ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > תפילה
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על תפילה...
תקצירתפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים?. הפעם אני רוצה לספר בדיחה, אני לא אקח את הקרדיט אלי, זה איזה רבי אחד סיפר אותה ולא אומר את שמו כי הבדיחה הולכת על חשבונו, והבדיחה היא ששאלו אותו איך אפשר לדעת עד כמה אדם מאמין באלוהים? והתשובה שהוא נתן: " ע"פ התפילה שלך אפשר לדעת! על פי כמה אתה מתפלל ומדבר עם אלוהים. כי אם אתה צריך משהו ולא מתפלל, אלא הולך ועושה משהו, עושה השתדלות ושוכח את אלוהים, זה אומר שאתה לא מספיק מאמין. " וזאת הבדיחה הטובה ביותר, יש הרבה בדיחות טובות, אבל זו אחת הטובות ביותר בעולם ולמה. כי האמת אומרת בדיוק את ההפך של אותו דבר שהרבי ענה. כי ... גיהינום, ועברות וכו וכו', וזהו אלוהים נכה, או רע, כי אם הוא טוב מוחלט ויש לו יכולת בלתי מוגבלת, למה הוא עושה רע? ואם אתה כופר באלוהים שעושה רק טוב תמיד, אתה צריך להתפלל לאלוהים הרע, תעזור לי, תציל אותי וכו'. ולמה הוא מבקש כי רע לו, כי אם טוב לך והכל רק טוב ואלוהים טוב, אתה לא צריך לבקש. והתפילה של האדם לאלוהים היהודי היא כפירה מוחלטת ואפיקורסות, כפירה באלוהים האמיתי כי אם האדם היה יודע שאין עוד מלבדו ממש, וכל רגע נוצר מחדש, והכל הרי בכלל טוב אז בשביל מה להתפלל? ותפילה באלוהים נובעת מכפירה, תפילה לאלוהים היהודי או הדתי. ואם הוא עושה משהו האלוהים, מי אתה שתבקש ממנו שישנה משהו, הרי הוא עושה את הכל מושלם!!! ויש טיפשים שיגידו, כן הוא רוצה שאני אתפלל אליו, זה בכלל ממנו, אז אם אתה חווה בזמן התפילה כי הוא כרגע רוצה שתתפלל ללא בחירה שלך, כמו שהשמש זורחת, כל מה שקורה זו התהוות של אלוהים ללא בחירה חופשית, אז זה בסדר. אבל אם הוא האדם, יש לו שכל מטופש והוא חושב שהוא זה שצריך להתפלל, זו כפירה מוחלטת. וגם יש את ההמשך של הבדיחה הזו, כי יש את אלו שקורה להם משהו טוב, והם אומרים תודה לאלוהים, ומי אומר תודה לאלוהים, רק האתיאיסטיים אומרים תודה לאלוהים, למה? כי האדם שיודע שיש אלוהים, אני רוצה לחדד, גם אלו ... הדתית של תודה וסליחה ובבקשה מאלוהים, זה נובע מכפירה באלוהים האמיתי, שוב פעם אני לא מתווכח עם זה שהדתיים מאמינים באלוהים, אני לא מתווכח עם זה תמשיך לעבוד אותו, תתפלל, ואולי גם בסוף הוא יתן לך שכר, אבל זה מדובר על האלוהים היהודי. אבל אלוהים היהודי הזה יש מישהו שברא אותו, מישהו ברא את הרצון שלו ומי שיתבונן מי רצה את הרצון של אלוהים זה אלוהים אחר, זה אלוהים של אחדות, והכל טוב אצלו, וזה המזל. כי אדם שחווה אחדות אז הוא בביטול הרצון, לכן זה טוב. והבדיחה האם אתה רוצה לדעת מי מאמין באלוהים, איך לדעת? תסתכל מי שמתפלל לאלוהים הוא אתיאיסט שכופר באלוהים שעושה רק טוב. וכך גם אם הוא מבקש סליחה. במקום שתבין שהכל טוב, והכל אחד, ואתה כופר בו, ומתחנן שיסלח לך על דבר טוב שהוא בכלל עשה, שאתה חושב שזה רע. ואם אתה רוצה לדעת מי באמת מאמין באלוהים? אם אתה מתפלל, סימן שאתה מאמין באלוהים!! כי אם היית יודע שיש אלוהים "כי אם הייתיו ידעתיו ", לא היית מתפלל אליו, כי הכל טוב תמיד אז בשביל מה להתפלל אליו? מה אתה מדבר איתו בכלל? מה? אתה מדבר עם עצמך? ואם אתה רוצה לדעת האם בן אדם יודע האם יש אלוהים, או שהוא שקרן, ספקן אתיאיסט, כופר, שיש לו ספקות והרהורי כפירה, והוא מפקפק בכל שהכל טוב והכל אחד, ואם אתה רוצה לדעת עד כמה הוא מפקפק באחדותו של הבורא! תבדוק האם הוא הולך ומתפלל. האם הוא מאמין באיזה אלוהים ומדבר איתו. אם כן זה סימן שהוא לא קולט שהכל טוב והכל אחד. ואגב, בדיחה זה מאד טוב, אמנם צחקתי, אבל בזכות הבדיחה, בזכות הטיפשות העולם שלנו קיים כי אם היתה רק הבנה קדושה למציאות, לא היתה קיימת מציאות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 8 