... וגופניים מתייחסת רק למבנים, חוקים וכוחות פנימיים הפועלים בעולמות הרוחניים ולא לעצמים
גשמיים, כגון איברי הגוף - המקובלים מזהירים מתפיסת דברי הקבלה במשמעות חיצונית, בהוראה
גשמית, הנחשבת לעברה על לא תעשה לך פסל ותמונה. יתר המושגים מקורם בתנך, שבתוכו חבויה פנימיות התורה, היא תורת הנסתר. מאחר שהמושגים המשמשים בשפת ... בעיני העוסקים בקבלה כמילים נרדפות, אלא כדרגות שונות של האצלה. הדרגות מתייחסות למידת
גשמיות הנברא: הנאצל בעולם האצילות הוא הרוחני ביותר, הנברא בעולם הבריאה
גשמי יותר, הנוצר בעולם היצירה
גשמי אף יותר, הנעשה בעולם העשייה הוא
הגשמי ביותר, וזה שבעולם הזה, חסר כל הכרה אלוקית. האצלה קיימת גם בכל אחד מהעולמות פנימה, כאשר ההתעלות הרוחנית באותו עולם ובין עולם למשנהו מושגת ... שהוא בעצמו יחיד ופשוט, גם אם כלול מכל ריבוי הצורות שבעולם, וכאשר הוא נחווה על ידי מקבל
גשמי ומוגבל, מגלה זה בו צורה נבדלת אחת, מכלל ריבוי הצורות, המתייחדות במהות הרוחנית ההיא. הבהרות אלו מצביעות בין היתר על כך שבעולמות התחתונים ... חיים לעולם שמתחתיו בדרך של האצלה. כמו כן, כל עולם תחתון, הוא בבחינת התגלמות שונה,
גשמית יותר, של העולם שמעליו - מלובש בהיעלם (הסתר) שונה, הקובע את אופיו. שרשרת ההאצלה לעולמנו
הגשמי פועלת מארבעה עולמות גבוהים יותר, לפי הסדר הבא: עולם האצילות - עולם אלוקי, חסר ממשות
חומרית, בו אין בנמצא תפיסה מובחנת אלא אחדות פשוטה ובלתי משתנה. עולם זה מכונה בשם נשמת אדם הראשון, הכינוי למערכת הנשמה האחת, הראשונית. בעולם זה ... כמעשה אומן, כנתינת צורה. עולם העשייה - עולם הגלגלים, ממנו נובעת ההנהגה בפועל של העולם
הגשמי. בעולם זה מתחילה הרגשת הרוחניות אך הן קיומו של הבורא והן תכונת היותו טוב ומיטיב נסתרים מן הנברא (הסתר ב). השם עשייה מעיד על קבלתו מעולם ... אורו, וברא מדרגות ועולמות בצמצום אחר צמצום, המשתלשל עד לעולם הזה שבו שולט הרצון להנאה
גשמית המוליך את התפתחותה של האנושות בהשגת הנאות שונות, החל מהנאות בהמיות פשוטות, דרך הנאה משליטה וכבוד ועד להנאה שכלית. הצמצום יצר את הבחנה ... ניצוצות, כלים). הרמחל, בספרו קלח פתחי חכמה, מסביר את המושג אור בקבלה כדבר הגובל בין
גשמיות לרוחניות, והמושג הקרוב ביותר לרוחני הניתן לתפוס בחוש. המושג אורות (ברבים, בשונה מאור) מורה גם על קשרים רוחניים בין תכנים רוחניים שונים. ... הוא בכך שבו טבועה התכונה להתקדמות רוחנית. יש לשים לב לכך שישראל לפי הקבלה אינו כינוי
גשמי לעם היהודי, אלא מדרגה של מסירות וחירות רוחנית, של חיבור עם הבורא, ישר - אל. בשם נשמה פגומה כינו חזל את בני ישראל העובדים עבודה זרה ...