ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל?
... השכל לא עובד, הרגש מנצח את השכל, משבש אותו, ובשעת לחץ, כאשר הוא מבין שהוא לא מימש את עצמו, הוא פתאום מתחיל במקום לפתור דברים, בעת הלחץ, לפעול מהרגש ולא לבטא את עצמו כראוי. כאילו כל השכל נשאב למשאבה, ... הוא פשוט מחפש דברים שיש לו חסך רגשי. ואני במאמר זה אנסה לנתח אותו. יש דברים בחיים שהם בתחום הלוגי: לימודים, עבודה, פתרון בעיות וכו. ויש דברים שהם מגיעים מהתחום הרגשי: אהבה, משיכה, כימיה וכו. ... גם רגשית. ואז כאשר נוצר חסך באחד מהרצונות נוצר חוסר איזון = נוצרת מלחמה. כאשר אדם נמצא במצב כזה של קונפליקט, הוא רץ לפתור את הבעיה עי הרגש האוטומטי כלומר, לחץ, כעס, חוסר הסכמה עם מה שקורה, חוסר הבנה. לאחר מכן, ... מעורב בנעשה והאדם מתחיל לעשות טעויות ושוב שוקע יותר... ושוב... כדור שלג שהולך וגודל ומחסל כל חלקה טובה. ולכן, כפי שבעיות מתמטיות לא פותרים עי רגש אוטומטי, אלא, מסתכלים על הנתונים כפי שהם באמת, ועובדים לפי הנתונים האלה לפי המציאות כפי שהיא, כך גם כאן. כאשר מנסים לפתור בעיה מתמטית ואז ההפניה האוטומטית הולכת עם השאלה לרגש, אז עי הצגת שאלה ... מלחיץ את האדם, וכבר האדם לא בטוח בשום פעולה שהוא עושה. ובמצב שאדם מפנה את השאלה לשכל, השכל בודק נתונים, בודק את הבעיה המתמטית לפי ההיגיון, בודק את הנתונים שאפשר לדלות כדי להשיג מידע כמה שיותר עי ... עם הנתונים, יודע את המטרות שיש צורך להשיג, עובד לפי יעדים הגיוניים, ומשיג את מה שניתן להשיג. זוהי גם הדרך לפעול בכל בעיה בחיים. לדוגמה: סדר יום, האדם מסדר את הסדר יום לפי הבנה שכלית, קורא את הנתונים ... הוא גם רואה את עצמו מזווית ראייה חדשה אשר טרם הכיר. וכך אפשר להבין שאם לא לוקחים את המושכות לידיים האדם נשאר לבד עם הבעיה, ולא יעזור לעצמו כמה הוא יגיד לעצמו וירמה את עצמו שהכל בסדר. כי האומללות אשר ... יש לחשוב מחוץ לקופסא, ולהתבונן באופן אובייקטיבי על המציאות כפי שהיא. כשפותרים תרגיל מתמטי לא פועלים מתוך רגש - העיקר לפתור = זה לא עובד זה רק מתסכל ומקלקל. כי אם מתפתים לפתור ככה דברים בחיים, רוב הסיכויים להסתבך עם הדברים, לא למצוא פתרון, להילחץ ולקלקל יותר, ולעשות טעויות שטויות בקנה מידה לא נורמלי. וכך החיים לא ... הוא פותר את הדברים לפי הרגש האוטומטי. הוא לא מבין איך ממקום של שכל, פתאום הוא מגיע למקום של רגש. כמו ללכת לאיבוד. והפתרון לכל הדבר הזה הוא לחזק את מידת האמת והשכל, לשאול מה הדבר שיגרום לסיפוק כל ...
שאלות לגרום לו לחשוב פתירת בעיות סיפור חוויות טובות חוויה טובה שאלת שאלות הנחת יסוד
רגשנות - מבוא
... של רגשנות חיובית מסייעת ליצירתיות, גמישות קוגניטיבית, תגובות חדשניות, פתיחות למידע חדש, והתמודדות עם בעיות מנטאליות, מכיוון שהיא מעודדת גישה של פתרון בעיות וחיפוש מגוון אחר תוצאה מספקת ומתאימה. לבסוף, נמצא כי ...
