יום ולילה - Knight and day - זוגיות - היחסים בין המינים... חמוד ומתאים לסטריאוטיפים המודרניים. אך דרך הסרט הזה, אפשר לבחון נושא חשוב: היחסים בין המינים: מה גורם לנו להיפתח לאהבה? מה יוצר בנו את התחושה הזו הנפלאה, השמחה, המקבלת, כלפי אדם אחר? מה שאנו קוראים אהבה, זה הרגש המתעורר בנו כלפי אדם שנראה לנו... מה? תחושה שאותו אדם... מושלם? מושלם בשבילנו...? מה הוא צריך להיות? ... האגדה עליו להיות אביר. הסרט מציג לנו סוג של אביר מודרני, אבל גם מספר על התשתית המהותית שמאפשרת ליחסי אהבה להיות. אהבה אגב, יכולה להיות בכל אדם, ולהילמד באמצעות כל אדם.. אך אם יתקיימו תנאים מסוימים זה יקל עלינו מאוד. מהם התנאים לאהבה / להתאהבות? מה אנו באמת מחפשים day and night? בגדול, כל איש בדרכו, סקרן למצוא את הדרך להגיע לקיום גבוה יותר. אנו פתוחים ללמוד מאחרים כיצד ניתן לחיות מתוך שפע, אהבה ושמחה במקום לחוות מחסור פחד ודאגה. יפה. ואיך נעשה הלימוד הזה? איך קוראת ההתפתחות? כמו בסרט הזה וכמו באחרים.. ... המאפשר התפתחות. הבחורה.. מייצגת בסרט את האדם המתפתח: בעלת פחדים, חרדות משתקות, חוסר ידע, חוסר ניסיון, חשדנות. היא מבולבלת, מאוהבת בהרפתקאה, בריגוש.. נהנית מתחביבים שנחשבים גבריים (שיפוץ רכבים), עומדת על זכותה לעצמאות.. נועלת מגפיים גבריות, אך כשמגיע גבר בטוח ... על ידו. בכל פעם שניתקל באדם שמציע לנו ידע / יכולת גבוהה יותר שנרצה להשיג, נחוש כלפיו הערכה ואפילו אהבה, כגודל התרומה שלו להתפתחות שלנו. נכון יותר לומר, כי נהיה בתחושה של אהבה / שמחה / אמון / ביטחון בנוכחותו. עם הזמן, היות ובכל פעם שנראה אותו נחוש תחושות אלו, נייחס אותן לנוכחותו, נאמר שאנו אוהבים אותו, במקום להבין שאנו במצב של אהבה, כשהוא מגיע, כי נוכחותו פותחת אותנו למצב הזה. אם נחקור לעומק, נראה שאנו נפתחים לחוש שמחה ואהבה, או הרמוניה עם אדם ספציפי, בשל תנאים מסוימים שנוצרים, למשל, אנו נותנים בו אמון, אנו חשים שהוא מקבל אותנו ... תחושות נפלאות. לרוב הילדים שלנו נותנים לנו תחושות דומות (על הציור הגננת כותבת: לאמא הכי הכי בעולם.. ). כך שהאהבה, אינה פונקציה של אדם אחד בו זמנית בהכרח, אלא פונקציה של איפשור שקיים בתוכנו לעצמנו. התפתחות רוחנית / נפשית, ... בעמדה שיוויונית אחד מול השני. עמדה הכוללת אמון, שמחה וחופש בחירה (with me, without me.)., וזו עמדה, שבאמת מאפשרת לאהבה להיות נוכחת. המצב המתואר בסוף הסרט, גבוה יותר מבחינה התפתחותית, משום שכל אחד מהצדדים נמצא בחופש, ומשקיע השקעה רגשית ... חוץ, מול הוריו, מול אויביו), כשחופש הבחירה מוחזר אליו, הוא חוזר לחיות את חייו כאדם חופשי, שחופשי גם להתקשר ולאהוב. התרומה שלה לחייו, היא השגת קיום גבוה יותר עבור עצמו: בכך שהראתה לו את הדרך החוצה, אל מקום של חופש קיומי ובחירה אמיתית. מקום בו הוא יכול להראות רגש ואהבה לזולת, ולא כדרך מניפולטיבית להשיג הצלחה במשימה (סוכן מיומן). אפשר להזכיר את המאבק המתנהל בסרט בין מעצמות, על מקור ... מאבק הגובה מחיר יקר, המכלה הרבה מדי אנרגיה (כסף תחמושת ומשאבים) בשאיפה לשלוט במקור אנרגיה שכזה, בשעה שב - אהבה, המקור לאנרגיה הפנימית, המחייה, מקור שהוא זמין לכל אדם, ולא מוגבל, לא מושקע מאמץ כלל מצד מעצמות המצהירות כי הן פועלות לטובת אזרחיהן. לא מושקע מאמץ בחקר האהבה, לא בפיתוח היכולת להגיע לאהבה בקרב אנשים. ממשלות עדיין רואות באהבה עניין למשוררים. תפיסה זו רחוקה מן האמת מרחק יום ולילה. אם הייתה מוגדרת האהבה כאנרגיה, כמשאב לאומי, היינו עדים למציאות אחרת. מדינה שתגדיר כך אהבה, תדאג להביא יותר ויותר אזרחים להתקיים באהבה (מרמת בית הספר היסודי). האנרגיה הזו לא תיאסף במחסנים לשעת חרום (כמו משאבים אחרים בהם שולט השלטון) אלא תנבע ...