... תחומי החיים - המחשבתי, הרגשי והגופני. זהו שביל האמצע לחיפוש, האיזון בין הרגש להיגיון, בין מאמץ להנאה ובין הניגודים הקיימים באדם. התבוננות באור צליל וצבע כאמצעי הבעה
יצירתי - אומנותי, מתאים ומתאפשר במיוחד לילדים שדרך הבעתם ישירה והבעה
יצירתית עבורם משמש ככלי מגוון שיש בו הנאה, שחרור והמצאה. כך שצורת התבוננות
יצירתית זו מתאימה לכל גיל ולכל אוכלוסייה. זוהי דרך המאפשרת טיפוח וקבלת כלים לכל העוסקים במגוון ... החינוך לטיפוח והעצמה של מורים בעלי רגישות כדי להעצים את הישגיו של התלמיד על כל רבדיו. היצירה היא עדות מוחשית לתהליכים המתרחשים בעולמו הפנימי של הילד. מרחב ההבעה
היצירתית מהווה מיכל לרגשות ותחושות של חרדה, פחד, תסכול וכעס. דרך תהליך היצירה ניתנת לאדם / לילד הזדמנות להתנסות בחוויות של שליטה, בנייה צמיחה ושנוי, יש משמעות לדרך ביטוי ההבעה
היצירתית, לבחירת החומרים, לצבע, לתנועה ולצורה כמבטאים את עולמו הפנימי של הילד, מאפיינים אישיותיים, כשרים חברתיים, הסתגלותיים וקוגניטיביים. מעשה ההבעה
היצירתית הוא כלי להתבוננות ולהבנה את שמתרחש במצבו הנפשי של האדם. מטרות ההדרכה והתמיכה של המורה: הגישה ... מהו התפקיד שמקבל על עצמו כל אחד מחברי הקבוצה? איך האדם מראה את עצמו לאחרים ואיך אחרים קולטים אותו? 2.העמקת האינטראקציה בין חברי הקבוצה - בחירת המנדאלה ותהליך ההבעה
היצירתית... 3.תמיכת הקבוצה ביחיד 4.הצבעים והתדרים שבהם מקדמים ספונטאניות, יוזמה
ויצירתיות 5.הרגשת שייכות, השתתפות והישגיות 6.התגברות על התנגדות המטרות בעבודה באור צליל וצבע מאפשרות: ... המטרות להשתלבות בקבוצה באמצעות הצבעים 1.מראה לדינאמיקה הקבוצתית 2.העמקה של פעולת הגומלין בין חברי הקבוצה 3.תמיכת הקבוצה בפרט 4.כלי להזדמנות לפתח ספונטאניות, יוזמה
ויצירתיות בקבוצה בצד משמעת ושליטה עצמית. 5.הרגשת שייכות, השתתפות ושחרור ממגבלות 6.התגברות על התנגדות ...