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7. לפני חתימת הקונטרס תפילה ליושב בשמים - לפתיחת שערי רצון שמע ה' קולי בשיחי. בהתעטף לפניך רוחי ונשמתי. ותפל נא תחנתנו לפניך. ותשמע צעקתנו ממעונך. ותהיה תפלתנו רצויה לפניך, כקטורת סמים על מזבחך. יהי רצון מלפניך ה' א - להי וא - להי אבותי, לטהר מערכי רעיוני. ולכונן מענה לשוני. ותחשכני מזדונות. ותנקני ... וגער בשטן ואל יבהילני. וביצר הרע ואל יכשילני. והאר פניך אלי. ונתת מהודך עלי. וקבל תחינתי. ורצה בהשתחויתי. ועזרני על דבר כבוד שמך וחנני. בזאת אדע כי עשית עמדי חסד, וכי חפצת בי ותציבני לעמוד לפניך לעולם. יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי תפילה עתיקת יומין מתוך התכלאל, מברכות השחר (טובה לכל עת) לסיכום: תקותי כי מאמר זה יעזור לכל אחד מאיתנו. להתבונן יותר בתפילה. העבירו נא את המסר לכל אדם אשר מוכן לתקן. לא נעשה זאת מנקודה של, גאוה והתנשאות, חלילה, אלא בדברי נועם. שלא נקפיד על עניינים הקשורים בין אדם למקום על - חשבון זלזול ופגיעה במצוות שבן - אדם לחבירו. חייבת להיות רגישות גבוהה במיוחד, בזמן שנרצה להעיר לאחרים, שלא יצא שכרנו בהפסדנו. ... אורח "בר - אורין" שהתארח בביתו, שמע בליל שבת את דברי הברכה ופרץ בצחוק... סיפר לבעל הבית את ה"שטות" שהוא אומר... אותו אדם ישר ותמים התבייש מאד והפסיק... בחלום באו משמים, לאותו "בר - אוריין" והקפידו עליו בכעס גדול, שגרם לאותו אדם להפסיק... "כי לא היה מימות עולם תפילה זכה ונאמנה כפי שביקש אותו אדם.." אסיים בתפילה "תענו ותעתרו מן השמים. תקובל צעקתכם. תשמע תפלתכם ברצון. תענה עתירתכם". ויקיים בכם מקרא שכתוב: "והיה טרם יקראו ואני אענה עוד הם מדברים ואני אשמע" ה' א - להי אבותיכם יוסף עלכם ככם אלף פעמים ויברך אתכם כאשר דבר לכם" וכן יהי רצון ונאמר: אמן! זכות השיפור בתפילה יהיה גם לע"נ של כל קדושי עם ישראל אשר נרצחו מסיבה אחת ויחידה, בגלל היותם יהודים ולע"נ של כל אלה שמסרו נפשם על קידוש ה' על קדושת הארץ והגנת הישוב היהודי. בס"ד 1 פרשת לך לך ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קנה שמים וארץ (בראשית י"ד י"ט). ויאמר אברם אל - מלך סדם הרמתי ידי אל - ... והמכר אל - יתאבל (יחזקאל ז' י"ב), ושומע תוכחת, קונה לב (משלי ט"ו ל"ב), קנה - לב, אהב נפשו (שם י"ט ח'), רע רע, יאמר הקונה (שם כ' י"ד), בכל הדוגמאות לעיל הפעולה היא של בשר ודם, ותרגומם בתורה הוא (לפי סדר הפסוקים לעיל) דזבן, לדזבן, דקני. יוצא מכך, כי יש להקפיד בתפילת שמונה עשרה לומר "האל הגיבור והנורא, אל עליון, גומל חסדים טובים, קונה הכל"... קונה בצירי, זהו שבח להקב"ה שקניינו הכל והיא באה בצירי בסמיכות רק לפעולתו של הקב"ה וכן בברכה מעין שבע יש להקפיד לומר "האל הגדול, הגבור והנורא, אל עליון, קונה ברחמיו שמים וארץ"... זהו שבח להקב"ה לבריאת העולם ועל כן המלה קונה בצירי, והטועים לומר קונה בסגול בתפילה במקומות הנ"ל, אינם יודעים מה אומרים כך שחסרה כאן הכוונה, מהפכים קודש לחול, והחמור ביותר חלילה, משמעות הדברים בתפילת שמונה עשרה היא כפירה בבורא שהוא ראשון ליצירה שברא הכל מאין, וכך כתב הרשב"א (מסכת ברכות ל"ד / ב'), צריך שיתבונן האדם ויכוון אליהם בשעת התפילה והוא שיש בברכה ראשונה קונה הכל וזוכר חסדי אבות מלך עוזר ומושיע ומגן וכל מלה ומלה מאלו המלות יש בה כוונה, שבה פינה גדולה באמונה... שלא כדעת הפילוסופים שמקצתם גזרו על קדמותו ואפילו בפרטיו, וקצתם הודו בחידוש הפרטים וקיימו קדמות החומר הראשון אשר קראוהו היולי ושמוהו התחלה ... בונה - בית לשם יהוה אלהי (דברי הימים ב' ב' ג'), והבית אשר - אני בונה גדול (שם ד'), כי הבית אשר - אני בונה גדול והפלא: (שם ח'). הערה: המלה הבונה עם ה"א הידיעה בתחילתה היא בניקוד סגול, כמו: הבונה בשמים מעלותו (עמוס ט' ו'). יוצא מכך, כי יש להקפיד בברכת המזון, בתפילת שמונה עשרה, בברכה לאחר קריאת ההפטרה לומר: ברוך אתה ה' בונה ירושלים, הנו"ן בצירי, זהו שבח להקב"ה וזהו ההבדל בין קודש לחול הטמון בצורת ניקוד המלה, כדברי רבנו בחיי: המוסיף נקודה או גורעה מחריב את העולם ומקצץ נטיעות התורה ושורשיה... עכ"ל (בראשית י"ח ג'). 