... אם אני מצד אחד מסוגל להוכיח שיש זמן ומקום ומצד שני אני מסוגל להוכיח שאין זמן ומקום אז בעצם מצאתי את התשובה לכל השאלות והתשובה לכל השאלות היא
הכל אחד . האדם לא מסוגל להבין שאין ויש זה אותו דבר. וזה השכל שבו השאלות בכלל לא קיימות. רבי נחמן קורה לשכל שאין בו מקום וזמן אמונה, כי אמונה היא האמת, רבי נחמן אומר שאמונה זה לא ... כלומר כשאבין מי אני, מה אני? מה מהותי? אני בעצם אדע את מחויב המציאות, אני עצמי אהיה מחויב המציאות. כשאומרים שאלוהים ברא את העולם, מתכוונים
שהכל אחד, כל בריאת העולם היא בפרספקטיבה של
הכל אחד , רבי נחמן קורה לזה אמונה, כי אנשים בשכל הקטן שלהם חושבים שלא יכול להיות שאמונה זה האמת, אבל מצד האמת לשכל הקטן בכלל צריך לקרוא אמונה. רבי נחמן אומר השכל הנקנה נקרא אמונה, ... ואפשרי המציאות זה אותו דבר. כשבן אדם מצליח להבין שכל צמצום, כל ישות, כל הגדרה, כשהוא רואה בה אחדות מוחלטת עם ההוויה של ההגדרה, זה נקרא
שהכל אחד. לומר אין הבדל לפני הבריאה ואחרי הבריאה, הכוונה לומר שגם לפני הבריאה זה בריאה. יש יד ואין יד זה אותו דבר, אין שינוי, רק האדם בחושים שלו, בשכל שלו חווה את השינויים, את הזמן, ... כל המקומות נמצאים באין מקום, כל רגעי הזמן נמצאים באין זמן ואף על פי כן האדם חווה את זה כרגעים נפרדים. השכר שהאדם יקבל בעתיד לבוא הוא שכל שבו
הכל אחד. אם אתה מצליח להבין את זה בשכל, ככה אתה חווה את זה יותר, אם אתה חווה את זה יותר אז אתה יותר חווה שלמות, זה כל הסיפור כולו. www.eip.co.il ?key=1264 ...