... ועד סוף חייו. (שוורץ, 2004, 177) גם כאשר הטקסט עוסק בחלק לימודי ופחות נראטיבי נמצא הרבה מאוד פסקאות בנוסח אחיד וקבוע, שיצרו
הוראה קוהרנטית ומובנית. אחת הדוגמאות היא תיאור הגהאנות ... של תופעות המציאות הכוללים ניתוחים אנליטיים כמו גם דוגמאות ומשלים רבים. כאשר הנזירים או התלמידים משננים את הטקסט יש בזיכרונם
הוראות לימוד שימושיות לעצמם כמו גם ללימוד אחרים. מכן גם ... אחד עם הוינאיה (vinaya sandissanti), עליה להדחות, ובדומה אם אמירה אינה מתאימה לסוטות (sulle otaranti), יש לדחותה בהתאם
להוראותיו של הבודהה. המסורת עצמה היתה מודעה לחלוטין לכך שיש ... את הבנתו ביחס למציאות כמו גם ביחס לטקסט עצמו. גם במקרה זה המשנן יכול לדקלם את הטקסט בפני אחרים שמבינים את השפה לשם לימוד
והוראה. 3. שינון תוך הבנת השפה והתוכן - נזיר מלומד, היודע ... המתאימות להבנת משמעות הלימוד. הנזיר המלומד והמנוסה יכול להעמיק את הבנתו באמצעות חקירת הטקסט והמציאות כמו גם להשתמש בו
בהוראה לחניכים אחרים. מקובל שנזיר - מורה ידע חלק גדול של ... שהמורה שלו הסמיך אותו להיות מורה, עניין שחייב אותו להסביר לאנשים רבים מרקע שונה את הלימוד הפרקטי והתיאורטי. הוא מספר
שההוראה דרשה ממנו הבנה תיאורטית מעמיקה יותר ולכן גם החל ... את ידיעותיו בשיחות, הוא מצא עניין, יופי ועומק בטקסטים לכשעצמם וגילה שהם מועילים ביותר גם להבנת התרגול האישי שלו וגם ככלי
הוראה לתלמידיו. כך, פרה עופר משתמש בשיחות ובמשלים מתוך ...