3 ואנו, שכולם מודים שיש ... קול דברים אתם שומעים ותמונה אינכם רואים זולתי קול הברה בעלמא? ולא אמרה תורה שלא לתקלה, כהני שלוחא קהלא יש חוטאין ומחטיאין בחטאה גדולה. ומה נדמו לזונה אכלה ומחתה את פיה ואמרה לא פעלתי און, כן הוא מחתות החטאים האלה בנפשותם, סוף דבר לא נתרפא העם שלועזות השפתים להתפלל לפני אבינו שבשמים. ואיך נשא ראש להתעלם מן העין בדברים אשר אנחנו דבקים באלוקים חיים, ואם אמת הדבר שאנשים האלה בעלי הלשון חברו לנו חיבורים יפים ונאים בדקדוק לשון הקודש ושלמים הם אתנו ברחבת הידים ידות הלשון, אך בזאת יאותו לנו בהמול לנו כל זכר ערלת הפה כאשר הם נמולים בהרבות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2 ראה גם: תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1. בתפלה: "ראה נא בענינו. וריבה ריבנו..." "הטוב! כי לא כלו רחמיך. והמרחם! כי לא תמו חסדיך" בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע א - ד - ני. בתחנון: " אם עונינו ענו בנו..."; "ה' שמעה. ה' סלחה..." בשיר של יום: ... את המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו וטעות לעולם חוזר! נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הבאה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה. כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה.. צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או ... ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני" אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא? תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... תפילה באמת? למה שקר ואמת הם אחד? גילוי האמת לאדם על עצמו? למה מי שטוען שהוא אומר אמת משקר? מדוע אסור לנסות להיות אמתי, וגם אסור לנסות להיות מזויף, כי מי שמנסה משקר ממילא, אבל יחד עם זאת מדוע שקר, ואמת הם אותו הדבר, ולכן מדוע כל אלה הם אותו הדבר בדיוק. כמו שכבר הבנתי, אסור לאדם לנסות להיות ... שיבקר את עצמו לחיוב, במידה, והוא משתדל להבין את המציאות, כי בכך הוא ממילא נפתר מכל אותם רצונות סתמיים, ועדיף שלפחות שלא יבקר את עצמו לשלילה מכיוון שביקורת שלילית זו התנגדות למציאות שהן אותן המחשבות גם. מה השכל מאחורי התפילה. לגבי תפילה, מה השכל מאחורי תפילה? הרי תפילה כמו שמציגים אותה הרי שזה ביטוי למשהו שעומד מאחורי המעשה הזה. התפילה עצמה זה כלי על מנת להגיע למשהו אחר, והתפילה היא פשוט כלי שימושי להשגה של הדבר הזה. והדבר הזה הוא סוג של פינוי זמן אינטימי לעצמי במהלך היום והבעת אהבה עצמית. ז"א שאנשים שעושים מדיטציה אז אפשר להגיד שהם סוג של מתפללים גם. רק שבמקום להגיד את המילים שאומרים בתפילה הם מרגישים את מה שהמילים בתפילה נותנות. אבל כשה האדם מתפלל אז גם מבלי להיות מודע לכך הוא מעורר בעצמו קרבה לעצמו. וככל שהאדם מתפלל יותר אז ככה הוא מתחבר לעצמו עוד יותר. וכאשר בן אדם עושה מדיטציה שבה הוא עובד על הילד הפנימי אז הוא בעצם מתפלל לה' לריפוי מבלי שהוא יודע את זה אפילו. והשם עוזר כך או כך. (מניסיון) מכיוון שגם מבחינת ה', בין אם האדם עושה במודע או שלא במודע הרי שבשורש הדברים ה' מבין מה האדם באמת רוצה ואם הוא בוחר לפנות זמן לעצמו אז הוא פונה לה' גם מבלי שהוא יודע שהוא פנה לה', אבל בשורש כל מחשבותיו הוא כן פנה לה' והוא פשוט לא מודע לכך. ז"א שבין אם האדם מתפלל לה' או לעצמו אז זה אותו הדבר בדיוק בשורש של הדברים ולכן התוצאה היא אותה תוצאה והיא רגש חיובי של חיבור עצמי. ז"א שמה שמשנה זו לא התפילה עצמה, אלה הכוונה מאחוריה, והיא שהאדם מחפש להתחבר ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3 ראה גם: תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2. ישנן מספר מילים אשר "קלקלנו" את עצמנו ושינינו את טעמנו מההטעמה הנכונה שלהן: ההטעמה של כל המילים הבאות היא מלרע ולא מלעיל יש לקראם בהטעמה של ההברה האחרונה של המילה "אצבע" - " כתובים באצבע א - להים" (שמות ל"א, י"ח) "ארבע" - "ארבע אמות" מספר זה מופיע פעמים רבות בתנ"ך, וכן: "קבצנו... מארבע כנפות הארץ.." "קרקע" - ... הר ציון תגלנה בנות יהודה למען משפטיך" מוסיפים בטעות את שם "ה'". קרוב לודאי שטעות זו קיימת בגלל סיומת הפסוק השני הדומה לו מאוד המסתיים במילה "ה'". יש כאן חשש עיוות פסוק שאינו קיים וגם הזכרת שם שמים לבטלה. ולשומעים ינעם. 2) פסוק הנמצא בפרשת האזינו ומצוטט פעמים בתפילה, וכן אצל עדת תימן הקורא הראשון בתורה, פותח בו לפני ברכות התורה: "כי שם ה' אקרא הבו גודל לא / להינו" יש להטעים את המילה: "הבו " מלרע! כמו כל "הבו" בפרק הידוע "מזמור לדוד הבו לה' בני אלים..." חלוקת המשפט בצורה נכונה חלוקת המשפט, בצורה לא נכונה, מסלפת את הרעיון המקורי ומשבשת עד כדי גיחוך, או חלילה אפילו "כפירה" כביכול! "מודה... שהחזרת בי נשמתי ... כי לא כלו רחמיך. המרחם! כי לא תמו חסדיך. א - לוהי! נצור לשוני מרע... א - ל! הורתנו לומר מידות שלוש עשרה... א - לוהי! בך בטחתי אל אבושה... הורנו! (פירוש: אבינו) בזעקנו לך... י - ה! דע את אשר ידעוך... אבינו! אב הרחמן! הראנו אות לטובה... ובמיוחד. בפניה שבפתיחת קטע תפילה: א - לוהינו וא - לוהי אבותינו! רבונו של עולם! בקדושה: ימלוך ה', לעולם - א - לוהיך ציון, לדור ודור - ורק אח"כ יאמר: "הללוי - ה"! הסבר: "הללוי - ה" מילה המביעה כאן סוף משפט או ענין, ואין לה קשר למילים הקודמות. הפירוש הוא: "א - לוהיך ציון, ימלוך, לדור ודור, " במקביל לתחילת הפסוק: ימלוך ה' לעולם". ופסוק זה אינו מתכוון שאנחנו נהלל את ה' מדור לדור... ... בקטע "מודים" מה מקומו של הביטוי "ערב ובוקר וצהריים"? למה הוא מתייחס? אין הוא מתייחס למשפט הסמוך אליו מאחור ("ועל נפלאותיך שבכל עת...") אלא ביטוי זה שייך לתחילת הקטע "מודים אנחנו לך... ערב ובוקר וצהריים..." פירוש: אנחנו מודים לבורא עולם 3 פעמים ביום, בשלושת התפילות הקבועות, בערב בבוקר ובצהריים. לקט הארות חשובות מהרב אליקים שליט"א סיומי ברכות: "ברוך אתה ה' גואל ישראל ולא גאל ישראל "ברוך אתה ה'. רופא, - חולי עמו ישראל" ברוך אתה ה', מקבץ - נדחי עמו ישראל "ברוך אתה ה', מלך - אוהב צדקה ומשפט" "ומלפניך מלכנו - ריקם אל תשיבנו" "ברוך אתה ה', מצמיח - קרן ישועה" "מודים אנחנו לך..."שלושת מילים אלה, חטיבה אחת ללא ... המרום). 3) הבוחר בשירי זמרה, מלך, יחיד, אל, חי העולמים מדובר בארבעה תארים נפרדים). 4) בסליחות: יש להטעים מלעיל "בינה הגיגינו.." (ולא: בינה... מלשון בינה יתירה)... כמו בפרשת "האזינו": בינו שנות דור ודור...". 5) "... א - ל חי וקיים תמיד, - ימלוך עלינו לעולם ועד...". תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1 תוכן הענינים 1) מבוא... עמ' 4 2) פתח דבר... עמ' 6 3) הטעמת, ניגון, ההברה הנכונה... עמ' 8 3א) תפקיד המקף 4) חלוקת המשפט בצורה נכונה... עמ' 12 5) הגיית הניקוד נכון... עמ' 14 6) פת"ח גנובה... עמ' 19 7) מפיק ה"א... עמ' 19 8) וא"ו ההיפוך והטעמתו... עמ' 20 9) קריית (קריאת) שמע כהלכתה?! עמ' 22 10) הקמ"ץ הקטן... עמ' 25 11) הקפדה בהגיית אותיות... עמ' 26 12) מש"ה מכניס וכל"ב מוציא... עמ' 27 13) "ולמשמיטים אל תהי תקוה"... עמ'28 14) שיבוש בציטוט פסוקים... עמ' 28 15) תפילה... עמ' 30 16) סכום... עמ' 31 מבוא "אבנים שלמות" עוד בילדותי הזהירוני זקני העדה לדייק בלשון התפילה ובקריאת התורה. שגור היה בפיהם ביטוי של גערה "אבנים שלמות"!!! כוונתם הייתה - שכשם שמזבח, יש לבנותו מאבנים שלמות, כך