אדם, עץ, אדם בט"ו בשבט גם... אבל, גם לפי בובר, האדם הוא המשליך על האילן משמעות וקשר, לא האילן יוזם זאת. וגם קראתי: עץ של נשמות מצוי בגן עדן, ועליו פורחות כל הנשמות עד שהן מבשילות ומגיע זמנן לרדת לעולם ולמלא בו את תפקידן. כל הנשמות שכבר נבראו וכל הנשמות שעוד עתידות להיברא צומחות מעץ זה [4]. וחשבתי, נשמת האדם שבי חייבת תודה לעץ? ונאמר: כי האדם עץ השדה [6], כמו האדם גם העץ צומח / כמו העץ ... זאת, סדרי עולם רבים אינם נהירים לי, וקשרי תופעות רבים סתומים בפני. אבל, אחת היא, אותה ידוע ידעתי היטב: נשמתי שלי לא מהעץ ההוא ולא מאף עץ אחר. אבי היקר, שלא זכה לראותני גדל ואמי, שבציפורניה מהעולם גרדה חיים לי נשמה הם נטעו בי, כבוד לאדם, גם לעץ. איני יכול, גם איני רוצה לפסוק אם יש עץ שהוא אם כל הנשמות, ואם אדם הוא כמו עץ, ואם אי בזה צומח עץ האהבה. ולמרות שיש המחבקים עצים, אני לא ראיתי עץ ... (תרגום: נעמי שמר). [2] מיכל סנונית, תחת עץ האהבה. [3] בובר, בסוד שיח, עמ 6-7. [4] אביגדור שנאן, כל הנשמות שנבראו וכל הנשמות שעתידות להיברא צומחות מעץ זה, הארץ ספרים 07/09/05, עמ 12. [5] דברים כ, יט. [6] נתן זך, כי האדם ...