... - רקע תרבותי והיסטורי העיסוי התאילנדי הוא עבודת תרפיית הגוף העתיקה של העם התאי. במקורו משורשים סינים - הודים, העיסוי הינו חלק של אומנוית הריפוי
המסורתיות של ממלכת סיאם הקדומה. עקרונות הטיפול שותפים עם אומנויות ריפוי אסיאתיות אחרות, אך העיסוי התאילנדי מתמקד בתנועת הדם בקווים המיו - פאסיים ונקודות ... איוטאייה (המאה ה14) עד ימינו אנו, קיימת מחלקת עיסוי רשמית במשרד הבריאות הממשלתי. בקרבות האגרוף התאילנדי (Muay Thai), מקבלים המתאגרפים חלקים מהעיסוי
המסורתי לפני ואחרי הקרב. ובכלל, הטיפול בעיסוי, עושים בו שימוש כרפואה ביתית ברוב המשפחות התאילנדיות. כפי שניתן לשים לב למבחר והמגוון המדהים של האוכל התאילנדי, הדבר ... הרפואה היא בעלת טעם אחר. דוגמה לכך היא תורת הסן, ערוצי האנרגיה התאילנדיים אשר נהוגה במרכז תאילנד אך בני המחוז הצפוני (Lanna), אינם משתמשים בה ברפואה
המסורתית. מלבד חלוקה לפי אזורים, ניתן לעשות הבחנה נוספת. אחת היא רפואה אשר שורשיה הגיעו בהשפעה הודית - סינית, בעיקר על ידי משלחות בודהיסטיות וקשרי מסחר. ושנייה, ... התשיעית לספירה, והיה עתיד להקים שם את ממלכת סיאם, האיזור יושב על ידי ממלכות שונות אשר התגוררו שם במשך דורי דורות. כבר אז הייתה קיימת מערכת של רפואה
מסורתית ואפילו יש תיעוד של בתי חולים אשר פעלו באותה עת על ידי ממלכת קמר ((Khmer. הרפואה התאילנדית נולדה מן האדמה ומהתנאים אותם שותפים ואיתם מתמודדים האנשים בחבלי ... במשך הזמן, כמובן שאלה התערבבו יחדיו עם הידע אשר הגיעה מבחוץ, וגם הוא הותאם לצרכים ולמזג של העם התאי. בנוסף, ניתן לעמוד על הבחנה נוספת והיא בין
מסורת רפואת העם
ומסורת רפואת חצר המלך. למרות שאין הבחנה ברורה כיום בין
המסורות כיוון שאלה השפיעו אחד על השני והתערבבו במרוצת השנים, ישנה עדיין חשיבות בהבחנה מבחינה הסטורית. עיסוי אנשי העם (Nuad Cha Roye Sak) אשר הועבר בעיקר
במסורת בעל פה. העבודה הטכנית נעשית עם לחיצות, מתיחות ותנועות עם אוריינטציה כירופקרטית ואוסטיאופטית כאשר המטפל משתמש באגודליו, כפות הידיים, מרפקים, ברכיים וכפות ... מאוד ומורכבת מפרוטוקלי אקופרסורה בלבד ומנחי עבודה ומחוות אשר נותנים ושומרים על כבודם של בני המלוכה להם יועד עיסוי זה. עיסוי אנשי העם לרפואה התאילנדית
מסורת ארוכת ימים, שכמו היבטים רבים בתרבות התאית, שורשם בהודו העתיקה. בסיס הידע וההשקפה באבחון, צמחי מרפא, ועיסוי מקורם בתרגולים הודים קדומים, והגיעו לתאילנד יחד ... מושבם היו במנזרים שהוקמו, הפכו את המקדשים גם למרכזי לימוד וריפוי, וספריה תרבותית לקהילה. מצבורי הידע והפרקטיקה נשמרו במקדשים דורות על גבי דורות, דרך
מסורת של לימוד מתלמיד למורה בתהליך ארוך שנים של התבוננות והתנסות. הרפואה התאילנדית
המסורתית הועברה מדור לדור באותה אופן שהועברו הכתבים הדתיים. וכן, כתבים רפואיים קיבלו ערך רב ממש לצד הכתבים הבודהיסטיים. המקדש, או מנזר, היה ועודנו המקום בו העם התאי הלכו כדי לקבל טיפול למכאובם, בין אם פיזי, רגשי או רוחני. כפי שהליכה בדרך הבודהה מסייעת לאדם במסעו הרוחני, כך הרפואה
המסורתית הוכרה כתומכת בחיים הפיזיים על כל מרכיביהם. לאנשי תאילנד