לשנות הרגלים מרגיש רגשות מתנות קנאה ורכושנות הרגשת אושר לקבל החלטות כדור שלג תוצאות טובות
אינטליגנציה - מבוא
... (בעברית: משכל) היא מכלול הכישורים שבאמצעותם ניתן לפתור בעיות הדורשות חשיבה בצורה יעילה. מקור המילה אינטליגנציה במילה הלטינית intelligere, שמשמעה לבחור, ... כלומר, דרכים לתת אמת מידה כמותית ליכולתו השכלית של האדם לפתירת בעיות , בלא התייחסות למכלול אישיותו וערכיו. מנת משכל - IQ: תוצאות מבחני IQ של האוכלוסייה ... גורם קוגניטיבי אחד (אם כי לא יחיד) העומד בבסיסם של תהליכי פתרון בעיות רבים. התאוריה הטריארכלית: רוברט סטרנברג מאוניברסיטת ייל הוא אחד ממבקריה המרכזיים של ... שני סוגים של אינטליגנציה: אינטליגנציה נוזלית - הינה היכולת לפתור בעיות, להתמודד עם מצבים חדשים ומשתנים. המתאם בין סוג זה לבין הגורם הכללי g הינו גבוה מאוד. סוג ...
חשיבה זיכרונות גישה קוגניטיבית הפרעת אישיות להתמודד עם מצבים למידה מחלת נפש לשפר יכולת קוגניטיבית
כישורי חיים - טיפול נפשי ככלי לרכישת כישורי חיים
... האדם מיומנות גוברת בשימוש בכלים (כמו תקשורת בינאישית, פתרון בעיות, התמודדות במצבי לחץ, חשיבה חיובית ועוד) אותם הוא לומד לשלב במערכות היחסים ובארועים ... שינה, הימנעות מלפגוש את האדם המאיים, המנעות להתייחס לבעיה או לקיומה של בעיה למשל: אבא אני רוצה ללכת לפגוש פסיכולוג ותגובת האב: לא צריך את לא צריכה שום פסיכולוג, תקשיבי לי ותראי ...
קושי שינויים חשיבה חיובית יכולות הורות אחד על אחד התנהלות טיפולים
אינטליגנציה רגשית - מבוא
... כבר בעבודתו של דרווין (1872 1965) אודות חשיבותו של ביטוי רגשי להישרדות והסתגלות. במאה ה - 19, ניסיונות להגדרת אינטליגנציה התמקדו בהיבטים הקוגניטיביים כגון זיכרון ופתרון בעיות, אולם מספר חוקרים החלו לזהות את חשיבות ההיבטים הלא קוגניטיביים ולהתייחס לכך בעבודותיהם. לדוגמה, אדוארד לי תורנדייק (1920) הציג את מושג האינטליגנציה החברתית אותה ... של הפסיכולוגים גון מאייר ופיטר סאלוביי שיצא לאור בשנת 1990. מחקר זה חקר את ההבדלים הקיימים בין אנשים שונים ביכולת לזהות את הרגשות של עצמם ושל אנשים אחרים ולהתגבר על בעיות רגשיות. עבודתם של מאייר וסאלוביי הייתה עבודת מחקר אקדמית ולא זכתה לפרסום רב מעבר לגבולות קהילת המחקר האקדמי. בשנת 1995 המונח קיבל פרסום נרחב ועלה על סדר היום הציבורי, עם ... את רגשותיו של אחר (אמפתיה) מהווה כישור חברתי חשוב לשימור יחסים בין אישיים חיוביים. שימוש ברגשות - היכולת לרתום את רגשותינו לטובת תהליכים קוגניטיביים שונים כגון חשיבה ופתרון בעיות. על פי