... הידיים כפי שנאמר: "וברכך ה' א - להיך בכל אשר תעשה" (דברים טו יח) האות 'כ' ערכה: 'עשרים' כערך המילה: 'מעשיר'. מצד אחד מסמלת עשייה
גשמית, ומצד אחר מביעה היא את הצד העליון של ה'כתר'. גם נמצא כי המילה 'כתר' ערכה 620 ובמקביל המילה: 'עשרים' גם היא ערכה 620 והמילה 'עשרים' ... דרגא נסיב איתתא". (יבמות סג א) אולם עומק הענין הוא כי הנשמה המבטאת את הדרגה הרוחנית הגבוהה "נוחתת" אל העולם הזה ומתחברת עם הגוף
הגשמי כחיבור חתן וכלה. הקשר בין המספר 620 והאות 'כ': ראינו לעיל. דרגות גבוהות המיוצגות ע"י המספר 620: כידוע יש ביהדות תרי"ג 613 מצוות ... מעל כל יתר האותיות. שם מיוחד קבלה מפי אנשי הקבלה: "מגדל הפורח באוויר". היא בנויה משתי אותיות: מהאות "כ" ומעליה האות "ו" מסמנת דבר
גשמי המגיע לגובה רוחני. גם תלמיד חכם המבין את התורה ומתחבר את העולם
הגשמי נקרא "מגדל הפורח באויר. הגובה של האות 'ל' נוצר ע"י האות 'ו'. מעט מתכופף למטה, בכל מקום בו אתה מוצא גדולתו של הקב"ה שם אתה מוצא ... במקביל - קיימת חלוקה של הנשמה: "נשמה - רוח - נפש". כאשר המוח אשר בו המחשבה, בו הנשמה. הרמה הנמוכה היא ה"נפש" מושג המייצג את הצד
הגשמי הנמצא בכבד. באותה הקבלה נמצא כי הרוח רמוזה בלב! ואכן הרוח היא המחברת בין שני הצדדים, בין הקצוות,
גשמי ורוחני, כך הרוח מחברת בין הנשמה לנפש... כפי שאמר החכם מכל אדם "... ומי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה ... עפר. (ארמ"ע ו'ארבע' הן כמעט מילים זהות) ארמ"ע הם כל מצבי הצבירה האפשריים מהחומר הפיזי אל האנרגיה המקיימת אותם. העפר - הצד הפיזי
החומרי, מים - מצב צבירה נוזלי, רוח - מצב צבירה המקביל לגז, ואש, האנרגיה המקיימת את החומרים הללו ולא בכדי נרמז באות 'א' הרמז לכוח העליון ... אשר זכו והגיעו לדרגות רוחניות גבוהות ביותר בעולמות העליונים. 'מים' - כמילת שאלה: "מה - הם" למים יש תכונה מיוחדת. הם נחשבים לדבר
גשמי חומרי, ועדיין אינך יכול לשאול מה היא צורתם, כפי שאפשר לשאול על כל דבר
חומרי וגשמי... הם תמיד מקבלים את הצורת הכלי בו הם מונחים. ותמיד שואפים להיות מאוזנים. אינך יכול לשאול מה היא צורתם? אתה תמיד עומד ...