התפילה שהיא כקרבן שנאמר "ונשלמה פרים שפתינו", חובה עלינו להקפיד להוציא מפינו כל מילה ומילה כהלכתה, אבנים שלמות!!! לא פעם אחת אתה מוצא אנשים שאמונים על דיוק בתפילה וקריאת התורה, כיצד הם מרגישים לא נוח בזמן ששומעים שליח ציבור מתפלל והוגה את מילות התפילה בצורה שאינה נכונה. מי יודע אם זה לא אתה אותו שליח ציבור שמרננים אחריך ("תרתי - משמע") שאינך בקי בתפילות השגורות בפינו שנים רבות ו"שבשתא כיון דעל - על" (פסחים קי"ב ע"א) פירוש: טעות נדושה - אין מבחין בה הטועה וממשיכה היא להתקיים, לצערנו. אם אפשר לתקן, ובקלות ניתן לתקן, מדוע שלא נתאמץ קצת למען תכון תפילתנו קטורת, "כי קרוב אליך הדבר מאד, בפיך ובלבבך לעשותו" כמה הורו לנו חכמים לדייק בקריאת התורה ובתפילה בהגייה נכונה, שאם לא כן יצאו דברים משובשים, וחלילה, נמצאנו מחריבים במקום מרחיבים. כדי לזרז את המזורזים החרדים לתת כבוד לדבר ה', להקפיד על הגייה נכונה! לא לשנות מהכתוב - גם לא לשבש, אלא להגות נכון כפי שערכו לנו מייסדי התפילה - הבה וניתן את הכבוד הראוי למה שיצא מפי הנביאים שכתבו את הנ"ך, ולתורת משה רבינו שניתנה מפי הגבורה בסיני, ולכן חובה עלינו להקפיד על כל תג ותג. אין ספק, הכוונה חשובה! "הכוונה חשובה" - זאת לא נוכל לקבל מבעל קורא ששוגה, אלא חובה עלינו לדייק את ההטעמה, להגות את האותיות בלי לבלוע אותן, ועוד ועוד, ויינזף כל העובר על הכללים הברורים לכל בעל קורא. אותו הדין מצאנו גם בתפילה. לא בכדי אנחנו קושרים את המילים היוצאות מפינו יחד עם מחשבותינו, כפי שנאמר: "יהיו לרצון אמרי פי והיגיון לבי לפניך, ה' צורי וגואלי..." לו היה די במחשבה, לא היינו זקוקים להקפיד על קריאת שמע בקול רם כהלכתה. אפילו תפילת הלחש, הנלחשת בפינו, יוצאת מפינו "שפתיה נעות" בהגיית הפה בלחש, ולא די בהרהור של מחשבה... העבודה לא קלה. נאסף חומר מגוון, יש השוגים "כאן" ויש השוגים "שם". כל אחד ונקודת התורפה שלו. לא נכתבו כאן נוסחאות שונות בתפילה, לא נקבע כאן נוסח של מי מדויק יותר. עם ישראל בשלמותו זקוק לכל מגוון הנוסחאות, וחלילה לעדה לבטל נוסח קבוע מדורות דורות... לא הכרעתי האם לברך: "... להתעטף בציצית" או להתעטף בציצית", ולא הכרעתי "... להניח תפילין" או "... להניח תפילין". גם לא התייחסתי לברכת הגפן האם לסיים "בורא פרי הגפן" או "הגפן" ועוד... (מבחינתי - שניהם צודקים! ואקרא למציאות זו: צלו"ל - פירושו צדדים לכאן וצדדים לכאן") כאן נכתבו רק דברים משותפים לכולנו, המאחדים את כולנו לעם ה'. העזתי והערתי הערות גם לאחיי, ההוגים את תפילתם וקריאת התורה בהגייה התימנית. העדה הידועה בדקדוקה המובחר, משום שהם מחזיקים במסורת עתיקת יומין, חובה עליה שבעתיים להקפיד יותר. כבר אמר רבי יהודה הלוי "אשרי מי שחטאיו ספורים". אני מאמין שכל אחד ימצא כאן משהו לעזור לאחרים או לעצמו. "והיה זה שכרי". "שגיאות מי יבין"?! מי יכול לומר זיכיתי לבי?! אני מאמין כי גם לי יש ... שמתם לב? האם באמת יש הבדל? הבה נתבונן בהבדל בין המילים כשאנו הוגים: "הודו לה' " או " הודו לה' " (הדגשת האותיות - מראה את מקום ההטעמה, אם היא מלעיל או מלרע) בראשון, נשמע כאילו ארץ הודו ("מהודו ועד כוש..") שייכת לה'. בשני, בקשה לשבח לה'. ומה באמת מתכוון המתפלל, או שליח ציבור? נו, בכל זאת הרי ה"כוונה" היא חשובה, ומי בכלל מתכוון לארץ הודו? הקורא בעברית (במבטא אשכנזי או ספרדי) את המילה: "תבל",.."ישפוט תבל בצדק ועמים ב.."מלעיל, או יאמר.."ישפוט תבל בצדק ועמים.." (מלרע), אם יטעים את ההברה הראשונה, הכוונה למעשה חרפה "תבל עשו דמיהם בם" ואם יטעים את ההברה האחרונה כוונתו תהא ... לשנות דברי א - לקים חיים...? יבוא האדם ויאמר: מה חשוב כיצד הגיתי, הלוא העיקר - הכוונה?! אכן, הכוונה חשובה כנשמה לגוף. אדרבה, השתדלות בדיוק הגיית המילים שאנו מוציאים מפינו, יוצרת בנו מודעות למה שאנו אומרים ומה שאנו מוציאים מפינו, ונמצאנו דווקא מרוויחים תפילה מתוך ערנות ומתוך כוונה. לימדונו חז"ל כי אין די בכוונה, ויש גם להגות נכון את המילים ואת האותיות. הציטוטים הבאים יבהירו נקודה חשובה זו: במסכת מגילה כ"ד מסופר כי רבי חייא התקשה להגות את האות "ח" והגה אותה כמו "ה". רבי שמעון ברבי, העיר לרבי חייא ואמר לו..."