... אל התורה בבחינת עשייה ולא בבחינת, לימוד לשם לימוד לשם
חקירה. תורתינו הינה תורת חיים, הינה הנחייה לדרך לחיים. התורה אין ענינה אינטלקטואלית שכלתנית גרידא, מהצד האינטלקטואלי אין לתורתינו שום ... תיתכן רק כאשר קודמת אמונה ועשיה בחינת נעשה ונשמע להבנה
לחקירה. האמונה, הדבקות בתורה, הפיכת התורה לדרך חיים תביא בקרבה גם הבנה אשר איננה יכולה להיות מובנת ללא האמונה, העשיה והחיות המקדימה
לחקירה. התובנות יגיעו גם ללא
חקירה, עצם העשייה מביאה להבנה, אשר איננה יכולה להיות לאשר תחילתו
בחקירה, ודאי למי שרק עוסק בה. כיום היהדות נגררת יותר ויותר לצד החקרני, לאותו כיוון המביא לידי רצון להבין
ולחקור, את אשר אינו בר
חקירה ואינו בר הבנה. הנסיון לתת הסברים הנובעים מתוך
חקירות אלו, אינו מקרב ואף מרחק מהיהדות מהאמונה.
חקירה זו אף הינו בחינת מצוות אנשים מלומדה ואף פחות מכך. בימינו, אדם הקם בבוקר ואומר מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה ... הינו להימנע מלתרגם התורה כלל. שלא להפוך את התורה לנושא
לחקירה. השני לחזור לשורשי האמונה האמונתית ולא החקרנית. אמונה אשר ההנהגה על פיה תביא לידי הבנה וחיבור למציאות. עלינו לעסוק יותר ורק בצד ... לחיי תורה להנהגת תורה ומצוות. אל לנו להפוך התורה לנושא
חקירה אשר ענינו
חקירה ולא הנהגה. הקבה אינו חפץ לא בתענית ולא בקורבנות, רחמנא ליבא בעי. יהי רצון שנזכה לותן בליבנו בינה להבין ולהשכיל לשמוע ללמוד ...