המודל, אדם בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה יכול להשתמש ברגשותיו המשתנים לטובת המטלה שמולו. שימוש נוסף הוא בבחירה מבין מספר אפשרויות - היכולת לדמיין כיצד נרגיש ... בהשוואה לתשובות מדגם מייצג, או דירוג מומחים, כלומר השוואה בין תשובות הנבדק לאלו של חוקרי רגשות. מבחן זה מנסה לענות על נקודות התורפה של מדדי דיווח עצמי, בכך שהוא מציג בעיות שיש לפתור, ולא מסתמך על אינטרוספקציה בלבד. עם זאת, בניגוד למבחני אינטליגנציה, התשובות אינן מדורגות באופן אובייקטיבי ויש אלמנט של מוסכמות חברתיות (פירוט על כך בהמשך). אינטליגנציה רגשית ... עצמית, מודעות עצמית רגשית, אסרטיביות, עצמאות, מימוש עצמי. כישורים בין אישיים - כולל אמפתיה, אחריות חברתית, יחסים בין אישיים. סתגלנות - כולל התאמה למציאות, גמישות, פתרון בעיות. ניהול לחצים - כולל עמידה בלחצים, דחיית סיפוקים. מרכיבי מצב רוח כלליים - כולל אופטימיות, אושר. בר און סבור כי אינטליגנציה רגשית מתפתחת במהלך הזמן, וניתן לשפרה ... תכונת אישיות, אין בכך פסול מאחר שטבעי כי יימצא מתאם בין תכונה זו לתכונות אישיות אחרות, בייחוד כששתי המדידות מתבצעות על ידי דיווח עצמי. מאידך, נטען כי מתאם כזה מצביע על בעיה בתוקף המבנה של המושג, וספציפית, על יתירות במבנה התאורטי. ממצאים: לאינטליגנציה רגשית אין ערך ניבויי משמעותי: למרות שהתחום הקרוי אינטליגנציה רגשית הניב אפיקי מחקר רבים, ביקורות ... ניבוי להצלחה בלימודים ובעבודה, מעבר לניבוי שניתן להשיג כבר באמצעות מבחני IQ ומבחני אישיות. לאנדי גורס כי במחקרים בהם נמצאה תוספת משמעותית ליכולת הניבוי, הסיבה לכך היא בעיה במערך המחקר - המחקרים הללו משווים את יכולת הניבוי של אינטליגנציה רגשית לזו של מדדי אינטליגנציה או מדדי אישיות, ואף פעם לא לשניהם במקביל. יחסי גומלין בין אינטליגנציה רגשית ...
חשיבה מעשית חשיבה מדעית חסר ערך עצמי לשפר יכולות חשיבה סיפוק לתכנן דימוי עצמי נמוך מחקר פסיכולוגי
פסיכולוגיה התפתחותית - מונחים - מבוא
... רגשית, יכולת פתרון בעיות, רכישת שפה, הבנה מושגית, הבנה מוסרית וגיבוש האישיות. ייעוד מגדרי: מצב טבעי בו הורים מייחסים זהות מגדרית לרך הנולד להם בהתאם ... של האדם להבין ולפתור בעיות . עלייה זו היא מהמאפיינים העיקריים של תהליך הגדילה. טרטוגן: גורם סביבתי העלול לחולל פגמים בהתפתחות הקדם לידתית. טרטוגן מפורסם ... מצב בו מתפשטות בעיות התנהגות בגלל השפעות שליליות של קבוצת השווים. תקופה קריטית: פרק זמן מוגבל שבו חלק כלשהו של אורגניזם המתפתח נמצא בשלב חשוב בהתפתחותו, אם תמנע ...
