... בעל - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שפרש, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה... ונזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו
זוכר דבר מעבר לכך. 2.9. והוא חושב הישויות המכובדות האלו שאינן מושחתות מעונג, אינן מבלות זמן מוגזם בחגיגות, הנאות ומשחק, כך מודעותן אינה מתפוגגת והן אינן מתות ועוברות מהעולם ההוא. ... 2.11.ויתכן שיצור כזה, לאחר שמת ועבר מהעולם ההוא, מופיע בעולם הזה. לאחר שהופיע בעולם הזה הוא... נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו
זוכר דבר מעבר לכך. 2.12.והוא חושב הישויות המכובדות האלו שאינן מושחתות בתודעתן, אינן מבלות זמן מוגזם בהתנהגות של קנאה אחת כלפי השניה... הן אינן הופכות מושחתות בתודעתן, או מותשות ... בעל - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שפרש, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה, הוא נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו
זוכר דבר מעבר לכך. הוא חושב העצמי והעולם בעלי מקור מקרי. מדוע כיוון שקודם לא הייתי קיים, אך עכשיו אני קיים. מאי - קיום צצתי ונוצרתי. זו העילה הראשונה. 2.32.מה היא העילה השניה הנה ... ובני אדם לא יראו אותו עוד. 3.74.לשמע הדברים, המכובד אננדה אמר לבודהה נפלא, אדוני, נהדר! מהו השם להצגת הדהמה הזו אננדה, תוכל
לזכור את הצגת הדהמה הזו כרשת הטוב, כרשת הדהמה, כהרשת הנעלה, כרשת כל ההשקפות. תוכל גם
לזכור אותה כהניצחון בקרב שאין שני לו. כך אמר הבודהה והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו. ובזמן שהצגת הדהמה הזו הוכרזה, מערכת עשרת אלפי העולמות הזדעזעה. (1) מלבד התרגום של וולש ... הכללים שנזיר חניך (smaera) לוקח על עצמו. הפירוט של צורות שונות של דיבור לא נכון משקף את החשיבות של שליטה עצמית בדיבור. מוזר שאין
אזכור של המנעות ממשכרים, ולחילופין יש התייחסות לפגיעה בזרעים וצמחים. חמשת הכללים הבאים גם הם מכללי הנזיר החניך. (15) למרות זאת, הבודהה קיבל קרקעות מאנאטהפינדיקה ותורמים אחרים בשביל ... האופקי. (4) תורת הלימוד של הלוגיקנים על פי מה שנאמר קודם לכן. פרשנות המשנה ממשיכה להסביר כאן אם העצמי היה סופי, לא היה ניתן
לזכור את הלידה שלו במקומות רחוקים. ואם היה אינסופי, אדם שחי בעולם הזה היה יכול לחוות את האושר של העולמות השמימיים ואת הסבל של הגיהנומים וכדומה. אם מישהו מאמין שהעצמי גם סופי וגם ...