... אננדה המכובד, מהי קבוצת המוסר האצילי אשר המכובד גוטמה שיבח...? 1.7. -29 בחור צעיר, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער
בשלמות בזכות עצמו,
מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, ... שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים
המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר ... זוהי קבוצה המוסר האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. זה נפלא, המכובד אננדה, זה מדהים! קבוצה זו של המוסר האצילי ממומשת
בשלמות , לא מתירה דבר חלקי. ואינני רואה את הקבוצה הזו של מוסר אצילי ממומשת כך בשום מקום בין הפרושים והברהמינים של כיתות אחרות. ואם מי מהם היה מוצא
שלמות כזו בהם, היו אומרים: עשינו די והותר! מטרת הפרישות שלנו הושגה! לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך! ועדיין המכובד אננדה ... קבוצת הריכוז האצילי אותה הבודהה שיבח... אך עדיין נותר עוד לעשות. זה נפלא, המכובד אננדה, זה מדהים! קבוצה זו של הריכוז האצילי ממומשת
בשלמות, לא מתירה דבר חלקי. ואינני רואה את הקבוצה הזו של ריכוז אצילי ממומשת כך בשום מקום בין הפרושים והברהמינים של כיתות אחרות. ואם מי מהם היה מוצא
שלמות כזו בהם, היו אומרים: עשינו די והותר! מטרת הפרישות שלנו הושגה! לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך! ועדיין המכובד אננדה ... הוא דירבן, המליץ, וביסס אנשים. ומעבר לכך לא נותר דבר נוסף לעשות. זה נפלא, המכובד אננדה, זה מדהים! קבוצה זו של החוכמה האצילית ממומשת
בשלמות, לא מתירה דבר חלקי. ואינני רואה את הקבוצה הזו של חוכמה אצילית ממומשת כך בשום מקום בין הפרושים והברהמינים של כיתות ...