... מה שקשור לנושאים של חינוך ילדים הוראה. אך גם ברמה הפרטנית והאישית של האדם מול עצמו, גם כאן יש מוסר השכל. ומוסר ההשכל הוא, כי גם כאשר אדם מרגיש לפעמים שיש בו חלקים
משוגעים של הינדיק, עדיין באפשרותו לצאת מהשטויות שלו. וזה אפשר לעשות על ידי זה שלא נלחמים ברע, אלא עושים אך ורק טוב בלבד. כי חושך מגרשים ... אני הינדיק. אבל מה דעתך להישאר הינדיק ולאכול ליד השולחן?! החכם השתמש ב פסיכולוגיה הפוכה אמיתית כדי לרפא את בן המלך. החכם לא צעק על בן המלך, החכם לא אמר לבן המלך שהוא
משוגע, החכם קיבל אותו כפי שהוא. כי כל שאר הרופאים, בוודאי ניסו לצעוק על בן המלך ולהגיד לו שהוא השתגע ושהוא לא תרנגול הודו. כל אותם רופאים חכמים, ניסו ללא הועיל להשתמש בכוח מול בן המלך. אך הם רק גרמו לו לנזק נוסף כנל. לעומת זאת, החכם לא השתמש בכוח אלא במוח. החכם התייחס לאותו
משוגע שכולם התייאשו ממנו, החכם התייחס אליו בצורה מכובדת. הוא לא השפיל אותו, לא התווכח איתו ולא העיר לו שום הערה. החכם התייחס לאותו בן ... עם הינדיק. דהיינו שהאדם מתחיל להאשים את החלק של ההינדיק שיש בו. בכל אדם יש הינדיק וכל אדם כפי בחינתו הוא, כל אדם יש בו חלק שאינו פועל מהשכל, אלא מתנהג כמו הינדיק
משוגע. דהיינו כל אותן פעולות קטנות שהאדם עושה במשך היום שאין להן שום קשר לשכל. כגון לדוגמה כעס, עצבים, פזיזות, חוסר מצב רוח, עצבות, ...