כשאתה מגיע אצל "וחיכיתי לה'.." (ישעיה ח יז) נמצאת מחרף ... (א - ע, ט - ת, ק - כ ועוד)... שלא יבליע אות אחת הסמוכה לחברתה הדומה לה, כגון: "על - לבבכם" אתכם - מארץ". ואם יעלה בדעתך שחובת הדקדוק וההבחנה היא בק"ש בלבד. אין הדבר כן, שכן כתב הטור באורח - חיים (ס"י ס"א) שלא בק"ש בלבד צריך לדקדק, אלא אף בפסוקי דזמרה ובתפילה צריך לדקדק. וכתב הב"י שם, שכן כתבו רבינו יונה והרד"ק, וכן נפסק בשולחן - ערוך שם סעיף כ"ב. הב"י ורד"ק מביאים שגם בקריאת התנ"ך בעלמא, צריך לדקדק כך. ועיין עוד ב"שפתי כהן" שבסוף ספר "שפת אמת". ואם יעלה בדעתך לסמוך על ההלכה שנפסקה: "אם קרא ק"ש ולא דקדק באותיותיה - יצא", אין הדבר כן! שלא אמרו כן אלא בדיעבד, דהיינו ... ערוך או"ח סימן ס"א סעיפים כ - כג, שפוסק עפ"י הרמב"ם בהלכות קריאת שמע וע"פ הטור: "שלא ירפה החזק ולא יחזק הרפה, ולא יניח הנד ולא יניד הנח". והמשנה ברורה שם בס"ק ל"ה מבהיר: "ולא הזהירו על קריאת שמע אלא משום שמסורה לכל ויש בה ייחוד שמים". אבל הוא הדין לשאר התפילה ולקריאה בתנ"ך. כמה הזהירונו בברכות מ"ז ע"א: "תנו רבנן: אין עונין לא אמן חטופה ולא אמן קטופה..."בן עזאי מזהיר את מי שעושה זאת... חלילה וחס... יהיה לו... (את האזהרות אפשר לקרוא במקור). מכאן ראיה, לא די אם יאמר האדם "התכוונתי" לומר: "אמן", אלא חייב להגות אותה כראוי... ויקוים בו: "פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים (=אמנים) " השיבושים הם רבים, והאפשרויות של הטעויות - רבות. אנו מקפידים - ובצדק - שלא ייכנס חרק לפינו מאיזה ירק האם אנו גם מקפידים אילו "חרקים" מוזרים יוצאים מפינו...? נשתדל להאיר את עינינו ברשימה מתוקנת, מומלצת בעיקר לתפילה נכונה. "שומע תפילה", כנראה, גם לפי פשוטו, שומע איך התפילה נהגת ונאמרת, ואז תתקבל ותישמע תפילתנו ברצון. יהיו לרצון אמרי פינו והיגיון לבנו לפניך, ה' צורנו וגואלנו. אמן. הטעמת ההברה הנכונה בפתיחה ראינו, כי יכול לחול שיבוש במידה והטעמנו הברות שלא כהלכה. ננסה לסקור את התפילה, במקומות שיש סבירות שחלק מהציבור אינו שם לב. הטעמת שם א - ד - נ - י - כל שם אדנות יוטעם בהברה האחרונה (מלרע): א - ד - ני. (ובגלל ש"ני" היא הברה מוטעמת היא תנוקד בקמ"ץ. ראה רש"י בראשית יח, ג, וגם אבן עזרא בראשית יט, ב). - כאשר מדובר ב"אדונים שלי": "אדו ני, (כדי להבחין בין קודש לחול, ההטעמה כאן אמורה להיות באות ... כאשר ההברה האחרונה מוטעמת, ונהגית כאילו "נוי". - שיבוש מצאנו אצל חלק מהכוהנים וממקריאי הכוהנים בזמן ברכת הכוהנים. משבשים את השם הקדוש בגלל ה"ניגון" (שמעתי אצל אחינו הספרדים המדקדקים הוגים זאת בצורה הנכונה ביותר! מכל עדה אפשר ללמוד) להלן לקט, רשימה של חלקי תפילה אשר עלולה להיות בהן טעות בהטעמה ההדגשה וההבלטה בהדפסה מסמן את מקום ההטעמה הנכון מלרע או מלעיל במקרא מצאנו כל מילה קצרה הנמצאת סמוך למילים: "בנו" או "לנו" נהגית במלעיל: ולכן בברכת התורה נהגה: "אשר בחר בנו ונתן לנו " כמו: "אם עוננו ענו בנו"; "לולי ה' שהיה לנו..."; וכן: "שבשפלנו זכר לנו..."ועוד.. (יש יוצאים מהכלל) "... ושמו את שמי על..." "ותתפלל חנה ותאמר: עלץ לבי בה', רמה קרני בה', רחב פי" ב"קרבנות": "ואמרת אלהם" או "ואמרת להם"; "ושחקת ממנה הדק ונתתה ממנה..." "אחת לששים או לשבעים שנה... היתה באה של שירים לחצאין" "ולמה אין מערבין...""למה היא באה..." וסדור שני גיזרי עצים קודם... קודם... "אלא שהמורם נאכל לכהנים..." (בנוסח תימן: "אלא") בזמירות: "... הודו לה' קראו בשמו...""... הבו לה'...""