טרויה - הסרט... הבאים. השניה, אמונה המאפשרת קדוש החיים. מתוך אמונות אלו, עולות שתי גישות: זו הממקמת את הכוח בידי האלים, בידי הגורל, בידי כוח עליון (דטרמיניזם - הובס, קולקטיביזם - היגל) שהמדינה או המלך הם נצגיו. והגישה האחרת, המעניקה ערך לחייו ... זה יתייחס למספר רעיונות הנוכחים בסרט והנובעים מגישות פילוסופיות אלו: קידוש המוות מול קדושת החיים, כוחם של אלים, או גורל, מול כוח הבחירה החופשית של האדם. מה מניע גברים? מה מניע גברים להלחם? תמורת מה היו מוכנים למסור את ... הניסיון לאזן בין חיים של בחירה, משפחה ואהבה, ובין חיי הכרח, מחליש אותו. אך דבר מרכזי נוסף חורץ את גורלו: הכבוד שהוא רוחש לכללים. חוקי המשחק מחזיקים בגרונו בשעה שהוא נדרש להחליט בין חיים ומוות. בחירתו האחרונה להתייצב בקרב ... למרדף אחר תהילת הנצח בזרועות אוהבות (של בריסייס) שמעניקות תחושת נצח בהווה, היה זה מאוחר מדי כדי לשנות את גורלו. נקבע לו כי לא ישוב, כבר בשעה שבחר לעזוב את ביתו, את אמו, ולהשתתף במלחמה הגדולה. כך יוצא שזה שהעניק הכי הרבה חופש בחירה ויישם בחייו אמונה עצמית גבוה ובחירות עצמאיות לרוב, היה נתון לכאורה בידי האלים - הגורל שהמיתו ואחז בעקבו. ערך חיי אדם הסרט פותח בסצנה המבהירה את הערך שיוחס באותה תקופה לחיי אדם: כלב משוטט ... הנצח בין זרועות אישה, ברגע שמוכן הוא למסור את החרב, נעלם פוטנציאל חייו הנוכחי. אין לראות במוות זה נצחון הגורל, על רעיון הבחירה החופשית, משום שניתנה לאכילס ההזדמנות לבחור את גורלו, בשיחה האחרונה עם אמו. הארכה שקיבל (מרגע מותו המדומה ועד למותו שלו) אפשרה לו לטעום משמעותה של הבחירה באהבה ...