... מילוליות נוספות לא נוצר קונפליקט. פתרון אחר (הדומה למקרה 3) הוא ויתור על הרכבת ייצוגי הפונמות לקונטקסט ודילוג להמשך הפענוח. לעומת זאת, יש מקרה בו המפענח
מתעקש להרכיב את המשמעות לקונטקסט מתוך חוסר הבנה של הקונטקסט או של היחידה המילולית, או בשל קונטקסט פרגמנטי, בלבול, חוסר ריכוז, אשליה (שהוא חייב להרכיב את ... (במקרה שהיא עולה) - ניסיון ההרכבה נכשל. ... וכך עוד ניסיונות נוספים לכל משמעות שעלתה. המפענח מבולבל לנוכח מספר משמעויות שאינן מצליחות להתרכב לקונטקסט.
ההתעקשות להרכיב את היחידה המילולית או היחידות המילוליות לקונטקסט גורמות לחיפוש פתרון. בזמן זה יש עוד גירויים מילוליים (וכמובן גם גירויים חושיים ומנטליים ... (הוא רואה בהן חלק מהיחידה המילולית הבעייתית או כקשורה בהן), ומחכה לתחילת יחידה מילולית חדשה לפי הבנתו. (אולי למשפט חדש, לפסקה חדשה, לקטע חדש). 5. המפענח
מתעקש למצוא את המשמעות הנכונה, הוא בטוח שזה עניין קריטי ולכן, מפסיק את רצף הפענוח. הקונטקסט נבחן מחדש או שהקולט שואל למה הכוונה במילה זו? (אם יש את מי ...