... עם אשתו. היחס לאונס ופיתוי
נשים נשואות או לא שנה עד מאוד. בעוד שפיתוי נתפס כאקט נגד הבעל או האב שתחת חסותו נמצאת
האישה. אונס הוא רק פגיעה בגופה. המפתים משחיתים את הנשמות וגורמים לכך שאין לדעת עוד של מי הצאצאים. היוונים לא הכירו ב קטגוריה מוסרית של נאמנות הדדית. אם
אישה נאפה, הרי שזו סיבה לפרוק המשפחה. לגבר מותר לחפש את תענוגותיו בכל מקום ועם מי שירצה. כפי שכבר אמרתי, היוונים לא הנגידו בין שני סוגי התנהגות שונים המדירים זה את ... כלל אם מושאי התשוקה הם
נשים נערים או שניהם. הם גם לא היו ביסקסואלים. מונח שנולד עידנים אחרי. הם לא הכירו בשני דחפים שונים. יכול היה גבר לבחור
באישה או בנער מתוך בחירה ביפה בעיניו באותו זמן. הייתה להם חלוקה בין אלו הנמשכים לזן הנמוך, מול אלו המקיימים את כל יחסיהם עם בני המעמד הגבוה והמשוחרר. אהבת הנערים ... קיימו הבוגרים יחסים עם
נשים, התחתנו ונתנו לנשים את הפריבילגיה להיות אדונית הבית. כשהצעיר מתבגר מוקנית לו זכות להתנגד ליחסי מין עם הבוגר. על המבוגר היה לשמור על כבודו של הנער. יחסים עם ... באופן כללי. סבילות
האישה הרי היא מדרך הטבע. כך שלגביה הגדרת הנחיתות אינה תופסת. עמדתו של נער, נער ממוצא חופשי, מבלבלת. אין לו עדיין זכויות משלו ואין לו מעמד. הוא איננו מקביל לעבד וכמובן שלא
לאישה. אריסטו מסביר שהשליטה
באישה היא הפעלת סמכות פוליטית שבה קיימים יחסים של אי שוויון קבוע. לעומת זאת הממשל על נערים הא ממשל מלכותי משום שהוא מבוסס על חיבה ועל עליונות הגיל.
לאישה יש אמנם שיקול דעת, אך היא אינה מפעילה אותו. הנערים ייקחו חלק בממשל העתידי ולכן הם צריכים להיות מחונכים בהתאם. כך שאל הילד מתייחסים בהתאם למעמד העתידי שלו. נגד ... צעיר איננו משתתף, בדומה
לאישה, בתאוות הבשרים של הגבר, אלא נותר כצופה מפוכח בלהטו החושני בין גבר לנער אסור שתהייה שותפות של הנאה. נער שהפגין את תענוגו ייחשב לחריג בהתנהגותו. מצד שני הנער ...