... לקחת אחריות על חייו, ליצור מחויבות לשאיפותיו ולממשם. שורש התבונה היא זו שמודעת לחופש פעולותיה. לבחירה אין שום סיבה שקדמה לה. יכולת האדם במדרגת הבחירה ליצור
יש מאין בדומה לבורא יתברך. מהות יכולת ... אז ממילא עושה את טעותו. העין רואה - הלב חומד - והגוף עושה את העבירה. ולצד הטוב האדם עצמו הוא הבוחר, והוא גם המצווה ללב, כלומר הוא הסיבה הראשונה והיחידה, והיוצר
יש מאין . בדומה לבורא, {משכתוב במדרש ... בצלם אלוקים עשה את האדם} כפי שהבורא יתברך הוא הסיבה הראשונית לכל ומרצונו משתלשל כל עולם המעשה}. וכך יכולת האדם בכוח הבחירה באמת הוא עצמו ממש הסיבה הראשונה בגדר
יש מאין התודעה והתבונה האנושית יוצרות את ... הוא נותן את ההנהגה, כלומר האדם אינו סוג של מכניקה אלא ניתן לו היכולת להתערב ולהנהיג, זה יותר מאני חי משמע אני קיים אלא אני מודע שאני בוחר. הבורא אפשר לאדם ליצור
יש מאין ובכך להמחיש לו את צלם האלוקים שבו ...