכן נושאים נוספים הקשורים בדרכים להפיכת הזיקנה לתקופה חשובה ופוריה. הכותב: ד"ר פינקי פיינשטין פסיכיאטר "אחר" המכון הפסיכו קריאטיבי www.drpinki.co.il המרכז לציור ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... חיובי ויצירתי לעומת פיתוי מיותר ופוגע ד"ר פינקי פיינשטיין ראשית, ברצוני לפרסם כאן, לנצל את הזדמנות שקהל הקוראים הלך וגדל עם הזמן ולהביא את מה שכתב שמוליק, משתתף חדש יחסית בסדנת ציור אינטואיטיבי (מפגש 3). המילים בהחלט מדברות בעד עצמן ותפקידן בהחלט לפתות אותך להתבונן יותר ויותר על תרומת היצירתיות על בריאותו הנפשית של האדם: "אין ספק שזו הנאה גדולה לנוע ולצאת מהתקיעות במקום להיתקע ולהתמזמז עם התקיעות ולשאול למה היא הגיעה ומה היא מסמלת ומה היא רומזת ולייבב על כך שהיא הגיעה ולהרגיש קרבן מאוכזב, מתוסכל, סובל, עצוב, מדוכא שהתקיעות היא אויבותו הגדולה ושהיא שוב ושוב ... כאלה או אחרות לעשות זאת בכל זאת, למרות החשש ולמרות הרתיעה. שיטות הפיתוי שלי משתכללות עם הזמן אך כולן מתרחשות למען אותו אידיאל - להביא את האדם למקום שבו הוא יכול להיות יצירתי יותר, עוצמתי יותר, בוטח יותר בעצמו, מעז יותר ושמח יותר. אני מפתה אנשים לכתוב, אני מפתה אותם לצייר, אני מפתה אותם לאהוב את עצמם ולבחור לעצמם את מה שבאמת טוב בעבורם. פיתוי לא יכול להתרחש אלא אם מי שמפתים אותו רוצה בסתר לבו שכך יקרה. פיתוי מחבר את האדם המשתוקק אך פוחד לעבר תשוקתו. הפיתוי יכול לשמש גשר בין מאווייו הכמוסים יותר וכמוסים פחות, של האדם, לבין מימושם במציאות. כל עוד המימוש הזה מתברר כמבריא, כנעים, כמועיל וכמעניק לאדם כוח עצמאי ויצירתי להמשיך את הדרך בדרכו, כי אז ניתן לכנות זאת "פיתוי חיובי". האחריות לפיתוי ולתוצאותיו אמורה להיות בעיקר על כתפי זה שמפתים אותו, מכיוון שבמידה והוא אדם בוגר, עומדת תמיד הזכות שלו לסרב. אם הוא בחר להסכים סימן שהוא מוכן לקחת על עצמו את האחריות לכך. התורה הפסיכו קריאטיבית ... התורה הפסיכו קריאטיבית מוסיפה לתמונה זו מרכיב חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו - ברגע שתכונה טובה ובעלת ערך אינה באה לידי ביטוי מה שצפוי להתגלות ולפעול הוא ההיפך ממנה. האנרגיה היצירתית הקיימת בתכונה מוכרחה לפעול. אם האדם יוזם, משתדל ופועל לכוון מימוש האספקטים החיוביים של התכונה אזי יוכל להשתמש בכוחה המרפא והמעשיר. אם יזניח אותה, "ישמע" ממנה בלית ברירה מתוך הצד הפוגע והמזיק שלה. במקום בו לא נחליט באופן אקטיבי להדליק את האור נגלה, ולא בהפתעה, שהמקום ... משורת מתנות חשובות שהעולם מנסה לפתותנו לקבל. באותה מידה, חיוני שאדם ישתמש ביכולתו לפתות, מפעם לפעם לשם צרכים חיוביים. לפתות חבר לבוא איתך לבילוי משמש למעשה מימוש של היכולת היצירתית שלך להשיג דברים אותם אתה רוצה. הפיתוי עצמו הוא פעולה שיש בה תחכום וגם מניפולציה רגשית. כל עוד זה מנוצל לשם מטרות חיוביות אפשר ורצוי לברך ולהכיר בכך שיש תכונות חיוביות גם לאקט המפתה. לא לחינם היה על חוה לפתות את האדם. ללא הפיתוי שלה סביר להניח שלא היה נוגע בתפוח. בתוך ... זהו הבסיס, אלה היסודות ומכאן הכל מסתדר או לא, בהתאם לעבודה שהאדם בוחר לעשות עם עצמו. דר' פינקי פיינשטיין משוחח ומלמד את עקרונות התורה הפסיכו קריאטיבית לאור מאמרו - "פיתוי יצירתי וחיובי לעומת פיתוי שלילי ומזיק". ההרצאה התקיימה ב18.7.2010 במכון הפסיכו קריאטיבי הכותב: ד"ר פינקי פיינשטין פסיכיאטר "אחר" המכון הפסיכו קריאטיבי www.drpinki.co.il המרכז לציור אינטואיטיבי www.intopainting.com www.newac.co.il/articles1/670-פיתוי-יצירתי-מאמר-פינקי-פיינשטיין ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... דמיון יצירתיות והמצאה ד"ר פינקי פיינשטיין מציאות היא מושג שפילוסופים רבים ביקשו לעסוק בו. קיימות דעות שונות ותיאוריות מגוונות לגבי משמעות המילה "מציאות" וכנראה שיעבור זמן רב עד שהגדרה אוניברסאלית אחידה תשמש את בני האדם ויכולתם להגדיר את מה שמתחולל בהם ברגעים בהם הם עירניים וחשים שהם נמצאים ב"מציאות". במרבית המובנים המושג מציאות מתייחס למושגים ... - "כדי למצוא עליי להמציא". המשפט הכביכול פרדוכסאלי הזה משקף למעשה תפיסת מציאות רחבה בהרבה מהמקובל, תפיסה שבה אני חי באופן יומיומי ושמשרתת את צרכיי באופן מצוין. התפיסה הזו רואה בפעולה היצירתית הממציאה כפעולה שבעצם מסייעת לאדם לחפור בתוך אדמת המידע שלו ולגלות אוצרות שלא היה מגלה אחרת בשום תהליך הגיוני מסודר. ההמצאה מולידה את המציאות, המילים דומות אך לכאורה הקשר ביניהן רופף. כיצד יתכן שכשאדם ממציא הוא בעצם מגלה את המציאות? האם יתכן שקיימת אופציה למחקר תופעות הטבע בצורה אחרת מזו של התבוננות וניסיונות לייצר נוסחאות ... למרות שהיישום עדיין בחיתוליו, אם בכלל. במהלך טיפול בCRBT (טיפול קריאטיבי התנהגותי) נדרשים המטופלים לכתוב. הם משלימים משפטים שונים וגם לעתים מחברים סיפורים או שירים, וזה חלק מהמרכיב היצירתי של הטיפול. פעולות אלה מסייעות הן למטפל והן למטופל לשאוב מידע חיוני ולא מודע לגבי עולמו של המטופל ובעזרתו לנהל את הטיפול וההתערבות. פעמים רבות המטופלים מתקשים להשלים את חלק מהמשפטים וחשים ש"אין להם יותר מה לכתוב". הם כביכול תקועים ולא נותר להם מה להוסיף למרות שהמטפל מבקש מהם להוסיף ולכתוב. אחת הדרכים לדובב אותם להמשיך ולשתף פעולה ... בית הספר עוזר לילד לפתח כישורים אינטלקטואליים משמעותיים וחשובים. ככל הנראה שמה שמתרחש אכן משרת את המטרה הזו, אך באופן חלקי, באופן שאינו יודע להעריך את חשיבות הדמיון וההמצאה. בצורה הזו היצירתיות וייחודו של הילד מקבלים התייחסות נמוכה יחסית לצורך שילד יבין ויפנים את המוסכמות ואת הכללים הקשורים בחלקו השמאלי בלבד של מוחו ושל המוח של החברה כולה. החינוך הזה משפיע בהמשך והופך לדרך בה אנשים מתקשרים ומתייחסים לידע וליכולתם להשיג ידע. באופן הזה לאינטואיציה כמעט ואין מקום כמו גם לרגשות או לתחושות בכל הנוגע לחקירה ולחיפוש מה שאנחנו ... חדש של חשיבה ותפיסת עולם. בהתחלה אנחנו רואים שהיצירה וההמצאה אפשריים אצל כל אחד. בהמשך אנחנו אפילו רואים שזה מרפא, מרגיע, משמח ומעורר. כשנתקדם עוד יותר נגלה שבעצם השימוש באינטואיציה וביצירתיות יכול להוליך אותנו למקום בו אנחנו מבינים יותר, יודעים יותר ומפותחים יותר. מי שיוצא מנקודת הנחה שלפחות חלק מה"מתקשרים" מביאים בדברם מידע אמין, נכון וחשוב כדאי שיידע לפחות חלק ממנגנוני התקשור. המתקשר המיומן "ממציא" את המידע שזורם דרכו. במילים אחרות - פעולת ההמצאה מחברת אותו לזרם המידע אותו הוא יכול להעביר אל ה"מציאות". אולי, בעצם, ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות גלית שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון "built in" בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. ... ודמיון ללא גבולות וללא מגבלות. אנו יכולים לשאול עצמנו: האם אנו שבעי רצון מכל פן בחיינו? האם עבודתנו גורמת לנו סיפוק? האם החברויות שלנו מלאות חום וסיפוק? האם ביתנו הוא על פי טעמנו ומשקף אותנו? האם אנו משקיעים זמן בתחביבנו, זמן לעצמנו? ועוד... בעזרת הדמיה יצירתית ניתן להתמקד במקומות בהם חיינו אינם כפי שאנו רוצים ולשנותם. ע"י הדמיה חיובית אנו