... אצלו כלל) וזהו התכלית והסיבה שבשבילו ברא הקב"ה את העולם. שהרי הקב"ה ברא ריבוי עולמות רוחניים, עליונים ותחתונים, אבל זה שהקב"ה נתאווה להיות לו יתברך דירה בתחתונים, הכוונה היא לעולם הזה
הגשמי דוקא שהוא עולם התחתון ביותר, וזאת למרות שגם בעולמות עליונים יותר, קיים גם סוג של העלם על אורו של הבורא, שהרי גם הם קרויים עולמות (מלשון העלם והסתר), מכל מקום ... מאלוקות. כלומר: בעולמות רוחניים, הנה אפילו העולמות שהם מציאות "ויש" ונפרד מאלוקות, הרי גם הם מכירים ומרגישים שמציאותם תלויה בהקב"ה שהוא יתברך בראם ומקיים ומחיה אותם. אבל בעולם הזה
הגשמי, ההעלם הוא עד כדי כך שהנבראים שבעולם הזה אינם מרגישים כלל שנבראו על ידי הקב"ה, ועד שיכול להיות נברא שיהיה מנגד לקדושה ויאמר "אני ואפסי עוד". וזו היתה "תאוותו" של הקב"ה, כביכול, שגם בידיעה ובהכרה והרגשה של הנבראים בעולם הזה
הגשמי שבו ישנו "ההעלם" הגדול ביותר וה"יישות" החזקה ביותר, תתגלה האמת של אלוקותו ד"כולא קמי' כלא חשיב". בפרק הבא נענה על השאלה איך בכלל יתכן אצל הקב"ה עניין של ...