פסיכולוגיה התפתחותית ארגון סלבריטאים תקופה קריטית חברויות אוריינטציה מינית מוסר שאלון זהות מינית
פילוסופיה של החינוך - מבוא
... הופיעה לראשונה הפילוסופיה של החינוך כערך עצמאי באנציקלופדיה. אשת החינוך נל נודינגס הגדירה את הפילוסופיה של החינוך כלימוד הפילוסופי של החינוך ובעיותיו... נושא הדיון הוא החינוך, והכלים הם כלים מתחום הפילוסופיה. פילוסופיה של החינוך וחקר החינוך שלובים זה בזו, ולעתים קרובות אין מפרידים ביניהם. בדומה למחשבה מדינית, הפילוסופיה של ... עשייה, מה שהוביל אותו לפיתוח החינוך הפרוגרסיבי (ראו למטה) פילוסוף פרגמטי חשוב נוסף שעסק בחינוך הוא הפילוסוף האמריקאי ריצרד רורטי. רורטי טען שניתן לפתור את כל בעיות זכויות האדם בעולם באמצעות חינוך, ושהחינוך צריך להשפיע על הרגש, שכן בעיות זכויות אדם לא ניתן לפתור באמצעות ההיגיון בלבד. פנומנולוגיה: הפנומנולוגיה היא שיטה פילוסופית שפותחה על ידי הוסרל והורחבה על ידי היידגר ואחרים. הרעיון שעומד בבסיסה הוא ניתוח חוויות או התנסויות, וניתוח ... או ללימודים הגבוהים, תמכו אנשי החינוך הפרוגרסיבי בחינוך שהוא מטרה בפני עצמו. החינוך הפרוגרסיבי שם דגש על פיתוח כישורים חברתיים, למידה עצמאית, פתרון בעיות, ושיתוף פעולה. בנוסף, שם החינוך הפרוגרסיבי דגש על חינוך לערכים כמו דמוקרטיה ושוויון. לזרם החינוך הפרוגרסיבי השפעה רבה על החינוך כיום. בין השאר, הוא הוביל לגיבוש ... ובית הספר, ועוסק במצבם ובתחושותיהם הלימודיות, החברתיות והרגשיות של ילדים ובני נוער בסביבה הבית - ספרית. בנוסף, הפסיכולוגיה החינוכית עוסקת במגוון בעיות אצל הפרט, באמצעות עבודה ייעוצית ואבחונית מול הילד, הדרכת הורים וייעוץ לצוותים חינוכיים. לפסיכולוגיה החינוכית קשר הדוק עם הפילוסופיה של החינוך. פילוסופים רבים עסקו בשאלת ההשפעה ...
חשיבה מעשית תרגול קוגניטיבי תרבות רציונאליות תכונות הוראות לפתח את החשיבה טיפול בהערכה עצמית
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא
... הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות . מבוגרים רבים עם הפרעת קשב אינם מודעים לבעיה , משום שהם חשים שהצליחו להתגבר עליה, במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים שאדם עם הפרעת קשב ... לשפר את איכות חייהם. תסמינים עיקריים (תסמיני הליבה) התסמינים הנובעים באופן ישיר מהבעיות הנוירולוגיות של ADHD מתחלקים למספר קבוצות עיקריות קשב וריכוז, היפראקטביות ואימפולסיביות. תסמיני הליבה הללו עלולים לפגוע בתחומים רבים שיכולים להשפיע על ... לנבוע מכל אחת מהסיבות הבאות (או מצירוף שלהן) מצב של תחלואה נלווית בה קיימות במקביל בעיות נוספות - זאת משום שההפרעה מלווה בתחלואה נלווית משמעותית, בעיקר בתחום ההתנהגותי והרגשי. עבור קשיים אלו יש לתת מענה הולם בהתאם למקור הקושי, תוך התייעצות ... מענה טיפולי מתאים. במקרה של איתור בשלב מאוחר יותר בחיי האדם, יש לבדוק האם נוצרו בעיות רגשיות משניות ולתת להן מענה הולם. חלק זה יתמקד בתסמיני הליבה בלבד ויתר הגורמים