... קומה עזרתה לנו..." "הודו לו ברכו שמו..." (הסבר בהמשך) "הרופא לשבורי לב..."; "לא עשה כן לכל גוי"; "הודו על ארץ ושמים" "... ויברך דויד את ה'..."" ותרא את עני אבותינו במצרים..." (קריאת שמע תקבל התייחסות מיוחדת) ראה גם: תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 7 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6. מילים צמודות דיני המקף: השתדלות בהגיית אותיות מיוחדות את אשר בלבי אעלה על הכתב: התלבטתי אם להעלות על הכתב את הפיסקה הבאה, שמא לא אהיה מובן כהלכה. חלילה, אין ההערה הבאה באה לקנטר או לפגוע, אלא באה לעורר ולזרז את אלה המבינים את האחריות שלנו כלפי ההגייה הנכונה בלשון הקודש בלשון העברית. עלי לציין ... החיים יודוך סלה וייאללו ויברכו.."ועוד... ועוד... ועוד... וד"ל יש האומרים... כתר יתנו לך מלכים אמוני מלה.."במקום: "מלאכים המוני מעלה.." יש האומרים": על כן נקוה לך.. לירות מארה.."במקום "לראות מהרה.." יש האומרים: "ותפילתם מארה תקבל..."במקום: "מהרה" (מצאנו כי העדיפו למחוק מילה זו מהתפילה, שנשמעת כקללה ח"ו, במקום להשתדל ולהתאמץ להגות אותה כראוי) לא נראה שיש להתאמץ במיוחד, כדי לתקן מעוות זה: החלפת האות "ה" באות "א" אם נתאמץ קצת, נצליח להבחין ביניהן, ולפום צערא אגרא! באנגלית - יכולים להגות את האות "ה" "הום" (HOME בית) ומדוע שאנחנו לא נצליח? לציין: כי נשמרה מסורת של הבחנה ברורה במיוחד בקהילת יהודי שרעב ואצל חלק ... "ו" "כ" "ל" "ב", האות "א" איננה נהגית!!! יש להתייחס אל האות "א" במקרים אלה, כאילו איננה כתובה בכלל. דוגמאות: "וה' פקד את שרה" (בראשית כ"א) יש להגות כאילו כתוב: "ו - דוני.." (ה"א" נחה) "אין כא - להינו.." (מתוך התפילה) יש להגות: "אין כ - להינו" (ה"א" נחה). "לא תשתחוה לאלהיהם (שמות כ"ג) יש להגות: "ל - לוהיהם" (ה"א" נחה). "ויאמינו בה' ובמשה עבדו.." (שמות יד) יש להגות: "ב - דוני" (ה"א" נחה). "לא די" - אלא נוסיף בענין ההיגוי של: "די" או "חי" יש להבחין בהיגוי של המילים: "די" "חי" או מי" הצמודות לציר"י, לעומת "די" או "חי" הצמודות לפת"ח. אלה ... בנו הפסוק: "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". רצוני להפתיע! אין זה ציטוט נכון! יבוא ישעיה הנביא ויטען טענתו "מעולם לא כתבתי משפט כזה"! אתגר! בדקו נא בישעיה פרק י"א פסוק ט', ודייקו לצטט את הפסוק כהלכתו... תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירהתפילה - "עבודה" מיותרת או לא? ידוע שבתורה כתובים פסוקים כגון"ועבדתם את ה' אלקיכם" או "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך" וכן כתוב "לעבדו בכל לבבכם" וכן "עיבדו את ה'" ונשאל - מהי עבודה? עבודה היא סוג של תיקון ושירות, מה שהעבד משרת את רבו ומתקן לו דבר שהרב זקוק לו. ויותר מכך, על ידי השירות שמשרת אותו העבד בדבר שאין ביכולתו של הרב לתקן בעצמו. ומכיוון שהרב צריך לתיקון זה, נמצא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 6 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5. וא"ו ההיפוך - וא"ו החיבור כולנו יודעים המילה: "דברת" היא פעולה שנעשתה בעבר. ננסה להבחין במילה "ודברת" בשני המשפטים הבאים: "אתמול אכלת ושתית ודברת אל העם" והמשפט השני: "ודברת אל העם" ברור הוא: כי במשפט הראשון מדובר על זמן עבר, והמשפט השני מדבר על זמן עתיד. אולם שניהם היינו הך! הלוא ... ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זנים אחריהם: למען תזכרו ועשיתם את - כל - מצותי, והייתם קדשים ל (א) - להיכם: אני, א - ד - ני א - להיכם אשר הוצאתי אתכם - מארץ מצרים להיות לכם ל (א) - להים אני - א - ד - ני א - להיכם (אמת) א - ד - ניא - להיכם - אמת. המתפללים בהיגוי התימני, כל מקום שיש להטעים את ההברה האחרונה (מלרע), הם יטעימו את ההברה השלישית מסוף המילה, (ההברה שלפני ההברה הנחשבת "מלעיל") ואין זה נחשב מלעיל, כי עיקר הבעיה שאין לקרוא מלעיל במקום מלרע.. ראה מקור לענין זה לעיל בפרק "וא"ו ההיפוך". רעיון: על סמך הפסוק "ואתם הדבקים ב - ה' א - להיכם חיים כולכם היום". רמז בפסוק ... כתובה: "כל" "... חייתני מירדי בור..."