... לא משלימה... את הפער - חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על
הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים ... תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים
הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ... בכוח ובאחריות (Krones, et al, 2008) ויישום שיחות מוטיבציה (Galin, et al, 2008). אלו, יכולות לבוא לביטוי ביכולת סיכום ופיתוח ההבנה המשותפת לבעיה המוצגת, מיומנות
הרופא בהתמודדות עם רגשותיו שלו ושל החולה, ... אלאה מהחולה (Ambady, et al, 2002). ביטויים נוספים של היעדר מיומנויות תקשורתיות, הינם במגוון השפעותיה של מערכת היחסים על נותן השירות הרפואי עצמו. לדוגמה,
רופאים חוו תחושות של אי יעילות עצמית ... 2005, Wissow, et a, 2002), סיפוק מועט של תמיכה רגשית והסטה של הנושא לשאלות והצהרות ביו רפואיות לנוכח תכנים אלו (Morse, Edwardsen & Gordon, 2008) והשלכה של צרכי
הרופא על החולה (Borrell - Carrio, et al, ... התאכזבו, יהיו מפוחדים או כועסים. יהיו להם ציפיות שאינן ברורות או רגשות מעורבים כלפי הסימפטומים אותם הם חווים. כמו כן, לא תמיד הם יהיו אסירי תודה למאמציהם של
הרופאים ואף ישנם אלו, היוצאים בתחושת ניצחון כלפי
הרופא כשאין שינוי בסימפטומים (Hughes & ... אצל נותן השירות, רמת המעורבות עם החולים והיכולת ליצור קרבה ורמת הקבלה ותיאורם של החולים באופן שיפוטי, שלילי או חיובי (Okelly, 2001). כך, שלמרות שרבים
מהרופאים מאמינים שהיכולת להרגיש כלפי החולה ... בטיפול, הדבר מגיע עם מחיר (Hughes & Kerr, 2000). נושא נוסף שעלה ושהוא רלוונטי מבחינת העובדה שטיפולי הרפואה המשלימה מוצאים את דרכם לממסד הרפואי, הינו תפיסתם של
הרופאים את זמן הפגישה, כלא מאפשר שימוש ... (Mauksch, Dugdale, Dodson & Epstein, 2008). כפי שהוצג, המחקר בתחום זה בדרך כלל עוסק בבחינת השונות של מטרות התקשורת הרפואית, בניתוח של התקשורת המתרחשת בין
הרופא לחולה, בבחינת התנהגויות תקשורתיות ...