... לחיבור בין המילים או בין חלקי משפט. האות הזאת ובנוסף מחברת בין הפועלים (אכל ושתה) וגם בין הזמנים, היינו בין דבר שקרה בעבר לדבר שקורה בהווה, בין העבר
לעתיד, או בין ההווה
לעתיד. יהי: משמעות המילה הזאת בעברית: יתרחש, יתחולל, יתקיים, יהיה, ייעשה, יקרה. ויהי: ו + יהי ו: ולאחר שקרה הדבר שנגדירו להלן יהי: יתקיים דבר שגם יוגדר ... ממשיך הכתוב באופן מפורט: ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם. ויהי: מילה זו אם כן על שני חלקיה באה לחבר בין העבר להווה, שנמשך בתורו גם אל
העתיד. משהו שהתקיים בעבר והמשכו הטבעי
עתיד להתקיים בהווה וגם
בעתיד. ויהי אחר הדברים האלה: ו... יתקיים אחר הדברים האלה - הדבר... כלומר הדבר שיתואר בהמשך צריך להתקיים, הוא נגזר מהמציאות שהתחילה מטבעה בעבר ונמשכה כדרכה אל ההווה ועוד תמשיך באותה הדרך אל
העתיד. אם תרצה - זה ההליך הטבעי של המציאות. הדבר הזה לא בא בהפתעה או ללא קשר לעבר - אלא הוא מקיים את הנגזרת הטבעית של העבר בחיבורו עם ההווה. במילים מודגשות, לדבר שיצויין בהמשך ישנו שיוך טבעי לעבר, והוא
עתיד להתרחש בהמשך כפועל הנגזר מהעבר וכהמשכו הטבעי. הדבר הזה חייב להתקיים לאחר הדברים האלה אחרת לא יהיה המשך טבעי לעבר, כך טבעם של הדברים. ויהי אחר הדברים ... מדוע קוראים לצעד הטבעי הזה נסיון? והרי כבר במילה הראשונה (ויהי) סיפרה לנו התורה שאנו הולכים להשקיף על צעד טבעי הנמשך באופן אנלוגי מהעבר אל ההווה ואל
העתיד , והרי זוהי המציאות המתמשכת בעינה, מדוע לקרוא לצעד טבעי שכזה נסיון? הבה נתחקה אחר המילה העברית נסיון. מה הוא נסיון? מתי אנחנו מנסים משהו, אם תרצה - מתי ... בזאת הגדרתי את הנסיון הטבעי אותו עובר כל אדם בכל פעולה ושלב מחייו. נסיון כזה נגזר מהמציאות המחברת מטבעה את חוליות העבר עם החוליות המתהוות בהווה
ובעתיד. ישנו לבטח עוד סוג של נסיון בו מעמידים את האדם מול מבחן נתון לראות היעמוד בו אם לאו, אולם אין זה הנסיון הנזכר בפרק העקדה, והמילה הפותחת של הטקסט (ויהי) מכוונת אותנו לסוג הנסיון הנזכר בו, נסיון שמתחבר במתכונתו המקובלת עם העבר ונמשך באופן טבעי אל ההווה
והעתיד. זו הפעם הראשונה בה מעמיד אברהם את הדברים שגילה בפני יצחק, זה הנסיון. אגב, זו גם הפעם הראשונה בה מתמודד אברהם אבינו ברמה הפרקטית עם הדברים האלה... זו ... נדרש עכשיו, כי הרי הוא עומד להעביר בפועל את הדברים האלה ליצחק, הוא עומד לעשות בהם שימוש בפועל, וזוהי בעינה התחלת הפרקטיקה - הניסיון המעשי. הוא ויצחק
עתידים איפוא להתמודד עם הדברים האלה ביחד - בלשון המקרא יחדו. לא במקרה המילה הזאת חוזרת על עצמה בפרק העקדה יותר מפעם אחת. אם כן, אם ומדובר בנסיון טבעי שעובר ...