הי' בקמץ גדול נהגה: "מירדי..." יש להבחין בין לבין: "זכרה (ז - כרה) ירושלים" (איכה א') ובין "זכרה (זכ - רה) לי א / לוהי לטובה (נחמיה י"ג) "שמרה (ש - מרה) נפשי עדותיך (תהלים קי"ט) "שמרה (שמ - רה) נפשי והצילני (תהילים כ"ה) תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
תקצירתפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5 תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4. מסורת אבותינו בידינו!!! לנוער ולכל מי שמעוניין. גם בקרב עדת יהודי תימן הידועה בדקדוקה, שרבים מנסים ללמוד ממקור זה, עדיין נותרו בקעות שראויות להיגדר ולא להשאירן פרוצות, ובמיוחד שלפנינו חלק מהילדים הנערים שרמת ההיגוי שלהם הולכת ... פשוט: כל מה שאינו דגש קל הוא דגש חזק. ואימתי נדע מהו דגש קל? פשוט ביותר, נמצא את הדגש הקל רק בבג"ד כפ"ת בראש מילה או לאחר שו"א נח. צא ואמור: דגש קל - אין תנועה לפניו לעולם. דגש חזק יבוא אחרי תנועה קטנה (או גדולה) יבוטא בהדגשה מוטעמת במיוחד ועוד נמצא דגש חזק לפחות בחמשה מקומות בתפילה או בקריאת התורה, למרות שיבוא אחרי תנועה גדולה, הדגש יבוטא כדגש חזק והם: "בתים" "אלה" "למה" "שמה" "המה". (למרות שהאות "ת" במילה "בתים" בדגש חזק, לא מקובל להטעים את הדגש במילה זו כדגש חזק) וסימנך: "בתים אלה - למה המה שמה?!" לכאורה נראה כי המילה: "בתים" שגם בה האות ... היעפים" היעלים" "היונים" וכן כפי שהוזכר: באות "מ" שו"אית בראש מילה, לא תודגש למרות שלפניה "ה"א הידיעה". דוגמאות: "המקשרות" המילדות, " המילדת" המבקשים " המאררים" המבשרות" המדברים" המאדמים" המדבר" "המלמד" "והמשלח" המסוכן" "המלקקים", יוצא מן הכלל: המצורע" המנאפת" ולהבדיל... גם בתפילה בשבחים לבורא מצאנו "מ" שוא"ית מודגשת "המשובח" "המפואר" והמתנשא". יש אומרים שבתארים של הקב"ה יודגשו למען להבליט.. להפליג.. הערה: יש ההוגים את השוא כשוא נח ה"א השאלה: ה"א השאלה לפני מילה שלמה (ללא תוספות בתחילה כגון: אותיות: בכלמ) כדי להבחין בינה לבין ה"א הידיעה, ... בדגש חזק באות "נון". במקום לכפול את האות "נון" נוכל פשוט להדגיש את ה"נון" שנותרה במקום ה"נון" שנפלה... (התימנים גורסים: "נשענו") "כמו: "ונתנו את בנותינו לכם..." (בראשית ל"ד, ט"ו) ולא נאמר: ונתננו... כך מצאנו במקומות רבים במקורותינו. בתקוה כי אכן לבנו את הסוגיה (ולא לבננו) בתפילת העמידה: "עינינו מלמעלה למטה ולבנו מלמטה למעלה"" יש לשים לב להגיה של המילים "מל - מעלה "מל - למטה" דחיק ואתי מרחיק דחיק: מילה שסופה ה"א והיא סמוכה במקף לאחת האותיות בג"ד כפ"ת ואחת משתי התיבות היא מילה בעלת הברה אחת אז: האותיות "בג"ד כפ"ת שאחריה יבואו בדגש חזק. ... עם מפיק ה"א פירוש: שייך לה. "שלה" ללא מפיק ה"א שם אדם, בנו של יהודה. "שארה כסותה ועונתה לא יגרע". אם לא נקפיד להפיק (להוציא) את האות ה"א בהדגשה עם הוצאת מעט רוח מגרוננו, לא נבחין בין מושגים שונים: "מלכה" עם מפיק ה"א. פירוש: המלך שלה. "מלכה" ללא מפיק ה"א. פירוש: מלכה, אשת המלך. תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר על תפילה - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפילה, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפילה, איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, קואצ'ינג לילדים, קואצ'ר אישי, הדרכה, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לדיאטה, מאמן אישי לבני נוער, מאמן שיווקי, קואצ'ר לילדים בתחום תפילה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.0938 שניות
עכשיו 20_06_2019 השעה 03:15:58
wesi4