יפורטו בהמשך. אופן הביטוי של ההפרעה אצל אדם מסוים מושפע ממכלול הגורמים ... בקושי משמעותי להימנע או להפסיק פעילות מסוימת, המתקיים חרף רצונו של האדם. כלומר, הבעיה אינה נמצאת ביכולת לזהות טעויות (error detection), אלא ביכולת הוויסות הקוגניטיבית (cognitive regulation) המתרחשת אחרי זיהוי הטעות. התוצאה היא חוסר יכולת ... נורמאליים, אך בתדירות או בעוצמה פחותים. המין האנושי אינו כל - יכול וישנן מגבלות טבעיות לכוח המחשבה וליכולותיו של כל אדם. אנשים רבים חווים קושי להתרכז לפרקי זמן ממושכים ביותר ולכן לא יתפסו תלונה מסוג זה כאירוע חריג. ההבדל הוא שאנשים בעלי ... לפעלתנות היתר המאפיינת היפראקטיביים, עוררות היתר של ילדים מחוננים אינה נחשבת כבעיה. תפיסת החברה ומאפיינים המקשים על הבנת הלקות פעמים רבות נראה קושי של החברה להבין ולקבל את התנהלותם הייחודית של אנשים בעלי הפרעת קשב. דבר זה נובע לא רק ... וויסות התנהגות ועיכוב תגובה, גמישות חשיבתית, זיכרון עבודה. היא יכולה להוביל גם לבעיות בתפיסת זמן, המשפיעות על היכולת לנהל לוח זמנים ולעמוד בו. לאנשים בעלי הפרעת קשב יש פעמים רבות קשיים בתכנון תנועות, בעיה בעיבוד סידרתי ובביצוע רצף של מטלות. אצל מבוגרים קושי זה יכול לפגוע ביכולת התחזוק של משק בית. במקרים רבים הפרעת קשב פוגעת ביכולת הארגון של האדם ומלווה ... הדבר לא עולה בידו. במקרים אלו לא יעזרו הרצאות והטפות מוסר מצד הסביבה משום שמקור הבעיה אינו בהבנת המצב אלא קושי ביישום הפתרון הרצוי. חוסר ההבנה מצד הסביבה יכול לגרום לכך שאנשים אלו עלולים להיות מטרה קבועה לנזיפות על התנהגות שהיא מעבר לשליטתם, כאשר בו בזמן נמנע מהם המענה למקור האמיתי של הבעיה. ללא טיפול מתאים, מצב זה יכול לגרור אחריו תחושות של תסכול, כעס, חוסר אונים ופגיעה בהערכה העצמית. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב מצליחים הרבה יותר כאשר ... על הקושי לתפקד בהתאם לדרישות המערכת ולשמור על הגבולות במצבים מובנים עלולות לפתח בעיות התנהגות משניות. בגילאים צעירים בעיות התנהגות עלולות לפגוע בקשר שבין הילד להוריו. זאת משום שילד עם הפרעת קשב קשה הוא אתגר לא קל, הגורם למצוקה אצל ההורים ועלול ליצור ביניהם חילוקי דעות בנוגע ... בקרב אנשים בעלי הפרעת קשב באה לידי ביטוי במסגרת בית הספר, משום שתלמידים בעלי בעיות התנהגות בולטים יותר בעיני הצוות החינוכי. על יועץ בית הספר להתערב במקרים אלו משום שהמורה עלול להתקשות מאוד להתמודד מול תלמיד בעל פעלתנות יתר, ולפתח ... לידי ביטוי רק בהשגים הלימודיים ולא לפגוע כלל ביכולת התלמיד להתנהג כנדרש. בהקשר זה בעיות ההתנהגות שיוצר התלמיד מעלות את הסיכוי לכך שהוא יאותר ויטופל בשלב מוקדם. זאת בעוד שתלמידים בעלי הפרעת קשב ללא בעיות התנהגות עלולים להיות מאותרים רק בשלב מאוחר או כלל לא. דחיית הטיפול הנגרמת כתוצאה ממקרים אלו עלולה להגביר את הסיכון ליצירת קשיים נלווים ובעיות משניות, אשר פוגעים גם הם ביכולת התפקוד של האדם בנוסף לסמפטומים הראשוניים של הפרעת הקשב, ועלולים