... אובייקטיבית וסובייקטיבית לעיתים אנו פוגשים אדם מבוגר שמתפרק מול
תסכול, הוא נהרס כליל כאשר לא נענים לרצונותיו ממש כמו ילד קטן, ואנחנו עומדים תוהים כיצד זה קורה שאדם אינטלגנט ככל שיהיה, ללא קשר לרמת ... אובייקטיבית חיצונית על ידי אי סיפוק צרכי התינוק באופן תמידי ומיידי. היא צריכה לעשות
תסכול איטי, מבוקר והדרגתי, לגרום לתינוק להבין לאט שיש מציאות אובייקטיבית, חיצונית. כמובן שהיא תעשה זאת בהדרגה היא תאכיל את התינוק בטווח לא מיידי אבל לא
מתסכל, כמו שלוש דקות המתנה, ותגדיל את התווך בהדרגה, תלוי כמובן בגיל וביכולת הילד, חשוב לגרום לתינוק
תסכול שהוא יכול לסבול אותו ועוד טיפה ולא מעבר לזה. אם שמספקת את צרכי התינוק באופן קבוע ומיידי ולא עוזרת לו על ידי דחיית סיפוק, או
תסכול איטי מתוך רצון לעשות אותו מאושר תוקעת את הילד שלה בשלב של מציאות סובייקטיבית, פנימית, והוא יגדל לחיות רק את המציאות שלו, יהיה ער ... ולא יכנע למציאות, ואנו נפגוש מבוגר שמתנהג כמו ילד כשרצונותיו לא נענים. לעומת זאת
תסכול מתמשך ושאינו מותאם לגיל ויכולת הילד מזיק לא פחות, כשהאם לא קשובה לצרכים הפיזיים והנפשיים של התינוק ולא עסוקה בו אלא בצרכיה בלבד ...