תפילה -
להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 8
תפילה -
להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7. לפני חתימת הקונטרס
תפילה ליושב בשמים - לפתיחת שערי רצון שמע ה' קולי בשיחי. בהתעטף לפניך רוחי ונשמתי. ותפל נא תחנתנו לפניך. ותשמע צעקתנו ממעונך. ותהיה תפלתנו רצויה לפניך, ... בהשתחויתי. ועזרני על דבר כבוד שמך וחנני. בזאת אדע כי עשית עמדי חסד, וכי חפצת בי ותציבני לעמוד לפניך לעולם. יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי
תפילה עתיקת יומין מתוך התכלאל, מברכות השחר (טובה לכל עת) לסיכום: תקותי כי מאמר זה יעזור לכל אחד מאיתנו. להתבונן יותר
בתפילה. העבירו נא את המסר לכל אדם אשר מוכן לתקן. לא נעשה זאת מנקודה של, גאוה והתנשאות, חלילה, אלא בדברי נועם. שלא נקפיד על עניינים הקשורים בין אדם למקום על ... שהוא אומר... אותו אדם ישר ותמים התבייש מאד והפסיק... בחלום באו משמים, לאותו "בר - אוריין" והקפידו עליו בכעס גדול, שגרם לאותו אדם להפסיק... "כי לא היה מימות עולם
תפילה זכה ונאמנה כפי שביקש אותו אדם.." אסיים
בתפילה "תענו ותעתרו מן השמים. תקובל צעקתכם. תשמע תפלתכם ברצון. תענה עתירתכם". ויקיים בכם מקרא שכתוב: "והיה טרם יקראו ואני אענה עוד הם מדברים ואני אשמע" ה' א - להי אבותיכם יוסף עלכם ככם אלף פעמים ויברך אתכם כאשר דבר לכם" וכן יהי רצון ונאמר: אמן! זכות השיפור
בתפילה יהיה גם לע"נ של כל קדושי עם ישראל אשר נרצחו מסיבה אחת ויחידה, בגלל היותם יהודים ולע"נ של כל אלה שמסרו נפשם על קידוש ה' על קדושת הארץ והגנת הישוב ... ח'), רע רע, יאמר הקונה (שם כ' י"ד), בכל הדוגמאות לעיל הפעולה היא של בשר ודם, ותרגומם בתורה הוא (לפי סדר הפסוקים לעיל) דזבן, לדזבן, דקני. יוצא מכך, כי יש להקפיד
בתפילת שמונה עשרה לומר "האל הגיבור והנורא, אל עליון, גומל חסדים טובים, קונה הכל"... קונה בצירי, זהו שבח להקב"ה שקניינו הכל והיא באה בצירי בסמיכות רק ... מעין שבע יש להקפיד לומר "האל הגדול, הגבור והנורא, אל עליון, קונה ברחמיו שמים וארץ"... זהו שבח להקב"ה לבריאת העולם ועל כן המלה קונה בצירי, והטועים לומר קונה בסגול
בתפילה במקומות הנ"ל, אינם יודעים מה אומרים כך שחסרה כאן הכוונה, מהפכים קודש לחול, והחמור ביותר חלילה, משמעות הדברים
בתפילת שמונה עשרה היא כפירה בבורא שהוא ראשון ליצירה שברא הכל מאין, וכך כתב הרשב"א (מסכת ברכות ל"ד / ב'), צריך שיתבונן האדם ויכוון אליהם בשעת
התפילה והוא שיש בברכה ראשונה קונה הכל וזוכר חסדי אבות מלך עוזר ומושיע ומגן וכל מלה ומלה מאלו המלות יש בה כוונה, שבה פינה גדולה באמונה... שלא כדעת ... - אני בונה גדול והפלא: (שם ח'). הערה: המלה הבונה עם ה"א הידיעה בתחילתה היא בניקוד סגול, כמו: הבונה בשמים מעלותו (עמוס ט' ו'). יוצא מכך, כי יש להקפיד בברכת המזון,
בתפילת שמונה עשרה, בברכה לאחר קריאת ההפטרה לומר: ברוך אתה ה' בונה ירושלים, הנו"ן בצירי, זהו שבח להקב"ה וזהו ההבדל בין קודש לחול הטמון בצורת ניקוד המלה, ... קהלא יש חוטאין ומחטיאין בחטאה גדולה. ומה נדמו לזונה אכלה ומחתה את פיה ואמרה לא פעלתי און, כן הוא מחתות החטאים האלה בנפשותם, סוף דבר לא נתרפא העם שלועזות השפתים
להתפלל לפני אבינו שבשמים. ואיך נשא ראש להתעלם מן העין בדברים אשר אנחנו דבקים באלוקים חיים, ואם אמת הדבר שאנשים האלה בעלי הלשון חברו לנו חיבורים יפים ונאים ...