להיות בלתי הפיכים. התחום החברתי מכיוון שהתסמינים של ... החברה והמשפחה, אשר כוללים בין היתר קשיים ביצירת מערכות יחסים, זוגיות וחברתיות. הבעיות החברתיות הנגרמות כתוצאה מהפרעת קשב הן מגוונות. בין היתר צריך להבין את המרכיבים העמוקים של התופעה כדי להבין את המרכיבים הללו. אצל אנשים עם הפרעת קשב ללא ... את עצמם נידחים ומכאן יסיקו שמתנכלים להם ויפתחו רגשות שליליים כלפי חבריהם לכיתה. בעיות חברתיות יכולות להיגרם גם בעקבות חוויות של כישלון, תסכול וחוסר אונים, ובעקבות דימוי עצמי נמוך. באופן זה ילדים בעלי הפרעות קשב חווים מעגלי תקשורת שליליים ... הטוב של האחרים לסייע ולבנות תחושה של מסוגלות עצמית להתמודדות. התחום האקדמי אחת הבעיות היותר בולטות אצל אנשים עם ADHD היא בעיית הלמידה במסגרות החינוך הפורמליות. היא באה לידי ביטוי בחוסר יכולת לתפקד בהתאם לרמה השכלית האמיתית בלימודים, הן ... הלימוד הפרעת הקשב יכולה למנוע ממנו להפגין את ידיעותיו ולפגוע בציונים שלו. לדוגמה, בעיות בתשומת לב לפרטים יכולות להוביל להבנה שגויה של השאלות ולטעויות נגררות. לעתים קשיי הוויסות אינם מאפשרים לילד ללמוד כהלכה, ואף עשויים לפגוע בהכשרתו לחיים ... להוביל להימנעות מאתגרים ולחרדת בחינות, אשר מקשים על התלמיד לממש את יכולותיות. בעיה בולטת היא בעיית הארגון, הגורמת לקושי להתמיד בביצוע מטלות וסיומן, ומעבר מפעילות לפעילות גם ללא שסיימו את הפעילות הקודמת וקושי בהקצבת זמן סביר למטלות על ... ומורים טובים יכולים להגן על תלמיד בעל הפרעת קשב מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד. על המורים להפגין התפעלות מיכולותיו של התלמיד ומתחומי החוזק שלו ובכך לאפשר לו חוויה חיובית של הסתגלות לחוקים ולדרישות של בית הספר. קשר חיובי ... של חדרי כיתה). בנוסף, רוב המורים בחינוך הרגיל לא עברו הכשרה מספקת המאפשרת לאתר את הבעיה ולהתמודד איתה. בבתי הספר השילוב של כיתות גדולות וחוסר הכשרה מתאימה של הצוות החינוכי מביאים לכך שנעשים יותר ויותר אבחונים על מנת לתת הקלות, במקום לנסות ... הוא להעביר את הידע שיוכל לעזור לצוות בית הספר לקבוע עבור תלמיד מסוים האם קיימת בעיה ולהחליט מי יטפל בה. פסיכולוג חינוכי וקליני המחזיק בידע על נפש האדם והשפעותיה של הדינמיקה הרגשית, יכול לתרום זווית ראייה אובייקטיבית כגורם חיצוני לבית ... בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. יצירתיות, חשיבה מופשטת וחוש הומור נקודת חוזק אחת כזו היא כושר יצירתיות גבוה. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ... קשרים שכיחים פחות בין חלקי מידע. מחקרים גם מראים שכאשר אנשים בעלי הפרעת קשב פותרים בעיה, ישנה אצלם נטייה גדולה מהרגיל לאיבוד ריכוז, קטיעת התהליך המכני של פתרון הבעיה והופעה של מחשבות ספונטניות המאירות את ה
משמעת יצירתיות קשה להתרכז ילדה איך משתחררים מאהבה טיפול פסיכולוגי קשיי ריכוז תלותיות
אז למה בעצם אנשים לא מסוגלים ליישם עצות שהם נותנים לאחרים, אע"פ שהם רואים בהן נכונות ויעילות?