מסורת ויכולת טבעית בחיבור בין עבודת האדמה, לעבודה רוחנית בריפוי ובתפילה. בין הרוח לחומר, בין פרקטיקה הישרדותית לבין תפילה ומנטרה, קללה וכישוף. מלבד השפעות מן הרפואה ההודית העתיקה, עוד לפני כן התקיימה
מסורת של רפואה עממית מקומית אשר כללה אנימיזם, אסטרולוגיה,
ומסורות רוחניות שונות. משום שהנזירים עצמם הגיעו מתוך הכפרים ואזורי העמך, חלק מאותו ידע עממי נספג אל תוך הלימוד במקדשים. מטפלים אלו דומים בחלקם לשאמנים, אשר בתוך קונטקסט זה של הרפואה התאילנדית
המסורתית, עושים שימוש בעיסוי יחד עם צמחי מרפא ו או עבודה פסיכו - רוחנית בהתאם לבעיה הספציפית הקשורה ביציאה מאיזון גוף - נפש - רוח. מעבר למקדשים הבודהיסטיים, ... הכישורים הייחודיים. עיסוי מלכותי עם התפתחותו של העיסוי התאילנדי ומהימנותו ככלי תרפיוטי, נוספה הבחנה נוספת. משום שרוב הטיפולים בעיסוי היו ביתיים, באופן
מסורתי נעשה השימוש במרפקים, ברכיים וכפות רגליים כאמצעים ללחיצה בטיפול. כאשר מטפלים באח או בן דוד, הדבר אכן מובן. ובכן, במשך תקופת איוטייה (1350-1767), העיסוי
המסורתי נהנה מהערכה של החוגים היוקרתיים בציבור וביניהם חצר המלוכה. ובתקופה זו התפתחה ההבחנה בין עיסוי כדרך העם, ועיסוי לבני המלוכה. מגע בבני משפחת המלוכה דרך שלל הטכניקות
המסורתיות לא התיישב יחד עם
מסורת הוקרת הכבוד שהיה נהוג כלפיהם. כדי שהמגע בטיפול בין בן המלוכה לבין המטפל (איש העם) ישמר כמה שיותר ענייני ומכובד, המטפלים בחצר המלוכה נאלצו לסגל הלכי עבודה שונים
ממסורת הטיפול התאילנדי הביתי ועשיר. עם הזמן, נרקמו כללים נוקשים שיש לכבדם בעת ביצוע טיפול בבן מלוכה על פי הפרוטוקולים התאילנדיים. היה מצופה מהמטפלים בחצר המלוכה ... כפות הרגליים הותרה. ובנוסף, מנח השכיבה על בטן בו הפנים של בן המלוכה פונות לקרקע לא הותרה גם היא. הכללים הנוקשים, יצרו טיפול שונה מאוד מהטיפול העממי
המסורתי אשר התפתח בכפרי תאילנד עצמה ומחובר לרוח העם התאילנדי. בניגוד לטיפול העממי, העיסוי המלכותי נבנה בין קירותיו הסגורים של חצר המלך, כל זאת בעזרת השפעה חיצונית ישירה. כאשר ההשפעה המרכזית נראה כי הגיע
מהמסורת העתיקה של הודו. שימור עקרונות נושנים בזמנים מודרניים בנוסף
למסורת הרפואה העממית אשר הועברה באופן מילולי, עקרונות וטכניקות טיפול רבים נשמרו על ידי מומחים מחצר המלך בכתבים עד מוקדם לשנת 1240. הרופאים ששירתו את המלך נאראי ... התאי, המידע לא היה זמין עבור רוב רובו של העם התאי. תיעוד נוסף של הידע רפואי העתיק נעשה שוב בהוראת המלך ראמה החמישי ביצירת ספר לימודי של רפואה תאילנדית
מסורתי אשר התפרסם בתחילת המאה הקודמת. סיכום כיום, ההשפעות ודרכי טיפול משתנות מכפר לכפר, טכניקות וגישות ייחודיות עדיין נשמרות בתוך כל משפחה, ובין כל אלה ניתן עדיין למצוא סגנון טיפול שונה אצל כל מטפל. עם זאת, ניתן עדיין להתרשם
ממסורת הריפוי העתיקות טרם הוקמה ממלכת סיאם, כפי שהן נהוגות כיום אצל השבטים בתאילנד . (Hill Tribes) שבטים אלו אינם מאמינים בדת הבודהיסטית כרוב רובם של אנשי תאילנד ... מטפלים פרטיים. ניתן גם ללמוד את העיסוי במספר מסגרות כולל תכנית לימודית דרך משרד הבריאות התאי. דוגמאות הטיפול הרבות אשר נפגשים עימן, הן אותות חיים
למסורת העתיקה והעשירה של הרפואה התאילנדית, אשר התפתחה לפני אלפי שנים והתייצבה בחלקת האדמה הקרויה תאילנד. ...