... מכיוון שאם אני הייתי מניח שאני זונה במלוא מובן המילה, אז אני הייתי מעביר עלי ביקורת
שלילית, (שזה מעצמו שקר שמומלץ לעבוד עליו) אבל מכיוון שאני יודע בודאות מוחלטת שאני לא זונה, אז זה גם לא מעניין אותי מי זונה, גם אם אני כן מבקר זונה לשלילה, ולכן אין לי שום דבר ... שאני קורא לו צבוע כן מניח שיש לו תועלת מהאדם שהוא מבקר לשלילה, אז הוא שם את הביקורת
השלילית שלו בצד, על מנת להרוויח את התועלת שהוא מוצא בבן אדם שהוא מבקר לשלילה. (כי בן אדם לעולמים מחויב לעשות את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מאשר רע) מסקנה: אנשים ביקורתיים שמים את הביקורת
השלילית שלהם בצד, כל עוד הם מניחים שהתועלת מזה עולה על העלות של זה. (כל עוד הם חושבים שזה יעשה להם יותר טוב מאשר רע) שזה העיקרון שעל פיו עובד המוח של האדם בשורש של המחשבות שלו. ... שאין להם ממני תועלת יותר, אז הם יתחילו לבקר אותי, ורק אז אני אתחיל לשים לב לביקורת
השלילית שהם העבירו עלי ממילא במשך כל הזמן. מסקנה: אם בן אדם מתנהג כלפיי בהפכפכות, אז זו הוכחה לכך שהאדם הזה מניח שיש לו אינטרס כלשהו ממני. הרי איך אני יכול לדעת למי אין שום ... ומה שמשתנה זו רק ההנחה שלו שיש לו ממני תועלת כלשהי וזה מה שגורם לו להתעלם מהביקורת
השלילית שהוא מעביר עלי באופן זמני עד לרגע שבו הוא יניח את ההפך וזה שאין לו תועלת ממני. אז איך אפשר לבדוק מה הבן אדם באמת חושב עלי? איך אפשר לבדוק האם הבן אדם אמתי איתי? אם אני ... נשאר והסבל עדיין נשאר. אז בן אדם ירגיש יותר גאווה אם הוא ישנה את כל האמונות בסיס
השליליות שלו לחיוביות אבל כל עוד הוא מבקר אחרים על זה שהם ההפך ממנו אז ממילא הוא מעורר בעצמו רגש
שלילי . שאלה: אם כל אמונות הבסיס של האדם על עצמו הן חיוביות, האם הוא ירגיש צורך לבקר לשלילה אנשים שהוא חושב שהם ההפך ממנו? תשובה: תלוי. למה? כי יש הבדל בין הבחנה, לבין ביקורת. הבחנה ... בסדר זה שוב להעביר ביקורת על הטוב והרע, אלה זה מה שגורם להתנגדות, והתנגדות מעוררת רגש
שלילי באדם. זא יש 3 תופעות מחשבתיות טבעיות, והאחרונה מסבכת את שתי האחרות, וגורמת לכל הסבל של האדם בחיים. 1.הבחנה - בין יש, לבין אין. 2.הבחנה - בין טוב, לבין רע. 3.קביעה - מי מבין ...