נותנים לעצמנו מסר חדש של יכולת להצליח. מחשבות על אושר, שמחה, הצלחה, חום, אהבה, בריאות ושפע - מחברות אותנו לתחושות דומות בגופנו ומאפשרות לנו ליצור מציאות חדשה בחיינו. בהדמיה - שלב הרוגע חיוני ביותר: הוא מאפשר לדמיון לפעול ללא מעצורים. לכן שאלות של: מה אם? איך אני? מפחיתות את הרוגע ויוצרות לחץ, נוקשות, כאבי ראש וכמובן משבשות את תהליך ההדמיה החיובית. מוח ימני / שמאלי הדמיה יצירתית משחררת את האחיזה שיש למוח שמאל האנליטי וקוראת דרור למוח הימני מלא ההשראה. רגעי השראה באים כאשר איננו חושבים במודע על דאגותינו: במקום זאת יש לנו לפתע תובנות, הארות, אינטואיציות - חכמה פנימית. הדמיה יצירתית - מאפשרת להפחית חרדה, להירגע, לנשום ולשלוח מסרים של שלווה דרך מע' הלב וכלי הדם, אשר יוכלו בכך להפחית כאב ומצוקה. תהליכים אלה משפיעים על המערכת החיסונית, על ההורמונים ובעצם משנים את המבנה הפיסי ולהדוף ... והסבל מחיינו. ברגע שנסכים לשחררה, נוכל לאמץ אל חיינו יצירה חדשה של חיים המגשימים את כמיהתנו הפנימית והמחברים אותנו לאהבה לעצמנו ולכל הסובב אותנו. הכותבת: גלית שראל - עוסקת בריפוי קוואנטי, דמיון מודרך וקריאה קוונטית מהירה www.newac.co.il/articles/277-דמיון-יצירתי-מאמר-גלית-שראל ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... רב, ומה שמאפיין אותה - חמימות מגינה, הכלה, חוסר שפיטה ואהבה תומכת ומקבלת את האחר ללא תנאים... אלא מה? לעיתים אנו חווים את ה - ship-הסירה המשותפת בה אנו חיים כמגבילה. מתעורר צורך של הנשמה לפרוץ מעבר לגבולותיה, נוצר צורך של האינדיבידואל להתעצם, להתחבר ולהביא לידי ביטוי יצירתי את הפוטנציאל המיוחד לו. זה קורה כשהאנרגיה מתחילה לעלות לצ'אקרת הגרון. אם נצליח ליצור חופש בתוך האהבה שלנו, כלומר, מקום להתפתחות אינדיבידואלית של כל אחד מבני הזוג בתוך מערכת היחסים שיצרנו, אזי נמשיך לגדול יחד ואחד לצידו של השני. או כפי שאומר בשירו המשורר חליל ג'ובראן: "עמדו יחדו, אך על תהיו צמודים, הן גם העמודים נושאי המקדש ניצבים ולא יגעו... על תכבלו את האהבה ותהי ים הומה בין חופי נשמותיכם". האנרגיה אז תהיה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לך אותו היום. מה שכן, מדובר על הרובד הפנימי שהוא אין סופי. ז"א הרובד של המודעות האישית, ההתחברות לעצמך, אהבת החיים מבפנים, שמחת החיים הפנימית וכולי. אלו הדברים שאין שום סיבה לעצור ולא להמשיך לחפש אותם הלאה והלאה. לכן אל תעצור בדרך אלא תעשה תמיד התחלה חדשה בכל רגע מחדש. תשתמש ביצירתיות שלך ותחשוב על איך להתקדם קדימה. אתה תראה שזה אפשרי, בדיוק כמו שקרה לך בעבר. אין טוב להיות זקן, הן חסיד זקן, והן צדיק זקן, זקן אין טוב! כי צריך רק להתחדש בכל יום להתחיל בכל עת מחדש על כך שרבי נחמן כל הזמן חשב שהוא לא יודע שום דבר ורצה תמיד עוד ועוד ואמר: נמצא, שאני יודע "מעט", ואני עומד במדרגה גבוה, אף על פי כן עדין אני רוצה יותר, כי מי יודע, אולי יש עוד וכו' וכו' ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא יצירתי - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירתי, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירתי, דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, קואצ'ר, אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי רוחני, קואצ'ר אישי, אימון אישי למציאת זוגיות, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי בטלפון, טיפול אישי בנושא יצירתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1090 שניות
עכשיו 22_09_2019 השעה 00:16:52
wesi4