... אין בחירה חופשית ואין שאלה. ומהזוית שאפשרי שכן יש בחירה, אדם רצה משהו ובחר לעשות את הדבר המסוים שבחר בו. ויש
אפשרות גם לקחת ישות שהיא לא דווקא אדם, ישות כלשהי שיכולה לבחור. וניקח לדוגמה שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל: האם התבונה הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו? ... הרצון הראשון, מה שקדם לו הוא העדר רצון, והסיבה הראשונה מה שקדם לה, הוא העדר סיבה. וכאן יש לנו שתי נקודות מבט:
אפשרות אחת זה לומר: שאי אפשר להגיד שלא בחרו את הדבר כי משהו עושה אותו!! כי משהו יצר את הרצון, משהו יצר את הסיבה, ולא משנה שקוראים לו העדר רצון, ולא משנה שקוראים לו ... אותו ובכל אופן עשית, זה גם נקרא שבחרת. ואתן עוד נקודת מבט והיא: שכאשר אנו אומרים את המילה בחירה זה אומר שיש את
האפשרות שגם אין בחירה, זאת אומרת אם מישהו אומר שהוא בחר לעשות את כל מה שקורה זה אומר שהדבר הזה שהוא בחר, הוא רק אפשרי, כי אם הוא בחר פירושו שהוא יכול היה גם לא לבחור ... והאין בחירה והמוכרח, והלא מוכרח, והרצון והאין רצון, והסיבה והאין סיבה, כי גם להגיד יש סיבה ואין סיבה זה מעצמו רק
אפשרות. ויש דבר מחויב, מעל הכל, שבו אין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, בין יש רצון או אין רצון וזה היה חומר למחשבה בנוגע לשאלה האם יש בחירה או אין בחירה? ושכל אחד ואחד, ...