בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2... אינו רואה סכנה מאויביו בשום מקום, כך הנזיר, בזכות ריסונו המוסרי, לא רואה סכנה בשום מקום. הוא חווה בעצמו אושר חסר אשמה הנוצר משמירה על התנהגות מוסרית אצילית. בדרך זו, הוד רוממותך, הנזיר מושלם במוסר. ריסון החושים (Indriyasavaro) וכיצד, ... היו עלולות להשתלט עליו, לכן הוא שומר ומגן על החוש המנטלי, הוא מתאמן בריסון התודעה. וכך הוא חווה בעצמו אושר עילאי חסר אשמה הנובע משמירה אצילית על החושים. בדרך זו, הוד רוממותך, נזיר שומר על דלתות החושים. קשב ומודעות ... יתכן שהאדם היה חושב לעצמו: קודם לכן פיתחתי את עסקיי באמצעות הלוואה, וכעת הם משגשגים... וכתוצאה מכך היה שמח ומאושר. כמו אדם שהיה חולה, סובל, במחלה אנושה, חסר תיאבון וחלש גופנית, ולאחר זמן מה היה מחלים ומתאושש ומקבל שוב תיאבון וכוחו הגופני היה שב אליו. יתכן שהאדם היה חושב לעצמו: קודם הייתי חולה... , וכתוצאה מכך היה שמח ומאושר. כמו אדם שהיה כלוא בבית סוהר ולאחר זמן מה היה משתחרר מבית הכלא ללא אובדן לגופו או לרכושו. יתכן שהאדם היה חושב לעצמו: קודם הייתי כלוא בבית סוהר... , וכתוצאה מכך היה שמח ומאושר. כמו שאדם שהיה עבד, חסר עצמאות, כפוף לאחרים, לא היה יכול ללכת לאן שרצה ולאחר זמן מה היה משתחרר ... והיה חופשי ללכת לאן שרצה. יתכן שהאדם היה חושב לעצמו: לפני כן הייתי עבד... , וכתוצאה מכך היה שמח ומאושר. כמו שאדם בעל עושר ורכוש רב היה יוצא למסע לאורך דרך מדברית בה סכנות רבות וקשה להשיג אוכל, ולאחר ... מוגן וחופשי מסכנה. האדם היה חושב לעצמו: קודם הייתי בסכנה, כעת אני מוגן בתחום הכפר וכתוצאה מכך היה שמח ומאושר. כל עוד שנזיר אינו רואה בעצמו את זניחתן ואי - הופעתן של חמש ההפרעות [38], הוא מתייחס אליהן כחוב, ... בו שמחה, ומשמחה נוצרת תחושת התעלות, כאשר תודעתו מלאה בתחושת התעלות, גופו הופך שקט ורגוע, וכשגופו שקט הוא חווה אושר, ובהיותו מאושר, תודעתו הופכת מרוכזת. כך מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הראשונה, בה יש חשיבה ... שוב, עם התפוגגות תחושת ההתעלות, הנזיר נותר שליו, קשוב ובמודעות בהירה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי, והוא נכנס ושוהה בגהאנה השלישית. ועם השמחה הזו ללא תחושת התעלות הוא ... [50], המזוככת והנעלה על הראייה האנושית, הוא רואה יצורים מתים ונולדים מחדש: פשוטים ואצילים, מוצלחים ולא מוצלחים, ביעדים של אושר ואומללות בהתאם לפעולות שלהם, והוא יודע: היצורים האלו, על סמך התנהגותם הרעה בגוף, דיבור ומחשבה, והזלזול שהפגינו כלפי האציליים, ... וכיוון שהיו בעלי אמונות נכונות ופעלו על פי השקפותיהם הנכונות - עם התפרקות הגוף, לאחר המוות, הופיעו ביעד של אושר, בעולם שמיימי. כך עם העין השמימית... הוא רואה יצורים מתים ונולדים מחדש בהתאם לפעולות שלהם. כפי שבכיכר מרכזית היה ... Norman, ותרגומו של Ven. aamoli ב - MN56) [28] pua: סגולות או מעשים טובים אלו אינם מובילים לשחרור, אלא לאושר עתידי (זמני) בעולם הזה או באחר. זו בדרך כלל המטרה של בודהיזם פופולרי, כלומר, החסידים הבודהיסטים שאינם מתרגלים ומכוונים לשחרור מלא אך מבצעים מעשים טובים יזכו באושר עתידי אך זמני בעולם הזה או באחר. [29] תיאור זה הוא הנוסח הידוע: Iti pi so Bhagav Araham Samm ... חמש ההפרעות מתפוגגות באופן זמני כתוצאה ממצבי הגהאנה. [39] ptisukha: פיטי - תחושת התעלות. סוקהה - תחושת שמחה או אושר. [40] בזה מסתכמת התשובה של הבודהה לשאלה הראשונה בפיסקה 39. [41] Uppala, paduma, parka: שלושה סוגים שונים של לוטוס, ...