יום הכיפורים - יום הכיסופיםיום הכיפורים - יום הכיסופים יום הכיפורים, כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש ... עולם לפני הקבה, היום בו נכתב דינם, לאור מעשיהם בעבר. יום בו מותרים הספקות, איש איש מתוודע לעשיתו במשך השנה. יום הכיפורים, הוא היום הראשון, הגדול בשנה, זהו יום שבת שבתון. יום זה, משמש כפנים לשנה החדשה. פנים למהות השנה החדשה. יום הכיפורים הינו ראשון לתחילת מעשיך. יום זה תחילתו תורה על שאיפת האדם לשנה כולה. עשיתנו ביום זה היא המורה על כוונת עשיתנו בשנה כולה. עשיתנו ביום הכיפורים ענינה, אי עשיה. אי עשיה ברמה הפיסית הגשמית. יום הכיפורים כולו לה, כל כולו של יום הכיפורים ענינו הרחקה מהגשמי, מהפיסי. יום הכיפורים הינו יום המייצג את שאיפתנו, השתוקקותנו לקירבת ה יום יומית, יום של ... - כלתה, נפשי לחצרות יהוה:, כיסופים אלו מביאים האדם לידי לבי ובשרי ירננו, אל אל - חי. כל מהותי תהיה לאל חי. יום הכיפורים אין לאדם דבר משל עצמו, אינו אוכל, אינו שותה, אין ביום זה מתענוגות הגוף כלל. יום זה כולו לה, כולו יום כיסופים. כהיכסף האדם כך תמולא תאוותו. ביום הכיפורים כל תשוקתינו, לאל חי, קירבת אלוקים חפצתי. כרמת התשוקה כך מילואה במשך השנה הקרובה. יום הכיפורים הינו יום בו עלינו להראות לקבה את רמת רצוננו, תשוקתינו לאל חי, אזי ...