... נותנים לאחרים, אעפ שהם רואים בהן נכונות ויעילות? אז למה אדם שממליץ לחבר לשתף את הבעיות שלו ולא להסתגר, בזמן אמת מסתגר בעצמו? ולמה אדם שממליץ לאדם אחר לא להתנגד לחרדה, דיכאון, מתח, מתנגד בעצמו להנל כשזה פוגש אותו? הסיבה היא: אתה לא יכול ליישם פתרון על עצמך במודע, לבעיה שאתה בעצמך רוצה בה בתת המודע. - אם יש לך חרדות, זה #רק_כי_אתה רוצה בהן. כי בעזרת החרדות אתה משיג שליטה. בעזרת הסימולציות האפשריות אתה מקדים ... אתה יכול להיות יותר כן עם עצמך ולהתמודד עם הרגשות הצפים. אם אתה ממליץ למישהו #שהפתרון הכי יעיל #להפסיק את הדאגות חרדות דיכאונות וכו זה: לשתף ולא לשמור בפנים... אז אתה לא תיישם את זה על עצמך בזמן אמת, כי אתה #לא_רוצה באמת להפסיק את הדאגות חרדות דיכאונות וכו. כי אם באמת היית רוצה להפסיק את הבעיות הנל, לא היית מייצר אותם מלכתחילה. אם אתה מאמין שלהיות חרד זוהי הדרך הכי טובה עבורך כרגע להתמודד עם המציאות, להשיג שליטה... אז מן הסתם אתה לא תחפש ליישם פתרון שיפסיק את החרדות. כי אז אתה תאבד שליטה. אם לא היית רוצה את הבעיות שלך, לא היית מייצר אותן מלכתחילה. כי את הבעיות אתה לא מייצר בשביל שתוכל ליישם עליהן פתרון. אתה מייצר אותן, כי משהו בהתנהלות שלך, בתפישת האני שלך, לא תקין. ותת המודע שלך מפעיל עלייך לחץ כדי שתתחיל לתקן. כשאתה נוגע בתנור רותח, חיישני ... אתה תמליץ לו אל תתנגד לכאב, קח משככי כאבים, שים קרח וכו אבל כשהכאב יגיע אליך, הפתרונות הנל לא ישימים, הם לא באמת יגרמו לך להפסיק את הכאב לחלוטין. מהסיבה הפשוטה: אם לא היית רוצה את הכאב, לא היית מייצר אותו מלכתחילה. תת המודע שלך ... כאבים או לזרום איתו. תת המודע שלך לא משדר כאב כדי שתפסיק את הכאב... הוא מייצר כאב (בעיה) כדי לומר לך שמשהו בהתנהלות שלך לא תקין. הוא לא רוצה שתפתור את הבעיה , הוא רוצה שתתנהל בצורה שלא תייצר בעיה מלכתחילה. תת המודע שלך רוצה את הכאב כדי שזה יגרום לך שלא תיגע בתנור רותח יותר. או במילים אחרות - שתשנה את ההתנהלות שלך. כשאתה מנסה למצוא פתרון לבעיה, אתה מנסה להתנגד לעצמך. אתה מנסה להפסיק משהו שאתה בעצמך רוצה שהוא ימשיך. חוסר הסנכרון בין המודע לתת המודע יוצר התנגדות שלך (במודע) ... המודע). וכל עוד לא תשנה את ההתנהלות שלך ותמשיך להיאבק בעצמך, אתה לעולם תישאר עם הבעיות. כי אם המהות קיימת ומתגלמת בתוך בעיה, כל פתרון שתמצא רק יגרום למהות להתגלם בבעיה חדשה. ...
להתמודד עם המציאות למצוא פתרון מודע לעצמי חרדות לחץ האני בעיות זמן אמת
תובנות לחיים
... הרגע, כי כשההבנה היא שהכל טוב באותה מידה ממילא זורמים עם הדברים וממילא האדם פטור מכל מאמץ. 1. האדם רוצה את כל מה שהוא עושה. 2. כל דרך שאדם יבחר לפתרון בעיה עמ להגיע למטרה מסויימת (כל עוד הדבר אינו מזיק לא הדרך ולא הפתרון) היא טובה באותה מידה, כולל כל דבר שיעשה בכל רגע נתון. קיים מאזן בין ידע לבין חוסר ידע, אדם בזכות חוסר ידע מתקדם לידע, וכן חוזר חלילה. (אם אדם לא מנסה אינו יודע, ולכן כל דבר טוב לניסוי) כך גם לא משעמם בחיים, והחיים תמיד מעניינים. אדם מסמן לעצמו מטרה כדי להינות מהדרך אליה. לכן, החיים הם אתגר גם אם לא מצאת פתרון, גם אם ב - 10,000 דרכים אין פתרון, בדרך הבאה יש סיכוי לפתרון, כך שתמיד יש סיכוי למצוא פתרון. גם אחד למיליון, וכן על זו הדרך. 3. 1+2 מעידים על החלום של האדם שהתגשם ומתגשם מול עיניו ויתגשם תמיד רק האדם לא תמיד מודע לזה 4. על האדם להסתכל על המציאות כפי ...
אינסוף בעיה מיליונרים הנאה מציאות ידע אפשרות חלומות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתרון בעיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פתרון בעיות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פתרון בעיות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושא פתרון בעיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 28_06_2025 השעה 23:58:52 - wesi4